Μία γρήγορη δοκιμή 7 φακών στα 35mm -δυστυχώς οι 2 από αυτούς στο ανοικτό, μόνο- σε κοντινό θέμα. 6 παλιοί σταθεροί και για μέτρο σύγκρισης ο Nikkor AF-S 17-35/2.8 στα 35mm. Εστίαση στα περίπου 80 εκατοστά από τον αισθητήρα, φωτισμός αυτός του δωματίου.
Οι φακοί που χρησιμοποιήθηκαν είναι:
- Asahi Super-Takumar 35/2.0 (έκδοση με φίλτρο 49mm)
- Asahi Super-Takumar 35/3.5 (ο μικρότερος της δοκιμής)
- Αsahi Auto-Takumar 35/2.3 (ο παλιότερος της δοκιμής, ιστορικός φακός, από τους πρώτους retrofocus ευρυγωνίους και ο γρηγορότερος ευρυγώνιος όταν βγήκε -1958)
- Vivitar 35/1.9 (κατασκευής Komine)
- Carl Zeiss Jena Flektogon MC 35/2.4 (δυστυχώς -συνήθης βλάβη στους συγκεκριμένους- με διάφραγμα που σταμάτησε να λειτουργεί)
- Rollei Distagon 35/2.8 (ο Distagon της Zeiss, κατασκευασμένος κατόπιν άδειας από την Rollei, σε μπαγιονέτ Rollei). Δυστυχώς ο αντάπτορας Rollei-EOS που έχω έχει σπασμένο το λαμάκι που πιέζει το πινάκι του διαφράγματος, έτσι και αυτός ο φακός έπαιξε μόνο ανοικτός.
- Nikkor AF-S 17-35/2.8 (@ 35mm). Εδώ δεν νομίζω να χρειαζόμαστε συστάσεις. Ο εξαιρετικός ff υπερευρυγώνιος ζουμ της Νίκον, προσαρμοσμένος σε Canon.
Μεθοδολογία:
Οι λήψεις έγιναν με τον υπάρχοντα φωτισμό, με την Canon 40D, σε προτεραιότητα διαφράγματος, στα 200iso, σε λειτουργία live view, δίχως παρέμβαση στις ταχύτητες που έδωσε η μηχανή.
Παρατηρήθηκαν μικρές αποκλίσεις, ιδίως στα ανοικτά διαφράγματα, 1/3 με 1/2 στοπ. Στο f/5.6 όλοι οι φακοί έδωσαν ταχύτητα 1,3s εκτός από τον Takumar 35/3.5 και τον Vivitar 35/1,9, οι οποίοι έδωσαν 1/3 στοπ παραπάνω.
Στο f/11 όλοι έδωσαν την ίδια ταχύτητα, 4s (υποφώτισαν κατά τουλάχιστον 1/2 στοπ). Αυτά είναι περισσότερο θέματα της προσαρμογής των φακών στη μηχανή, και του ότι δεν έχουμε μέτρηση με ανοικτό διάφραγμα.
Οι φακοί δοκιμάστηκαν ανοικτοί, μετά σε μεσαίο διάφραγμα f/5.6 και τέλος σε κλειστό f/11. Στους γρήγορους 35ρηδες της δοκιμής (στους 2, 2.3 της Asahi και τον Vivitar), έγινε και πρόσθετη λήψη σε f/2.8 για να διαπιστωθούν τυχόν διαφορές με ελαφρώς πιο κλειστό διάφραγμα.
Τα jpegs προέρχονται από μετατροπή των raw της μηχανής, με το ACR, με τις στάνταρ ρυθμίσεις. Η θερμοκρασία χρώματος ορίστηκε για όλες τις λήψεις στους 3.200 Κ, ανεξαρτήτως του τι επέλεξε η μηχανή ή τι πρότεινε ο μετατροπέας, το sharpening μηδενίστηκε.
Κάθε καρέ εν συνεχεία σμικρύνθηκε στα 900x600, μετά τη σμίκρυνση δόθηκε ένα πολύ ελαφρύ unsharp mask (αφού μηδενίστηκε το sharpening του raw), radius 0,5p amount 80. Το ίδιο ελαφρύτατο unsharp mask δόθηκε και στα crops, εκτός από το crop ελέγχου του bokeh, το οποίο αφέθηκε ως έχει.
Τα crop προέρχονται, το πρώτο μεν -ως δείγμα οξύτητας- από το σημείο εστίασης, -το λογοτυπο του ιταλικού ενισχυτή- λίγο πιο πέρα από το κέντρο του καρέ, το δεύτερο δε -ως δείγμα bokeh/φόντου- από ακριβώς πιο πίσω (λυχνία ΚΤ88). Στις λήψεις f/11 δεν έχει παρθεί κροπ φόρτου, καθώς αυτό ερχόταν περίπου σε εστίαση. Στα διαφράγματα f/5.6 και f/11 έρχεται στην εστίαση, λόγω βάθους πεδίου, και η αριστερή προενισχύτρια λυχνία, οπότε έχει ληφθεί crop και από εκεί, ως δείγμα του άκρου του καρέ.
Η μετατροπή σε jpeg έγινε σε save for web και ποιότητα, σε όλες τις περιπτώσεις, 80%
Ακολουθούν οι επιμέρους φακοί με το πλήρες καρέ και τα crops τους, τα οποία θα επιχειρήσω να συνθέσω σε μία πιο εύκολη οπτικώς σύγκριση.
Οι φακοί που χρησιμοποιήθηκαν είναι:
- Asahi Super-Takumar 35/2.0 (έκδοση με φίλτρο 49mm)
- Asahi Super-Takumar 35/3.5 (ο μικρότερος της δοκιμής)
- Αsahi Auto-Takumar 35/2.3 (ο παλιότερος της δοκιμής, ιστορικός φακός, από τους πρώτους retrofocus ευρυγωνίους και ο γρηγορότερος ευρυγώνιος όταν βγήκε -1958)
- Vivitar 35/1.9 (κατασκευής Komine)
- Carl Zeiss Jena Flektogon MC 35/2.4 (δυστυχώς -συνήθης βλάβη στους συγκεκριμένους- με διάφραγμα που σταμάτησε να λειτουργεί)
- Rollei Distagon 35/2.8 (ο Distagon της Zeiss, κατασκευασμένος κατόπιν άδειας από την Rollei, σε μπαγιονέτ Rollei). Δυστυχώς ο αντάπτορας Rollei-EOS που έχω έχει σπασμένο το λαμάκι που πιέζει το πινάκι του διαφράγματος, έτσι και αυτός ο φακός έπαιξε μόνο ανοικτός.
- Nikkor AF-S 17-35/2.8 (@ 35mm). Εδώ δεν νομίζω να χρειαζόμαστε συστάσεις. Ο εξαιρετικός ff υπερευρυγώνιος ζουμ της Νίκον, προσαρμοσμένος σε Canon.
Μεθοδολογία:
Οι λήψεις έγιναν με τον υπάρχοντα φωτισμό, με την Canon 40D, σε προτεραιότητα διαφράγματος, στα 200iso, σε λειτουργία live view, δίχως παρέμβαση στις ταχύτητες που έδωσε η μηχανή.
Παρατηρήθηκαν μικρές αποκλίσεις, ιδίως στα ανοικτά διαφράγματα, 1/3 με 1/2 στοπ. Στο f/5.6 όλοι οι φακοί έδωσαν ταχύτητα 1,3s εκτός από τον Takumar 35/3.5 και τον Vivitar 35/1,9, οι οποίοι έδωσαν 1/3 στοπ παραπάνω.
Στο f/11 όλοι έδωσαν την ίδια ταχύτητα, 4s (υποφώτισαν κατά τουλάχιστον 1/2 στοπ). Αυτά είναι περισσότερο θέματα της προσαρμογής των φακών στη μηχανή, και του ότι δεν έχουμε μέτρηση με ανοικτό διάφραγμα.
Οι φακοί δοκιμάστηκαν ανοικτοί, μετά σε μεσαίο διάφραγμα f/5.6 και τέλος σε κλειστό f/11. Στους γρήγορους 35ρηδες της δοκιμής (στους 2, 2.3 της Asahi και τον Vivitar), έγινε και πρόσθετη λήψη σε f/2.8 για να διαπιστωθούν τυχόν διαφορές με ελαφρώς πιο κλειστό διάφραγμα.
Τα jpegs προέρχονται από μετατροπή των raw της μηχανής, με το ACR, με τις στάνταρ ρυθμίσεις. Η θερμοκρασία χρώματος ορίστηκε για όλες τις λήψεις στους 3.200 Κ, ανεξαρτήτως του τι επέλεξε η μηχανή ή τι πρότεινε ο μετατροπέας, το sharpening μηδενίστηκε.
Κάθε καρέ εν συνεχεία σμικρύνθηκε στα 900x600, μετά τη σμίκρυνση δόθηκε ένα πολύ ελαφρύ unsharp mask (αφού μηδενίστηκε το sharpening του raw), radius 0,5p amount 80. Το ίδιο ελαφρύτατο unsharp mask δόθηκε και στα crops, εκτός από το crop ελέγχου του bokeh, το οποίο αφέθηκε ως έχει.
Τα crop προέρχονται, το πρώτο μεν -ως δείγμα οξύτητας- από το σημείο εστίασης, -το λογοτυπο του ιταλικού ενισχυτή- λίγο πιο πέρα από το κέντρο του καρέ, το δεύτερο δε -ως δείγμα bokeh/φόντου- από ακριβώς πιο πίσω (λυχνία ΚΤ88). Στις λήψεις f/11 δεν έχει παρθεί κροπ φόρτου, καθώς αυτό ερχόταν περίπου σε εστίαση. Στα διαφράγματα f/5.6 και f/11 έρχεται στην εστίαση, λόγω βάθους πεδίου, και η αριστερή προενισχύτρια λυχνία, οπότε έχει ληφθεί crop και από εκεί, ως δείγμα του άκρου του καρέ.
Η μετατροπή σε jpeg έγινε σε save for web και ποιότητα, σε όλες τις περιπτώσεις, 80%
Ακολουθούν οι επιμέρους φακοί με το πλήρες καρέ και τα crops τους, τα οποία θα επιχειρήσω να συνθέσω σε μία πιο εύκολη οπτικώς σύγκριση.
Last edited: