Ο Tigran Mansurian γεννημένος τό 1939 στήν Αρμενία είναι τό είδος εκείνο τού Συνθέτη πού γνωρίζει βαθειά την παράδοση τής Χώρας του χωρίς όμως νά τήν ´κραυγάζει´επιδεικτικά.
Δέν θυμίζει τήν ´τεχνητή´στάση τού γνωστότερου απ´αυτόν Αράμ Χατζατουριάν,πού χρησιμοποίησε ´κλασσική τεχνοτροπία´πάνω σε´αρμένικα μοτίβα και μέσω αυτών έγινε γνωστός.
Ο Mansurian διαπνέεται απο μιά βαθειά πίστη και κρύβει πολύ καλά τίς ´Μνήμες´τής Μαρτυρικής του Πατρίδας αφήνοντάς τες να εμφανιστούν μόνον μέσα απο ´χαραμάδες´...Ταυτόχρονα όμως δείχνει να γνωρίζει πολύ καλά τίς μουσικές τού 20ού αιώνα και να εκτιμά ιδιαίτερα τον Bartok.
Η E.C.M. σέ ένα διπλό c.d. παρουσιάζει έργα του όπως το Κοντσέρτο γιά Βιόλα και Ορχήστρα(1995) ,τό Κοντσέρτο γιά Βιολί και Εγχορδα(1981),τό Lacrymae(γιά soprano σαξόφωνο καί βιόλα,1999)καί επτά προσευχές γιά βιόλα και 4 φωνές(Confession with Faith,1998,σέ ποιήματα ενός Αρμένη ποιητή τού 12ουμ.χ αιώνα).
Σολίστ στην Βιόλα είναι η εξαιρετική Αμερικανο-Αρμένισσα Kim Kashkasian,στο βιολί ο Λεωνίδας Καβάκος.,στο σαξόφωνο ο Jan Garbarek.
Oι φωνές δανείζονται απο το αρτιότατο φωνητικό συγκρότημα Hilliard Ensemble .Ξεχωρίζει ο κόντρα-τενόρος David James.
To κοντσέρτο γιά βιόλα αποτελείται απο δύο μέρη(o Συνθέτης το επιγράφει μέ την φράση ´Αnd then I was in Time again' από ένα βιβλίο τού Faulkner)αργόσυρτα ,μελαγχολικά ,μέ έντονα ξεσπάσματα, βασισμένα σε απλούς ρυθμούς πού επεξεργάζονται όμως αριστοτεχνικά και δεικνύουν μιά έντονη αλλά και συγκρατημένη έκφραση,πού συγκινεί βαθύτατα.
Το ίδιο ισχύει και στό υψηλής δεξιοτεχνίας Κοντσέρτο γιά βιολί όπου γιά μιά ακόμα φορά εκπλήσσει ο Καβάκος μέ τίς ´αιρετικές´του επιλογές να ερμηνεύει έργα πού ξεφεύγουν απο το γνωστό κλασσικό ρεπερτόριο...
Η ερμηνεία του είναι συναρπαστική.
Πολύ ενδιαφέρων είναι και ο Θρήνος όπου συνομιλεί η βιόλα μέ το σαξόφωνο δημιουργώντας μιά ατμόσφαιρα βαθειά ανθρώπινη.
Τέλος οι Προσευχές τού Mansurian προέρχονται απ´ευθείας απο την Βυζαντινή Μουσική με την βιόλα να εμπλέκεται ανάμεσα στίς ανθρώπινες φωνές και νά φορτίζει έντονα τά αρμένικα κείμενα...Mονωδίες καί Τετραφωνίες προσφέρουν μιά μεστή σύνθεση πλήρη θρησκευτικότητας και Αρχαίας Μνήμης.
Ο Mansurian είναι Συνθέτης απο αυτούς πού κάποτε θά χαρακτηρίζονταν ελλάσσονες.
Ομως στην σημερινή εποχή ακολουθεί τον δικό του άξιο και μοναχικό δρόμο υπηρετώντας μέ μεγάλο Πάθος τίς Αξίες του.
Ο δίσκος ονομάζεται Monodia(E.C.M.2004).
Δέν θυμίζει τήν ´τεχνητή´στάση τού γνωστότερου απ´αυτόν Αράμ Χατζατουριάν,πού χρησιμοποίησε ´κλασσική τεχνοτροπία´πάνω σε´αρμένικα μοτίβα και μέσω αυτών έγινε γνωστός.
Ο Mansurian διαπνέεται απο μιά βαθειά πίστη και κρύβει πολύ καλά τίς ´Μνήμες´τής Μαρτυρικής του Πατρίδας αφήνοντάς τες να εμφανιστούν μόνον μέσα απο ´χαραμάδες´...Ταυτόχρονα όμως δείχνει να γνωρίζει πολύ καλά τίς μουσικές τού 20ού αιώνα και να εκτιμά ιδιαίτερα τον Bartok.
Η E.C.M. σέ ένα διπλό c.d. παρουσιάζει έργα του όπως το Κοντσέρτο γιά Βιόλα και Ορχήστρα(1995) ,τό Κοντσέρτο γιά Βιολί και Εγχορδα(1981),τό Lacrymae(γιά soprano σαξόφωνο καί βιόλα,1999)καί επτά προσευχές γιά βιόλα και 4 φωνές(Confession with Faith,1998,σέ ποιήματα ενός Αρμένη ποιητή τού 12ουμ.χ αιώνα).
Σολίστ στην Βιόλα είναι η εξαιρετική Αμερικανο-Αρμένισσα Kim Kashkasian,στο βιολί ο Λεωνίδας Καβάκος.,στο σαξόφωνο ο Jan Garbarek.
Oι φωνές δανείζονται απο το αρτιότατο φωνητικό συγκρότημα Hilliard Ensemble .Ξεχωρίζει ο κόντρα-τενόρος David James.
To κοντσέρτο γιά βιόλα αποτελείται απο δύο μέρη(o Συνθέτης το επιγράφει μέ την φράση ´Αnd then I was in Time again' από ένα βιβλίο τού Faulkner)αργόσυρτα ,μελαγχολικά ,μέ έντονα ξεσπάσματα, βασισμένα σε απλούς ρυθμούς πού επεξεργάζονται όμως αριστοτεχνικά και δεικνύουν μιά έντονη αλλά και συγκρατημένη έκφραση,πού συγκινεί βαθύτατα.
Το ίδιο ισχύει και στό υψηλής δεξιοτεχνίας Κοντσέρτο γιά βιολί όπου γιά μιά ακόμα φορά εκπλήσσει ο Καβάκος μέ τίς ´αιρετικές´του επιλογές να ερμηνεύει έργα πού ξεφεύγουν απο το γνωστό κλασσικό ρεπερτόριο...
Η ερμηνεία του είναι συναρπαστική.
Πολύ ενδιαφέρων είναι και ο Θρήνος όπου συνομιλεί η βιόλα μέ το σαξόφωνο δημιουργώντας μιά ατμόσφαιρα βαθειά ανθρώπινη.
Τέλος οι Προσευχές τού Mansurian προέρχονται απ´ευθείας απο την Βυζαντινή Μουσική με την βιόλα να εμπλέκεται ανάμεσα στίς ανθρώπινες φωνές και νά φορτίζει έντονα τά αρμένικα κείμενα...Mονωδίες καί Τετραφωνίες προσφέρουν μιά μεστή σύνθεση πλήρη θρησκευτικότητας και Αρχαίας Μνήμης.
Ο Mansurian είναι Συνθέτης απο αυτούς πού κάποτε θά χαρακτηρίζονταν ελλάσσονες.
Ομως στην σημερινή εποχή ακολουθεί τον δικό του άξιο και μοναχικό δρόμο υπηρετώντας μέ μεγάλο Πάθος τίς Αξίες του.
Ο δίσκος ονομάζεται Monodia(E.C.M.2004).