Ο Αλβέρτος Αϊνστάϊν συναντά τη Μαίριλυν.

17 June 2006
14,350
51HcZHtHZqL._SL500_AA280_.jpg


Paul Giallorenzo: Get In To Go Out (482 Music CD - 2009)

Στο επετειακό κουτί της Revenant, το αφιερωμένο στον Albert Ayler, βρήκα μιά ακραία δήλωση του ποιητή Paul Haines: ‘Art is what refuses to refresh the memory’. Αν και σηκώνει πολλή συζήτηση, η φράση μου άρεσε πάρα πολύ. Πιστεύω πως ο Haines ορίζει έτσι τους ριζοσπάστες σε κάθε πεδίο καλλιτεχνικής έκφρασης, τους ιδιωματικούς: τους ανατροπείς, αυτούς που δημιουργούν συγκρούσεις ανάμεσα στον Κλασσικισμό και τον αφηρημένο εξπρεσσιονισμό.

Τα σκεφτόμουν έντονα όλα αυτά ακούγοντας το ‘Get In To Go Out’, το άλμπουμ του Paul Giallorenzo.

Το όνομα παραπέμπει σε Ιταλική καταγωγή, ο πιανίστας έχει γεννηθεί και μεγαλώσει στη Νέα Υόρκη, ζεί σήμερα στην Πόλη των Ανέμων, στο Σικάγο. Το κουιντέτο του συμπληρώνουν οι Josh Berman (κορνέτα), Dave Rumble (άλτο και τενόρο σαξόφωνο), Anton Hatwich (μπάσο) και Frank Rosaly (ντραμς). Ο δίσκος είναι τουλάχιστον ασυνήθιστος από άποψη κατάταξης: Αριστερά -εως ...εξωκοινοβουλευτικά- του mainstream, Δεξιά της avant-garde. Free αλλά μπολιασμένος με την Παράδοση του swing και του hard-bop. Kαθόλου τυχαίο αν σκεφτεί κανείς πως ο Giallorenzo, στον προσωπικό του ιστότοπο, διαδηλώνει την αγάπη του για τον Monk, τον Cecil Taylor στα τέλη της δεκαετίας του ’50 πριν ‘ξεφύγει’ για πάντα στη στρατόσφαιρα και φυσικά τον μεγάλο Herbie Nichols: αυτός ο τελευταίος είναι που προβάλει περισσότερο εδώ σαν επιρροή, με το παίξιμό του, υπερβατικό, λεπτεπίλεπτο, σχεδόν εύθραυστο, νεραϊδοπαρμένο, τη μουσική του αθεράπευτα ερωτευμένη με τις όξινες ‘κακοφωνίες’ του Monk αλλά ταυτόχρονα να προλέγει τον πρώιμο Taylor - την αιχμηρή, γεμάτη γωνίες δόμηση που λατρεύει την παραφωνία πάντα σε συνδυασμό με ένα συντηρητικό έως άκρως συμβατικό swing.
Η μουσική που παίζει αυτό το κουιντέτο διαθέτει ένα αξιοζήλευτο επίπεδο εφευρετικότητας και τόλμης. Φλερτάρει συνέχεια με τα δαιμόνια που απελευθέρωσε η avant-garde αλλά ποτέ δεν τους παραδίδεται ολοκληρωτικά. Είναι ως επί το πλείστον αφηνιασμένη και τη διαπνέει μια περιφρόνηση προς την ...ορθοδοξία: το μέτρο αλλάζει συνέχεια, συχνά διαλύεται σε έναν παλμό που πιο πολύ τον μαντεύεις παρά τον ακούς, οι αυτοσχεδιασμοί και οι εξερευνήσεις μέσα στις παραλλαγές, αν και μοιάζουν να μισούν το φορμαλισμό, να μην έχουν σταθερά σημεία αναφοράς, θάλλουν με διαδρομές περίπου αραχνοϋφαντες. Ακούς μία λαίλαπα με καρδιά ‘λάϊκας’. Μιά νεύρωση ηχοποιημένη, post funk, post everything, που δείχνει να μη την ενδιαφέρει η μουσική έκφραση όσο οι αλγόριθμοι και τα σχήματα: δεν παίρνει αιχμαλώτους, είναι αναλυτική και έμμεση, κατεργάρα και δόλια - αλλά το προσεκτικό αυτί διακρίνει τον πυρήνα της που είναι βαθύτατα ρυθμικός, αν και με δική του αντίληψη του ρυθμού και τόσο ντελικάτος που μοιάζει σχεδόν ευπαθής: γυμνός, ανυπεράσπιστος, ωχρός και classy. Και έτοιμος να παραδοθεί στην πιο φρενήρη έκλυση. Τα κομμάτια ξεδιπλώνονται, γεμάτα χώρους για να σολάρουν τα όργανα, περιπέτειες ξεπηδούν παντού, τίποτα δεν είναι στατικό, τίποτα δεν κρατάει πολύ, λές και βαριούνται να κάνουν οτιδήποτε για πολλή ώρα. Αυτή είναι κύρια μουσική για τον εγκέφαλο, δειγματίζει τα πάντα γύρω της, κροταλίζει ανελέητη με άπειρα riffs αλλά στις καλύτερες στιγμές της απεκδύεται την αλγεβρική της ακρίβεια και απογειώνεται από μιά συγκινησιακή φόρτιση που την παίρνει και τη σηκώνει. Ή το αντίθετο: εκεί που ταξιδεύει αλλοπαρμένη κατακερματίζεται σε μικρά θραύσματα μεταβλητής γεωμετρίας που αλληλεπιδρούν μεταξύ τους έτσι που χάνεις τα αυγά και τα καλάθια.

