Canon EOS 50D + 2 Φακοί. Τί παίζει;

Εδώ, σ' αυτή την κατηγορία γράφω πρώτη φορά. Όχι γιατί δεν μ' ενδιαφέρει ή γιατί την υποτιμώ, αλλά γιατί μέχρι σήμερα δεν είχα κάτι σοβαρό προσωπικό να γράψω.

Έλα όμως που τα πράγματα σιγά σιγά πήγαν μόνα τους εκεί.

Με την φωτογραφία, εκτός από την ερασιτεχνική της χρήση για το αποθανάτισμα τοπίων και γεγονότων, δεν έχω ασχοληθεί σοβαρά, αλλά το μεράκι με έτρωγε από πολύ παλιά, τότε που ο πατέρας μου έφερε από το εξωτερικό (την δεκαετία του 50) μια σοβαρή μηχανή Agfa, που υπάρχει ακόμα.

Παρ' όλα αυτά, από τα χέρια μου έχουν περάσει πάνω από 10 μηχανές compact, φιλμ και ψηφιακές, και μια Yashica TTL, η χρήση των οποίων ήταν κατά κανόνα επαγγελματική, δηλ. επαγγελματικές φωτογραφίες, που σχετίζονται με την δουλειά μου (αποθανάτιση μερών πλοίου και μηχανικών εξαρτημάτων, ζημιών, αβαριών, μετατροπών κλπ.).

Τα τελευταία χρόνια, η ψηφιακή μηχανή είναι το μοναδικό και απαραίτητο εργαλείο γι αυτή τη χρήση και μέχρι τώρα βολευόμουνα με μια Ricoh Caplio GX8 στα 8.2 Mp, μια σχετικά ευμεγέθη compact, αλλά με περισσότερες δυνατότητες από άλλες αυτού του επιπέδου, ικανή να αποτυπώσει τα της εργασίας μου πολύ ικανοποιητικά.

Ήγγικεν, όμως, η ώρα να ασχοληθώ κι εγώ με την φωτογράφηση άλλων θεμάτων, εκτός εργασίας. Τώρα πια που ωρίμασε η ψηφιακή εποχή, φρονώ πως ήρθε η ώρα να αποκτήσω μια σοβαρή dSLR, όχι δυσθεώρατου κόστους αλλά πάντως κάποια που να αγγίζει τις δυνατότητες μιας επαγγελματικής, έστω κι αν κατατάσσεται στις consumer.

Ταλαντεύτηκα επ' αρκετόν μεταξύ μιας Nikon D90 και μιας Canon EOS 50D, μηχανές με παρόμοιο κόστος και χαρακτηριστικά. Λόγω πολύ καλής προτεραίας εμπειρίας με τις Canon (ειδικά με τις βιντεοκάμερες και τους φακούς τους), κατέληξα στην 50D. Εκεί, λοιπόν, που έψαχνα πως θα υλοποιήσω την αγορά, έπεσα πάνω σε ένα πακέτο του e-shop το οποίο προσφέρει την 50D με 2 φακούς: τον EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM και τον EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM στην συνολική τιμή των 1699 ευρώ.

Με έναν πρόχειρο έλεγχο, είδα ότι το σώμα πουλιέται μόνο του από 970 μέχρι και χιλιάρικο, ο EF-S 17-85 κοντά στο 350άρι+ και ο EF 70-300 κοντά στο 480άρι. Το κιτ της 50D μαζί με τον 17-85 πουλιέται γύρω στα 1320 ευρώ ενώ κιτ με τον EF-S 18-200 IS πάει πάνω από 1420 ευρώ.

Τα ερωτήματά μου:

1) Η 50D τί ψάρια πιάνει;
2) Σε σχέση με την Nikon D90, πώς συγκρίνεται;
3) Το πακέτο σε αυτή την τιμή τί λέει;
4) Οι φακοί, ειδικά ο 70-300 τί κάνουν;

Πολύ περιληπτικά τη γνώμη σας, αν δεν σας κάνει κόπο.

