Γύρω στο 82...

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,351
Κάπου εκεί στο γενικό ψάξιμο και μετά τα χρόνια της μεταπολίτευσης και την δόση ελέφαντα σε Θεοδωράκη, Λεοντή, Ρίτσο και ακατανόμαστο φαίνεται πως ήρθε η ώρα γιά την αναγέννηση του ελληνικού ροκ.
Ιδού δύο δείγματα από την εποχή εκείνη που χαράχτηκαν βαθειά στο πετσί μου και πρόσφατα επαναποκτήθηκαν.

fovamai1.jpg

Β. Παπακωνσταντίνου - Φοβάμαι - Minos
Ο Β. Παπακωνσταντίνου πάντα είχε φωνή. Ήταν η φωνή.
Το είχαμε καταλάβει όλοι από τον Πέτρο τον Γιόχαν και τον Φραντς. Και φυσικά ότι δεν ήταν το στύλ του.
Στο Φοβάμαι έχουμε την πρώτη δειλή αλλά αποφασιστική προσπάθεια αλλαγής.
Συνθέτες σχεδόν δοκιμασμένοι (σίγουρα αργότερα πετυχημένοι έως και μεγάλοι) υπογράφουν. Μάνος Λοίζος, Γ, Γλέζος, Λ. Παπαδόπουλος, Γ. Ζουγανέλης. Στιχουργοί επίσης.
Με βάση τη φωνή του Βασίλη ο κημπορντίστας Κ. Γανωσέλης ενορχηστρώνει την λιτή μπάντα αριστουργηματικά. Αδιαμφισβήτητα η καλύτερη ενορχήστρωση του σύγχρονου ροκ, δίπλα στους κορυφαίους δίσκους του Σαββόπουλου (Βρώμικο ψωμί). Τα πρότυπα είναι σαφώς δυτικά και το ελληνικό στοιχείο δεν φαίνεται σαν μύγα στο γάλα, απλά αναδεικνύεται.
Τα σύνθι του Γανωσέλη πρωτοποριακά (στο break του Κουρσάρου νομίζεις ότι παίζει ο Keith Emerson και κόβεις και φλέβες -και αυτό είναι κομπλιμέντο).
Η rhythm section βράχος, κύρια στην τέχνη του Γ. Ζηκογιάννη, του καλύτερου μπασίστα που πέρασε από το ελληνικό ροκ, ίσως μαζί με τον Ντάλα. Οι επηρεασμοί από Jaco είναι φανεροί, αλλά συγχωρούνται επειδή δένουν άρτια με τις συνθέσεις.
Όλα τα άλλα όργανα στέκονται σε πολύ ψηλό επίπεδο, και γιά μοναδική φορά χάρη στον Γανωσέλη βγαίνει ένα σύνολο, όπως προαναφέρθηκε, όχι δυτικόφερτο, αλλά όρθιο και ρωμαλέο και χωρίς "ναι, αλλά..."
Τώρα γιά τα κομμάτια τι να πούμε...
Κάποια φορέθηκαν αρκετά. Κάποια λιγώτερο. Ξεκινάω από τα δεύτερα. Πρώτη Μαίου, Θα φύγεις μοναχή, Τσιφτετέλι αυτόνομο, Ο τρελλός, Πρέβεζα, Χαράματα Ομόνοια.
Και φυσικά το βαρύ πυροβολικό, Κουρσάρος, Στέλλα, Σ ακολουθώ.
Ένας ελληνικός ροκ δίσκος με τίποτα γιά πέταμα. Ακόμα και τα πιό μέτρια του δίσκου η μέτρια διασκευή του Sebastian και το φοβάμαι έχουν τη δική τους ιστορία.
Δίσκος σταθμός στο ελληνικό ροκ, μιά αρχή γιά τον Βασίλη.

4806632.jpg

Μουσικές ταξιαρχίες - ΕΜΙ

Την ίδια εποχή ο σάλος με το όνομα Μουσικές Ταξιαρχίες έδινε και έπαιρνε.
Ήμουν σμηνίτης στο Καβούρι όταν ακόμα ο ομώνυμος δίσκος ήταν ζωντανές συναυλίες. Στη σκηνή μιά εμπειρία. Στο δίσκο ...κάπως ξεφουσκωμένη η εμπειρία αλλά παρ όλα αυτά κατάθεση άποψης και τεκμηρίωση.
Εδώ έχουμε μιά πολύ λιγώτερο ικανή μπάντα με μόνη εξαίρεση την κιθάρα του Δρόλαπα να έχει τέτοια ποιότητα αλλά συγχρόνως μαζί και αυτό το ελληνικό ξεκάρφωμα. Φυσικά μιά φωνή σαν του Τζίμη δεν θέλει και πολλά φρου φρου και αρώματα όπως λένε κι οι στίχοι.
Και μόνος του να τραγουδάει αρκεί.
Εδώ ξεχωρίζουν το disco tsoutsouni, το φοβερό one song for the Calavrita place (εξαιρετικός ο Δρόλαπας), το γνωστό γιά τη θύελλα που ξεσήκωσε με την αθυροστομία του Ερωτικό, το μπλουζ ροκ Πάρε το χαπάκι σου και το ντίσκο Εκλογές.

Ακόμα ένας δίσκος με σχεδόν 80-90% καθαρότητα.
Η φωνή σαν ένας νέος Ζάππα η πηγή έμπνευσης η ίδια, οι συνθέσεις δυνατές οι στίχοι και το σερβίρισμα κορυφαίοι.
Μιά νέα εποχή γιά το ελληνικό ροκ.
 
Last edited:
17 June 2006
62,722
Χολαργός
πάει ...χάλασε ο κόσμος . Τι άλλο θα δούν τα ματάκια μας ...

Τά ´βάρη´Ξάδελφε τά ´βάρη´.:flipout::flipout:
Πάντως στην συνάντηση πού είχαμε στό σπίτι σου τον Αυγουστο είχε κάνει αναφορά στό ´Φοβάμαι´.Το θυμάμαι καλά.
 

Δημήτρης Ν.

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,209
Θεσσαλονίκη
Τά ´βάρη´Ξάδελφε τά ´βάρη´.:flipout::flipout:
Πάντως στην συνάντηση πού είχαμε στό σπίτι σου τον Αυγουστο είχε κάνει αναφορά στό ´Φοβάμαι´.Το θυμάμαι καλά.

κι εγώ το θυμάμαι . Αλλά ότι θα έφτανε στο σημείο να τα παρουσιάσει ; :flipout:
 

Δημήτρης Ν.

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,209
Θεσσαλονίκη
Απάντηση: Re: Γύρω στο 82...

Γιατί, δεν είναι ωραίος δίσκος το "Μεταφοραί-Εκδρομαί ο Μήτσος";

**** ακατέβατα
Σκόνη , πέτρες λάσπη
εμπρός όλοι μαζί για μιά καινούργια μεγάλη ελλάδα
τρέχα στην άκρη του δρόμου παραμονεύει ο άρχων του τρόμου κλπ
 

mmoukiou

Supreme Member
22 October 2007
3,069
Με το "Φοβάμαι" μεγάλωσα, καθώς ως γυμνασιόπαις ήμουν φανατικός του Βασίλη. Δεν ξέρω αν θα το ξαναέβαζα ποτέ μου πιά να το ακούσω βέβαια, έχω υποστεί overdose... Προτιμώ να πέφτω πάνω του τυχαία, ακούγωντας πχ κάποια τραγούδια στο ραδιόφωνο.
Πολύ καλή η αναφορά στους "αφανείς" μουσικούς που έχουν παίξει καταπληκτικά σε αυτό το δίσκο.
 
Last edited:

Stergito

Μέλος Σωματείου
11 November 2006
14,527
Θεσσαλονίκη
Νομίζω οι περισσότεροι έχουμε πάθει overdose με τον Παπακωνσταντίνου (Βασίλη), όπως και με τον Πανούση.

Αντίθετα, τον Πουλικάκο τον ακούω ακόμα...
 
14 December 2006
4,265
Re: Απάντηση: Γύρω στο 82...

ξέρω αν θα το ξαναέβαζα ποτέ μου πιά να το ακούσω βέβαια, έχω υποστεί overdose... .

Η γενιά μας έχει υποστεί overdose και απο τους δύο συγκεκριμένους.Εχει υποστεί βεβαίως και κακοποίηση απο άλλους.
Τα "Φοβάμαι". "Διαίρεση" και για πολύ προσωπικούς λόγους(κυρίως λόγω του Γενέθλια 86) "Ολα απο χέρι καμένα" κάποια στιγμή θα προσπαθήσω να τα αγοράσω σε βινύλιο.
Το ίδιο και για το πρώτο των Μουσικών Ταξιαρχιων.(Την "γιαγιά" την αγόρασα πρόσφατα σε βινύλιο)

Πολλές φορές με τον Πολυχρονίδη κυρίως όταν μιλάμε για δίσκους χαρακτηριστικά λέμε αυτός ο δίσκος μυρίζει "Κυψέλη" εννοώντας μάλλον οτι έχει ενσωματώσει στον ήχο του όλη αυτήν την μεταβατική περίοδο των 80ς, τα "γκάζια" την "τσιμεντοποίηση", την πολιτικοκοινωνική κατάσταση της εποχής, τις τελευταίες αγνές(ίσως?) προθέσεις για μια μορφή αντίστασης, και μια αδιόρατη 80ς "πίκρα" που δεν ξέρω αν ήταν δημιούργημα της εφηβείας μου ή όντος υπήρξε τουλάχιστον για το πρώτο μισό της δεκαετίας.Κάπως έτσι αντιλαμβάνομαι και τους δύο συγκεκριμένους δισκους.

Τέλος πάντων είπα πολλά και "παράξενα"
Δισκάρες και τα δύο...
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,351
Re: Απάντηση: Γύρω στο 82...

Η
Πολλές φορές με τον Πολυχρονίδη κυρίως όταν μιλάμε για δίσκους χαρακτηριστικά λέμε αυτός ο δίσκος μυρίζει "Κυψέλη" εννοώντας μάλλον οτι έχει ενσωματώσει στον ήχο του όλη αυτήν την μεταβατική περίοδο των 80ς, τα "γκάζια" την "τσιμεντοποίηση", την πολιτικοκοινωνική κατάσταση της εποχής, τις τελευταίες αγνές(ίσως?) προθέσεις για μια μορφή αντίστασης, και μια αδιόρατη 80ς "πίκρα" που δεν ξέρω αν ήταν δημιούργημα της εφηβείας μου ή όντος υπήρξε τουλάχιστον για το πρώτο μισό της δεκαετίας.Κάπως έτσι αντιλαμβάνομαι και τους δύο συγκεκριμένους δισκους.

Τέλος πάντων είπα πολλά και "παράξενα"
Δισκάρες και τα δύο...


δεν είμαι Αθηναίος, αλλά αισθάνομαι ότι η περιγραφή αυτή ταιριάζει απόλυτα στους δύο δίσκους όπως και σε μερικούς ακόμα από την ίδια εποχή...