Τάσος Χαλκιάς , Πετρο-Λούκας Χαλκιάς (και αυτοί που δεν βγήκαν από Ωδεία έχουν ψυχή)

Skakinen

AVClub Fanatic
22 November 2006
10,044
Αθήνα
Τάσος Χαλκιάς - Τα Ηπειρώτικα

%d4%dc%f3%ef%f2%20%d7%e1%eb%ea%e9%dc%f2.jpg


Ο Τάσος Χαλκιάς (1914 - 1992) στα ''Ηπειρώτικα'' μας δίνει εξαίρετα δείγματα ηπειρώτικης μουσικής.
Ο δίσκος ηχογραφήθηκε το 1982 , 10 χρόνια πριν το θάνατό του.
Συρτά στα 2, συρτά στα 3, τσάμικο, μοιρολόγια, υπάρχει μια μουσική παλέττα η οποία περιέχει κάθε λογής συναίσθημα.
Ενδεικτικά αναφέρω το ζωντανό και περήφανο''Μαρς Ναπολέων''και τα λεβέντικα ''Τριανταφυλλιά'' (τσάμικο) και ''Γκέκα''.
Εκεί όμως που ανεβαίνουμε επίπεδο είναι στα βαριά ''Πωγωνίσια Κουρέντων'' ,''Δέλβινο'' , ''Διρβινίτσα'' στα οποία , αν αφεθούμε, βιώνουμε έναν ''άλλον'' εκστατικό διονυσιασμό.
Όσο για τα μοιρολόγια ''... της Ζελίστας'' και το ''Μοιρολόϊ'' μας οδηγούν στα όρια του υπερβατικού σε αφαίρες όπου ο πόνος ο οποίος εκφράζεται γίνεται αφορμή για ανύψωση από την καθημερινότητα.


"Στο κλαρίνο του Χαλκιά βογκάει, τινάζεται, χαμογελάει, χορεύει η Ελλάδα - θάλασσες και βουνά της, δεκαπεντασύλλαβα ποτάμια της, αρματολοί και κλέφτες, παλικαράκια στριφτομούστακα στη μάχη και στο τσάμικο, μαυροφορούσες ανταρτομανάδες και κοράσια πλεξουδοστεφάνωτα, πέντε κοτσύφια στον ελαιώνα και, στο βάθος βάθος, πάντα το άγρυπνο, μερακλωμένο αηδόνι".
Τα παραπάνω λόγια του Γιάννη Ρίτσου σκιαγραφούν, με ποιητικό (αν και λίγο φολκλορικό που ίσως αποθαρρύνει πιθανούς ακροατές) τρόπο, τον ήχο του κλαρίνου του Τάσου Χαλκιά.
Ο Μίκης Θεοδωράκης είχε πει: ''Όλη η ψυχή της πολυβασανισμένης Ρωμιοσύνης βρίσκεται στο κλαρίνο του''.

Είναι γνωστό το περιστατικό στην Αμερική το 1962 με τον Benny Goodman, ο οποίος όχι μόνο εντυπωσιάστηκε από το παίξιμο του Έλληνα μουσικού, αλλά και δεν μπορούσε να διανοηθεί ότι μπορούσε να παίζει με τον τρόπο αυτόν χωρίς να ξέρει να διαβάζει νότες.

Ενα μοιρολόι συνόδευσε τον Τάσο Χαλκιά στην τελευταία του κατοικία στο Γ' Νεκροταφείο, στις 13 Αυγούστου 1992. Ήταν το ίδιο μοιρολόι που έπαιξε ο ίδιος όταν αντίκρισε νεκρό στην αγκαλιά της γυναίκας του το μικρό παιδί του απ' τις γερμανικές βόμβες το 1941. Είχε εκμυστηρευτεί σε φίλο του: ''Δεν άντεξα. Γύρισα πίσω έβγαλα το κλαρίνο και του 'φκιαξα αυτό το μοιρολόι''.
Μετά από λίγο ολοκληρώθηκε το δράμα... Μια άλλη βόμβα ξεκλήρισε και την υπόλοιπη οικογένεια (γυναίκα και το άλλο παιδί).

1. Mαρς Ναπολέων 3:10
2. Πωγωνίσια κουρεντων 2:19
3. Πλεσια (στα τρία) 3:04
4. Λιασκοβίτι 2:19
5. Το δελβινο (κοφτό) 3:44
6. Διρβινίτσα 3:10
7. Το μοιρολόϊ της ζελίστας 1:48
8. Παλιορη (καραμπέρκα πωγωνίσια) 3:52
9. Η τριανταφυλλιά 3:33
10. Η σελφος 2:49
11. Πέρα σ´εκείνο το βουνό 2:32
12. Ο γκέκας 3:20
13. Μοιρολοϊ 3:11
 
Last edited:

Skakinen

AVClub Fanatic
22 November 2006
10,044
Αθήνα
Πετρο-Λούκας Χαλκιάς - Ηπειρώτικες αναμνήσεις

%d0%e5%f4%f1%ef-%cb%ef%fd%ea%e1%f2%20%d7%e1%eb%ea%e9%dc%f2.jpg


Ο Πέτρο-Λούκας Χαλκιάς (1914 - ) είναι ένας ακόμη μουσικός από τη μεγάλη οικογένεια των Χαλκιάδων. Όπως έχει πει ο ίδιος ''πέντε γενιές τώρα καθεμιά τους βγάζει κι από ένα κλαρίνο υποχρεωτικά''.
Οι ''Ηπειρώτικες αναμνήσεις'' αποτελούν κι αυτές μια εξαιρετική ανθολογία ηπειρώτικων τραγουδιών παιγμένα με απαράμμιλη δεξιοτεχνία. Κάποια από αυτά αποτελούν όχημα για τον Πετρο-Λούκα να ξεδιπλώσει περίτεχνους αυτοσχεδιασμούς. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο ''Στρωτός Πωγωνίσιου'' και ο ''Οσμαντάκας''. Για ακροατές δίχως παρωπίδες εδώ έχουμε δύο εξαιρετικά δέιγματα jazz (με την ευρεία έννοια) μουσικής.
Δυνατές στιγμές επίσης το ''Αργυροκαστρίτικο'' όπως και η ενότητα με ''Καραμαντάνικο, Καραπατάκι...'' ο ''Γκέκας''. Αξίζει να αναφερθεί και το ιδιαίτερα κατατοπιστικό ένθετο όπου υπάρχουν πολλές πληροφορίες για τα κομμάτια του δίσκου.
Συγκριτικά με το παίξιμο του Τάσου Χαλκιά στα ''Ηπειρώτικα'' , εδώ, ο Πετρο-Λούκας έχει μεγαλύτερη ελευθερία στο παίξιμο και τους αυτοσχεδιασμούς του.

1. Στρωτός Πωγωνίσιου 10:26
2. Οσμαντάκας 13:43
3. Αρβανίτικος 4:24
4. Ενότητα
Καραμαντάτικος 2:41
Καραπατάκι 2:21
Μπεράτια 1:12
Τασιά 1:27
Νεραντζιά 1:36
5. Αργυροκαστρίτικο 7:36
6. Γκέκας 7:08
7. Γιαννιώτικος 2:21
8.Ενότητα
Δρεμενίτσα 3:56
Καγκέλια 3:03
 
Last edited:

Skakinen

AVClub Fanatic
22 November 2006
10,044
Αθήνα
Με τους δύο αυτούς δίσκους γινόμαστε κοινωνοί μιας μουσικής η οποία πατάει ''κουμπιά'' στο συλλογικό μας Μουσικό ασυνείδητο (σε διαφορετικό βαθμό στον καθένα) αλλά δεν σταματά εκεί. Επεκτείνεται , απαλλάσεται από ετικέτες και εγκολπώνεται στην Παγκόσμια Μουσική δημιουργία εκεί όπου ανήκει όπως εύστοχα παρατήρησε ο Σπύρος (Σούρλας). Προφανώς συντάσσομαι με την άποψη του Σπύρου ότι τέτοιοι μουσικοί δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα από μεγάλους τζαζίστες κρίνοντας με βάση την παγκόσμια γλώσσα της μουσικής και πέρα από μουσικά ιδιώματα.
Όποιοι λοιπόν μπορέσουν να απεκδυθούν το μανδύα των συμβάσεων και των προκαταλήψεων, να ξεχάσουν φουστανέλλες και τσαρούχια και να ακούσουν με ανοιχτά ''αυτιά'' μπορούν να βρουν στους δύο δίσκους διαμάντια. Μπορεί να μην είναι ούτε trendy ούτε να περιέχει glamour σε ικανές δόσεις αλλά για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους πρόκειται για μουσική τουλάχιστον εφάμιλλη με πολλές ''ethnic'' μουσικές που προωθούνται κατά καιρούς.


Υ.Γ.
οφείλω να ομολογήσω ότι το έναυσμα για το παρόν μου έδωσε η σύντομη αναφορά του Σπύρου για το δίσκο του Πετρο-Λούκα στο Now Playing.
Αφού τον βρήκα , από την General Music (Μενάνδρου 46) σε μονοψήφια τιμή, ξανααπόκτησα από το Metropolis το δίσκο του Τάσου Χαλκιά τον οποίο είχα χάσει. Σπύρο ελπίζω να μην είχες σκοπό να παρουσιάσεις τις ''Ηπειρώτικες αναμνήσεις'' και σε πρόλαβα , να ξέρεις όμως ότι τα σχόλιά σου είναι κάτι περισότερο από ευπρόσδεκτα.
 
Last edited:

Skakinen

AVClub Fanatic
22 November 2006
10,044
Αθήνα
Σαν απαραίτητο συμπλήρωμα θεωρώ ότι πρέπει να παρατεθούν λίγα στοιχεία για την Ηπειρώτικη μουσική γενικά.

Σταχυολογώ από τον πολύ καλό δικτυακό τόπο http://www.zagoroxoria.gr/



Λίγα λόγια για την Ηπειρώτικη Μουσική

Η ηπειρώτικη μουσική διακρίνεται πανελλήνια από το αρμονικό και μελωδικό χρώμα που την περιβάλλει: οι μελωδικές γραμμές είναι σύντομες, ο ήχος είναι λυπητερός, ακόμα και τα τραγούδια με εύθυμο σκοπό ή με σατυρικό περιεχόμενο ηχούν “βαριά”. Η άγρια λιτότητα του ορεινού τοπίου δεν θα μπορούσε παρά ν' αντανακλάται στην αποφυγή κάθε περιττής πληθωρικότητας, ακόμα κι όταν ο καλλιτέχνης καταγίνεται στα τόσο χαρακτηριστικά στολίδια και τσακίσματα.
Ένα από τα κύρια ηπειρώτικα όργανα, που είναι άλλωστε πανελληνίως διαδεδομένο, είναι η φλογέρα. Συγγενής του αρχαιοελληνικού
αυλού, η φλογέρα συνοδεύει το παραδοσιακό τραγούδι, ενώ παράλληλα εμφανίζεται και σόλο εκτελώντας καθαρά οργανικές συνθέσεις.
Απλή στην σύλληψή της, κατασκευάζεται και διαμορφώνεται απ' τον ίδιο τον εκτελεστή της. Στο καλάμι, που είναι το συνηθέστερο υλικό, ανοίγονται, μετά από κατεργασία 5-7 τρύπες . ο υπολογισμός των αποστάσεων δεν είναι ακριβής ώστε το όργανο να είναι κουρδισμένο, παρά γίνεται σύμφωνα με τα δάχτυλα του οργανοπαίκτη, που κουρδίζει ενώ παίζει και σε σχέση με τον κάθε σκοπό. Συνεπώς, το όργανο δεν ανταποκρίνεται πλήρως στο (δυτικό)συγκερασμένο σύστημα που ορίζει τόνους και ημιτόνια και τα διαστήματα μπορεί να είναι κατά τι αυξημένα ή ελαττωμένα, πράγμα που συμβαίνει πολύ συχνά με τα αυτά της τρίτης (μικρής ή μεγάλης) και της πέμπτης. Γίνεται έτσι δυνατή η επίτευξη διαστημάτων μικρότερων του ημιτονίου, η εκμετάλλευση των οποίων χαρακτηρίζει το ηπειρώτικο ύφος: γύρω από τους βασικούς φθόγγους μιας ηπειρώτικης μελωδίας υπάρχει ένας αριθμός φθόγγων μικρότερης διάρκειας και διαστήματος που οδηγούν την μελωδία στους κύριους φθόγγους. Η οργανική φωνή “σέρνεται” ή “γλιστράει” από τον ένα φθόγγο στον άλλο, όταν πρόκειται για δύο φθόγγους που βρίσκονται σε απόσταση, ο δεύτερος είτε εκτελείται ελαττωμένος και κατόπιν βρίσκει την ακριβή οξύτητά του με glissando μικρού διαστήματος προς τα πάνω, η εκτελείται ορθά, αλλά ελαττώνεται στην συνέχεια με τον ίδιο τρόπο.

Το ηπειρώτικο αυτό ιδίωμα στην μουσική εκτέλεση υιοθετεί και ο διάδοχος της φλογέρας, το κλαρίνο, που εισάγεται από τη Δύση στις αρχές του 19ου αι. όργανο εξελιγμένο με κλειδιά (σύμφωνα με το σύστημα Albert), είναι συνήθως κουρδισμένο σε Do ή σε Si ύφεση. Είναι απλούστερο απ' αυτό που χρησιμοποιείται στην συμφωνική ορχήστρα, με λιγότερα κλειδιά και αρκετές τρύπες τελείως ακάλυπτες. Στην πραγματικότητα, είναι χάρη σ' αυτές τις τελευταίες που η τεχνική της φλογέρας με τις ιδιαιτερότητές περνά και στο κλαρίνο. Στην αρχή οι οργανοπαίκτες προσπαθούν να αποδώσουν με το κλαρίνο ό,τι παιζόταν με την φλογέρα μιμούμενοι τους καλλωπισμούς και τα κεντήματα της φωνητικής εκτέλεσης, που προσδίνουν στην εξέλιξη της τεχνικής του κλαρίνου δεξιοτεχνικό χαρακτήρα. Χάρη σ'αυτά τα στολίδια ο σκοπός αποκτά μια εσωτερική ρυθμική επιτάχυνση και γίνεται πιο “αλαφρύς” και πιο γοργός από το ίδιο το τραγούδι.
Το τσάκισμα (mordente), το γλίστρημα (glissando), ή μικρή νότα (appogiatura) ή τρίλια (trillo), τα τρέμουλα (tremoli) και το gruppetto είναι οι “ψεύτικες” νότες που χαρακτηρίζουν την κλαρινιστική εκτέλεση. Το ηπειρώτικο παίξιμο του κλαρίνου εμμένει επιπλέον στον ιδιαίτερο τονισμό, τις αλλοιώσεις διαστημάτων (τρίτης, πέμπτης), τα γλιστρήματα, καθώς και στα ανοδικά πηδήματα με διάστημα έβδομης στις πτώσεις κυρίως των σκοπών.