Ευχαριστώ και Χρόνια Πολλά, Χριστός Ανέστη.
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Παναγιώτη τιμή μας που γράφεις στην κατηγορία αυτή. Ελπίζουμε να σε βλέπουμε και στο μέλλον με δείγματα της φωτογραφικής δουλειάς σου, που φατντάζομαι ότι θα είναι άριστα, καθώς γνωρίζω ότι είσαι άνθρωπος συναισθηματικός, αλλά και εργατικός και επιμελής και επιδιώκεις το καλύτερο (το θυμάμαι από τα δικάναλα και τους λαμπάτους προβολείς μια πενταετία πίσω).

Τώρα... CANON/NIKON είναι ένα δίλημμα, ψευτοδίλημμα για μένα. Πρόκειται για δυο πολύ ισχυρά συστήματα φωτογραφικού εξοπλισμού που καλύπτουν κάθε πιθανή ανάγκη του 99% των φωτογράφων. Η κατηγορία για την οποία ενδιαφέρεσαι είναι αυτή με το μεγαλύτερο ενδιαφέρον και εξαιρετικές επιδόσεις σε σχέση με την τιμή τους και τις απαιτήσεις των φωτογράφων.

Η CANON 50D είναι η πρώτη CANON που δεν είναι καθαρά καλύτερη από την προκάτοχό της, την CANON 40D που ήταν και παραμένει εξαιρετική κάμερα. τα 15 μέγα σε σχέση με τα 10 μέγα της 40D δεν φαίνονται στην ποιότητα της φωτογραφίας, δίνουν όμως μεγαλύτερες φωτογραφίες (η διαφορά είναι ορατή από το μέγεθος 50Χ30 εκ. στις εκτυπώσεις από απόσταση 40-50 εκ.) Η 40D είναι καλύτερη σε ακραίες φωτιστικές συνθήκες. Αν θέλεις τη γνώμη μου, αν βρεις την CANON 40D στα 700 ευρώ ή και παρακάτω καινούρια, να την προτιμήσεις.

Ο CANON 17-85 IS είναι ένας φακός allround. Το μόνο πραγματικά θετικό στοιχείο του είναι ότι έχει σύστημα οπτικής σταθεροποίησης. Κατά τα άλλα είναι ένας μέτριος φακός, που μάλλον φρενάρει τις δυνατότητες των αισθητήρων της CANON. Π.χ. ο TAMRON 17-50 2.8 έχει σαφέστατα καλύτερη οπτική απόδοση και έχει την ίδια τιμή.

Ο CANON 70-300 IS είναι ένας αξιοπρεπέστατος φακός, συγκριτικά καλύτερος από τον 17-85. Η οπτική του απόδοση είναι πολύ καλή από το 70 έως το 200. Μετά είναι απλώς υποφερτή αλλά φωτογραφίες θα τραβάς. Το μόνο του πραγματικό πρόβλημα είναι η ύπαρξη του φακού CANON 70-200 4.0 L (που μόλις καταργήθηκε) που έχει οπτική απόδοση εξαιρετικά καλύτερη σε κάθε συνθήκη. Είναι πιο κοντός (200 αντί για 300), δεν έχει IS, αλλά όταν θα δεις τις φωτογραφίες, θα καταλάβεις ποιά είναι από τον ένα φακό και ποιά από τον άλλον.

Δεν ξέρω αν σε μπέρδεψα, αλλά θυμάμαι ότι ποτέ δεν ήθελες μια ξεκάθαρη απάντηση στα ερωτήματά σου και πάντα ήσουν πολύ αναλυτικός (ειδικά στα προβολικά, θυμάμαι ότι για τον Vidikron και τον Hlios είχες γράψει καλύτερα κείμενα από τους περισσότερους συντάκτες των περιοδικών).

Άρα το σετ είναι μια καλή πρώτη λύση ειδικά αν δεν θέλεις να συνεχίσεις το ψάξιμο. Αν όμως θέλεις να ακολουθήσεις την πορεία του ψαξίματος που είχες στον ήχο και την εικόνα, υπάρχουν κι άλλες επιλογές, όχι απαραίτητα πιο ακριβές.
 
Σας ευχαριστώ και τους δύο.

Βλάση, παίρνω υπ' όψη μου τις παρατηρήσεις σου και θα δω τί υπάρχει, κι αν μπορώ να κάνω κάποια προσθήκη ή αλλαγή στο σετ.

Αντιλαμβάνομαι ότι το θέμα "φακός" είναι πρώτιστης σημασίας - πάντα σε θυμάμαι να επιμένεις σε αυτό, όταν μιλάγαμε για τα οπτικά των προβολέων - και δεν έχεις καθόλου μα καθόλου άδικο.

Jim σ' ευχαριστώ κι εσένα. Μάλλον θα το προχωρήσω.
 

AlexTheodin

Supreme Member
25 December 2007
5,912
Athens, Thessaloniki, Köln
Σε αυτά τα λεφτά θα κοίταγα να δώ τί πακέτα φακών βρίσκω με την D90 αφού την είδες και αυτήν.

Άν σκέφτεσαι και τρίτους κατασκευαστές θα σου πρότεινα να δείς και την Pentax K20D όπως και κάτι πακέτα της Olympus με την Ε3 που παίζαν πρίν απο λίγο καιρό και ήταν πολύ καλά.

Τα δύο παραπάνω μοντέλα είναι και weathersealed (η Oly και watersealed νομίζω), με σταθεροποίηση στο σώμα οπότε δεν χρειάζεται να το πληρώνεις σε κάθε φακό.
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
Αρκετά σοβαρό ποσό τα 1700 ευρώ για είσοδο στο χώρο των ψηφιακών slr. Με τη διαφορά τιμής μεταξύ 40 και 50D να αγγίζει τα 300 ευρώ, δεν ξέρω εάν θα προτιμούσα την 50. Τουλάχιστον όχι για την επιπλέον ανάλυση, όχι μόνο διότι 10mp επαρκούν και με το παραπάνω, αλλά γιατί πολύ απλά με φακούς του -τουλάχιστον αξιοπρεπούς- επιπέδου των 17-85 και 70-300 δύσκολα θα έβλεπε κανείς διαφορά ακόμη και σε εκτυπώσεις 50χ70.

Το σύνολο της 40D με τους παραπάνω φακούς μπορεί να βρεθεί περίπου στα 1400 ευρώ (καλύτερα με βόλτα στα καταστήματα). Κάνουν ένα πολύ βολικό κιτ από άποψη μεγέθους, καθώς χωρούν άνετα και σε αρκετά μικρές τσάντες. Με όριο τα 1700 ευρώ μάλλον θα προτιμούσα τη 40D (που έχω), τον Ταμρον 17-50/2.8 (που προτάθηκε και παραπάνω, αλλά δεν έχω) για στάνταρ ζουμ, και τον Ταμρον 70-200/2.8 (τον οποίο επίσης έχω) για τέλε ζουμ. Δυστυχώς ογκώδης ο τελευταίος (όπως και η έτερη εναλλακτική για τελε-ζουμ f/2.8, o Sigma).

Ασφαλώς υπάρχουν πολλές εναλλακτικές, και σε άλλες εταιρείες, στα 1700 ευρώ.




Σε Sony, έχει πέσει πολύ η τιμή της Α700 (σώμα μαγνησίου, της αυτής κατηγορίας με τις Canon 40/50D, Nikon D300, Olympus E3), σε κάτω από 700 ευρώ, μαζί με τον πολύ καλό Zeiss 16-80/3.5-4.5 βγαίνει περίπου στα 1350 (και έχει κανείς κάλυψη 24-120mm!). Άλλα 200-220 ευρώ πηγαίνει ο τίμιος Sigma 70-300 APO macro DG. (οι Sony/Pentax/Olympus έχουν σταθεροποίηση στον αισθητήρα).

Σε Pentax, με περίπου 1000 ευρώ παίρνει κανείς την K20D και τον ED 16-45/4 για στανταρ ζουμ. Με ακόμη 630-640 ευρώ, τον παραπάνω Tamron SP 70-200/2.8 για τελε ζουμ. Ή εάν θέλουμε κάτι πιο κόμπακτ, τον καλό, ως φημολογείται, Tokina 50-135/2.8 (λιγάκι κοντό για τέλε), με περίπου 550 ευρώ.

Σε Olympus δεν ξέρω τι προγράμματα προωθητικών προσφορών τρέχουν αυτό το διάστημα. Μέχρι πρότινος μπορούσε να βρεθεί στα 1600 ευρώ η αδιάβροχη Ε3 με τον εξαιρετικό 12-60/2.8-4 και "δώρο" έναν σοβαρό φακό ή φλας. Σίγουρα στα 1700 ευρώ μπορεί να φτιαχτεί ένα πολύ καλό συστημα, και σε Olympus.

Decisions, decisions....



Εγώ ίσως κοιτούσα και την Fuji S5pro (700 ευρώ), βέβαια είναι μάλλον "ειδικό" μοντέλο.
 
Last edited:

ilias

Supreme Member
18 June 2006
9,145
Bratislava
Εγω θα προτεινα την κανον 40 (την οποια εχω) απο τη στιγμη που ειναι η πιο οικονομικη (τη δεδομενη στιγμη) και απο την κανον 50 και απο τη νικον 90 και δε νομιζω να υπαρχει καποιος που δεν τη θεωρει καλη/ισαξια του ανταγωνισμου.

Για τηλεφακο, εχω τον 70-300 και ειμαι απολυτα ευχαριστημενος. Θα ηθελα τον 70-200 is που σιγουρα δινει καλυτερα αποτελεσματα αλλα ο ογκος και το βαρος μαλλον θα λειτουργουσε αποτρεπτικα στο κουβαλημα (το διαπιστωσα στο προσφατο ταξιδι μου).

Για στανταρ ζουμ, εχω τον 18-55is . Αν εξαιρεσω τα προβληματα flare, που ισως διορθωνονται/βελτιωνονται με τη χρηση αλεξηλιου (που δεν εχω) θα ηθελα εναν σιγμα 17-70 (και οχι εναν 24-χχ οχι λογω βαρους/ογκου αλλα...->) γιατι το 17/18 στο ευρυγωνιο (σε κροπ μηχανη) χρειαζεται, ενω το 50/55 δεν φτανει... και οι αλλαγες φακων (σε ταξιδι) κουραζουν...

Για καθαρα φωτογραφικες εξορμησεις φυσικα, οι προτιμησεις μου θα αλλαζαν.

Στη νικον 90 θα πηγαινα μονο για το......... βιντεο !!!!!!!!!!!!!! Σε ταξιδι, υπαρχουν στιγμες που χρειαζονται βιντεο... πχ. γκρουπακια που παιζουν στο δρομο, κλοουν,γενικοτερα κατι που εχει κινηση και δεν το καλυπτει το still shot.... αλλα με αυτα που διαβαζω για το βιντεο (και τα προβληματα του) στις dslr γενικα, δεν ξερω.....
 
Last edited:
Τί βρήκα μέχρι σήμερα

Προς Βλάση και υπολοίπους

Παίρνοντας πολύ σοβαρά υπ' όψη μου την γνώμη σου, Βλάση καθώς και τις υποδείξεις των υπολοίπων, θα σας πω τί βρήκα μέχρι αυτή τη στιγμή:

Α. Το σώμα της 50D στα 970 και κάτι Ευρώ
Β. Το σώμα της 40D στα 700 και κάτι Ευρώ
Γ. Τον Tamron AF SP 17-50mm f/2.8 DI XR II LD στα 355 Ευρώ
Δ. Τον Canon EF 70-200mmf/4.0L USM στα 579 Ευρώ
Ε. Τον Canon EF 70-300mmf/4-5.6 IS USM στα 485 Ευρώ
Z. Τον Canon EF 17-40mmf/4.0L USM στα 685 Ευρώ


Πακέτα:

Α. Το πακέτο που προανέφερα στα 1699 Ευρώ.
Β. Ένα πακέτο EOS 40D + Canon EF-S 17-55/2.8 IS USΜ, το οποίο δεν εξηγεί τι άλλο φακό περιέχει πλην του παραπάνω 17-55 στα 1623 Ευρώ (στην φωτογραφία φαίνεται και δεύτερος φακός, μεγάλου ζουμ, αλλά δεν είναι ξεκάθαρο ποιός).
Γ. Πακέτο 50D + Canon EF-S 18-200 mm IS στα 1429 Ευρώ
Δ. Πακέτο 50D + TAMRON 18-200 XR DI στα 1192 Ευρώ
Ε. Πακέτο 40D + TAMRON AF 17-50mm f/2.8 II στα 1072 Ευρώ.
Ζ. Πακέτο 40 D + Canon 17-85/4.0-5.6 IS USΜ στα 942 Ευρώ.

Το μαγαζί που μίλησα έχει σχεδόν όλη τη σειρά L των φακών της Canon, και βέβαια είναι πρόθυμοι να κάνουν καλύτερες τιμές σε πακέτο με περισσότερους του ενός φακούς και διάφορα αξεσουάρ.

Κάποια περαιτέρω συμβουλή;
 
Last edited:

Γιώργος.Χ

Moderator
Staff member
23 June 2006
5,867
Αττική
Αν και δεν γνωριζω το Canon μαγαζι, προσωπικά μαλλον θα κοιταζα το

Πακέτο 40D + TAMRON AF 17-50mm f/2.8 II + Canon AF 70-200 f4 L USM
Εναλλακτικά στην θεση του Tamron θα εβαζα τον Canon 17-40L αλλά θα σου βγει λιγο παραπάνω..


Νομιζω καλύπτεις σεβαστό range με καλους φακους (ο τηλεφακος πρέπει να ειναι αστέρι).

Με παζαρι (μιας και οι εποχές ειναι δύσκολες) μπορεις να πετύχεις καλές τιμές..
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
Re: Τί βρήκα μέχρι σήμερα

Ζ. Πακέτο 40 D + Canon 17-85/4.0-5.6 IS USΜ στα 942 Ευρώ.

Εάν έχεις καταλήξει σε σύστημα Canon, νομίζω πως το παραπάνω είναι η καλύτερη πρόταση εάν συνυπολογίσουμε και τον παράγοντα του κόστους (πραγματικά καλή τιμή!). Δεν νομίζω να σε απογοητεύσει ο 17-85, αλλά ακόμη κι έτσι, εύκολα νομίζω μπορεί να πουληθεί στα 250 ευρώ.
Για τηλεφακό μεταξύ των προαναφερθέντων θα επέλεγα τον 70-200/4L.
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Ας κάνουμε τώρα πιο σοβαρή συζήτηση Παναγιώτη. Λίγο πολύ όλα τα παιδιά είναι έμπειρα πλέον, παρότι όλοι ξεκινήσαμε από το πουθενά.

Για ποιό λόγο θέλεις τη μηχανή; Τί θέλεις να φωτογραφίζεις; Τί σε τραβά; θα βγαίνεις για φωτογράφηση επί τούτοις ή απλώς θα την έχεις μαζί σου για ότι προκύψει; θα φωτογραφίζεις κοινωνικές εκδήλώσεις, αθλητικά, σπορ, θάλασσα, τον κόσμο στο δρόμο, τοπία, τουριστικά μέρη; Θέλεις να τραβάς από μακριά, από πολύ μακριά, σε στενοχώρα μέρη, σε πολυσύχναστα μέρη;

Ανάλογα με τις προτιμήσεις σου θα δούμε και τις τελικές προτάσεις. Πάντως τα σχεδόν 300 ευρώ διαφοράς της 50D από τη 40D εγώ δεν θα πλήρωνα.
 

paulmarinis

Supreme Member
7 September 2007
4,535
Πριν την αγοραζεις πιαστην να δεις πως ειναι στο χερι και αμα σε βολευει.Την εχω χρησιμοπιησει αρκετα, ειναι πολυ καλη μηχανη, αλλα ειναι αρκετα μεγαλη και βαρυ σε σχεση με κατι πιο entry level (πχ eos450)
 
Φωτογραφικό θεματολόγιο και συνθήκες

Ας κάνουμε τώρα πιο σοβαρή συζήτηση Παναγιώτη. Λίγο πολύ όλα τα παιδιά είναι έμπειρα πλέον, παρότι όλοι ξεκινήσαμε από το πουθενά.

Για ποιό λόγο θέλεις τη μηχανή; Τί θέλεις να φωτογραφίζεις; Τί σε τραβά; θα βγαίνεις για φωτογράφηση επί τούτοις ή απλώς θα την έχεις μαζί σου για ότι προκύψει; θα φωτογραφίζεις κοινωνικές εκδήλώσεις, αθλητικά, σπορ, θάλασσα, τον κόσμο στο δρόμο, τοπία, τουριστικά μέρη; Θέλεις να τραβάς από μακριά, από πολύ μακριά, σε στενοχώρα μέρη, σε πολυσύχναστα μέρη;

Ανάλογα με τις προτιμήσεις σου θα δούμε και τις τελικές προτάσεις. Πάντως τα σχεδόν 300 ευρώ διαφοράς της 50D από τη 40D εγώ δεν θα πλήρωνα.

Βλάση, σ' ευχαριστώ για την επισήμανση και την διάθεση σου να κάνουμε το θέμα "πενηνταράκια".

Κατ' αρχάς, να σου πω πως ίσως έχεις δίκιο στην διαφορά τιμής που προκύπτει ανάμεσα στις δυο μηχανές. Αλλά, αυτό, όπως λες, θα το κρίνουμε στο τέλος. Πάμε, λοιπόν.

1) Ο λόγος που την θέλω είναι προφανής: η σοβαρότερη - από αυτήν που είχα μέχρι τώρα - ενασχόληση με την φωτογραφία.

2) Η φωτογράφηση μπορεί να έχει και τα δύο σκέλη. Και προγραμματισμένη και κατά την διάρκεια κάποιου γεγονότος (εκδρομή, διακοπές, γιορτές κλπ.)

3) Στην προτίμησή μου μπαίνουν κατά σειρά τα θέματα ως εξής:
- Φύση
- Τόποι επίσκεψης (παράδοση, αρχαιολογικοί χώροι, χώρες στο εξωτερικό)
- Κοντινές λήψεις (ένα λουλούδι, ένα έντομο, μια βίδα, μια τρύπα, μια τρίχα κλπ., ότι φανταστείς που μπορεί να μου τραβήξει την προσοχή)
- Κοινωνικές εκδηλώσεις, είτε αυτή είναι μια επίδειξη από το χορευτικό του συλλόγου του νησιού της συζύγου, είτε μια πρωτομαγιάτικη διαδήλωση, είτε μια θεατρική παράσταση στο Ηρώδιο. Και προφανώς αυτή η επιλογή έχει την ποικιλία των λήψεων από την πιο σκοτεινή μέχρι την πιο φωτεινή, από την πιο στάσιμη μέχρι την πιο γρήγορη κίνηση, από την πιο "στριμόκωλη" μέχρι την πιο άνετη, από την πιο κοντινή λήψη μέχρι και την πιο πανοραμική (είδες, δεν λέω την "πιο μακρινή", γιατί στις εκδηλώσεις κάτι τέτοιο είναι σχεδόν ανέφικτο).

Ελπίζω να έδωσα μια εικόνα του "τι στοχεύω". 'Η μήπως είπα πολύ τετριμένα και γενικά πράγματα;
 

sunsea

Established Member
11 February 2009
105
Kαλησπερα Παναγιωτη.Εχω την Canon 40D και διαφορους φακους Canon.Σου εχω στειλει προσωπικο μηνυμα.
 

vasada

Supreme Member
19 August 2007
4,616
Κόρινθος
Για τους φακους ειδικα, την αποψη σου μπορεις να την γραψεις κι εδω.

Θα ενδιαφερει και αλλους, εμενα σιγουρα.
 

sunsea

Established Member
11 February 2009
105
Για τους φακους ειδικα, την αποψη σου μπορεις να την γραψεις κι εδω.

Θα ενδιαφερει και αλλους, εμενα σιγουρα.
Δεν θα ημουν ο καταλληλοτερος για να εκφερω γνωμη,καθοτι ερασιτεχνης και χωρις πολλες γνωσεις πανω στο αντικειμενο.Αυτο που εγραψα στον Παναγιωτη ειναι,οτι μπορει να δει την μηχανη και τους φακους που εχω και να σχηματισει μια πρωτη γνωμη.-bye-
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Μμμμ, καλό θα ήταν να βρεθείτε με τον sunsea, είναι και καλό παιδί (όπως όλοι). Ήπιαμε κι έναν καφέ κάτω από την Acropolis.

Τώρα όσα ανέφερες καλύπτονται με τα σετ των 2 φακών. Τα σετ με τους σούπερζουμ φακούς μάλλον θα σε απογοητεύσουν αν όχι αμέσως, πάντως γρήγορα, διότι μάτι έχεις και κυνηγάς τις ατέλειες. Απλώς θα χρειαστείς κι έναν φακό ακόμη για τις πολύ κοντινές λήψεις (λουλούδι, τρίχα, κλπ.) αυτές που ονομάζουμε close up ή macro. Πρώτη λύση ο CANON EFS 60 2.8 που έχει εξαιρετική επίδοση.

Οι δυο μηχανές έχουν ίδιο σύστημα AF άρα λογικά κυνηγούν (και βρίσκουν καθώς το AF της CANON είναι το καλύτερο) το θέμα τους εξίσου εύκολα. Αν θα τυπώνεις μεγάλες φωτογραφίες 30Χ50 εκ. + τότε η 50d θα είναι καλύτερη λύση. Αλλιώς δύσκολα θα καταλάβεις κάτι, κάποια διαφορά, αντίθετα στα πολύ σκοτεινά (π.χ. στο ανοιχτό θέατρο η 40D μάλλον θα τα καταφέρει οριακά καλύτερα.

Για φακό τώρα, δεν ξέρω... Αν είχα τη δυνατότητα να πάω σε L τηλεφακό δεν θα έμενα σε απλό. Μπορεί ο CANON 70-300 IS να είναι πολύ βολικός φακός (και να έχει σύστημα σταθεροποίησης, πολύ βολικό στα ζόρια), αλλά για μένα ο 70-200 4.0 L θα ήταν η πρώτη επιλογή. Για τον πρώτο φακό, αν σε ενδιαφέρει κυρίως να καλύψεις όσο το δυνατόν περισσότερα με ένα φακό (π.χ. να μη χρειαστείς να αλλάξεις ή μάλλον ούτε να κουβλήσεις δεύτερο σε μια εκδήλωση) τότε ο 17-85 είναι καλύτερη περίπτωση και μάλλον θα πρέπει να τον προτιμήσεις. Αν η οπτική απόδοση είναι αδιαπραγμάτευτη, τότε ο TAMRON 17-50 2.8 έχει μεγάλη απόσταση από τον 17-85 της CANON και δεν εννοώ μόνον σε οξύτητα, αλλά σε βινιέτα (δηλ. σκοτίασμα στα άκρα, πολύ ορατό φαινόμενο όταν έχεις ουρανό στο κάδρο), φλέρ (δηλ. θολές κουκίδες στη σειρά, που προκαλούνται άπό τη σκόπευση σε κόντρα φως), και γεωμετρικές παραμορφώσεις (κυρίως στο ευρυγώνιο άκρο).

Φλας θα χρειαστείς; Τρίποδο;
 

sunsea

Established Member
11 February 2009
105
Βλαση,ευχαριστω για τα καλα σου λογια.Θα ειδοποιησω και τον Hero,καθοτι γνωστης του macro-και οχι μονο-και κατοχος της 40D.Mαλιστα,δραττομαι της ευκαιριας να ζητησω απο οποιον ειναι διαθεσιμος να συναντηθουμε μαζι με τον Παναγιωτη για καφε και ανταλλαγη αποψεων.Πιστευω οτι ειναι μια ευκαιρια ωστε να ξαναπουμε απο κοντα.-bye-
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
Δυστυχώς πραγματικό macro με τους 17-85/70-200 ή 70-300 δεν βγαίνει. Το πολύ να μπει ένα καλό φίλτρο close-up για να φτάσουμε πιο κοντά στο θέμα, αλλά μέχρι εκεί. Με τον 17-85 ίσως έχουμε έτσι μεγέθυνση 1:3, καθόλου άσχημα βέβαια για να ακολουθήσουμε ένα κινούμενο ζουζούνι (σημαντική εδώ η σταθεροποίηση, το διαπίστωσα με αντίστοιχη χρήση του 28-135is)