ECM Touchstones - διαμάντια ή μπαλαφάρες ολκής ;

Δημήτρης Ν.

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,209
Θεσσαλονίκη
ECM και Touchstones λοιπόν. Μια αναδρομή στο μακρινό και στο όχι τόσο μακρινό παρελθόν της εταιρίας που πολλοί ορκίζονται στο όνομα της ( τι ορκίζονται πάντως δεν ξέρω) . 40 επανεκδόσεις με το αυθεντικό διπλό εξώφυλλο σε μινιατούρα – λίγο πιο μικρό από τα γιαπωνέζικα cardboard sleeves και σε τιμή αρκούντως δελεαστική ( μόνο 9,90 ) .

Η ECM είναι μια εταιρία ταυτισμένη στην συνείδηση του κόσμου των απανταχού μουσικόφιλων με την ποιότητα . Με το που αναφέρεις το όνομα της , ένα κύρος σε περιβάλλει . Ηχογραφήσεις υψηλού επιπέδου από μουσικούς ταλαντούχους , υψηλής ακουστικής ποιότητος , μία ευρύτατη γκάμα ρεπερτορίου από την τζαζ έως το έθνικ , ένα brand name τόσο γνωστό όσο η Blue Note , η Impulse κ.ο.κ. Η ECM είναι το διαβατήριο για έναν «εναλλακτικό» μουσικό κόσμο .

Υπάρχουν αντιρρήσεις ; Ναι , θα έλεγα εγώ . Στα δικά μου αυτιά η ECM είναι ικανή για το καλύτερο και για το χειρότερο . Γι αυτό ανοίγω αυτό το θρεντ , για να πούμε , χωρίς φόβο και δισταγμό την άποψη μας για τους δίσκους της , τουλάχιστον γι αυτή την σειρά που κυκλοφορεί εδώ και λίγες βδομάδες .

Εγώ θα μιλήσω σήμερα για δύο δίσκους της , αντιπροσωπευτικούς αυτού που έλεγα πιο πάνω , του ύψους και του βάθους των κυκλοφοριών της , πάντοτε για τα δικά μου γούστα . Από την μια ο Ιταλός τρομπετίστας Enrico Rava και το ντεμπούτο το για την εταιρία The Pilgrim and the stars ηχογραφημένο το 1975 με τους John Abercombie στην κιθάρα , τον Palle Danielsson στο διπλό μπάσο και τον Jon Christensen στα ντραμς . Aν κάτι δικαιούται να προσάψει κανείς ενάντια στον μεσογειακό φίλο μας είναι πως έχει επηρεαστεί από τον Miles Davis. Ε και ; Ξέρετε κανένα τρομπετίστα που να μην έχει επηρεαστεί από τον Miles ; Το The Pilgrim and the stars είναι φταγμένο από πρώτης ποιότητος υλικό . Και οι επτά συνθέσεις είναι όλες original του ίδιου του Rava και είναι πραγματική τζαζ με σαφή βέβαια ευρωπαϊκή χροιά , άλλοτε μελωδική , άλλοτε παθιασμένη , γεμάτη φωτιά , άλλοτε ατμοσφαιρική και άλλοτε να προσεγγίζει , δειλά αλλά με σαφήνεια στόχου την αβαντ γκαρντ . Ο Abercrombie ποτέ άλλοτε δεν ήχησε στ’ αυτιά μου τόσο ενδιαφέρων και ευρηματικός , o Danielsson με άφησε άφωνο στο διπλό μπάσσο με ένα δαντελένιο παίξιμο , γεμάτο δύναμη και ο Christensen παίζει εξίσου άψογα ( ****1/2)

l72285ibrqe.jpg


Κι από την άλλη ο Ralph Towner , ο Eddie Gomez και ο Jack DeJonhette στο Batik που παρά το ότι αναφέρει και τους τρείς στο εξώφυλλο , πρέπει να χρεωθεί στον Towner . Κυκλοφορία του 1978 . Η απόλυτη αδιαφορία . Μια μουσική ( ; ) που δεν πάει πουθενά – όπως λέει κι ο φίλος μου ο Μήτσος ( όχι για τον Towner αλλά δανείζομαι την εύστοχη παρατήρηση του εδώ ) ψυχρή σαν ανοργασμιακή πενηντάχρονη γεροντοκόρη, αποστασιοποιημένη , με μεγάλη ιδέα για τον εαυτό της , που δεν καταφέρνει ούτε μία στιγμή να λειτουργήσει πουθενά , ούτε καν σε επίπεδο background . Ναι ο Towner είναι μεγάλος κιθαρίστας ( έτσι λένε όλοι άλλωστε ) . Το ίδιο και αυτοί που τον συνοδεύουν . Αλλά αυτή η μουσική που παίζει εδώ – και πάλι όλα τα κομμάτια είναι του ίδιου – ένα κράμα εθνικ/τζαζ/φόλκ ήχου , κοντά σε αυτό που έπαιζαν οι Oregon – είναι μια μουσική χωρίς ούτε ένα θελκτικό στοιχείο . Είναι άχρωμη , άοσμη , άγευστη . Κι αν αυτές είναι σημαντικές ιδιότητες για το νερό , για την μουσική δυστυχώς δεν είναι . Τα λεπτά κυλούν χωρίς κανένα απολύτως σκοπό κι η διάρκεια τους διπλασιάζεται καθώς η ώρα δεν περνά με τίποτα . Ούτε καν για να σκοτώνεις την ώρα σου( ** )


h94566odbe4.jpg


Και τώρα που τα είπα , ας ακούσουμε και άλλες γνώμες
 
17 June 2006
62,722
Χολαργός
Nτόκ ο πρώτος δίσκος παίζει συχνότατα στο c.d.player.
Μέ πρόλαβες στην Παρουσίαση.:grinning-smiley-043
Συμφωνώ απολύτως με την γνώμη σου.

Τον δεύτερο δεν τον έχω ακούσει.
 

Δημήτρης Ν.

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,209
Θεσσαλονίκη
Οχι μόνο στο επιτρέπω ξάδερφε , αλλά επιδιώκω την παρέμβαση σου , όπως και αυτή των άλλων φίλων εδώ μέσα. Διότι ένας αδιάφορος δίσκος , δεν λέει τίποτα για την εταιρία . Ομως , κατά την δική μου άποψη ο ήχος και το στυλ του batik χαρακτήρισαν τον ήχο της εταιρίας πολλές φορές στο μέλλον . Οσα πράγματα έχω ακούσει από τον Pat Μetheny ή τον Terje Rypdall ή και τον ίδιο τον Abercrombie σ' αυτήν την εταιρία , εμπίπτουν σ' αυτήν την λογική . Ψυχροί , αδιάφοροι δίσκοι , χωρίς να δημιουργούν συναισθηματικό δέσιμο με τον ακροατή , ασκήσεις ύφους δεξιοτεχνών οργανοπαίκτων , που δεν έχουν να πουν τίποτα επί προσωπικού . Μακρόσυρτες συνθέσεις που τραβούν όντως σε μάκρος , εξελίσσονται , εάν εξελίσσονται , απίστευτα αργά , χωρίς λόγο , πλατιάζοντας στην ουσία .
 
17 June 2006
62,722
Χολαργός
Μetheny και Αbercrombie γενικώς τούς απέφυγα .
Aπό τίς συμμετοχές τού Rypdall έχω επιλέξει μόνον τά Sea I και Sea II,αλλά εδώ μάλλον ο leader είναι ο Bjornsad.
Eπίσης μού άρεσε αρκετά το ντουέτο Bjornstad-Rypdall στο Live in Leipzig.
Αλλά βγαίνουμε off-topic.
Θα επανέλθω με Touchstones,συντομότατα.
 
17 June 2006
62,722
Χολαργός
lesterbowie.jpg



Δίσκος τού 1981:Lester Bowie(Trumpet),Hamiet Bluiett(baritone saxophone),Donald Smith(piano organ),Fred Williams(double-bass,electric bass),
Philip Wilson(drums).
Kαί μόνον η απολαυστική,σαρκαστική,αποδομητική,´κίτς´,αλλά τελικά μνημειώδης διασκευή τού Great Pretender τών Platters αρκεί γιά να κατατάξει τον Δίσκο στούς Εξαιρετικούς.
Η Τρομπέτα τού Bowie αυθαδιάζει,ειρωνεύεται,ναρκισσεύεται,αλλά συνολικά κινείται σε υψηλότατο τεχνικό επίπεδο.
Οι πινελιές απο το Σαξόφωνο του Bluiett δένουν θαυμάσια μέ τό ´όργιο´τού Bowie ενώ όλη η μπαντα κυριολεκτικά ´Βακχεύει´.
Τα φωνητικά έρχονται από τό παρελθόν τής δεκαετίας τού 50 ενώ το όλον αριστούργημα που διαρκεί 17 περίπου λεπτά τελειώνει μέ την φωνή τού Lester ά λά Τζάκ Νίκολσον στην Λάμψη να ´απειλεί´:'Hey Babe,I'm here,I..Have..Arrived..He He'.
Aπό τά υπόλοιπα 5 κομμάτια τό Rose Drop και το Oh How the Ghost Sings είναι ατμοσφαιρικοί πειραματισμοί,πού αναδεικνύουν τήν δεινότητα και τών υπολοίπων μελών τής Μπάντας.
Τά Ιt's Howdy Doody Time καί When the Doom(Moon)Comes Over the Mountain ακολουθούν τήν ίδια αποδομητική αβανγκάρντ τάση τού Great Pretender.
Eνώ το εξαιρετικό επίσης Rios Negros αναδεικνύει τήν Τρομπέτα και το Πιάνο σέ συνομιλούντα Οργανα ,πού όμως βρίσκουν ´χώρο´γιά συναρπαστικά solo.
Δίσκος μέ πολλούς ´πειραματισμούς´πού και σήμερα η αξία του παραμένει σημαντικότατη.
Σίγουρα δεν είναι ένας ´εύκολος´δίσκος αλλά προσωπικά μέ ενθουσίασε.Αβαντγκάρντ τών αρχών τού 80 Πρώτης Τάξεως.
4 1/2 άνετα....
 

ΚΥΡΙΤΣΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

AVClub Addicted Member
18 June 2006
2,010
Λάρισα
Μέχρι στιγμής πάντως δεν βρήκα κάποιον που να του αρέσει ολόκληρο το 40άδισκο ρεπερτόριο (μηδέ εξαιρουμένου και εμού). Οπότε αν σου πάει είναι διαμάντι αλλοιώς το προσπερνάς.
 
17 June 2006
14,350
Re: Απάντηση: ECM Touchstones - διαμάντια ή μπαλαφάρες ολκής ;

Οσα πράγματα έχω ακούσει από τον Pat Μetheny ή τον Terje Rypdall ή και τον ίδιο τον Abercrombie σ' αυτήν την εταιρία , εμπίπτουν σ' αυτήν την λογική . Ψυχροί , αδιάφοροι δίσκοι ,

Αυτό που καταλαβαίνω εγώ, είναι πως δεν σου αρέσει η τζάζ κιθάρα, τελεία και παύλα.
Οι Τowner, Abercrombie, Metheny, Rypdal και μαζί τους ίσως ο Birelli Lagrene κι ο μακαρίτης ο Derek Bailey, είναι πάνω κάτω ό τι συμβαίνει στο όργανο σήμερα. Αυτούς τουλάχιστον ξέρω εγώ - ο chief σίγουρα ξέρει καλύτερα.
Αν δεν σου αρέσουν αυτοί, νομίζω πως δεν σου αρέσει η κιθάρα στη τζάζ γενικότερα. Δεν έχει να κάνει με την αισθητική της ECM. Εκτός κι αν έχεις ακούσει δίσκους από τους παραπάνω σε άλλες εταιρίες, που να ηχούσαν ριζικά διαφορετικοί. Εγώ δεν έχω ακούσει.

Καταλαβαίνω επίσης πως ψάχνεις λάθος πράγματα σε λάθος τόπο: είναι σαν να λές ότι ο Bartok δεν συνθέτει σαν τον Mozart ή ότι ο Μπέκετ δεν γράφει σαν τον Ουγκώ. Φυσικά και Δεν. Ο Μπράμς μακάριζε αυτούς που ήταν συνθέτες την εποχή του Μότσαρτ, 100 χρόνια νωρίτερα απο τον ίδιο δηλαδή, “τότε που ήταν πολύ εύκολο (sic) να είσαι συνθέτης, γιατί δεν είχε, ακόμα, ειπωθεί τίποτα”. Εχει κυλήσει πάρα πολύ νερό στο αυλάκι από την εποχή του Charlie Christian ή του Django. Η ...γραμματική, το συντακτικό, το λεξιλόγιο της μουσικής, έχουν αλλάξει δραματικά. Αλλες εκφραστικές μορφές της σου κάνουν, άλλες πάλι όχι.
Το δύσκολο δεν είναι να αποφασίσεις τι σου κάνει και τί όχι. Αυτό, θα ματώσει λίγο η τσέπη σου και θα το μάθεις. Το δύσκολο είναι η κυκλοθυμία, το falling In and Out of love με το freeprov όλη την ώρα: τη μιά να εκστασιάζεσαι μαζί του και την άλλη να μη θέλεις να το βλέπεις στα μάτια σου - ή, στην περίπτωσή μας, να το ακούς στ αυτιά σου...

Eδώ σε θέλω, κάβουρα :cool:
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,351
Η απόλυτη αδιαφορία . Μια μουσική ( ; ) που δεν πάει πουθενά – όπως λέει κι ο φίλος μου ο Μήτσος ( όχι για τον Towner αλλά δανείζομαι την εύστοχη παρατήρηση του εδώ ) ψυχρή σαν ανοργασμιακή πενηντάχρονη γεροντοκόρη, αποστασιοποιημένη , με μεγάλη ιδέα για τον εαυτό της , που δεν καταφέρνει ούτε μία στιγμή να λειτουργήσει πουθενά , ούτε καν σε επίπεδο background . Ναι ο Towner είναι μεγάλος κιθαρίστας ( έτσι λένε όλοι άλλωστε ) . Το ίδιο και αυτοί που τον συνοδεύουν . Αλλά αυτή η μουσική που παίζει εδώ – και πάλι όλα τα κομμάτια είναι του ίδιου – ένα κράμα εθνικ/τζαζ/φόλκ ήχου , κοντά σε αυτό που έπαιζαν οι Oregon – είναι μια μουσική χωρίς ούτε ένα θελκτικό στοιχείο . Είναι άχρωμη , άοσμη , άγευστη . Κι αν αυτές είναι σημαντικές ιδιότητες για το νερό , για την μουσική δυστυχώς δεν είναι . Τα λεπτά κυλούν χωρίς κανένα απολύτως σκοπό κι η διάρκεια τους διπλασιάζεται καθώς η ώρα δεν περνά με τίποτα . Ούτε καν για να σκοτώνεις την ώρα σου( ** )

Αυτό που καταλαβαίνω εγώ, είναι πως δεν σου αρέσει η τζάζ κιθάρα, τελεία και παύλα.
....

αυτό που καταλαβαίνει ο Κώστας, το έχω συνειδητοποιήσει εγώ εδώ και αρκετό καιρό και αποτελεί ίσως την πρωταρχική διαφωνία στο πως αντιλαμβάνεται ο καθένας μας (ο Ντοκ κι εγώ) τη μουσική και ειδικώτερα στην αντίληψη ενός και μόνο οργάνου, της κιθάρας.
Ο Ντοκ επιμένει ότι φταίει το ότι γνωρίζω μουσική...
Δεν θα το έλεγα.
Ίσως να φταίει το ότι η κιθάρα δεν είναι πιάνο. Έχει πολύ περιορισμένες δυνατότητες σε σχέση μ αυτό και φυσικά είναι πολύ πιό νέα σαν όργανο ώστε να εξαντληθούν (αν έγινε αυτό γιά το πιάνο) οι ορίζοντές της.
Πάντως μιά και το μεγαλύτερο μέρος της δισκοθήκης μου είναι χτισμένη πάνω σε κιθαρίστες και μάλιστα τουλάχιστον στους Towner, Metheny, Abercrombie και επειδή έχω κάνει απέλπιδες προσπάθειες να του εμφυσήσω το ίδιο συναίσθημα που εισπράττω εγώ, θα έλεγα ότι δεν υπάρχει περίπτωση.
Το batik είναι χαρακτηριστικός δίσκος του Towner, αν και όχι ο πιό ολοκληρωμένος, δείγμα των 70s της ecm και τότε που ο Eicher τα έκανε όλα μόνος του.
Το θέμα είναι ότι ο Μήτσος γουστάρει άλλου είδους κιθάρα. Ή μάλλον την κιθάρα σε άλλο ρόλο. Οι κιθαρίστες που ακούει αντιμετωπίζουν το όργανο ως διαστροφική διέξοδο άλλων αναγκών τους ή σαν κρουστό ή απλά σαν ηχητικό αναπαραγωγό. Δε λέω, κάποιοι από αυτούς είναι μεγάλα και καταξιωμένα ονόματα, κύρια όμως είναι μουσικοί που θέλουν να πουν κάτι άλλο.
Πχ από τους δίσκους του Charlie Hunter συμπαθεί τους πιό ριζοσπαστικούς και όχι τους πιό εκφραστικούς.
Από τον Pat Metheny του αρέσουν ....οι χειρότεροι, αδιάφοροι και ανέκφραστοι...
Εννοείται ότι δεν του αρέσουν οι Oregon.
Δεν συζητάμε καν γιά Lagrene και τέλος Django.

Εγώ το έχω πάρει απόφαση. Μπορούμε μαζί να ακούσουμε άλλα πράγματα, άλλα όργανα και να συζητήσουμε γι αυτά. Τα δικά μου ας μείνουν στην άκρη.


υ.γ. Ίσως απόψε μιά από κοντά ακρόαση μας δώσει μερικές απαντήσεις.
 
Last edited:

Δημήτρης Ν.

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,209
Θεσσαλονίκη
Απάντηση: Re: Απάντηση: ECM Touchstones - διαμάντια ή μπαλαφάρες ολκής ;

Το δύσκολο δεν είναι να αποφασίσεις τι σου κάνει και τί όχι. Αυτό, θα ματώσει λίγο η τσέπη σου και θα το μάθεις. Το δύσκολο είναι η κυκλοθυμία, το falling In and Out of love με το freeprov όλη την ώρα: τη μιά να εκστασιάζεσαι μαζί του και την άλλη να μη θέλεις να το βλέπεις στα μάτια σου - ή, στην περίπτωσή μας, να το ακούς στ αυτιά σου...

Eδώ σε θέλω, κάβουρα :cool:

Δεν καταλαβαίνω τι λες . Ασχολούμαι με την ECM από παλιά. Δεν έχω αλλάξει σχεδόν καθόλου άποψη για τις μουσικές της και τις κυκλοφορίες της και κυρίως τον ήχο της . Διότι εγώ πιστεύω ότι υπάρχει ήχος ECM . Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι η ίδια αυτοαποκαλείται "The next best sound to silence". Αυτό κάτι υποδηλώνει . Και δεν είναι per se κακό . Και η Blue Note είχε δικό της ήχο για παράδειγμα .
Στο μεγαλύτερο μέρος της οι κυκλοφορίες της χαρακτηρίζονται από μιά μαλθακότητα , μιά αργή ανάπτυξη - πολλές φορές είναι σαν μην συμβαίνει τίποτα- και κατ' εμέ δεν προκαλούν το ενδιαφέρον του ακροατού . ( Οπως είπε χαρακτηριστικά και η γυναίκα μου χθες βράδυ που άκουγα το Βatik :" Καλύτερα να ήταν εκνευριστικό . Θάχε κάτι " ). Μεγάλο ποσοστό δίσκων της κοιμίζουν κουκουβάγια στα άγρια μεσάνυχτα.
Από κει και πέρα τα γούστα παίζουν τον πρωτο ρόλο , όσο κι αν δεν θέλεις να το παραδεχθείς . Αναφέρω χαρακτηριστικά
-Dave Holland quartet / Extensions : Δίσκος της χρονιάς από το Downbeat , **1/2 από τους Brian Morton και Richard Cook - κάκιστη βαθμολογία , του σέρνουν τα μύρια όσα - από τις καλύτερες κυκλοφορίες τς ECM γιά μένα.
-Ralph Towner / A closer view - εσύ μόλις προχθές εσκτασιαζόσουν , στο allmusic *** με σημείωση "Occasionally, it all gets a little too static and colorless"

Τι ορίζεις τέλος ως freeprov ; Μικρή έρευνα στο διαδίκτυο δεν κατέληξε πουθενά . Ο,τι και νάναι όμως δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να μας αρέσουν όλα .-bye-
 
17 June 2006
14,350
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: ECM Touchstones - διαμάντια ή μπαλαφάρες ολκής ;

Τι ορίζεις τέλος ως freeprov ; Μικρή έρευνα στο διαδίκτυο δεν κατέληξε πουθενά . Ο,τι και νάναι όμως δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να μας αρέσουν όλα .-bye-


FreeProv είναι η συντόμευση του free/improvised music.
Εγώ πουθενά δεν είπα ότι πρέπει να μας αρέσουν όλα.
Μίλησα για την δική μου ...περιπέτεια: τη μιά σιχαίνομαι αυτές τις κακοφωνίες και λέω "φτάνει και ως εδώ" και σκέφτομαι πως κουράστηκα και μου φτάνει η καθεστηκυία μουσική γλώσσα κι ότι πρέπει να σταματήσω να πετάω λεφτά σ όλους αυτούς τους μυστήριους κι ότι έχω εξαιρετικούς δίσκους ν ακούω για δύο ζωές, όχι για μία. Κι από την άλλη, σκέφτομαι πως στην Τέχνη, ακριβώς όπως και στη ζωή, η ιστορία γράφεται με την ανυπακοή - στις κάθε λογής ορθοδοξίες. Κι ότι δεν μου αρκεί το "ένδοξο χθές", πάντα ψάχνομαι γιατί με τρώει η περιέργεια και δεν μπορώ να κάνω διαφορετικά. Γι αυτό μιλάω για κυκλοθυμία. Μιλάω για μένα. Και δεν θεωρώ εαυτόν ως παράδειγμα προς μίμηση - in other words Don't try this at home :grandpa:

Οσον αφορά την αισθητική της ECM, αυτή ή σου κάνει, ή δεν σου κάνει - δεν το συζητώ και φυσικά εδώ δεν χωρούν "πρέπει". Είπα όμως ότι τους εν λόγω κιθαρίστες δεν τους άκουσα να ηχούν διαφορετικά όποτε ηχογράφησαν σε άλλα labels. Αρα μάλλον αυτοί διαμορφώνουν την αισθητική, απλά ο Eicher ξέρει ακριβώς τι θέλει και ποιούς διαλέγει για να ηχογραφήσουν γι αυτόν.

