Νομοθεσία υπέρ Καταναλωτή

  • Αγαπητοί φίλοι και φίλες.

    Με ιδιαίτερη χαρά σας προσκαλούμε στην κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας του AVClub στη Θεσσαλονίκη για το 2024 την Κυριακή 07 Απριλίου και ώρα 14.00

    Δηλώστε τη συμμετοχή σας εδώ, θα χαρούμε πολύ να σας γνωρίσουμε από κοντά.

vaggos13

New member
22 December 2007
7
Αγαπητοί συμπολίτες / "συμforumίτες",

παρακαλώ αφιερώστε λίγο χρόνο στο παρακάτω κείμενο για να δείτε τι ισχύει στην Ελληνική Νομοθεσία.
Έχω φτιάξει ένα group στο facebook: http://www.facebook.com/group.php?gid=99725416717 , παρακαλώ γίνετε όλοι μέλη & διαδώστε το παντού! Όσοι περισσότεροι είμαστε τόσο γηγορότερα οι εταιρείες θα αναγκαστούν να μας δώσουν 2ετή εγγύηση.

Το αρχείο που παραθέτω θα το βρείτε εδώ: http://rapidshare.com/files/23390732...katanalwth.rar

Έχω ήδη δικαιωθεί σε 3 υποθέσεις & μου έχουν επιδιορθώσει/αντικαταστήσει προϊόντα που είχαν αγοραστεί εντός 2 ετών από την παρουσίαση του προβλήματος.

ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΥΠΕΡ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ

Έπειτα από αρκετές «διαμάχες» μου με διάφορες εταιρείες καταναλωτικών ειδών, αποφάσισα να συμμαζέψω ορισμένους νόμους που μας ενδιαφέρουν ως καταναλωτές. Με σύμμαχο τα παρακάτω άρθρα θα βρείτε το δίκιο σας (τις περισσότερες φορές ελπίζω εξωδικαστικά...). Οι εταιρείες-κολοσσοί ΞΕΡΟΥΝ ότι παρανομούν δίνοντας μας 1 έτος εγγύηση σε καταναλωτικά αγαθά που αγοράζουμε. Στο χέρι μας είναι να αλλάξει αυτό. Ως καταναλωτές έχουμε τεράστια δύναμη. Η πολιτεία πλέον ανταποκρίνεται άμεσα & με ουσιαστική βοήθεια προς τον καταναλωτή. Μέχρι στιγμής έχω δικαιωθεί εξωδικαστικά 3 φορές & οι εταιρείες μου έχουν αντικαταστήσει/επισκευάσει ΔΩΡΕΑΝ το προβληματικό προϊόν μετά το πέρας του 1 έτους (που δίνουν ως εγγύηση), και ως 2 έτη (που επιβάλλει η νομοθεσία) από την ημερομηνία αγοράς.
Αυτό που έχετε να κάνετε είναι να στείλετε μια γραπτή ειδοποίηση(email, fax ή επιστολή) με όλα τα στοιχεία της αγοράς και φυσικά τα δικά σας στοιχεία προς τον κατασκευαστή και κατάστημα από το οποίο αγοράσατε το αγαθό, με κοινοποίηση σε όλες τις καταναλωτικές οργανώσεις. (Αυτό πιστεύω πως θα τους ταρακουνήσει ώστε να σας ειδοποιήσουν για δωρεάν επισκευή.)
Παραθέτω στοιχεία επικοινωνίας με καταναλωτικές οργανώσεις:
Συνήγορος του Καταναλωτή 210 6460862, 210 6460814, 210 6460612, 210 6460734, 210 6460458 Fax.: 2106460414 [email protected]
Γενική Γραμματεία Καταναλωτή 1520 210-3830393 Fax 210-3842508
Ε.ΚΑΤ.Ο, +30 2310 226 426 Φαξ: +30 2310 908 519 [email protected]
INKA 210 36.32.443 Fax. 210 36.33.976 [email protected]
Νέου ΙΝΚΑ 210 9577422 και το fax: 210 6469982 [email protected]
ΕΚΠΟΙΖΩ 2103304444 Fax: 210 330 05 91 [email protected] , [email protected]
ΚΕ.Π.ΚΑ. 801-11-17200 2310 233333 2310 269449 fax 2310 242211
Τους χρήσιμους Νόμους θα τους βρείτε στη διεύθυνση www.efpolis.gr
Οι νόμοι που μας ενδιαφέρουν είναι κυρίως ο Ν. 2251/1994 και ο Ν. 3043/2002
Στο παρακάτω link θα βρείτε το Ν. 2251/1994 με τις τελευταίες τροποποιήσεις όπως ισχύει σήμερα.
http://www.efpolis.gr/el/library2.ht...startdown&id=8
(Με Italic θα βρείτε δικά μου σχόλια.)

ΝΟΜΟΣ 2251/1994 (ΦΕΚ 191 Α´/ 16 Νοεμβρίου 1994)
Προστασία των καταναλωτών, όπως ισχύει μετά τις τροποποιήσεις
• του Ν. 2496/1997 (ΦΕΚ 87 Α´/16-5-1997),
• του Ν. 2741/1999 (ΦΕΚ 199 Α’/28-9-1999),
• της Κοινής Υπουργικής Απόφασης αριθ. Ζ1 – 496/7-12-
2000 (ΦΕΚ 1545 Β´/ 18-12-2000),
• του Ν. 3043/2002 (ΦΕΚ 192 Α´/21-8-2002),
• της Κοινής Υπουργικής Απόφασης αριθ. Ζ1 – 659/14-10-
2002 (ΦΕΚ 1373 Β´/ 25-10-2002),
• του Π.Δ. 301/2002 (ΦΕΚ 267 Α’/4-11-2002) και
• της Κοινής Υπουργικής Απόφασης αριθ. Ζ1 – 629/10-05-
2005 (ΦΕΚ 720 Β´/ 30-05-2005)
 του νόμου 3587/2007 (ΦΕΚ 152 Α’/10-7-2007)
 του νόμου 3714/2008 (ΦΕΚ 231 Α’/7-11-2008)
και έχει κωδικοποιηθεί με πρωτοβουλία της Γενικής Γραμματείας
Καταναλωτή.

