Δύσκολες Εποχές:Poros(Pifarely-Couturier)

17 June 2006
62,722
Χολαργός
M1007107.gif


O συγκεκριμένος δίσκος δεν συστήνεται.
Αποτελεί έναν πρωτοποριακό αυτοσχεδιασμό τών Pifarely(βιολί)και Couturier(πιάνο)μέ βάση ατονικούς συνθέτες τού 20ού αιώνα(Μessiaen,Schoenberg,Berg,Webern)...Κυκλοφόρησε το 1998.Ο Pifarely υπήρξε συνεργάτης τού εξαιρετικού κλαρινετίστα Louis Sclavis ,πού έχει παρουσιαστεί στό μουσικό φόρουμ αναλυτικά(βλ.Μουσικό index)
Ο δίσκος τιτλοφορείται Poros απο την Ελληνική Λέξη :Πόρος(πέρασμα ,διάβαση)...
Eπίσης οι πόροι τού δέρματος αποτελούν μικροσκοπικές οπές απ´όπου το δέρμα μας αναπνέει μέσω της επονομαζόμενης ´Α-δηλης Αναπνοής´...
O Poros αποτελεί ένα συναρπαστικό ταξίδι αγωνίας τής Σύγχρονης Εποχής ,όπου η έκφραση, η ύπαρξη ,το συναίσθημα αλλά και η ζωή ή ίδια συνθλίβονται ανάμεσα στην Σκύλλα και στην Χάρυβδη.....Είναι μιά αριστουργηματική απόπειρα περιγραφής τής πραγματικότητας ,τού χάους ,τής απώλειας τών κοινωνικών σχέσεων τής διάσπασης τών δεσμών..Αλλά και μιά αγωνιώδης αναζήτηση τού ´Περάσματος´
Το πιάνο τού Couturier ηχεί άλλοτε σάν πολεμικό όργανο,άλλοτε σάν ένα σφυρί πού προσπαθεί να σπάσει έναν αδιαπέραστο τοίχο και μερικές φορές σαν παρηγορητική προσευχή...
Το βιολί τού Pifarely μετατρέπει τίς περισσότερες μελωδικές μουσικές γραμμές σε διακοπτόμενες φράσεις,σέ άγριες δοξαριές,εως και σχεδόν ξεκούρδιστες.Ομως η δεξιοτεχνία και πυκνότητα τών ´περασμάτων´δημιουργούν ένα Μουσικό άκουσμα πού κθηλώνει.
Η δομική συνύπαρξη βιολιού-πιάνου είναι εξαιρετική και παράγεται ένας μουσικός ήχος γεμάτος ένταση,ρυθμό, βαναυσότητα, ήχος πού αναπαράγει καθημερινά στιγμιότυπα...
Θα μπορούσε να θεωρηθεί και ήχος death-metal:)shot:) τής μουσικής γιά βιολί και πιάνο,μέ την βασική διαφορά ασφαλώς πώς αυτή η μουσική πού παράγεται στο Poros βρίθει νοήματος και ουσίας.
Απο τίς 9 Μουσικές Συνθέσεις μόνον τό Warm Canto(διασκευή κομματιού τού Mal Waldron,πιανίστα τής hard bop,πού συνεργάστηκε με τον Mingus και την Holliday)και το Gala προσφέρουν στιγμές αρμονικής ´ξεκούρασης´.
Ο Poros φτάνει την Μουσική στά άκρα χωρίς να γίνεται ποτέ ενοχλητικός σαν ήχος...
Εντελώς υποκειμενικά αποτελεί μιά απο τίς σημαντικότερες προτάσεις τής ´Αυτοσχεδιαστικής Μουσικής´τού 20ού γιά τον 21ο αιώνα..
Φυσικά μιά τέτοια Δημιουργία μπορεί να χαθεί μέσα στόν ορυμαγδό πού επικρατεί...
Οσοι Πιστοί προσέλθετε,αλλά ´Ουδέν λάθος αναγνωρίζεται μετά απο την απομάκρυνση απο το Ταμείο.´
 
17 June 2006
62,722
Χολαργός
Σπύρο αυτό πού γράφεις στήν υπογραφή σου είναι πρόσφατη απόφαση νομίζω της Σουηδικής Κυβέρνησης,ή κάνω λάθος??
Eάν όντως είναι ταιριάζει πλήρως με το Poros.
 
10 October 2007
311
Limhamn-Sweden
Nai, eivai auto pou grafeis, dystyxws, n Soundia kavei parea twra me DDR, North Korea, China, Iran klp. O vomos autos eivai avtidnmokratikos, katapatei pollous allous basikous vomous tou Soundikou Syvtagmatos.
Se galop to 85-90% tou pln8ysmou ntav evavtiwv autou tou vomou, ka8ws kai n plnopsyfia twv bouleutwv, alla psnfisave oti tous eipe o arxngos tous! Mia movo bouleutns tou kybervwvtos kommatos psnfise evavtiwv.
Auto pou grafw eivai pros plnroforia autwv pou alnlografw kai oxi gia tipota allo.
 
10 October 2007
311
Limhamn-Sweden
ta exw ypopsiv tns Naxos, alla eixa ta bivylia proxeira, ta exw akoma edw dipla mou:
Polskie Requiem me Antoni Wit kai xorodia tns Krakobias kai tnv E9vikn tns Radiofwvias tous
Utrenja me tnv E8vikn orxnstra tnv Barsobias kai xorodia me dieu8yvtn tov Andrzej Markowski
to deutero konserto gia sello med Iwan Monighetti me tnv E8vikn tns Radiofwvias kai Antoni Witt
Jesu Christi secundum Lucam me tnv Filarmovikn tns Krakobias kai Henryk Czyz
kai fysika tnv lacrymoza kai Te Deum me tnv Radiofwvikn kai TV orxnstra kai xorodia tns Krakobias, me dieu8yvtn tov idio!
Oi diskoi faivetai va eivai agorasmevoi stnv Polovia giati exouv times se sloty kai eivai peripou tou 70 me 80. Polskie Nagrania n etairia
Sygvwmn av sas lypnsa me autnv tnv mousikn mesa sto mesokalokairo kai tnv mikrwtwrn vyxta se diarkeia.
 

Skakinen

AVClub Fanatic
22 November 2006
10,044
Αθήνα
Τελικά σκάβοντας κάποιος βρίσκει πολλά πράγματα. Ας τα πάρω από την αρχή. Ξεκινώντας κάπως ανάποδα, είχα κολλήσει προ καιρού με το υπέροχο Tarkovsky Quartet το οποίο είχε παρουσιάσει ο Σπύρος. Πρωταγωνιστής ο πιανίστας Francois Couturier. Μετά συνέχισα με το επίσης εξαίρετο Nostalghia, Song For Tarkovsky (πάλι σε παρουσίαση Σπύρου) και το Un jour si blanc όπου ο Γάλλος πιανίστας παίζει solo. Οι τρεις δίσκοι αποτελούν μια τριλογία φόρο τιμής στον Andrei Tarkovsky (το Un jour si blanc και σε άλλους Δημιουργούς). Επί τη ευκαιρία το Un jour si blanc είναι σπουδαίος δίσκος και δικαιούται ειδικής Παρουσίασης κάποια στιγμή. Ψάχνοντας λοιπόν το έργο του Couturier και έχοντας ''κουρδιστεί'' και από την παρούσα Παρουσίαση άκουσα και το Poros. Πρωταγωνιστής φυσικά εδώ είναι το βιολί του Dominique Pifarely.
Λοιπόν, πράγματι είναι δύσκολο και αφιλόξενο άκουσμα. Συχνά προσεγγίζει την περιοχή του κακόφωνου και ενοχλητικού. Σύγχρονη μουσική δωματίου; Ίσως. Πάντως κάποιος με υπομονή (και ανοιχτά αυτιά) θα βρει πολύ ελκυστικό αυτό το κράμα πολύ ελεύθερης jazz με κλασσικά στοιχεία. Προϋπόθεση βέβαια η προσεκτική ακρόαση. Όπως έχει συχνά γραφεί στην Κατηγορία, ''μόνο για γενναίους ακροατές''. Αν θυμάμαι καλά, κάποτε κάποιος φίλος της Κατηγορίας είχε χαρακτηρίσει την κλασσική μουσική ως διανοητική άσκηση. Θα δανειστώ το χαρακτηρισμό για το Poros επισημαίνοντας ότι η επίλυση (μουσικών) γρίφων και εξισώσεων μπορεί να είναι απολαυστική για πολλούς.

Υ.Γ.
Θλιβερή σύμπτωση η ανάσυρση του νήματος με τον τίτλο ''Δύσκολες Εποχές''. Ταιριαστός με τη σημερινή πραγματικότητα της χώρας.
 
Last edited: