Θα ξεκινήσω εγώ
Η επιλογή ήταν πιό δύσκολη απο ότι περίμενα, όχι γιατί έβγαλα τόσο εκπληκτικές φωτογραφίες, αλλα μάλλον διότι δεν έβγαλα. Η λίστα άλλαξε 4-5 φορές όσο την σκεφτόμουν, αλλά είμαι μάλλον ευχαριστημένος με την τελική μορφή της.
Χωρίς συγκεκριμένη σειρά λοιπόν έχουμε:
#1
[Nikonos V, Nikkor-UW 35mm f/3.5, Kodak Portra 160NC]
Τράβηξα διάφορες παρόμοιες το καλοκαίρι, αλλα αυτό που κάνει να ξεχωρίζει αυτή απο τις άλλες, είναι η στιγμή της λήψης. Το σώμα είναι τεντωμένο, η εστίαση έγινε ακριβώς στο σωστό σημείο (η Nikonos εστιάζει manual με zone focus), τα νερά πάγωσαν και φαίνονται ενυπωσιακά, και τα χρώματα απο το Portra θυμίζουν έντονα καλοκαίρι.
Μόνο και μόνο για αυτήν άξιζε που πήρα την Nikonos... Αλλα υπήρξε και η επόμενη!
#2
[Nikonos V, Nikkor-UW 35mm f/3.5, Kodak Ektar 100]
Η φωτογραφία αυτή είναι μέρος μιας (ακόμα ημιτελούς) σειράς με βάση τους θεμελιώδεις ήχους. Αυτή αντιπροσωπεύει τον ήχο της βαθειάς θάλλασας που σκάει στην ακτή. Καμιά φορά όταν την βλέπω νομίζω οτι τον ακούω κιόλας... Μάλλον η αγαπημένη μου για το 2009 και όχι μόνο.
Τώρα αρχίζουν τα δύσκολα όμως...
#3
[Pentacon Six TL, Carl Zeiss Jena 80mm f/2.8 Biometar, Kodak EPP 100]
Εδώ ήταν το πιό δύσκολο κομμάτι, γιατί για την τρίτη επιλογή είχα 5-6 διαφορετικές φωτογραφίες, η κάθε μια με διαφορετικό στυλ. Δεν είμαι σίγουρος αν τελικά "κέρδισε" αυτή η "έχασαν" οι άλλες. Αυτή είναι στο πρώτο φιλμ 120 που τράβηξα, και με εντυπωσίασε όταν την πρωτοείδα. Το φωτεινό μονοπάτι που είχα δεί στο πρίσμα βγήκε πολύ πιό ζωντανό απο ότι το φαντάστηκα. Θεωρώ οτι είναι μια φωτογραφία της οποίας τα τεχνικά στοιχεία (γραμμές, το σημείο εστίασης, το flare) δένουν πολύ όμορφα χωρίς να υπερσκιάζουν την ίδια την φωτογραφία.
+2 Runner Up
Έπρεπε να είναι περισσότερα τελικά, οπότε μιας και είμαι πρώτος θα κλέψω και θα βάλω 2 κάνοντας τις τελικές επιλογές 5. Ένα Top5 δηλαδή.
α.
[Minolta XG-1, Rokkor MD 50mm f/1.7, Kodak Portra 160NC]
β.
[Bronica S2A, Nikkor-P 75mm f/2.8, Ilford HP5+ @200]
Ένα γενικό σχόλιο.
Πέρισυ όλες οι φωτογραφίες τις λίστας ήταν ψηφιακές. Φέτος απο την άλλη είναι όλες απο φιλμ. Παρόλο που τράβηξα περισσότερες ψηφιακές απο φιλματες, το 2009 ήταν για μένα χρονιά με έντονο το αναλογικό στοιχείο. Ξεκίνησα να εμφανίζω στο σπίτι, μπήκα στο μεσαίο φορμά, δοκίμασα διάφορες μηχανές και φιλμ, ασχολήθηκα λίγο πιό προσεκτικά με τα στοιχεία της σύνθεσης (ας είναι καλά το
The Photographer's eye). Βέβαια ακόμα ξύνω την επιφάνεια, αλλά είμαι ευχαριστημένος απο την πρόοδο μου.
Του χρόνου ελπίζω να μπορέσω να βρώ την ισορροπία ανάμεσα στο φιλμ και το ψηφιακό και να αντιπροσωπευτούν και τα δύο στην αντίστοιχη λίστα.
Αυτά απο μένα, περιμένω τους υπόλοιπους τώρα!