Τα λόγια απο τα στήθια
Να γίνουν τα σημερινά
Τα λόγια παραμύθια
Ο Μίκης Θεοδωράκης γράφει το 1973 (όντας σε περιοδεία στην Αμερική) ένα κύκλο λαϊκών τραγουδιών σε στίχους δικούς του, του Μιχάλη Κακογιάννη, του Γιάννη Καλαμίτση και του Κώστα Στυλιάτη.
Και όταν λέμε λαϊκών, εννοούμε μεχρι το μεδούλι . Δυνατές μελωδίες πάνω σε κλασσικούς λαϊκούς δρόμους και με στίχο απλό και άμεσο.
Η δημιουργία και παρουσίαση αυτού του κύκλου των τραγουδιών απο τον συνθέτη, στο εξωτερικό πάντα,συμπίπτει με την Εξέγερση του Πολυτεχνείου το 1973. Διαισθητικά, στη θεματολογία των στίχων περιλαμβάνονται και αναφορές, που παραπέμπουν και μπορούν να «συσχετίζονται» με τα γνωστά γεγονότα, παρότι η ολοκλήρωση του έργου, απο ότι είχα παλιότερα διαβάσει είχε ήδη συντελεστεί.
Η έκδοση του δίσκου έπειτα απο ένα χρόνο, (μετά την μεταπολίτευση) περιλαμβάνει στο εσώφυλλο μήνυμα του συνθέτη στους φοιτητές απο το Παρίσι,το Δεκέμβρη του’73 όπου αφού επαινεί τον αγώνα τους και τους εμψυχώνει, τελειώνοντας λέει:
«Ίσως λοιπόν το μυστικό που έρχεται απο την Ανατολή, απο τις ανατολικές συνοικίες, (της Αθήνας, οπου είχε ζήσει και δράσει ο συνθέτης στα νεανικά του χρόνια) που έρχεται απο τον Ήλιο, που έρχεται απο τη Ζωή, να´ναι αυτό. Γειά χαρά και καλή αντάμωση στους δρόμους και στις συνοικίες της Αθήνας.»
Λίγους μήνες μετά., πράγματι θα επέστρεφε, ίνα πληρωθεί το ρηθέν και μεταξύ άλλων, θα ηχογραφούσε και αυτό το έργο, που έμελλε να είναι απο τα πιο «αδικημένα» της ελληνικής δισκογραφίας
Να γίνουν τα σημερινά
Τα λόγια παραμύθια
Ο Μίκης Θεοδωράκης γράφει το 1973 (όντας σε περιοδεία στην Αμερική) ένα κύκλο λαϊκών τραγουδιών σε στίχους δικούς του, του Μιχάλη Κακογιάννη, του Γιάννη Καλαμίτση και του Κώστα Στυλιάτη.
Και όταν λέμε λαϊκών, εννοούμε μεχρι το μεδούλι . Δυνατές μελωδίες πάνω σε κλασσικούς λαϊκούς δρόμους και με στίχο απλό και άμεσο.
Η δημιουργία και παρουσίαση αυτού του κύκλου των τραγουδιών απο τον συνθέτη, στο εξωτερικό πάντα,συμπίπτει με την Εξέγερση του Πολυτεχνείου το 1973. Διαισθητικά, στη θεματολογία των στίχων περιλαμβάνονται και αναφορές, που παραπέμπουν και μπορούν να «συσχετίζονται» με τα γνωστά γεγονότα, παρότι η ολοκλήρωση του έργου, απο ότι είχα παλιότερα διαβάσει είχε ήδη συντελεστεί.
Η έκδοση του δίσκου έπειτα απο ένα χρόνο, (μετά την μεταπολίτευση) περιλαμβάνει στο εσώφυλλο μήνυμα του συνθέτη στους φοιτητές απο το Παρίσι,το Δεκέμβρη του’73 όπου αφού επαινεί τον αγώνα τους και τους εμψυχώνει, τελειώνοντας λέει:
«Ίσως λοιπόν το μυστικό που έρχεται απο την Ανατολή, απο τις ανατολικές συνοικίες, (της Αθήνας, οπου είχε ζήσει και δράσει ο συνθέτης στα νεανικά του χρόνια) που έρχεται απο τον Ήλιο, που έρχεται απο τη Ζωή, να´ναι αυτό. Γειά χαρά και καλή αντάμωση στους δρόμους και στις συνοικίες της Αθήνας.»
Λίγους μήνες μετά., πράγματι θα επέστρεφε, ίνα πληρωθεί το ρηθέν και μεταξύ άλλων, θα ηχογραφούσε και αυτό το έργο, που έμελλε να είναι απο τα πιο «αδικημένα» της ελληνικής δισκογραφίας