Στην παρουσίαση του ύφους αυτού ένα άλλο στοιχείο, άμεσα συνδεδεμένο με τις αλλοιώσεις των φθόγγων όπως τις είδαμε πιο πάνω, είναι η έκταση των μελωδικών γραμμών, που στην Ήπειρο είναι συνήθως μικρή. Ο συνδυασμός των δύο αυτών στοιχείων αφήνει την αίσθηση του μονότονου και του μελαγχολικού, που είναι άλλωστε στοιχείο χαρακτηριστικό στο ηπειρώτικο τραγούδι.

Η ιδιαιτερότητα σε ό,τι αφορά την αρμονία εντοπίζεται στην προτίμηση ορισμένων τρόπων (στην ηπειρώτικη μουσική δεν χρησιμοποιούνται οι μείζονες και ελάσσονες κλίμακες του δυτικού τονικού συστήματος). Στις ηπειρώτικες μελωδίες συναντάμε τμήματα μουσικών τρόπων κατά το αρχαιοελληνικό σύστημα των τετραχόρδων και πενταχόρδων, που είναι ως επί το πλείστον ανημίτονα. Συναντάμε επίσης ανημίτονες πεντατονικές κλίμακες, που όμοιές τους δεν υπάρχουν αλλού στην Ελλάδα.
Τα ρυθμικά σχήματα και τα μέτρα της ηπειρώτικης μουσικής, πλούσια και πολλές φορές μοναδικά, αποτελούν ιδιαιτερότητα μιας μακρόχρονης παράδοσης. Αφ' ενός τετράσημοι (4/4) , πεντάσημοι (5/4), επτάσημοι (7/8), οκτάσημοι (8/4), ή εννεάσημοι (9/8) ρυθμοί κρύβουν μέσα τους τονισμούς ιδιότυπους, όπως αυτός του τσάμικου σε 5/4 (2+3 ή 3+2), ή πάλι του οκτάσημου (3+2+3, 2+3+3 ή 3+3+2). Αφ' εφ' ετέρου άμμετρα μοιρολόγια και κλέφτικα αφήνουν την φωνή να ξετυλιχτεί σ' έναν δεξιοτεχνικό αυτοσχεδιασμό γεμάτο καλλωπισμούς που θυμίζουν βυζαντινές ψαλμωδίες.
Θα πρέπει ν' αναφερθούμε τέλος στη ρυθμική αγωγή (tempo) της οργανικής μουσικής και των τραγουδιών, που είναι στην Ήπειρο πιο αργή απ' ό,τι στην υπόλοιπη Ελλάδα, είτε πρόκειται για μοιρολόι, είτε για τραγούδι της τάβλας, είτε πάλι για χορευτικούς σκοπούς, που αποδίδονται βαριά και μακρόσυρτα.



Ε δ ώ μπορεί να βρει κάθε ενδιαφερόμενος πλούτο πληροφοριών για την Ηπειρώτικη μουσική.
 

AKIS 96

AVClub Addicted Member
7 December 2007
2,006
Βύρωνας
Όμορφο καί παράξενο πράγμα ή Ηπειρώτικη μουσική, καταφέρνει νά ταξιδεύει όχι μόνο εμάς τούς μυημένους, λόγω καταγωγής, αλλά καί όλους αυτούς πού γοητεύονται από τό σφίξιμο στό στομάχι καί τό πέταγμα τού νού στό άκουσμα τού κλαρίνου..

Νά'σαι καλά
 
17 June 2006
62,722
Χολαργός
Eπιτέλους και μιά παρουσίαση -σημαντικές επίσης έχει κάνει ο Μάριος Μούκ-πού βάζει τά πράγματα στήν θέση τους γιά την Ηπειρώτικη Μουσική και τό Κλαρίνο.:grinning-smiley-043.
Η Μουσική δυσκολία τού Ηπειρώτικου Κλαρίνου είναι τεράστια ακριβώς γιά τούς λόγους πού περιγράφει τό κείμενο πού έχει παραθέσει ο Διονύσης πιό πάνω.
Οι Χαλκιάδες βγάζουν διαρκώς μουσικούς και ο τελευταίος πού ´ετοιμάζεται´είναι ο εγγονός τού Πετρο-Λούκα(o γιός είναι επίσης πολύ καλός αλλά δεν φτάνει τον Πατριάρχη).
Γιά μένα αυτού τού είδους η Δημοτική Μουσική έχει αδικηθεί γιά δύο λόγους:
1)Η εντελώς στρεβλή Μεταπολίτευση κατηύθηνε τον κόσμο να πιστεύει πώς τό Κλαρίνο αποτελούσε το κατ´εξοχήν όργανο τής Επταετίας.
Καί ενώ έχουμε πάμπολλα παραδείγματα πού ανελεύθερα Καθεστώτα ,γιά δικούς τους λόγους,εγκολπώθηκαν Μουσικές έστω και στά όρια τής Καρικατούρας,μόνον στην Ελλάδα ταυτίστηκε μιά Μουσική μέ ένα Καθεστώς,όχι απο τό ίδιο το Καθεστώς αλλά απο την Δημοκρατία πού επακολούθησε...
Και ενώ φάγαμε στην ´μάπα´άπειρο Μπακαλάκο και κάθε λογής ατάλαντο πού μάς τον πλάσσαραν ως ´προοδευτικό´επειδή ´τραγουδούσε´επαναστατικές μπαλαφάρες το Δημοτικό τραγούδι πετάχτηκε στο πύρ το Εξώτερο.
Βέβαια και ο Θεοδωράκης και ο Χατζιδάκις και ο Λεοντής και ο Μαρκόπουλος και ο Σαββόπουλος χρησιμοποίησαν μοτίβα Δημοτικά αλλά αυτά είτε ´αγνοήθηκαν´είτε και λοιδωρήθηκαν.
2)Ελάχιστοι νέοι Μουσικοί ασχολήθηκαν ουσιαστικά μέ το Δημοτικό Τραγούδι και ακόμα λιγότεροι ´εκμεταλλεύθηκαν´αυτούς τούς Δεξιοτέχνες Ογκόλιθους γιά να συνεργαστούν μαζί τους,δημιουργώντας ένα σύγχρονο και πρωτοποριακό υβρίδιο.
bmg-pxalkias-dromoi_sm.jpg


Οι Δρόμοι τής Ψυχής.
lyra-pxalkias-moirol_sm.jpg

Μοιρολόγια και Γυρίσματα.

Δυό ακόμα δίσκοι πού είναι απαραίτητοι γιά όσους θέλουν να ακούσουν τήν τέχνη τού Πετρο-Λούκα.
Επίσης όποιος βρεθεί τίς μέρες τού Δεκαπενταύγουστου στο Δελβινάκι (γενέτειρα τού Πετρο-Λούκα)ας ρωτήσει ποιά μέρα θά παίξει.
Κάθε χρόνο τιμά την μνήμη τής γυναίκας του.
Και επειδή είναι 74 ετών μακάρι να έχει τίς αντοχές να παίζει γιά πολλά ακόμα χρόνια στο επίπεδο πού κινείται ακόμα και σήμερα.
Η διαφορά τών Μουσικών πού παρουσιάζει ο Διονύσης μέ το κίτς-φολκλόρ τύπου Γιώργου Μάγκα νομίζω ότι δέν χρήζει περαιτέρω επεξηγηματικής αναφοράς.
Τέλος φίλτατε Διονύση και μόνον οι αναφορές σου μέ τιμούν.
Και σέ ευχαριστώ θερμά πού μέ συμπεριέλαβες στην εξαιρετική αυτή σου παρουσίαση.
Καλή Χρονιά.
:grinning-smiley-043
 

Skakinen

AVClub Fanatic
22 November 2006
10,044
Αθήνα
Μιας και δεν έχουμε πρόχειρα μικροσκόπια ( :flipout::flipout: ) ας βάλω λίγο μεγαλύτερες τις φωτο:

57567953hg0.jpg


74826477lq8.jpg


Καλή Χρονιά και σε σένα Σπύρο!
 

Stellios papa

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,826
Ελλαδα
Σπυρο Διονυση
η ηπειρωτικη μουσικη ειναι οτι
αγαπημενο εχω ακουσει στην Δημοτικη μας μουσικη

σας ευχαριστω πολυ για τις υπεροχες παρουσιασεις



.
 

Skakinen

AVClub Fanatic
22 November 2006
10,044
Αθήνα
Ειναι CD αυτοι οι δισκοι?
Που βρισκονται?(προς αγοραν)

Είναι cd όλα.
Τα Ηπειρώτικα του Τάσου Χαλκιά και τις Ηπειρώτικες αναμνήσεις του Πετρο-Λούκα μπορείς να τα βρεις εδώ κι εδώ αντίστοιχα.
Τα άλλα δύο του Πετρο-Λούκα , Δρόμοι της Ψυχής και Μοιρολόγια και γυρίσματα μάλλον θα δυσκολευτείς να τα βρεις αν κρίνω από αυτό και αυτό .
Αυτά όσον αφορά την αγορά, επαναλαμβάνω... την αγορά .
 

AKIS 96

AVClub Addicted Member
7 December 2007
2,006
Βύρωνας
Θαυμάσιο τό αποτέλεσμα επίσης τής συνεργασίας τού Π.Λ. Χαλκιά μέ τόν Ross Daly καί Ινδούς μουσικούς σέ συναυλίες σ'όλη τήν Ελλάδα - προσπαθεια πού άρχισε τό '99.

attachment.php


attachment.php


cover.php


attachment.php
 
17 June 2006
62,722
Χολαργός
Ο Ακης έχει δίκιο.
Παράλειψή μου να το αναφέρω μιάς και έχω τον δίσκο...
Επίσης εξαιρετική η φωνή τού Κυρίτση .
Οπως επίσης η θαυμάσια παρουσία τού αδελφού τού Πετρολούκα ,Αχιλλέα στο βιολί,πού άλλως τε τον έχει συνοδέψει και σέ άλλες ηχογραφήσεις.
 

Stellios papa

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,826
Ελλαδα
να αναφερω και ενα εξαιρετικο CD που επιμεληθηκε με πολυ μερακι ο Γρηγορης Φαληρεας
και περιεχει ενα καταπληκτικο βιβλιο 20 σελιδων με την ιστορια του Ηπειρωτικου τραγουδιου καθως και βιογραφικα μεγαλων δασκαλων του κλαρινου
επεξεργασια του ηχου με αναλογικα μηχανηματα με στοχο να διατηρηθει η δυναμικη του αυθεντικου ηχου-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- * Μόνη γκάιντα - ορχηστρικό (ζωντανή ηχογράφηση του 1953)
Κλαρίνο: Τάσος Χαλκιάς - Βιολί: Κυριάκος Χαλκιάς - Λαούτο: Νίκος Χαλκιάς - Σαντούρι: Φώτης Χαλκιάς
* Μια έμορφη γειτόνισσα (συρτό στα δυό, 1936)
Τραγούδι: Πολυξένη & Καλλιόπη Λήτου - Κλαρίνο: Δημήτρης Μπατζής - Λαούτο: Λάζαρος Ρούβας
* Την πέρδικα την πιάσατε (ιδιότυπος χορός, τσάμικος, 1936)
Τραγούδι: Πολυξένη Λήτου - Κλαρίνο: Δημήτρης Μπατζής - Λαούτο: Λάζαρος Ρούβας
* Μωρή κοντούλα λεμονιά - ορχηστρικό (συρτός στα τρία, 1948)
Τραγούδι: Γιώργος Μπέκας, Πολυξένη Λήτου, Λάζαρος Ρούβας - Κλαρίνο: Βασίλης Μπατζής - Λαούτο: Λάζαρος Ρούβας
* Αχ μωρέ σεβντά (συρτός, 1948)
Τραγούδι: Γιώργος Μπέκας & Πολυξένη Λήτου - Κλαρίνο: Βασίλης Μπατζής
* Σκάρος (ορχηστρικό, ποιμενικός σκοπός)
Κλαρίνο: Βασίλης Μπατζής
* Όσα λουλούδια έχει η άνοιξης
πολυφωνικό
* Ξύπνα περδικομάτα μου (τσάμικος, τραγούδι του γάμου, 1950)
Τραγούδι: Παύλος Μπεκάρης - Κλαρίνο: Χαράλαμπος Μπούρμπας
* Χαλασιά μου (συρτός στα δύο, 1950)
Τραγούδι: Παύλος Μπεκάρης - Κλαρίνο: Χαράλαμπος Μπούρμπας



* Η φράσα - ορχηστρικό (ιδιότυπος χορός, τσάμικος, 1934)
Κλαρίνο: Κίτσος Χαρισιάδης - Λαούτο: Χρήστος Καρκανάκης (Τσόλης) - Ντέφι: Κώστας Μπάλας
* Φυσούνι (αντικριστός, 1931)
Κλαρίνο: Κίτσος Χαρισιάδης - Λαούτο: Χρήστος Καρκανάκης (Τσόλης) - Ντέφι: Κώστας Μπάλας
* Λιασκοβίκι - ορχηστρικό (ιδιότυπος χορός, ο δίσκος εκδόθηκε το 1926 στην Αμερική)
Βιολί: Αλέξης Ζούμπας (Λέτσιος)
* Γιάννη μου το μαντήλι σου - πολυφωνικό (παραδοσιακό, 1950)
Τραγούδι: Εμμανουήλ Τσιαβός, Γιώργος Τάχος, Μιχάλης Καλύβας - Κλαρίνο: Πολυχρόνης Καψάλης - Βιολί: Μήτσος Χαλκιάς
* Βεράτι πωγωνίσιο - ορχηστρικό (ιδιότυπος χορός)
Κλαρίνο: Νίκος Πολυχρόνης-Χαλκιάς - Βιολί: Δημήτρης Χαλκιάς
* Μια ωραία βοσκοπούλα (συρτός στα τρία και συρτός πωγωνήσιος)
Τραγούδι και λάουτο: Φώτης Χαλκιάς - Τραγούδι και βιολί: Κυριάκος Χαλκιάς - Κλαρίνο: Τάσος Χαλκιάς
* Κυρα Γιώργαινα (συρτός στα δύο, 1978)
Τραγούδι: Φώτης Χαλκιάς, Λεωνίδας Καβάκος - Λαούτο: Λεωνίδας Καβάκος - Κλαρίνο: Τάσος Χαλκιάς
* Σαμάντακας (ιδιότυπος χορός, 1950)
Τραγούδι και λάουτο: Φώτης Χαλκιάς - Βιολί: Κυριάκος Χαλκιάς - Κλαρίνο: Τάσος Χαλκιάς
* Μοιρολόι - ορχηστρικό (ζωντανή ηχογράφηση 31/08/1997)
Κλαρίνο: Πετρολούκας Χαλκιάς, Laver Bariou, Cenci Muco - Ακορντεόν:





getImage.do
 
17 June 2006
62,722
Χολαργός
Κάποια στιγμή πρέπει να γίνει αναφορά και στά Πολυφωνικά τής Ηπείρου..
Ο τρόπος πού αλληλοδιαπλέκονται οι Φωνές είναι εξαιρετικά προχωρημένος σέ Μουσικό Επίπεδο.
 

AKIS 96

AVClub Addicted Member
7 December 2007
2,006
Βύρωνας
8/2/2009 Η ΠΙΤΑ ΤΟΥ ΗΠΕΙΡΩΤΗ

Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας, ώρα 10 π.μ.













(θά έχει καί τσιπουρομεζέδες..)