Ο δίσκος δεν έχει μέτριες στιγμές και είναι έξοχος τόσο από άποψη σύλληψης όσο και εκτελεστικά. Δεν είναι δύσκολος αλλά απαιτεί συγκέντρωση. Σε ανθρώπους που εκτιμούν πρωτίστως τη μελωδία ή είναι εξαρτημένοι από το beat δεν έχει να πεί και πολλά: Εγγυημένα θα κατακλύσει όλες τις αισθήσεις των ακροατών που ακούν πραγματικά, που μπορούν να παρακολουθήσουν τους δαίδαλους με τις διαρκείς αναπροσαρμογές στους ρυθμούς και στις αρμονίες.
Αν όμως δεν εκστασιασθήκατε ποτέ με μορφές σαν τον Andrew Hill για παράδειγμα, να μην τον πάρετε.
 
17 June 2006
62,722
Χολαργός
H δήλωση Haines είναι ο ορισμός τής απόλυτης υποταγής σε οτιδήποτε μεταμοντέρνο,πού θέλει έναν άνθρωπο βουτηγμένο στην λήθη.
Αν τον άκουγε ο Stravinsky θά τού απαντούσε καταλλήλως..Και πολλοί άλλοι μεγάλοι τεχνίτες θα έλεγαν το ίδιο..Και πρώτος απόλους ο Κάντορας..
Η Ασυνέχεια στην Τέχνη δέν υπάρχει,οπως φυσικά και η Γραμμική Εξέλιξη..
Αλλά άν κατάλαβα καλά ο Haines σχεδόν υποκλίνεται στήν Παρθενογέννεση..
Καί τέτοια κατάσταση στην Φύση προκύπτει μόνον σε λίγους μονοκύτταρους οργανισμούς,πού είναι υπανάπτυκτοι..
Σόρυ αδελφούλη,αλλά η ρήση του ποιητή μέ βρίσκει παντελώς αντίθετο.

:grinning-smiley-043
 

Δημήτρης Ν.

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,209
Θεσσαλονίκη
πες τα γιατρέ. Οι πυλώνες της μεταμοντέρνας ανοησίας είναι αφ' ενός μεν ο ανθρωπος χωρίς παρελθόν , χωρίς ιστορία , χωρίς μνήμη , αφ' ετέρου δε η απόδοση ίσης βαρύτητας και εγκυρότητας σε κάθε αξιολογική κρίση που οδηγεί σε μια αφόρητη ανοησία σχετικισμού .
 
17 June 2006
14,350
O Στραβίνσκυ έδωσε τη δική του μάχη πολύ νωρίτερα, την δεκαετία του '20, εποχή που κατηγορούσαν αυτόν.
Είναι μεταμοντέρνοι ο Σαίνμπεργκ και ο Μπέκετ;
Και πού ακριβώς κατατάσσονται άνθρωποι σαν τον Γουίλιαμ Μπάρροουζ ή τον Ξενάκη, σε σχέση με ότι προηγήθηκε από αυτούς ή τους ακολούθησε;
 
17 June 2006
62,722
Χολαργός
Απάντηση: Re: Ο Αλβέρτος Αϊνστάϊν συναντά τη Μαίριλυν.

O Στραβίνσκυ έδωσε τη δική του μάχη πολύ νωρίτερα, την δεκαετία του '20, εποχή που κατηγορούσαν αυτόν.
Είναι μεταμοντέρνοι ο Σαίνμπεργκ και ο Μπέκετ;
Και πού ακριβώς κατατάσσονται άνθρωποι σαν τον Γουίλιαμ Μπάρροουζ ή τον Ξενάκη, σε σχέση με ότι προηγήθηκε από αυτούς ή τους ακολούθησε;

Δεν έχει καμιά σημασία τι έλεγαν γιά τον Στραβίνσκυ αλλά τί πίστευε ο ίδιος.
Και ο ίδιος πίστευε και τό απέδειξε μέ το έργο του πώς η Τέχνη του ζωντάνευε την Μνήμη.
Εκεί στηρίχτηκε γιά νά προχωρήσει και να βάλει την δικιά του σφραγίδα ..
Το παράδειγμα τού αμφιλεγόμενου Μπάροουζ δέν αρκεί γιά να πείσει στά περί παρθενογέννεσης..Προσωπικά μάλιστα τον κατατάσσω στην παραλογοτεχνία.
Ο Ξενάκης στηρίχτηκε στά Μαθηματικά και τήν Αρχαιοελληνική Φιλοσοφία.
Δέν φύτρωσε απο το πουθενά.
Ο Σαίνμπεργκ ξαναανακάλυψε τον Μπράμς και τά κουαρτέτα τού Μπετόβεν και ξεκίνησε ως ρομαντικός γιά να φτάσει στο δωδεκάφθογγο.
Τέχνη χωρίς Γνώση τού παρελθόντος δεν υπάρχει.
Και αυτοί πού το απορρίπτουν βολεύονται γιατί ποντάρουν στόν ´Αμνήμονα Ανθρωπο´,οπότε μέ περίσσεια άνεση ,περνάνε ως ´τέχνη´οτιδήποτε επιθυμούν.
 
17 June 2006
14,350
Re: Απάντηση: Re: Ο Αλβέρτος Αϊνστάϊν συναντά τη Μαίριλυν.

Το παράδειγμα τού αμφιλεγόμενου Μπάροουζ δέν αρκεί γιά να πείσει στά περί παρθενογέννεσης..Προσωπικά μάλιστα τον κατατάσσω στην παραλογοτεχνία.
Ο Ξενάκης στηρίχτηκε στά Μαθηματικά και τήν Αρχαιοελληνική Φιλοσοφία.
Δέν φύτρωσε απο το πουθενά.
Ο Σαίνμπεργκ ξαναανακάλυψε τον Μπράμς και τά κουαρτέτα τού Μπετόβεν και ξεκίνησε ως ρομαντικός γιά να φτάσει στο δωδεκάφθογγο.
Τέχνη χωρίς Γνώση τού παρελθόντος δεν υπάρχει.
Και αυτοί πού το απορρίπτουν βολεύονται γιατί ποντάρουν στόν ´Αμνήμονα Ανθρωπο´,οπότε μέ περίσσεια άνεση ,περνάνε ως ´τέχνη´οτιδήποτε επιθυμούν.

Δικαίωμά σου να μη σου αρέσει ο Μπάρροουζ - και δικαίωμά μου να τον θεωρώ τον τελευταίο από τους μεγάλους.
Ο Ξενάκης πέρα από το Πού στηρίχηθηκε, βασικά έχει περάσει στην Ιστορία σαν Συνθέτης. Παρθενογέννεση δεν ξέρω αν είναι. Είναι όμως κάτι πολύ πρωτοποριακό σε σχέση με οτιδήποτε προηγήθηκε απ αυτό.
Πέρα από τα θεωρητικά του κείμενα κάνει να μου πείς Πού ακριβώς ακούς τον Μπράμς μέσα στην εργογραφία του Σαίνμπεργκ; Φυσικά και δεν τον απέρριψε, θα ήταν τουλάχιστον γελοίο, επενόησε όμως κάτι δικό του από την αρχή ως το τέλος. Αν αυτό έχει την ίδια βαρύτητα με εκείνο του Μπράμς δεν το ξέρω γιατί δεν είμαι ζυγαριά. Ξέρω όμως ότι ο Pierrot Lunaire λάμπει σαν αρρωστημένο διαμάντι και κάποιες απ τις φορές που κατέφυγα σ αυτόν με 'θεράπευσε' καλύτερα από οτιδήποτε.
Αυτοί που βολεύονται με τον Αμνήμονα άνθρωπο δεν με αφορούν. Εχω εμπιστοσύνη στις κεραίες μου και στην παιδεία μου τέτοια που θεωρώ ότι μπορώ να κάνω ...artistic control και να ξεχωρίζω την ήρα απ το στάρι.
Κι αν ο ορισμός του Haines δεν με καλύπτει απόλυτα όσον αφορά την Τέχνη του απρόβλεπτου, μπορώ να καταλάβω την αλήθεια που κουβαλάει γιατί ξέρω πότε ειπώθηκε και μπορώ να καταλάβω τις ιδιαιτερότητες μιάς εποχής που έρχονταν τα πάνω κάτω σε κάθε πεδίο, από τον τρόπο που οι άνθρωποι εκφράζονταν μέχρι τον τρόπο που σκέφτονταν, ντύνονταν ή έκαναν σεξ.
 

ecodrifter

Supreme Member
27 January 2009
3,012
Αυτο που καταλαβα απο τον ποιητη ειναι οτι μιλα για εργα που δεν προσεγγιζονται με βαση τη μνημη του "αποδέκτη".
Δεν αφορα τον καλλιτεχνη και πως το συνελαβε.
Η δημιουργια αντιστεκεται στην αναλυση και οταν επιχειρηθει διαλυεται σε χιλια κομματακια και η καημενη η μνημη παει περιπατο.
βεβαια ποτε δεν ημουν καλος στην αναλυση ποιηματων, μιλω εμπειρικα
e
 
17 June 2006
62,722
Χολαργός
1)Σημασία έχει πώς ο Ξενάκης κάπου στηρίχτηκε και δέν φύτρωσε..Αλλά παρά ταύτα ο Ξενάκης θα κριθεί απο το ιστορικό ίχνος πού θα αφήσει στο μέλλον..
2)O ίδιος ο Σένμπεργκ έχει αναφέρει πώς χωρίς την ´παρουσία´τού Μπράμς ο ίδιος δέν θα ´υπήρχε´...Οπως επίσης ουδέποτε αρνήθηκε τίς επιδράσεις τού Μάλερ.
Το κατά πόσον ο Pierrot Lunaire δρά ή όχι ´θεραπευτικά´είναι απολύτως υποκειμενικό και τόσο σεβαστό οσο σεβαστή είναι οιαδήποτε άλλη ´θεραπευτική´ επίδραση τής Τέχνης σε κάποιον άλλον άνθρωπο.
3)Oι Εποχές έχει αποδειχθεί πώς κάνουν κύκλους και αυτό πού κάποτε εθεωρείτο προοδευτικό ,μπορεί εν συνεχεία νά θεωρείται συντηρητικό και πάει λέγοντας.
Ο Φρόϋντ στην Βικτωριανή Εποχή ήταν ´επαναστάτης´αλλά σήμερα οι επίγονοί του έχουν μετατρέψει το έργο του(εν πολλοίς αμφιλεγόμενο )σέ μιά Προκρούστεια ερμηνεία τής Καθημερινότητας αλλά και τής Κοινωνίας ακόμα.
4)Την ρήση τού Haines,πού και σήμερα προσωπικά τήν θεωρώ μηδενιστική καί αντιϊστορική, σχολίασα και όχι τήν προσωπική σου στάση και αυτό ήταν προφανέστατο.
5)Tό πώς συγκινείται ο άνθρωπος δέν είναι απολύτως εγκεφαλική υπόθεση,αλλά μια συνισταμένη εσωτερικών και εξωτερικών ερεθισμάτων..
6)Η Τέχνη και οχι μονον η Μουσική δέν είναι ιστορικές στιγμές απόλυτης ασυνέχειας ,αλλά αντιθέτως η μιά εποχή αλληλεπιδρά στήν άλλη και όταν οι συγκυρίες είναι ευτυχείς προκύπτουν αριστουργήματα ,πού όμως έχουν ιχνη μνήμης....Αλλοιώς με το πού θα εμφανιζόταν ο Πικάσο θα ξεχνάγαμε τον Γκρέκο και μέ το πού θα εμφανιζόταν ο Coltrane θα ξεχνούσαμε τον Μπάχ.
Ετσι θάταν σάν νά ζούσαμε μονον στο παρόν ,χωρίς παρελθόν και μέλλον.
 

opsim

Moderator
Staff member
11 May 2008
15,798
Αθήνα
Προσωπικά δεν πιστεύω ότι υπάρχει παρθενογένεση στην τέχνη. Αντίθετα πιστεύω στην αυθυπαρξία του έργου από τη στιγμή που περατώνεται όπως το νεογέννητο αποκόπτεται από τον ομφάλιο λώρο της μητέρας του. Είμαι θιασώτης της ρήσης του Μιχαήλ Άγγελου ο οποίος όταν τελείωσε το γνωστό γλυπτό του, τον «Δαυίδ» δήλωσε: «Το γλυπτό βρισκόταν πάντα μέσα στο μάρμαρο, εγώ απλά αφαίρεσα το περισσευούμενο μάρμαρο».
Οποιοσδήποτε μουσικός ή ποιητής για μένα δεν δημιουργεί κάτι καινοφανές, εφόσον το έργο του έχει έστω και έναν αποδέκτη που το εγκρίνει απλά, στην περίπτωση του ποιητή βάζει σε μια σειρά τις λέξεις (ή τις νότες στην περίπτωση του συνθέτη) και εκλύει τα αντίστοιχα συναισθήματα ή σκέψεις που οι υπόλοιποι από εμάς τα έχουμε μέσα μας αλλά δεν μπορούμε να τα εκφράσουμε. Με άλλα λόγια ο καλλιτέχνης ανασύρει μέσα από το ασυνείδητο ή υποσυνείδητο πράγματα που τα έχουμε απλά τα αγνοούμε. Απλά, σε άλλους αρέσουν ενώ σε άλλους όχι.
Υ.Γ. Συγγνώμη για τη διαφορετική γραμματοσειρά, αλλά έγραψα το κείμενο στο Word γιατί η σύνδεσή μου έχει κέφια σήμερα.
 
17 June 2006
14,350
Re: Απάντηση: Ο Αλβέρτος Αϊνστάϊν συναντά τη Μαίριλυν.

Η Τέχνη και οχι μονον η Μουσική δέν είναι ιστορικές στιγμές απόλυτης ασυνέχειας ,αλλά αντιθέτως η μιά εποχή αλληλεπιδρά στήν άλλη και όταν οι συγκυρίες είναι ευτυχείς προκύπτουν αριστουργήματα ,πού όμως έχουν ιχνη μνήμης....Αλλοιώς με το πού θα εμφανιζόταν ο Πικάσο θα ξεχνάγαμε τον Γκρέκο και μέ το πού θα εμφανιζόταν ο Coltrane θα ξεχνούσαμε τον Μπάχ.
Ετσι θάταν σάν νά ζούσαμε μονον στο παρόν ,χωρίς παρελθόν και μέλλον.

φυσικά και είναι απολύτως υποκειμενικό τι 'θεραπεύει' τον καθένα.
και προσωπικά δεν δέχομαι κανένα ...ιερατείο που να μπορεί να αποφαίνεται περί αυτού.
και δεν καταλαβαίνω γιατί τα πράγματα πρέπει να εντάσσονται στη λογική του 'Ασπρο/Μαύρο'. Μεγάλωσα με 'θεωρητικούς' που προσπαθούσαν να με πείσουν ότι αυτό που έκανε ο Κολτρέην 'δεν ήταν μουσική'. Κανείς δεν τους θυμάται σήμερα ενώ ο Κολτρέην σφράγισε την εποχή του και περίπου όλους τους επερχόμενους. Τα αριστουργήματα πάντως, κατά την άποψή μου, δεν έχουν πάντα ίχνη μνήμης. Τίποτα δεν μας προϊδέασε για τον Καντίνσκυ.
Το κριτήριο είναι ο Χρόνος. Time, the great leveller που λένε και στην Εσπερία.
Ξέρω να διαβάζω και ξέρω πολύ καλά τι ακριβώς σχολίασες - και αυτό που σου λέω είναι έσο λίγο ...πιο επιεικής :smile: : και ο Μαγιακόφσκυ στη δεκαετία του '20 έγραφε για τους 'σαλταδόρους των συμμοριών της ποίησης' που του έψαλαν τον αναβαλόμενο και ήθελαν να τον ρίξουν στην πυρά.
Για τον Φρόϋντ δεν ξέρω. Είναι στο πεδίο σου. Εγώ, με τις ταπεινές μου γνώσεις, τον θεωρώ μία τεράστια μορφή του αιώνα του που ο απόηχός της με ξεκουφαίνει ακόμα και σήμερα. Δεν ξέρω αν το σύνολο είναι θετικό ή αρνητικό. Αυτό που ξέρω είναι πως δεν θα μπορούσα να διανοηθώ τον σύγχρονο άνθρωπο χωρίς τον Φρόϋντ.
Αλλά, πάλι, μπορεί και να κάνω λάθος :rolleyes:
 
17 June 2006
62,722
Χολαργός
Απάντηση: Re: Απάντηση: Ο Αλβέρτος Αϊνστάϊν συναντά τη Μαίριλυν.

φυσικά και είναι απολύτως υποκειμενικό τι 'θεραπεύει' τον καθένα.
και προσωπικά δεν δέχομαι κανένα ...ιερατείο που να μπορεί να αποφαίνεται περί αυτού.
και δεν καταλαβαίνω γιατί τα πράγματα πρέπει να εντάσσονται στη λογική του 'Ασπρο/Μαύρο'. Μεγάλωσα με 'θεωρητικούς' που προσπαθούσαν να με πείσουν ότι αυτό που έκανε ο Κολτρέην 'δεν ήταν μουσική'. Κανείς δεν τους θυμάται σήμερα ενώ ο Κολτρέην σφράγισε την εποχή του και περίπου όλους τους επερχόμενους. Τα αριστουργήματα πάντως, κατά την άποψή μου, δεν έχουν πάντα ίχνη μνήμης. Τίποτα δεν μας προϊδέασε για τον Καντίνσκυ.
Το κριτήριο είναι ο Χρόνος. Time, the great leveller που λένε και στην Εσπερία.
Ξέρω να διαβάζω και ξέρω πολύ καλά τι ακριβώς σχολίασες - και αυτό που σου λέω είναι έσο λίγο ...πιο επιεικής :smile: : και ο Μαγιακόφσκυ στη δεκαετία του '20 έγραφε για τους 'σαλταδόρους των συμμοριών της ποίησης' που του έψαλαν τον αναβαλόμενο και ήθελαν να τον ρίξουν στην πυρά.
Για τον Φρόϋντ δεν ξέρω. Είναι στο πεδίο σου. Εγώ, με τις ταπεινές μου γνώσεις, τον θεωρώ μία τεράστια μορφή του αιώνα του που ο απόηχός της με ξεκουφαίνει ακόμα και σήμερα. Δεν ξέρω αν το σύνολο είναι θετικό ή αρνητικό. Αυτό που ξέρω είναι πως δεν θα μπορούσα να διανοηθώ τον σύγχρονο άνθρωπο χωρίς τον Φρόϋντ.
Αλλά, πάλι, μπορεί και να κάνω λάθος :rolleyes:

Η Διαφορά μας έγκειται στό οτι εσύ εστιάζεις στο τί έλεγαν οι ´άλλοι´γιά κάποιους πού προκάλεσαν αντιδράσεις στην εποχή τους ενώ προσωπικά αναφέρομαι στο τί πίστευαν οι ίδιοι οι πρωτοπόροι τεχνίτες γιά τον εαυτό τους..Δεν μέ αφορούν οι αντιδράσεις τών άλλων..

Αν ήταν έτσι και οι δυό μας θά ακούγαμε Χατζηγιάννη..........:drummer:

Οι ´άλλοι´οντως μπορεί να μήν κατανοούσαν πώς οι μεγάλοι τεχνίτες αξιοποιούσαν την Μνήμη ...(Σοφοί δέ προσιόντων έλεγε ο Καβάφης...)

Oσο για τον Φρόϋντ ,προφανώς και δεν τον θεωρώ της αρμοδιότητός μου και μόνον γιατί απλά εκφράζω την προσωπική μου γνώμη γι´αυτόν ενώ αντιθέτως άλλοι ομνύουν στο όνομά του.
Προσωπικά θεωρώ πώς η ανθρωπότητα άνετα θα μπορούσε να ζήσει χωρίς τούς επιγόνους του τουλάχιστον(ισως και χωρίς αυτόν),οι οποίοι προβάλλουν μιά ντετερμινιστική αντίληψη γιά την ζωή ,εντελώς γκρίζα και μέ τετοια απολυτότητα πανω στο Κρεβάτι τού Προκρούστη ενώ συνάμα έχουν μετατρέψει μιά Ψυχολογική Θεωρία σέ Εργαλείο ερμηνείας ολόκληρης τής Ζωής,γεγονός αστήρικτο.
Για μένα ειτε διαβάζω τις θεωρίες τού Λυσένκο είτε τού Φρόϋντ τό ιδιο και τό αυτό.
Μέ παραπέμπουν σε μιά Ζωή πού υποτιμά τήν Προσωπική Σχέση και όλα αποδίδονται στο ´εσωτερικό´τού εαυτού.
Αλλά απ´εδώ και πέρα ξεφεύγουμε...........:worshippy:
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Ο Αλβέρτος Αϊνστάϊν συναντά τη Μαίριλυν.

Τα αριστουργήματα πάντως, κατά την άποψή μου, δεν έχουν πάντα ίχνη μνήμης. Τίποτα δεν μας προϊδέασε για τον Καντίνσκυ.

Χμ, νομίζω πως πρόκειται για λάθος εξέταση που οδηγεί σε λάθος διάγνωση. :chinscratch: Η μνήμη απετέλεσε προϋπόθεση δημιουργίας τους και υπάρχει κύρια στο δημιουργό τους. Ακόμα και όταν αυτός, όπως ορισμένοι πύρκαυλοι της ρωσικής πρωτοπορίας προσπαθούσαν αγχωμένοι να αποδείξουν πως έχουν διαρρήξει τους δεσμούς τους με ότι προηγήθηκε. Ακόμη και τότε, η μνήμη υπήρξε η θερμοκοιτίδα τους. Αλλά και αυτοί με τη σειρά τους, εμπλούτισαν τη συλλογική μνήμη. :D

Δεν ήθελα να παρεμβληθώ. Ξέρετε πως απολαμβάνω τους διαλόγους σας. -bye-
 

opsim

Moderator
Staff member
11 May 2008
15,798
Αθήνα
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Ο Αλβέρτος Αϊνστάϊν συναντά τη Μαίριλυν.

Αλλά απ´εδώ και πέρα ξεφεύγουμε...........:worshippy:

Σωστό αυτό. Δεν φτιάχνουμε ένα νέο νήμα να συνεχίσουμε αυτή τη φοβερή συζήτηση και να αφήσουμε αυτό μόνο για το δίσκο, τι λέτε?
 
17 June 2006
14,350
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Ο Αλβέρτος Αϊνστάϊν συναντά τη Μαίριλυν.

Η Διαφορά μας έγκειται στό οτι εσύ εστιάζεις στο τί έλεγαν οι ´άλλοι´γιά κάποιους πού προκάλεσαν αντιδράσεις στην εποχή τους ενώ προσωπικά αναφέρομαι στο τί πίστευαν οι ίδιοι οι πρωτοπόροι τεχνίτες γιά τον εαυτό τους..Δεν μέ αφορούν οι αντιδράσεις τών άλλων..

Οι αντιδράσεις των 'άλλων' με αφορούν εγκυκλοπαιδικά.
Και, κάποιες φορές, με αφορούν και ποιητικά - το Τι θεωρεί καθένας ποίηση είναι επίσης υποκειμενικό.
Και πολλοί από τους πρωτοπόρους τεχνίτες θεωρούσαν εαυτόν περίπου Νέο Προμηθέα, ιδιαίτερα σε σχέση με αυτό που κόμιζαν και με την πολεμική που δέχονταν. Η διαφορά μας είναι ότι εγώ πιστεύω πως, κάποιοι από αυτούς, μεταξύ μας, είχαν και λίγο δίκιο. Μπορώ να απαριθμήσω αρκετούς χωρίς τους οποίους πιστεύω πως δεν θα ήμασταν σήμερα εδώ.
 
17 June 2006
62,722
Χολαργός
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Ο Αλβέρτος Αϊνστάϊν συναντά τη Μαίριλυν.

Οι αντιδράσεις των 'άλλων' με αφορούν εγκυκλοπαιδικά.
Και, κάποιες φορές, με αφορούν και ποιητικά - το Τι θεωρεί καθένας ποίηση είναι επίσης υποκειμενικό.
Και πολλοί από τους πρωτοπόρους τεχνίτες θεωρούσαν εαυτόν περίπου Νέο Προμηθέα, ιδιαίτερα σε σχέση με αυτό που κόμιζαν και με την πολεμική που δέχονταν. Η διαφορά μας είναι ότι εγώ πιστεύω πως, κάποιοι από αυτούς, μεταξύ μας, είχαν και λίγο δίκιο. Μπορώ να απαριθμήσω αρκετούς χωρίς τους οποίους πιστεύω πως δεν θα ήμασταν σήμερα εδώ.

Μά κι´εγώ πιστεύω πώς είχαν δίκιο,αρκετοί απο αυτούς.
Αλλά δεν στηρίζονταν στην λογική τού Haines.;)
 
17 June 2006
62,722
Χολαργός
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Ο Αλβέρτος Αϊνστάϊν συναντά τη Μαίριλυν.

Σωστό αυτό. Δεν φτιάχνουμε ένα νέο νήμα να συνεχίσουμε αυτή τη φοβερή συζήτηση και να αφήσουμε αυτό μόνο για το δίσκο, τι λέτε?

Αν δεν έχει αντίρρηση ο Κώστας πού το ξεκίνησε ..
Αλλά δυσκολευομαι γιά τον τίτλο..
 
17 June 2006
14,350
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Ο Αλβέρτος Αϊνστάϊν συναντά τη Μαίριλυν.

Μά κι´εγώ πιστεύω πώς είχαν δίκιο,αρκετοί απο αυτούς.
Αλλά δεν στηρίζονταν στην λογική τού Haines.;)

ο Haines ήταν ο Αριστερός Ψάλτης, αυτός που αγάλλεται και κραδαίνει το ρόπαλο να γκρεμίσει κάθε 'κατεστημένο' είδωλο. Με γοητεύουν κάτι τέτοιοι τύποι ...ακόμα κι όταν κάνουν λάθος.
Τόσο ωραία εξέλιξη στο θέμα δεν μπορούσα να διανοηθώ.
Ευχαριστώ βέβαια από καρδίας τους φίλους μου που έβαλαν ένα χεράκι. :worshippy: :ernaehrung004:
Interaction is the name of the game.
 
17 June 2006
62,722
Χολαργός
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Ο Αλβέρτος Αϊνστάϊν συναντά τη Μα

ο Haines ήταν ο Αριστερός Ψάλτης, αυτός που αγάλλεται και κραδαίνει το ρόπαλο να γκρεμίσει κάθε 'κατεστημένο' είδωλο. Με γοητεύουν κάτι τέτοιοι τύποι ...ακόμα κι όταν κάνουν λάθος.
Τόσο ωραία εξέλιξη στο θέμα δεν μπορούσα να διανοηθώ.
Ευχαριστώ βέβαια από καρδίας τους φίλους μου που έβαλαν ένα χεράκι. :worshippy: :ernaehrung004:
Interaction is the name of the game.

Εγώ κάτι τετοιους είναι πού πλέον τούς βλέπω μέ μισό μάτι...:flipout::flipout:
Iσως βέβαια να καίγονται και τά χλωρά μαζί μέ τά ξερά,δέν λέω.

Καιρό είχαμε να τά πούμε σύντροφε.:ernaehrung004::ernaehrung004:
 
17 June 2006
14,350
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Ο Αλβέρτος Αϊνστάϊν συναντά τ

Εγώ κάτι τετοιους είναι πού πλέον τούς βλέπω μέ μισό μάτι

διαφωνώ γιατρέ: κρατώ όλη μου την περιφρόνηση για εκείνους που στα 18 ήταν ποιητές και στα 40 μπακάληδες ;) :icon15:
 
17 June 2006
62,722
Χολαργός
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Ο Αλβέρτος Αϊνστάϊν

διαφωνώ γιατρέ: κρατώ όλη μου την περιφρόνηση για εκείνους που στα 18 ήταν ποιητές και στα 40 μπακάληδες ;) :icon15:

Επ...Και ο Ρεμπώ τοριξε στούς τυχοδιωκτισμούς σε εξωτικές χώρες στά 25 του..:smash:
Ασε που ανησυχώ δεόντως γιά κάποιους πού νόμισαν πώς ήσαν ποιητές στά 18 τους και συνέχισαν να το πιστεύουν και στά 40 τους,ενώ απ´την αρχή ήσαν μπακάληδες..
Ειδικά στην σημερινή εποχή έχω πολλά παραδείγματα.