Εχει άποψη - ακριβώς όπως είχαν η Blue Note, η Prestige, η Atlantic και όλοι αυτοί που έγραψαν ιστορία.
´
Από κεί και πέρα...it's a free country :grandpa:
 
17 June 2006
62,722
Χολαργός
4773E.jpg


Δίσκος πού πλέον ´δείχνει´τά χρονάκια του.Προέρχεται από τά 1973 και αποτελεί μιά ενδιαφέρουσα επίδειξη τής συνθετικής ικανότητας ενός Drummer.
O Paul Motian παρουσιάζει 6 μουσικά κομμάτια σέ ντουέτο,τρίο και κουαρτέτο (πλήν ενός μέ solo drums :Ch'I Energy).
To Georgian Bay αποτελεί μιά απλή σύνθεση(Βrown ακουστική κιθάρα,Haden μπάσσο,Motian drums)μέ ωραία θεματική ανάπτυξη ,πού δέν αφήνει αδιάφορο τον ακροατή.
Το ίδιο Τρίο(μονον που ο Brown παίζει ηλεκτρική κιθάρα)αποδίδει το Rebica,πού σαφώς εξελλίσεται πιό ´δυναμικά´και ο αυτοσχεδιασμός νοηματοδοτείται πολύ περισσότερο απ´ότι στό Georgian Bay.
Aκολουθεί το εξαιρετικό Conception Vessel όπου Jarrett και Μotian κινούμενοι εν παραλλήλω προσφέρουν ένα ´αφαιρετικό´αριστούργημα.
Στήν μινιατούρα Song of Sitting Bull o Jarrett(φλάουτο.!!!)μαζί μέ τόν Motian κινούνται μάλλον σε συμβατικούς δρόμους και πιό πολύ εντυπωσιάζει ο παράξενος συνδυασμός τών δύο οργάνων παρά το Μουσικό τους αποτέλεσμα.
Τέλς ο ο δίσκος κλείνει μέ την στροβιλώδη σύνθεση:Inspiration of an Vietnamese Lullaby όπου το κουαρτέτο Motian,Ηaden,Jenkins(βιολί)και Becky Friend(φλάουτο) κυριολεκτικά οργιάζει, τού Haden προεξάρχοντος .
Το βιολί μέ το φλάουτο συνεργάζονται αρμονικότατα ενώ ο Motian συνοδεύει ´μελωδικά´.
Ωραία σύνθεση πού δείχνει ,μουσικά,πρός το μέλλον.
Δίσκος,σχετικά πειραματικός γιά την Εποχή του,με ιστορικό ενδιαφέρον πού στέκεται και σήμερα.(3/5).
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,351
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: ECM Touchstones - διαμάντια ή μπαλαφάρες ολκής ;

Οσον αφορά την αισθητική της ECM, αυτή ή σου κάνει, ή δεν σου κάνει - δεν το συζητώ και φυσικά εδώ δεν χωρούν "πρέπει". Είπα όμως ότι τους εν λόγω κιθαρίστες δεν τους άκουσα να ηχούν διαφορετικά όποτε ηχογράφησαν σε άλλα labels. Αρα μάλλον αυτοί διαμορφώνουν την αισθητική, απλά ο Eicher ξέρει ακριβώς τι θέλει και ποιούς διαλέγει για να ηχογραφήσουν γι αυτόν.

Εχει άποψη - ακριβώς όπως είχαν η Blue Note, η Prestige, η Atlantic και όλοι αυτοί που έγραψαν ιστορία.
´
Από κεί και πέρα...it's a free country :grandpa:

να προσθέσω κάτι ενδιαφέρον:
ο Towner εκεινη την εποχή ήταν μουσικός της vanguard και όχι της ECM.
Όλοι οι δίσκοι αυτοί έγιναν με τον Towner ως guest και ίσως αυτό να σημαίνει κάτι.
Ότι πχ τον διάλεξε γιά τους συγκεκριμένους ο Eicher επειδή θα ταίριαζε ηχητικά, επειδή θεωρούσε ότι αυτός θα έπαιξε αυτό που φανταζόταν ? έπαιξε ο Towner "κατά παραγγελία ?"
Μην ξεχνάμε ότι όσο και να διαφημίστηκε ότι ο Eicher απλά ηχογραφούσε ή παρήγαγε, οι φήμες λέγανε ότι εν πολλοίς καθοδηγούσε και μουσικά...
 