Άρθρο 5 - Πώληση καταναλωτικών αγαθών και εγγυήσεις
1. Για την εφαρμογή του παρόντος άρθρου, προμηθευτής είναι και ο κατασκευαστής καταναλωτικού προϊόντος, ο εισαγωγέας του σε κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης(Ε.Ε), καθώς και κάθε πρόσωπο που παρουσιάζεται ως παραγωγός καταναλωτικού προϊόντος, θέτοντας σε αυτό το όνομά του, το σήμα του ή άλλο διακριτικό σημείο.
2. Σε κάθε πώληση ο προμηθευτής οφείλει να παρέχει στον καταναλωτή γραπτώς, στην ελληνική γλώσσα ή με σύμβολα διεθνώς καθιερωμένα, σαφείς και πλήρεις οδηγίες για την ασφαλή χρήση, διατήρηση, συντήρηση και πλήρη αξιοποίηση του προϊόντος και ενημέρωση για τους κινδύνους κατά τη χρήση και διατήρησή του. Από την εφαρμογή του προηγούμενου εδαφίου εξαιρούνται τα προϊόντα που είναι απλά, κατά την κατασκευή, τη χρήση και τη συντήρησή τους, εφόσον, για τα προϊόντα αυτά δεν παρέχονται από τον κατασκευαστή οδηγίες σε οποιαδήποτε γλώσσα .
3. Κατά την πώληση, ο προμηθευτής οφείλει να ενημερώνει τον καταναλωτή για την πιθανή διάρκεια ζωής του προϊόντος. Πιθανή διάρκεια ζωής του προϊόντος είναι ο εύλογα αναμενόμενος χρόνος κατά τον οποίο το προϊόν θα μπορεί να χρησιμοποιείται σύμφωνα με τον προορισμό του, έστω και έπειτα από επισκευή ή αντικατάσταση ανταλλακτικών, ωσότου η φθορά από την τακτική χρήση καταστήσει το προϊόν άχρηστο ή την περαιτέρω χρήση του οικονομικά ασύμφορη. Η ενημέρωση του καταναλωτή από τον προμηθευτή για την πιθανή διάρκεια ζωής του προϊόντος γίνεται με οποιοδήποτε πρόσφορο τρόπο, όπως με σχετική αναγραφή στο έντυπο οδηγιών χρήσης ή εγγύησης. Η απόδειξη της ενημέρωσης αυτής βαρύνει τον προμηθευτή. Κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο που διαθέτει, στο πλαίσιο της επαγγελματικής, εμπορικής ή επιχειρηματικής δραστηριότητάς του, απευθείας στον καταναλωτή καταναλωτικά προϊόντα, υποχρεούται, με επιμέλειά του και χωρίς καμία επιβάρυνση του καταναλωτή, στην επισκευή του προϊόντος, εντός των ορίων της εγγύησης που παρέχεται γι’ αυτό, συμβατικά ή από το νόμο. Σε περίπτωση που το προϊόν δεν βρίσκεται μεν εντός των ορίων της εγγύησης, βρίσκεται, όμως, εντός της πιθανής διάρκειας ζωής του ο προμηθευτής οφείλει να εξασφαλίζει την επισκευή του και την προμήθεια ανταλλακτικών του.
4. Όταν παρέχεται εγγύηση στον καταναλωτή, ο προμηθευτής οφείλει να παρέχει αυτήν εγγράφως ή με άλλο τεχνικό μέσο αποτύπωσης που μπορεί να είναι διαθέσιμο και προσιτό στον καταναλωτή. Σε περίπτωση προμήθειας καινούργιων προϊόντων με μακρά διάρκεια ζωής (διαρκή καταναλωτικά αγαθά), η παροχή γραπτής εγγύησης είναι υποχρεωτική. Η εγγύηση πρέπει να περιλαμβάνει, με απλή, ευανάγνωστη και κατανοητή διατύπωση στην ελληνική γλώσσα, τουλάχιστον την επωνυμία και τη διεύθυνση του εγγυητή, το προϊόν στο οποίο αναφέρεται η εγγύηση, το ακριβές περιεχόμενό της, τη διάρκειά της και την έκταση της εδαφικής ισχύος της. Στην εγγύηση πρέπει να δηλώνονται, με σαφήνεια και πληρότητα, τα δικαιώματα που έχει ο καταναλωτής σύμφωνα με το εφαρμοστέο δίκαιο και να διευκρινίζεται ότι, τα δικαιώματα αυτά δεν θίγονται από την εγγύηση. Η εγγύηση πρέπει να είναι σύμφωνη με τους κανόνες της καλής πίστης και να μην αναιρείται από υπερβολικές ρήτρες εξαιρέσεων. Η διάρκεια της εγγύησης πρέπει να είναι εύλογη σε σχέση με την πιθανή διάρκεια ζωής του προϊόντος. Ειδικά, για τα προϊόντα τεχνολογίας αιχμής, η διάρκεια της εγγύησης πρέπει να είναι εύλογη σε σχέση με το χρόνο κατά τον οποίο τα προϊόντα αυτά αναμένεται ότι θα παραμένουν σύγχρονα από τεχνολογική άποψη, αν ο χρόνος αυτός είναι συντομότερος από την πιθανή διάρκεια ζωής τους.
5. Η παράβαση των διατάξεων της προηγούμενης παραγράφου δεν θίγει το κύρος της εγγύησης, την οποία ο καταναλωτής μπορεί να επικαλεσθεί και να απαιτήσει την τήρησή της. Σε περίπτωση αντικατάστασης του προϊόντος ή ανταλλακτικού του, η εγγύηση αυτόματα ανανεώνεται για όλη της τη διάρκεια ως προς το νέο προϊόν ή ανταλλακτικό. Εάν κατά τη διάρκεια ισχύος της εγγύησης εμφανισθεί στο προϊόν ελάττωμα και ο προμηθευτής αρνείται ή βραδύνει την επισκευή πέραν του αναγκαίου κατά περίπτωση χρόνου, ο καταναλωτής δικαιούται να ζητήσει την αντικατάσταση του προϊόντος με νέο ίσης αξίας και ποιότητας ή να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση. Αν ο απαιτούμενος χρόνος επισκευής υπερβαίνει τις δεκαπέντε (15) εργάσιμες ημέρες, ο καταναλωτής δικαιούται να ζητήσει την προσωρινή αντικατάσταση του προϊόντος για όσο χρόνο διαρκεί η επισκευή.
6. Σε κάθε περίπτωση επιφυλάσσεται η εφαρμογή των διατάξεων του Αστικού Κώδικα για την ευθύνη του πωλητή για πραγματικά ελαττώματα ή έλλειψη συνομολογημένων ιδιοτήτων. Παραίτηση του καταναλωτή από την προστασία του κατά τις διατάξεις αυτές, πριν από την εμφάνιση του ελαττώματος ή της έλλειψης της συνομολογημένης ιδιότητας, είναι άκυρη. Σε διαφορά η οποία απορρέει από την πώληση καταναλωτικών αγαθών και φέρεται ενώπιον των ελληνικών δικαστηρίων, ανεξάρτητα από το εφαρμοστέο σε αυτή δίκαιο, εφαρμόζονται πάντοτε οι διατάξεις του ελληνικού δικαίου που διέπουν την πώληση καταναλωτικών αγαθών κατά την έκταση που παρέχουν μεγαλύτερη προστασία στον καταναλωτή.
7. Ο προμηθευτής καινούργιων διαρκών καταναλωτικών αγαθών οφείλει να εξασφαλίζει στους καταναλωτές τη συνεχή παροχή τεχνικών υπηρεσιών για τη συντήρηση και επισκευή τους για χρονικό διάστημα ίσο με την πιθανή διάρκεια της ζωής τους. Επίσης, οφείλει να εξασφαλίζει στους καταναλωτές την ευχέρεια προμήθειας των ανταλλακτικών και άλλων τυχόν προϊόντων, που απαιτούνται για τη χρήση τους σύμφωνα με τον προορισμό τους, για όλη την πιθανή διάρκεια της ζωής τους.
8. Παραίτηση, εκ των προτέρων, του καταναλωτή από τα δικαιώματα του κατά τις διατάξεις του παρόντος άρθρου είναι άκυρη.
Άρθρο 6 – Ευθύνη του παραγωγού για ελαττωματικά προϊόντα
1. Ο παραγωγός ευθύνεται για κάθε ζημία που οφείλεται σε ελάττωμα του προϊόντος του.
2. Ως παραγωγός θεωρείται ο κατασκευαστής τελικού προϊόντος, πρώτης ύλης ή συστατικού, καθώς και κάθε πρόσωπο που εμφανίζεται ως παραγωγός του προϊόντος επιθέτοντας σε αυτό την επωνυμία, το σήμα ή άλλο διακριτικό του γνώρισμα. Προϊόντα με την έννοια αυτού του άρθρου θεωρούνται και τα κινητά πράγματα που ενσωματώθηκαν ως συστατικά σε άλλα πράγματα κινητά ή ακίνητα. Προϊόντα θεωρούνται επίσης οι φυσικές δυνάμεις, ιδίως το ηλεκτρικό ρεύμα και η θερμότητα, εφόσον υπόκεινται σε εξουσίαση, όταν περιορίζονται σε ορισμένο χώρο.
3. Όποιος εισάγει ένα προϊόν για πώληση, χρηματοδοτική ή απλή μίσθωση ή άλλης μορφής διανομή στα πλαίσια της επαγγελματικής εμπορικής του δραστηριότητας ευθύνεται όπως ο παραγωγός.
4. Όταν η ταυτότητα του παραγωγού είναι άγνωστη, κάθε προμηθευτής του προϊόντος θεωρείται για την εφαρμογή του νόμου αυτού παραγωγός, εκτός αν μέσα σε εύλογο χρόνο ενημερώσει τον καταναλωτή για την ταυτότητα του παραγωγού ή εκείνου που του προμήθευσε το προϊόν. Το ίδιο ισχύει και για τον προμηθευτή προϊόντων εισαγωγής, όταν η ταυτότητα του εισαγωγέα είναι άγνωστη, έστω και αν η ταυτότητα του παραγωγού είναι γνωστή
5. Ελαττωματικό, είναι το προϊόν το οποίο δεν παρέχει την προβλεπόμενη απόδοση σύμφωνα με τις προδιαγραφές του ή και την ευλόγως αναμενόμενη ασφάλεια εν όψει όλων των ειδικών συνθηκών και, ιδίως, της εξωτερικής εμφάνισής του, της αναμενόμενης χρησιμοποίησής του και του χρόνου κατά τον οποίο τέθηκε σε κυκλοφορία. Δεν είναι ελαττωματικό ένα προϊόν για μόνο το λόγο ότι μεταγενέστερα τέθηκε σε κυκλοφορία άλλο τελειότερο.
6. Στη ζημία της παραγράφου 1 περιλαμβάνεται : α) η ζημία λόγω θανάτου ή σωματικής βλάβης, β) η βλάβη ή η καταστροφή, εξαιτίας του ελαττωματικού προϊόντος, κάθε περιουσιακού στοιχείου του καταναλωτή, εκτός από το ίδιο το ελαττωματικό προϊόν, συμπεριλαμβανομένου και του δικαιώματος χρήσης των περιβαλλοντικών αγαθών, εφόσον η ζημία από τη βλάβη ή την καταστροφή τους υπερβαίνει το ποσό των πεντακοσίων (500) ευρώ, και υπό την προϋπόθεση ότι, κατά τη φύση τους προορίζονταν και πραγματικά χρησιμοποιήθηκαν από το ζημιωθέντα για προσωπική του χρήση ή κατανάλωση.
7. Χρηματική ικανοποίηση λόγω ηθικής βλάβης ή ψυχικής οδύνης οφείλεται και σε περίπτωση παράβασης των διατάξεων του παρόντος άρθρου.
8. Ο παραγωγός δεν ευθύνεται αν αποδείξει ότι:
α) δεν έθεσε το προϊόν σε κυκλοφορία,
β) το ελάττωμα δεν υπήρχε όταν το προϊόν τέθηκε σε κυκλοφορία,
γ) δεν κατασκεύασε το προϊόν αποβλέποντας στη διανομή του και δεν το διένειμε στα πλαίσια της επαγγελματικής του δραστηριότητας,
δ) το ελάττωμα οφείλεται στο γεγονός ότι το προϊόν κατασκευάστηκε σύμφωνα με κανόνες αναγκαστικού δικαίου
ε) όταν το προϊόν τέθηκε σε κυκλοφορία, το επίπεδο επιστημονικών και τεχνικών γνώσεων δεν επέτρεπε τη διαπίστωση του ελαττώματος.
9. Ο παραγωγός συστατικού δεν ευθύνεται και αν αποδείξει ότι το ελάττωμα οφείλεται στο σχεδιασμό του προϊόντος στο οποίο το συστατικό έχει ενσωματωθεί ή στις οδηγίες που παρέσχε ο κατασκευαστής του προϊόντος, οπότε παραγωγός θεωρείται ο κατασκευαστής του προϊόντος στο οποίο ενσωματώθηκε το συστατικό.
10. Εάν δύο ή περισσότερα πρόσωπα ευθύνονται για την ίδια ζημία, τα πρόσωπα αυτά υπέχουν εις ολόκληρον ευθύνη έναντι του ζημιωθέντος και έχουν δικαίωμα αναγωγής μεταξύ τους ανάλογα με την συμμετοχή του καθενός στην επέλευση της ζημίας.
11. Η ευθύνη του παραγωγού δεν μειώνεται αν η ζημία οφείλεται σωρευτικώς, τόσο σε ελάττωμα του προϊόντος, όσο και σε πράξη ή παράλειψη τρίτου, εκτός εάν συντρέχει πταίσμα του ζημιωθέντος ή προσώπου για το οποίο ευθύνεται ο ζημιωθείς.
12. Κάθε συμφωνία περιορισμού ή απαλλαγής του παραγωγού από την ευθύνη του είναι άκυρη.
13. Οι αξιώσεις κατά του παραγωγού για ζημίες παραγράφονται μετά τριετία αφότου ο ζημιωθείς πληροφορήθηκε ή όφειλε να πληροφορηθεί τη ζημία, το ελάττωμα και την ταυτότητα του παραγωγού. Μετά δεκαετία από την κυκλοφορία του συγκεκριμένου προϊόντος επέρχεται απόσβεση των δικαιωμάτων του ζημιωθέντος κατά του παραγωγού.

Παραθέτω ορισμένα άρθρα που μας χρειάζονται, ώστε να κάνετε άμεση αναφορά σε αυτά προς τους προμηθευτές
Αστικός Κώδικας
Ν. 2251/1994 (ΦΕΚ 191 Α / 16-11-1994)
Προστασία του Καταναλωτή

Άρθρο 5
"Πώληση καταναλωτικών αγαθών και εγγυήσεις"
4. Σε περίπτωση αντικατάστασης του προϊόντος ή ανταλλακτικού του, η
εγγύηση αυτόµατα ανανεώνεται για όλη της τη διάρκεια ως προς το νέο προϊόν ή ανταλλακτικό. (Όταν δηλαδή σας επισκευάζουν το προϊόν ή σας το αντικαθιστούν να ζητάτε να γράφουν στο δελτίο παραλαβής ποια ακριβώς επισκευή/αντικατάσταση ανταλλακτικού πραγματοποιήθηκε, ή εάν έγινε αντικατάσταση με ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ αναγραφή του S/N του νέου προϊόντος).


Αστικός Κώδικας
Ν. 3043/2002 (ΦΕΚ 192 Α / 21-08-2002
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α`
Ευθύνη του πωλητή για πραγματικά ελαττώματα και έλλειψη συνομολογημένων ιδιοτήτων και συναφείς διατάξεις
Άρθρο 1

Άρθρο 534
Πραγματικά ελαττώματα και έλλειψη συνομολογημένων ιδιοτήτων
Ο πωλητής υποχρεούται να παραδώσει το πράγμα με τις συνομολογημένες ιδιότητες και χωρίς πραγματικά ελαττώματα.

Άρθρο 537
Ευθύνη για ελλείψεις
Ο πωλητής ευθύνεται ανεξάρτητα από υπαιτιότητά του αν το πράγμα, κατά το χρόνο που ο κίνδυνος μεταβαίνει στον αγοραστή, έχει πραγματικά ελαττώματα ή στερείται τις συνομολογημένες ιδιότητες, εκτός αν ο αγοραστής κατά τη σύναψη της σύμβασης γνώριζε ότι το πράγμα δεν ανταποκρίνεται στη σύμβαση ή η μη ανταπόκριση οφείλεται σε υλικά που χορήγησε ο αγοραστής.
Το ελάττωμα ή η έλλειψη συνομολογημένης ιδιότητας που διαπιστώνεται μέσα σε έξι μήνες από την παράδοση του πράγματος τεκμαίρεται ότι υπήρχε κατά την παράδοση, εκτός αν τούτο δεν συμβιβάζεται με τη φύση του πράγματος που πουλήθηκε ή με τη φύση του ελαττώματος ή της έλλειψης. (Με αυτό το Άρθρο εμπλέκεται και ο πωλητής του προϊόντος, ο οποίος συνήθως μπορεί να πιέσει τον παραγωγό να αποδεχτεί τη δωρεάν επισκευή).

Άρθρο 540
Δικαιώματα του αγοραστή
Στις περιπτώσεις ευθύνης του πωλητή για πραγματικό ελάττωμα ή για έλλειψη συνομολογημένης ιδιότητας ο αγοραστής δικαιούται κατ` επιλογήν του:
1. να απαιτήσει, χωρίς επιβάρυνσή του, τη διόρθωση ή αντικατάσταση του πράγματος με άλλο, εκτός αν μια τέτοια ενέργεια είναι αδύνατη ή απαιτεί δυσανάλογες δαπάνες
2. να μειώσει το τίμημα
3. να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση, εκτός αν πρόκειται για επουσιώδες πραγματικό ελάττωμα.
Ο πωλητής οφείλει να πραγματοποιήσει τη διόρθωση ή την αντικατάσταση σε εύλογο χρόνο και χωρίς σημαντική ενόχληση του αγοραστή.

Άρθρο 541
Ο αγοραστής μπορεί, αν διαπιστωθεί αργότερα και άλλο ελάττωμα, να ασκήσει εκ νέου ένα από τα δικαιώματα του προηγούμενου άρθρου. Το ίδιο ισχύει και όταν λείπει συνομολογημένη ιδιότητα.

Αρθ. 554. - Παραγραφή.
(Προθεσμία παραγραφής πέντε έτη για τα ακίνητα και δύο έτη για τα κινητά)
Τα δικαιώματα του αγοραστή λόγω πραγματικού ελαττώματος ή έλλειψης συνομολογημένης ιδιότητας παραγράφονται μετά την πάροδο πέντε ετών για τα ακίνητα και δύο ετών για τα κινητά. (Όπως το άρθρο αντικαταστάθηκε από το άρθρο 1 παρ.1 του ν. 3043/2002 ΦΕΚ 192Α/21-08-2002). (Σχεδόν όλα τα καταναλωτικά είδη, πχ: τηλεοράσεις, pc, laptop, κινητά, αυτοκίνητα και γενικά ότι δεν είναι σταθερό νοείται ως κινητό. Ως ακίνητο θεωρείται πχ: υδραυλικές, ηλεκτρικές, αποχετευτικές εγκαταστάσεις και συναφή που για να επιδιορθωθούν επιβάλλεται επέμβαση/αλλοίωση/βλάβη και σε άλλα αγαθά πχ σπίτι.)
 

Eddie

Senior Member
20 December 2007
470
Έκανα και εγώ join και έστειλα και invites σε όλους. Συγχαρητήρια για τη δουλειά που έκανες
 

vasada

Supreme Member
19 August 2007
4,616
Κόρινθος
Συγχαρητηρια!
Πολυ καλη δουλεια.

Κατεβασα το αρχειο και θα το προωθησω με μειλ σε ολους.

Πρεπει να σταματησει αυτη η κατασταση, που αν τυχον χρειαστει, πρεπει να αποδειξεις το αυτονοητο.

Οι εταιριες το ξερουν οτι παρανομουν, και βασιζονται στο ότι μπορεί να μην γνωριζουμε τη νομοθεσια και να δεχομαστε ευκολα την "πολιτικη του καταστηματος". Σε καθε περιπτωση θα πρεπει να εχουμε το χρονο και τη διάθεση να τσακωθουμε.

Αν γνωριζουμε ομως συγκεκριμενα πραγματα, ολα γινονται πιο ευκολα.

Ευχαριστω.
 

indikos001

Senior Member
3 October 2007
510
Συγχαρητηρια
και ευχαριστουμε για τις πολυ χρησιμες πληροφοριες
 

vaggos13

New member
22 December 2007
7
Re: Απάντηση: Νομοθεσία υπέρ Καταναλωτή

Επειδή για κάποιο λόγο το link σου δεν παίζει:
http://www.facebook.com/ext/share.php?sid=82920517633&h=2pV2g&u=qTG6y

Και εάν μπορείς ανέβασε το σε doc, γιατί δεν έχουμε όλοι Word 2007.

Κατά τα άλλα πολύ καλή δουλειά.

καλημέρα, το λινκ λειτουργεί κανονικά...
Το κείμενο που παραθέτω στο 1ο ποστ είναι ακριβώς αυτό που υπάρχει & στο αρχείο που ζητάς.
Φιλικά,
Βαγγέλης
 

zonimov

Established Member
21 June 2007
128
Γεια σας,Φετος στις αρχες Μαιου πηγα στη διευθυνση εμποριου για καταγγελια στο καταστημα αγορας που ειχα αγορασει μια 32'τηλεοραση σονυ αξιας 1500 ευρω απο τον αυγουτσο 2007.Καηκε το πανελ της μετα απο 18 μηνες λειτουργιας της απο τη αγορα και η σονυ σερβις μου ειπε αλλαγη πανελ και εργασια κανουν 685 ευρω (πηρα αποδειξη ελεγχου απο τη σονυ σερβις).Η διευθυνση Εμποριου μου ρωτησε αν εχω χαρτι εγγυησης απο τη σονυ που αναφερεται 1 η 2 χρονια,βρηκα στο βιβλιο οδηγεως της τηλεορασης που αναφερεται 1 χρονο εγγυησης αλλα εχω δικαιωμα ως καταναλωτης που εχω 2 χρονια εγγυησης απο τη αγορα που το καταστημα αγορας υποχρεωτικα να τη επισκευασει η τη αλλαζει?Η διευθυνση Εμποριου εστειλε μια γραπτη επιστολη (ημερομηνια 5 Μαιου) στον διευθυντη του καταστηματος αγορας αλλα ακομα μεχρι τωρα δεν τους απαντησε.Μου ειπαν αν δεν τους απαντησει αυτος σε αυτες τις μερες,θα τον κινηθουν με καταγγελια!Μηπως πρεπει να τους απαντησει αυτος με προφορικα η γραπτα μετα απο 10 μερες απο τη επιστολη που εστειλανε?Περασαν 25 μερες απο τη επιστολη ακομα δεν τους απαντησε!Μηπως πρεπει να αφησω να κανει τη δουλεια της τη διευθυνση Εμποριου?
 
Last edited:

zonimov

Established Member
21 June 2007
128
Οταν καηκε το πανελ της,δεν ηξερα για τη νομοθεσια υπερ καταναλωτη που με δικαιωνει οτι αυτοι πρεπει να αναλαμβανουν τη επισκευη η αντικαταστηση.Οταν εψαξα απο ιντερνετ και βρηκα τις σελιδες για νομοθεσια υπερ καταναλωτη.Ακολουθησα τις συμβουλες της οπως εσεις τι πρεπει να κανω.Πηρα τις αποδειξεις αγορας και ελεγχου απο τη σονυ σερβις και νομοθεσια για να παω στο καταστημα αγορας για να τους πω οτι εχω δικαιωμα εγγυησης 2 χρονων.Ο διευθυντης του καταστηματος αγορας με παρεμπεψε στη σονυ και του εδειξα χαρτια της νομοθεσιας αλλα εκανε τον κινεζο.Πηγα στη διευθυνση Εμποριου για καταγγελια.Σωστα το εκανα?
 

Chris85

AVClub Addicted Member
26 February 2009
2,609
Πες μας τι εγινε..παντως εγω παλι καλα που πληρωσα σχετικα φθηνα την τηλεοραση, αλλιως θα ημουν πολυ πιο εκνευρισμενος.

Το τρελο ειναι οτι η you δινει εγγυηση 2 ετων αντιπροσωπειας στη σονυ, η σονυ μονο ενα...
 

Chris85

AVClub Addicted Member
26 February 2009
2,609
Ακυρο το ''δικαιουστε αντικατασταση συσκευης''...
 

zonimov

Established Member
21 June 2007
128
Chris85,αυριο θα λαβω την απαντηση του καταστηματος και θα σου πω τι αποφασισαν.
 

tuluba

New member
7 February 2009
43
Εχω και εγω το ιδιο προβλημα παιδια
Πριν απο 15 μηνες αγορασα μια φωτογραφικη μηχανη SONY DSC-T50 touch screen και πριν απο λιγες μερες στα καλα καθουμενα εβγαλε κοντα στο κεντρο και αριστερα ενα κενο πιξελ για το οποιο δεν εδωσα σημασια λεω ενταξει ενα ειναι δεν τρεχει τιποτα αφου δουλευει κανονικα
περασαν ομως μερικες μερες και αυτο το πιξελ εχει γινει μια γραμμη που πιανει απο την μια ακρη μεχρι την αλλη και λιγα ακομα προς τα κατω
Ε λεω ενταξει εχει προβλημα βρηκα την αποδειξη και ξερωντας οτι πλεον ολες οι συσκευες εχουν 2 χρονια εγγυηση την πηγα σημερα σε ενα εξουσιοδοτημενο συνεργειο
Η πρωτη κουβεντα του υπαλληλου ουτε καν τεχνικου ηταν οτι η φωτογραφικη εχει χτυπηθει πραγμα που δεν εχει γινει
ομως αυτος επεμενε οτι το συγκεκριμενο προβλημα ειναι απο χτυπημα και εγω συνεχισα λεγωντας του οτι δεν εχει χτυπηθει και οτι ειναι συνεχεια σε θηκη οπως επισης του εδειξα οτι δεν εχει κανενα σημαδι χτυπηματος πανω στην οθονη που σημειοτεον ειναι αφης και η δουλεια της ειναι να την πιεζουν
Αυτος επεμεινε στην αποψη του οτι εχει πιεστει η οθονη λεγωντας επισης οτι ακομα και μεσα στην θηκη που την ειχα μπορει να σημβει
Απο εκει και περα μου ειπε οτι για να την ελενξουν και να βγαλουν πορισμα για το κοστος της επισκευης πρεπει να καταβαλω 25ευρω προκαταβολικα τα οποια θα σημψηφιστουν με το κοστος της επισκευης αν συμφωνησω να γινει καθως και οτι δεν ισχυει η εγγυηση μου λογω δικης μου κακης χρησης .Επισης μου ειπε οτι η εγγυηση ισχυει για ενα χρονο για τις συσκευες Sony

Επειτα και γεματος νευρα επικοινωνησα με τα κεντρικα της Sony στο μαρουσι για να διευκρινησω τα της εγγυησης οπου και εκει με ενημερωσαν οτι ειναι ετησια λεγωντας επισης (υστερα απο ερωτηση μου για την 2ετης που λεγεται στην νομοθεσια )οτι δεν ειναι σαφες και οτι "νομιζεται οτι ολοκληρη πολυεθνικη εταιρεια θα παρανομουσε"!!!
Και ρωταω εγω τωρα πως γινεται να αποδειξω εγω για την οθονη οτι δεν ευθυνεται δικη μου κακη χρηση ? Mηπως πρεπει sony και καλα να δεχτω οτι μου πουνε αυτοι και αν στην τελικη δεχτουν ισχυει τελικα η 2ετης εγγυηση η εξαιρουνται μερικες εταιρειες?
 
Last edited:

tuluba

New member
7 February 2009
43
Επισης εριξα μια ματια και στα site της Sony στο ελληνικο και στο αγγλικο και λενε και τα 2 για πανευρωπαικη εγγυηση 1 ετους
Μηπως τελικα δεν ισχυει η 2ετης η υπαρχουν ειδικες περιπτωσεις????
 

Chris85

AVClub Addicted Member
26 February 2009
2,609
Φυσικα και ισχυει η διετης εγγυηση..απλα η σονυ κανει ταρζανιες.

Μην τους αφησεις σε χλωρο κλαρι, καταγγελιες και τραβα το οσο παιρνει, θα δικαιωθεις.