The King Crimson Songbook - ή όπου οι διασκευές θέλουν ψυχή εκτός από βιρτουοζιτέ

Δημήτρης Ν.

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,209
Θεσσαλονίκη
516WW9SGJCL._SL500_AA240_.jpg


Ακούγοντας το πρώτο cd των Crimson Jazz Trio με τίτλο The King Crimson SongBook Vol I , και με περιεχόμενο τζαζίστικες ερμηνευτικές προσεγγίσεις σε στάνταρς των King Crimson , νιώθω πως παραπαίω , μαζί με το γκρούπ φυσικά , ανάμεσα σε κοινότυπες lounge πιανιστικές εκδοχές των κομματιών και σε ένα ακόμα πιανο τζαζ τρίο , από τα οποία έχουμε «πήξει» τα τελευταία χρόνια . Ναι δεν λέω το υλικό είναι εξαιρετικό , αλλά η προσέγγιση με χαλάει , παρότι σε πρωτη όψη ευφάνταστη . Φανταστείτε , 21st Century Schizoid man , I Talk to the wind ,Red , Starless , Three o f a perfect pair , Ladies of the canyon Catfood και Matte Kudasai παιγμένα με πιάνο , μπάσο και ντραμς . To υλικό των King Crimson ήταν και είναι ιδιοσυγκρασιακό , αλλά και αυστηρό , με μια διάθεση να κινηθεί ανάμεσα στα άκρα της φωτιάς και του πάγου . Λογικά αυτές οι ερμηνευτικές εκδοχές θα μπορούσαν να κινηθούν στην στρατόσφαιρα ή κάπου εκεί κοντά. Όμως το Crimson Jazz Trio ( CJ3) αποφάσισε για άγνωστους λόγους να τις κρατήσει στην γή , περιφερόμενο περισσότερο κοντά στην ακουστική χλιδή ενός συνοδευτικού πιάνο τριο , παρά σε μια πειραματική βουτιά σε ένα υλικό που προσφέρεται για κάτι τέτοιο . Αρκεί να πούμε ότι η παράνοια του Catfood για παράδειγμα έχει χαθεί τελείως , η αυτοκρατορική μεγαλοπρέπεια του Red φτώχυνε και η ανάλαφρη ειρωνεία του I Talk to the Wind μετετράπη σε σοβαροφανή πιανιστική επίδειξη . Πιό καλή η εκτέλεση του Three of A perfect pair και του Matte Kudasai . Τελικά οι Ian Wallace ( dr ) , Tim Landers ( b) και Jody Nardone ( p ) , δεν καταφέρνουν να ξεφύγουν από το αξιοπρεπές , και αυτό μάλλον οφείλεται στον πιανίστα που ηχεί άτονος και συμβατικός , χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν παίζει εξαιρετικά , αυτά που παίζει . Τελικά , δίσκος που συνοδεύει ευχάριστα ένα Cutty Shark με πάγο σε χαμηλό ποτήρι ( Β+ )
 
Last edited:

Δημήτρης Ν.

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,209
Θεσσαλονίκη
Kαι για όσους αναρωτιούνται γιατί γράφω για ένα δίσκο που έχω mixed feelings..... μ' αρέσει αυτό , όχι πιά μόνο αριστουργήματα , αλλά και απλώς καλά ή μετριότητες ή και κακούς δίσκους ....για να γίνεται συζήτηση
 
17 June 2006
14,350
Για να κατανοήσετε καλύτερα το καινούργιο σύστημα rating του Ντοκ:


An A+ record is an organically conceived masterpiece that repays prolonged listening with new excitement and insight. It is unlikely to be marred but more than one merely ordinary cut.

An A is a great record both of whose sides offer enduring pleasure and surprise. You should own it.

An A- is a very good record. If one of its sides doesn’t provide intense and consistent satisfaction, then both include several cuts that do.

A B+ is a good record, at least one of whose sides can be played with lasting interest and the other of which includes at least one enjoyable track.

A B is an admirable effort that aficionados of the style or artist will probably find quite listenable.

A B- is a competent or mildly interesting record that will usually feature at least three worthwile cuts.

A C+ is not a disreputable performance, most likely a failed experiment or a pleasant piece of hackwork.

A C is a record of clear professionalism or barely discernible inspiration, but not both.

A C- is a regrettably successful exploitation or a basically honest but quite incompetent stab at something more.

A D+ is an appalling piece of pimpwork or a thoroughly botched token of sincerity.

It is impossible to understand why anyone would buy a D record.

It is impossible to understand why anyone would release a D- record.

It is impossible to understand why would anyone cut an E+ record.

E records are frequently cited as proof that there is no God.

An E- record is an organically conceived masterpiece that repays repeated listening with a sense of horror in the face of the void. It is unlikely to be marred by one listenable cut.


Robert Christgau, Rock Albums of the 70s, Vermillion (first published in Great Britain 1982).
 
17 June 2006
14,350
η κυρά το είπε αλλά αυτός ...το φώναξε.
όπως και να το κάνεις, υπάρχει μιά διαφορά.
ασε που, κατά καιρούς, έχει πεί πολύ χειρότερα.
Τα έχει τα κότσια ο Κριστάγγουρας. Το να γράφεις τέτοια σε ευρείας κυκλοφορίας έντυπο στο Αμέρικα δεν είναι καθόλου αστείο: μπορεί να σου το βουλώσουν για πάντα.
 
17 June 2006
14,350
βέβαια με τη σπόντα ότι ο McCartney ανήκει στην Καλλιτεχνική ...Δεξιά, εγώ γίνομαι πράσινος από ζήλεια : θα ήθελα πολύ να την έχω γράψει εγώ.
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,350
άμα είσαι βρωμόστομος πρέπει να έχεις και καρύδια...