Δημήτρης Ν.

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,209
Θεσσαλονίκη
4773E.jpg


Δίσκος πού πλέον ´δείχνει´τά χρονάκια του.Προέρχεται από τά 1973 και αποτελεί μιά ενδιαφέρουσα επίδειξη τής συνθετικής ικανότητας ενός Drummer.
O Paul Motian παρουσιάζει 6 μουσικά κομμάτια σέ ντουέτο,τρίο και κουαρτέτο (πλήν ενός μέ solo drums :Ch'I Energy).
To Georgian Bay αποτελεί μιά απλή σύνθεση(Βrown ακουστική κιθάρα,Haden μπάσσο,Motian drums)μέ ωραία θεματική ανάπτυξη ,πού δέν αφήνει αδιάφορο τον ακροατή.
Το ίδιο Τρίο(μονον που ο Brown παίζει ηλεκτρική κιθάρα)αποδίδει το Rebica,πού σαφώς εξελλίσεται πιό ´δυναμικά´και ο αυτοσχεδιασμός νοηματοδοτείται πολύ περισσότερο απ´ότι στό Georgian Bay.
Aκολουθεί το εξαιρετικό Conception Vessel όπου Jarrett και Μotian κινούμενοι εν παραλλήλω προσφέρουν ένα ´αφαιρετικό´αριστούργημα.
Στήν μινιατούρα Song of Sitting Bull o Jarrett(φλάουτο.!!!)μαζί μέ τόν Motian κινούνται μάλλον σε συμβατικούς δρόμους και πιό πολύ εντυπωσιάζει ο παράξενος συνδυασμός τών δύο οργάνων παρά το Μουσικό τους αποτέλεσμα.
Τέλς ο ο δίσκος κλείνει μέ την στροβιλώδη σύνθεση:Inspiration of an Vietnamese Lullaby όπου το κουαρτέτο Motian,Ηaden,Jenkins(βιολί)και Becky Friend(φλάουτο) κυριολεκτικά οργιάζει, τού Haden προεξάρχοντος .
Το βιολί μέ το φλάουτο συνεργάζονται αρμονικότατα ενώ ο Motian συνοδεύει ´μελωδικά´.
Ωραία σύνθεση πού δείχνει ,μουσικά,πρός το μέλλον.
Δίσκος,σχετικά πειραματικός γιά την Εποχή του,με ιστορικό ενδιαφέρον πού στέκεται και σήμερα.(3/5).

και νομίζω πως τον αδικείς μετην τελική βαθμολογία . Είναι πιό ενδιαφέρων από πολλούς άλλους , ειδικά το οργιώδες το Βιετναμέζικο νανούρισμα .
 

Δημήτρης Ν.

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,209
Θεσσαλονίκη
f37132sehi4.jpg

Ιδιαίτερη μνεία αξίζει και το έξοχο αυτό άλμπουμ - φόρος τιμής στον Miles που κυκλοφόρησε σχεδόν δυο εβδομάδες μετά τον θάνατο του . Το γνωστό τρίο ( Jarrett , Peacock , Dejohnette ) σε εξαιρετική τεχνική - εκτελεστική και συνθετική φόρμα , αποδίδουν με απαράμιλλο τόπο γνωστά και όχι τόσο γνωστά στάνταρς - από το Straight Νo Chaser του Monk , μέχρι το Butch & Butch του Oliver Nelson . H δε κεντρική 18λεπτη σύνθεση , For Miles , είναι από τις πιό ενδιαφέρουσες στιγμές του τρίο , ένα στοιχειωτικό κομμάτι ανυπέρβλητης ομορφιάς . ( ****1/2)
 
17 June 2006
62,722
Χολαργός
f37132sehi4.jpg

Ιδιαίτερη μνεία αξίζει και το έξοχο αυτό άλμπουμ - φόρος τιμής στον Miles που κυκλοφόρησε σχεδόν δυο εβδομάδες μετά τον θάνατο του . Το γνωστό τρίο ( Jarrett , Peacock , Dejohnette ) σε εξαιρετική τεχνική - εκτελεστική και συνθετική φόρμα , αποδίδουν με απαράμιλλο τόπο γνωστά και όχι τόσο γνωστά στάνταρς - από το Straight Νo Chaser του Monk , μέχρι το Butch & Butch του Oliver Nelson . H δε κεντρική 18λεπτη σύνθεση , For Miles , είναι από τις πιό ενδιαφέρουσες στιγμές του τρίο , ένα στοιχειωτικό κομμάτι ανυπέρβλητης ομορφιάς . ( ****1/2)

