Λίγοι θα μπορούσαν να υποστηρίξουν με βάσιμα και άξια λόγου επιχειρήματα ότι υπήρξε σημαντική γαλλική \"ρόκ σκηνή\" αν όχι αντίστοιχη της αγγλοαμερικανικής , τουλάχιστον παρεμφερής. Γενικά στην ηπειρωτική Ευρώπη μόνον οι Γερμανοί κατάφεραν , προσθέτοντας τον όρο \"kraut\" και την Βαγκνερική μεγαλοπρέπεια στο rock των αγγλοαμερικανών και με βασική αρχική επιρροή τους Velvet Underground , να δημιουργήσουν μιά από τις πλέον σημαντικές εναλλακτικές προτάσεις ( Can , Neu , Faust , Popol Vuh , Kraftwerk , Kluster [και Cluster] , Einsturzende Neubautten και πλείστοι άλλοι περισσότερο ή λιγότερο γνωστοί ) ενώ οι Ιταλοί περιορίστηκαν στους γνωστούς και εκτός Ιταλικού εδάφους Premiata Forneria Marconi και τους λιγότερο γνωστούς αλλά πολύ πιό σημαντικούς Area του Ελληνοαιγυπτίου Demetrio Stratos .
Και οι Γάλλοι ; Οι Γάλλοι θα είχαν υιοθετήσει αποκλειστικά και μόνον τον \"intellectuelle\" ρόλο του ενθουσιώδους αποδέκτη ιδιότροπων βρεταννικών συγκροτημάτων ( βλ. Soft Machine και την τεράστια αποδοχή τους στην Γαλλία εν σχεσει με την πατρίδα τους ) εάν δεν υπήρχαν οι MAGMA και οι HELDON , οι μεν πρώτοι με την μοναδική μουσική και εκφραστική πρόταση τους , ένα μείγμα Coltrane , Srtavinsky , Orff με χωροδιακά μέρη τραγουδισμένα σε μιά ανύπαρκτη και πλασθείσα το πρώτον από αυτούς γλώσσα , και οι δεύτεροι , οι οποίοι a posteriori κρινόμενοι , - εκτός από την ηλεκτρονική τους πλευρά - εφηύραν το techno και το trance καμμιά δεκαπενταριά χρόνια νωρίτερα.
Ι.ΗΑΡΧΗ
Την άνοιξη του 1969 , ο Christian Vander - γιός ενός Γάλλου πιανίστα jazz - καταλαμβάνεται από το όραμα ότι πρέπει να δημιουργήσει κάτι καινούργιο , να υλοποιήσει μουσικά την ηχητική Αποκάλυψη που έχει στο μυαλό του και συγχρόνως να προειδοποιήσει τον σύγχρονο άνθρωπο γιά το ζοφερό μέλλον της γής , τόσον από οικολογικής όσο και απο πνευματικής πλευράς .
Μαζεύει λοιπόν γύρω του νέους μουσικούς , άγνωστους αλλά με διάθεση αυτοσχεδιασμού και δημιουργεί το όχημα γιά την έκφραση των οραμάτων του. Το όχημα ονομάζεται MAGMA κι όπως υποστηρίζει ο ίδιος , είχε την ονομασία υτη στο βάθος του μυαλού του , ακόμη και όταν αυτή δεν υπήρχε . Κοντά του σ' αυτή την πρώτη φάση είναι ο klaus Blasquiz στα φωνητικά , ο Francis Moze στο μπάσσο , ο Francois Cahen στο πιάνο , o Teddy Lasry στα πνευστά κι ο Claude Engel στην ηλεκτρική κιθάρα . Ο ίδιος ο Christian Vander είναι πίσω από τα drums και συγχρόνως κάνει και φωνητικά .
ΙΙ. Η ΝΕΑ ΠΡΟΤΑΣΗ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΩΤΟΙ ΔΙΣΚΟΙ
Με αυτήν την σύνθεση μπαίνουν στο στούντιο και ηχογραφούν το πρώτο ομώνυμο τους LP ( αργότερα γνωστό και ως Kobaia) . Ο δίσκος είναι διπλός και μουσικά κινείται στο ύφος των Soft Machine και Νucleus , υπό την έννοια ότι ακολουθεί τα μονοπάτια του fusion jazz - rock . Oι επιρροές από την jazz του John Coltrane - κυρίως της εποχής του \"A love Supreme\" - είναι εμφανείς στα μέρη των πνευστών και πολλές από τις συνθέσεις έχουν μιά διαφορετική χροιά από το σύνηθες jazz - rock , καθώς ο μυστικιστικός χαρακτήρας του όλου concept προσθέτει εκείνο το μοναδικό στοιχείο που χαρακτηρίζει τον ήχο τους και το μουσικό τους στυλ ως zeuhl.
Επειδή όμως ήταν η πρώτη τους προσπάθεια κι επειδή το τόλμημα της κυκλοφορίας διπλού δίσκου ήταν μεγάλο , είναι γεγονός ότι υπάρχουν αρκετά σημεία που η μπάντα πλατιάζει , τα θέματα αδυνατίζουν κι η χαλαρότητα πλησιάζει επικίνδυνα μη επιτρέποντας την απνευστί ακρόσαη και των δύο δίσκων χωρίς σημάδια κοπώσεως , χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν έχουμε ένα πολύ καλό δίσκο που φέρνει μιά νέα πρόταση.
Παρ' όλα αυτά , το σημαντικό στοιχείο εδώ είναι η υιοθέτηση μιάς ανύπαρκτης μέχρι εκείνη την ώρα γλώσσας γιά τα τραγούδια τους , τα kobaians , γλώσσα την οποίαν εφηύρε ο ίδιος ο Vander , όταν διεπίστωσε ότι η γαλλική είναι πολύ αδύναμη γιά αυτά που θέλει να εκφράσει και γιά την μουσική που θέλει να παίξει.Τα κομπαϊανά είναι η γλώσσα του πλανήτη Kobaia , έχει δικό της συντακτικό και αλφάβητο και μοιάζει πολύ με τα γερμανικά , τουλάχιστον στην βαρβαρότητα της χροιάς κατά την εκφορά των λέξεων
Και οι Γάλλοι ; Οι Γάλλοι θα είχαν υιοθετήσει αποκλειστικά και μόνον τον \"intellectuelle\" ρόλο του ενθουσιώδους αποδέκτη ιδιότροπων βρεταννικών συγκροτημάτων ( βλ. Soft Machine και την τεράστια αποδοχή τους στην Γαλλία εν σχεσει με την πατρίδα τους ) εάν δεν υπήρχαν οι MAGMA και οι HELDON , οι μεν πρώτοι με την μοναδική μουσική και εκφραστική πρόταση τους , ένα μείγμα Coltrane , Srtavinsky , Orff με χωροδιακά μέρη τραγουδισμένα σε μιά ανύπαρκτη και πλασθείσα το πρώτον από αυτούς γλώσσα , και οι δεύτεροι , οι οποίοι a posteriori κρινόμενοι , - εκτός από την ηλεκτρονική τους πλευρά - εφηύραν το techno και το trance καμμιά δεκαπενταριά χρόνια νωρίτερα.
Ι.ΗΑΡΧΗ
Την άνοιξη του 1969 , ο Christian Vander - γιός ενός Γάλλου πιανίστα jazz - καταλαμβάνεται από το όραμα ότι πρέπει να δημιουργήσει κάτι καινούργιο , να υλοποιήσει μουσικά την ηχητική Αποκάλυψη που έχει στο μυαλό του και συγχρόνως να προειδοποιήσει τον σύγχρονο άνθρωπο γιά το ζοφερό μέλλον της γής , τόσον από οικολογικής όσο και απο πνευματικής πλευράς .
Μαζεύει λοιπόν γύρω του νέους μουσικούς , άγνωστους αλλά με διάθεση αυτοσχεδιασμού και δημιουργεί το όχημα γιά την έκφραση των οραμάτων του. Το όχημα ονομάζεται MAGMA κι όπως υποστηρίζει ο ίδιος , είχε την ονομασία υτη στο βάθος του μυαλού του , ακόμη και όταν αυτή δεν υπήρχε . Κοντά του σ' αυτή την πρώτη φάση είναι ο klaus Blasquiz στα φωνητικά , ο Francis Moze στο μπάσσο , ο Francois Cahen στο πιάνο , o Teddy Lasry στα πνευστά κι ο Claude Engel στην ηλεκτρική κιθάρα . Ο ίδιος ο Christian Vander είναι πίσω από τα drums και συγχρόνως κάνει και φωνητικά .
ΙΙ. Η ΝΕΑ ΠΡΟΤΑΣΗ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΩΤΟΙ ΔΙΣΚΟΙ
Με αυτήν την σύνθεση μπαίνουν στο στούντιο και ηχογραφούν το πρώτο ομώνυμο τους LP ( αργότερα γνωστό και ως Kobaia) . Ο δίσκος είναι διπλός και μουσικά κινείται στο ύφος των Soft Machine και Νucleus , υπό την έννοια ότι ακολουθεί τα μονοπάτια του fusion jazz - rock . Oι επιρροές από την jazz του John Coltrane - κυρίως της εποχής του \"A love Supreme\" - είναι εμφανείς στα μέρη των πνευστών και πολλές από τις συνθέσεις έχουν μιά διαφορετική χροιά από το σύνηθες jazz - rock , καθώς ο μυστικιστικός χαρακτήρας του όλου concept προσθέτει εκείνο το μοναδικό στοιχείο που χαρακτηρίζει τον ήχο τους και το μουσικό τους στυλ ως zeuhl.
Επειδή όμως ήταν η πρώτη τους προσπάθεια κι επειδή το τόλμημα της κυκλοφορίας διπλού δίσκου ήταν μεγάλο , είναι γεγονός ότι υπάρχουν αρκετά σημεία που η μπάντα πλατιάζει , τα θέματα αδυνατίζουν κι η χαλαρότητα πλησιάζει επικίνδυνα μη επιτρέποντας την απνευστί ακρόσαη και των δύο δίσκων χωρίς σημάδια κοπώσεως , χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν έχουμε ένα πολύ καλό δίσκο που φέρνει μιά νέα πρόταση.
Παρ' όλα αυτά , το σημαντικό στοιχείο εδώ είναι η υιοθέτηση μιάς ανύπαρκτης μέχρι εκείνη την ώρα γλώσσας γιά τα τραγούδια τους , τα kobaians , γλώσσα την οποίαν εφηύρε ο ίδιος ο Vander , όταν διεπίστωσε ότι η γαλλική είναι πολύ αδύναμη γιά αυτά που θέλει να εκφράσει και γιά την μουσική που θέλει να παίξει.Τα κομπαϊανά είναι η γλώσσα του πλανήτη Kobaia , έχει δικό της συντακτικό και αλφάβητο και μοιάζει πολύ με τα γερμανικά , τουλάχιστον στην βαρβαρότητα της χροιάς κατά την εκφορά των λέξεων