+10000
 
17 June 2006
62,722
Χολαργός
40398.jpg







Δίσκος τού 1985 απολύτως ιδιοσυγκρασιακός μέ το δίδυμο Gismonti(Kιθάρα ,πιάνο ,φλάουτο,φωνητικά)και Nana Vasconcelos(Κρουστά,Berimbau,φωνητικά).
Δίσκος υψηλής αισθητικής,βγαλμένος απο τούς Ηχους τού Αμαζονίου .
Τα μελωδικά Bianca και Don Quixote είναι και τά μοναδικά πού ακολουθούν μιά φαινομενικά λογική λυρική γραμμή.
Τά υπόλοιπα είναι γεμάτα απο σκιές προγόνων,ήχους τής Φύσης ,ξεχασμένες Φυλές καί Πολιτισμούς.
Γιά μένα ένα συναρπαστικό δημιούργημα...Duas Vozes,o Tίτλος...
 
Last edited:

Δημήτρης Ν.

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,209
Θεσσαλονίκη
e73889m2htv.jpg

πάρτε και μια μπαλαφάρα ολκής με τους Τerje Rypdall , Miroslav Vitous και jack Dejonhette . Στα όρια του new age , ό δίσκος κυλά αργά και μονότονα χωρίς να καταλαβαίνεις πότε αλλάζει κομμάτι . Στυλιστική ομοιομορφία , προσωπικό ύφος ή παντελής έλλειψη έμπνευσης ; Είναι αδύνατον να ακούσεις μετά το τρίτο κομμάτι , χωρίς να κάνεις και κάποια άλλη εργασία ταυτόχρονα ( **)
 

Skakinen

AVClub Fanatic
22 November 2006
10,045
Αθήνα
Πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση (ιδιαίτερα το θεωρητικό της κομμάτι).

Όλη η σειρά Touchstones I & II ε δ ώ

Πρόκειται για αυτά

-Keith Jarrett: Facing You
-Paul Bley: Open, To Love
-Paul Motian: Conception Vessel
-Ralph Towner, Solstice: Solstice
-John Abercrombie, Dave Holland, Jack DeJohnette: Gateway
-Collin Walcott, John Abercrombie, Dave Holland, Jack DeJohnette:Cloud Dance
-Enrico Rava, John Abercrombie, Palle Danielsson, Jon Christensen: The Pilgrim And The Stars
-Kenny Wheeler, Keith Jarrett, Dave Holland, Jack DeJohnette: Gnu High
-Tomasz Stanko, Tomasz Szukalski, Dave Holland, Edward Vesala: Balladyna
-Gary Burton Quintet: Dreams So Real - Music Of Carla Bley
-John Abercrombie, Ralph Towner: Sargasso Sea
-Ralph Towner, Eddie Gomez, Jack DeJohnette: Batik
-Terje Rypdal, Miroslav Vitous, Jack DeJohnette: Terje Rypdal / Miroslav Vitous / Jack DeJohnette
-Pat Metheny: New Chautauqua
-Jack DeJohnette, Special Edition: Special Edition
-Pat Metheny Group: American Garage
-Art Ensemble of Chicago: Full Force
-Lester Bowie: The Great Pretender
-Dino Saluzzi: Kultrum
-Oregon: Oregon
-Chick Corea: Children's Songs
-Pat Metheny Group: First Circle
-Egberto Gismonti, Nana Vasconcelos: Duas Vozes
-Shankar: Song For Everyone
-Bill Frisell: Rambler
-Marc Johnson, Bill Frisell, John Scofield, Peter Erskine: Bass Desires
-Chick Corea, Miroslav Vitous, Roy Haynes: Trio Music, Live in Europe
-Keith Jarrett, Gary Peacock, Jack DeJohnette: Standards Live
-Jon Hassell: Power Spot
-Norma Winstone, John Taylor, Tony Coe: Somewhere Called Home
-The Bill Frisell Band: Lookout For Hope
-Marc Johnson's Bass Desires: Second Sight
-Oregon: Ecotopia
-John Surman: Private City
-Dave Holland Quartet: Extensions
-John Abercrombie, Vince Mendoza, Jon Christensen: Animato
-Jan Garbarek: I Took Up The Runes
-Anouar Brahem: Conte de l'incroyable amour
-Keith Jarrett, Gary Peacock, Jack DeJohnette: Bye Bye Blackbird
-Charles Lloyd Quartet: The Call
 
Last edited: