Tίτλοι Τέλους:Schubert String Quintet D.956

17 June 2006
62,722
Χολαργός
Εχει γραφτεί πώς ο Schubert βρισκόμενος στό νεκροκρέββατό του ζήτησε νά τού παίξουν το κουαρτέτο 131 τού Beethoven.
Mύθος ή πραγματικότητα,κανείς δέν το ξέρει,αλλά ακούγοντας το Κουιντέτο Εγχόρδων D.956 τού ´γιά πάντα´Νεαρού Συνθέτη,πιθανολογείς πώς μπορεί και νάταν αληθινό το αναφερόμενο περιστατικό..


Εργο γραμμένο τό Καλοκαίρι τού 1828(μήνες πρίν τον θάνατο τού Schubert)αποτελεί τήν κορωνίδα τών συνθέσεων τού Bιεννέζου Κλασσικού.
Στο Κουιντέτο χρησιμοποιήθηκαν δύο τσέλλα δύο βιολιά και μιά βιόλα.


Η προσθήκη ενός δεύτερου τσέλου αντί μιάς δεύτερης βιόλας προσδίδει στό έργο μιά μεγαλύτερη ´βαθύτητα´και το δεύτερο τσέλο χρησιμοποιείται αναλόγως μέ τίς ανάγκες και απαιτήσεις τού Συνθέτη.Παλαιότερα παρόμοια χρήση σε κουιντέτα είχε κάνει ο Bocherini χωρίς όμως το ανάλογο αποτέλεσμα...
Αργότερα αποπειράθηκε να το επαναλάβει ο Brahms αλλά τελικά άλλαξε το τσέλο μέ πιάνο.


Εργο συμφωνικής Υφής(διαφαίνονται αρκετά κοινά στοιχεία με την 9η Συμφωνία:The Great)πού φτάνει στό απόγειο τής Συνθετικής ικανότητας τού Scubert,γεμάτο θαυμαστή συγκέντρωση,λυρισμό και με μιά ανατριχιαστική εκφραστική δύναμη,πού δέν επιτρέπει στον ακροατή να ασχοληθεί μέ οτιδήποτε άλλο.
Βαθειά υπαρξιακό και ανθρωπινο θέτει σέ κάθε νότα του ´δύσκολα´ερωτήματα γιά την τραγικότητα τής φύσης μας..


Το Allegro ma non Troppo ξεκινά μέ μιά φωτεινή και γλυκειά μελωδία,πού διαρκεί μόνον ένα λεπτό...
Αμέσως μετά εισβάλλει ένα θυελλώδες-θυμωμένο ´πέρασμα´πού δημιουργεί τά πρώτα ερωτηματικά..
Στην συνέχεια η ´απατηλή´μελωδία επανέρχεται αλλά η θάλασσα πιά παραμένει ταραγμένη.....
Ο τρόπος πού χρησιμοποιούνται τά μεγαλύτερα έγχορδα δίνει τον τόνο καί το συνεχές ταξίδι απο το Φώς στο Σκοτάδι (όπως και τού Schubert άλλως τε ,στον οποίον η σύφιλις έχοντας επηρεάσει έντονα και το θυμικό του τον οδηγούσε σέ ακραίες εξάρσεις χαράς και λύπης)και αντιστρόφως κόβει τήν ανάσα...
Τάρταρα και Παράδεισος μαζί σάν τήν αγωνία τού προδιαγεγραμένου και εν επιγνώσει τέλους.


Αρνηση(γιατί σε μένα Θεέ μου)και απόπειρα αποδοχής και μετά πάλι άρνηση και θυμός.Και πάλι μιά ελπίδα πού δίνει το λαμπερό ´Εξω Φώς´αλλά πού ο ´Εσω Εαυτός´κουρασμένος και τσακισμένος πιά ,απλά παρατηρεί τήν αχτίδα μέσα απο τίς γρίλιες τών μανταλωμένων παραθύρων.
Και μετά το συγκλονιστικό Adagio(δεύτερο μέρος):
To δεύτερο τσέλλο συνοδεύει σάν κοντρα-μπάσσο μιά απόκοσμη μελωδία ...
Είναι η ώρα τής Γαλήνης :'Oτι πέρασε πέρασε σωστά.Κι εκείνα ακόμα πού δεν πέρασαν πρέπει να καούν,τούτο το μεσημέρι πού καρφώθηκε ο ήλιος στήν καρδιά τού εκατόφυλλου ρόδου´.
Πώς μοιάζει αυτό το μέρος(μέσα στην πρωτοτυπία του ασφαλώς)μέ την ευχαριστία στην Θεότητα μέ τρόπο Λυδικό πού πέμπει ο Beethoven στο molto adagio τού οp.132...


To δεύτερο τσέλλο μετά συνοδεύει pizzicato το λοιπό κουαρτέτο καί ακολουθεί πλέον το σπαρακτικό κλάμα τής αποδοχής,τού περάσματος στό ά-χρονικό όπου ´Ουκ εστι λύπη,ουκ έστι στεναγμός´.


Αλλά όσο ακόμα τά δυό βιολιά επιμένουν να θυμίζουν οτι ακόμα υπάρχει ανάσα στο ασθενικό Σώμα, πλημμυρίζει το Είναι μέ Μνήμες ,μέ αγάπες και απώλειες Τοτε τά τσέλλα και η βιόλα επαναφέρουν την Ταξη..´Μην σπαταλάς την Πνοή πού σού χάρισε τούτη η Ανάσα´.
Και τότε το Ειναι συγκεντρώνεται στό παρόν γιά να χαρεί αυτό πού απομένει..

Δεν είναι ώρα γιά πολλές θύμησες τώρα...Σημασία έχει η μιά ακόμα χαρισμένη Πνοή.


Ακολουθεί το ´ερμητικό´και διφορούμενο Scherzo(τρίτο μέρος)...
Aγρια χαρά και χορός χωρίς όρια ή ο τελευταίος θυμός πού πρέπει να βρεί ´πέρασμα ´γιά να εκφραστεί??
Αγριες και κοφτερές δοξαριές πού ταράζουν την Μάνα Γή πού φέρνει στον Κοσμο αυτά τά ημιτελή πλάσματα τά Παιδιά της πού γεννιούνται μέ το Σημάδι τού Καταδικασμένου...
Και μετά από τον άγριο χορό τι μένει??H Λιτανεία τών εγχόρδων (andante sostenuto τού Τρίτου πάλι μερους)ένας Ψαλμός γεμάτος λυρισμό και θλίψη...
Και στό 6.50 περίπου πάλι οι άγριες δοξαριές εμπλουτισμένες αυτή τήν φορά απο τήν μελωδία,πού όμως διακόπτεται πλέον...Πάλι προβάλλει το ασθενικό σώμα,πού πώς να κοιμηθεί στήν κάψα τού καλοκαιριού όταν γνωρίζει πώς πλησιάζει ο Μεγάλος Υπνος??
Kαι έρχεται το Τέταρτο και τελευταίο μέρος τού Αριστουργήματος(Αllegretto)..

Τελικά αξίζει τον κόπο ο Αποχαιρετισμός.
Αφού είμαι ακόμα παρών μού πρέπει μιά τελευταία Μεγάλη Αγκαλιά μέ τήν Ανθρωπότητα .
Τής γνέφω μέ μεγαλύτερη Γαλήνη και Τρυφερότητα .´Οτι Πέρασε ,πέρασε σωστά´.
Τής αφήνω μιάν όσο μπορώ μελωδική μου Ανάμνηση...Δεν είμαι δά όμως και Θεός γιά νά μήν νοιώθω ,να μήν επιθυμώ ακόμα,νά μήν λυπάμαι πού ´Φεύγω´.
Συγκεντρώνω τίς Δυνάμεις μου και ανοίγω το Κλειστό Παράθυρο...
Οτι είχα να πώς το είπα στά προηγούμενα Μέρη...
Τώρα θέλω να απολαύσω αυτό πού έμαθα να απολαμβάνω 31 μόνον χρόνια.Μονον??
Κριμα και άδικο ,δίκαιο ή σωστό δεν μπορώ να κάνω αλλοιώς..
Αυτό μού δόθηκε.Εδώ μού τέθηκε η Τελική Γραμμή.
Ρίχνω μιά τελευταία ματιά στο Φώς και το Ευχαριστώ πού μέ Φώτιζε αλλά τώρα πιά αρχίζει και μέ Τυφλωνει...
Οι Δοξαριές τού Τέλους(σκληρές και στενάχωρες)μού θυμίζουν πώς ´φεύγοντας'πρέπει να σφαλίσω το Παράθυρο..Οι τελευταίες στιγμές μού ανήκουν αποκλειστικά.

'Eίπες εδώ και χρόνια:
Kατά βάθος είμαι ζητημα Φωτός.
Και τώρα ακόμα σάν ακουμπάς
στίς φαρδιές ωμοπλάτες τού Υπνου
ακόμα και όταν σε ποντίζουν
στο ναρκωμένο στήθος τού πελάγου
ψάχνεις γωνιές όπου το μαύρο
έχει τριφτεί και δεν αντέχει
αναζητάς ψηλαφητά την λόγχη
την ορισμένη νά τρυπήσει την καρδιά σου
γιά να την ανοίξει στο Φώς.´.


Το κουιντέτο D.956 γράφτηκε για ολόκληρη την ανθρωπότητα απο αυτόν πού πρίν φύγει ´Γιά Πάντα Νεος´πρόλαβε και σήκωσε στούς ασθενικούς του ώμους το φέρετρο τού Beethoven εναν μόλις χρόνο πρίν..

Εργο πού στην ουσία δέν περιγράφεται αλλά ακούγεται..Εργο Ζωής.Δώρο Ζωής.

SCHOENB.JPG


Oι Hollywood Qt παραμένουν η πρώτη επιλογή παρότι έρχονται απο την δεκαετία τού 50..Ειδικά στο Adagio δεν έχουν αντίπαλο.

16231.jpg

Οι Lindsays επίσης απο την ASV δίνουν μιά ´εσωτερική εκδοχή´τού έργου εστιασμένη στο σύνολο και όχι στίς επιμέρους ικανότητες τών ερμηνευτών.

51Ctix8APVL._SL500_AA280_.jpg


Tέλος οι Alban Berg Qt προσφέρουν επίσης μιάν εξαιρετική ερμηνεία.

Υ.Γ.1
Στο κείμενο υπάρχουν αποσπάσματα απο ποιήματα του Γ.Σεφέρη.
Υ.Γ.2
Κείμενο γιά το κουιντέτο τού Schubert είχε παρουσιαστεί στό παλιό Avforum απο τον γράφοντα (απο τά πρώτα τής εκεί συμμετοχής του).Δυστυχώς λόγω απρονοησίας χάθηκε όταν έκλεισε τό φόρουμ.Δεν θυμάμαι τίποτα απο το περιεχόμενό του..Θάχε πολύ ενδιαφέρον να το ξανάβλεπα μόνον και μόνον γιά σύγκριση τής σημερινής και τής τότε προσεγγίσεως τού Εργου.
 
Last edited:

Emilot

AVClub Fanatic
18 June 2006
32,852
Εξάρχεια
Χτες άκουγα την 9η στην τελείοτερη έκτελεση της.1954...

Την άκουγα, γιατί μου είχε πεί ο Σπύρος ότι θυμίζει ο Schubert, Beethoven..

To να ξαναπούμε καλά λόγια δεν είναι το ζητούμενο, αλλά ο πήχης κρατάει σταθερά ψηλά και είναι σε δυσθεώρητα ύψη...

Τίποτα άλλο....ΜΠΡΑΒΟ!!! :SFGSFGSF::SFGSFGSF:

Υ.Γ Πάω για ακρόαση, για να δώσω εξετάσεις μετά...
 
Εξαιρετικό το κείμενο σου Σπύρο και το δέσιμο με το Σεφέρη αν και, ως σταθερός σκοταδόψυχος, δεν αντέχω τόσο Φως στο συμβολισμό. :rolleyes: Όμως εδώ όντως έχουμε να κάνουμε με ένα Αριστούργημα Εξόδου και εκεί, πάντα προσβλέπει κανείς στο Φως...

Θα είχε όντως ενδιαφέρον να μπορούσε και το - εξαιρετικό επίσης - κείμενο σου από το avforum να παρατεθεί δίπλα σ' αυτό. Έτσι θα βλέπαμε για μια ακόμη φορά μια θεμελιώδη λειτουργία, μια ειδοποιό διαφορά της Μεγάλης Μουσικής, του σπουδαίου Έργου Τέχνης, από τα υπόλοιπα.

Τα Μεγάλα Έργα έχουν γονιμοποιητική δύναμη. Γονιμοποιούν άλλους δημιουργούς στην παραγωγή των έργων τους, συχνά και σε άλλες μορφές Τέχνης από τη δική τους, γίνονται αντικείμενο επιστημονικής μελέτης και παράγεται νέα Γνώση από την μελέτη τους, εμπνέουν - και καμιά φορά σκλαβώνουν - ερμηνευτές που κάνουν σκοπό Ζωής την ερμηνεία Τους και τελικά, γονιμοποιούν και εμάς τους αδέξιους ερασιτέχνες, απελευθερώνουν την ψυχή μας και δίνουν διέξοδο στην έκφραση μας.

Όχι, δεν είναι η κρίση μας και ο υποκειμενισμός μας το μέτρο της αξίας των έργων! :lehrer: Το αδιάψευστο ίχνος του μεγαλείου τους - που πλέον έχει λάβει αντικειμενικές διαστάσεις - είναι κατ' αρχήν το μπόλιασμα της Ανθρώπινης Κουλτούρας μετά την εμφάνιση τους, ευτυχή επιδερμικά κύτταρα της οποίας, αποτελούμε και εμείς οι ίδιοι.

Για να επιστρέψω στο αντικείμενο του αφιερώματος σου, θα αντιγράψω ένα μικρό σχετικό απόσπασμα από το πολύ καλό βιβλίο του Κρίστοφερ Γκιμπς, Σούμπερτ, η ζωή ενός Συνθέτη, που έχει εκδοθεί στα ελληνικά από τη Λέσχη του Δίσκου:

Ορισμένοι κριτικοί δυσκολεύτηκαν να συμφιλιώσουν την αντιπαράθεση του υψιπετούς και του προσιτού ύφους στο Σούμπερτ, ότι θα ονομάζαμε σήμερα "υψηλή" και "ταπεινή" τέχνη. Το πρώτο μέρος του ασύγκριτου κουιντέτου εγχόδρων σε ντο μείζοντα (D956) αποτελεί σύνοψη του ύφους των τελευταίων έργων του Σούμπερτ. Το νωχελικό ξεδίπλωμα των υπέροχων μελωδιών, το γεμάτο χάρη πέρασμα στην τονικότητα της μι ύφεση για το εξαίσιο δεύτερο θέμα και, για μια άλλη φορά, οι χαρακτηριστικές ταλαντεύσεις ανάμεσα σε μείζονα και ελάσσονα τρόπο - όλα αυτά τα χαρακτηριστικά είναι το αποτέλεσμα περαιτέρω επεξεργασίας ενός τρόπου γραφής στον οποίο για πολύ καιρό έδειχνε προτίμηση ο Σούμπερτ. Ωστόσο, το τελευταίο μέρος παρουσιάζει μαι πιο κοινωνική και ανέμελη στάση, την οποία ορισμένοι σχολιαστές θεωρούν απογοητευτικά τετριμμένη σε σχέση με τα πρώτα τρία μέρη.

Το μέρος αυτό φαίνεται να ρίχνει λοξές ματιές στη γειτονική Ουγγαρία και να χαρακτηρίζεται από αναπάντεχη χορευτική ευθυμία. Όμως τέτοιου είδους εναλλαγές κλίματος στην πορεία του έργου, ακόμα και μέσα στα μέρη μιας σύνθεσης, είναι τυπικό γνώρισμα της γραφής του Σούμπερτ, σε λίγους συνθέτες συναντά κανείς τόσο μεγάλο εύρος ειδών, τεχνοτροπιών και συναισθημάτων. Και πράγματι, στο τελευταίο μέρος του κουιντέτου, σκοτεινές δυνάμεις συνεχίζουν να παραμονεύουν: το έργο τελειώνει με μια μανιασμένη κόντα που κορυφώνεται σε μια διάφωνη συγχορδία φορτίσιμο με μια τρίλια σε ρε ύφεση και στα δύο βιολοντσέλα, και μετά με μια τελική τονική αλλοιωμένη με μια αποτζατούρα σε ρε ύφεση (μια Ναπολιτάνικη σχέση που έχει ήδη παίξει σημαντικό ρόλο στα προηγούμενα μέρη). Το αποτέλεσμα είναι συγκλονιστικό, ελάχιστα ανέμελο ή θετικό, και μας αναγκάζει να επανεξετάσουμε εν μέρει τον ανάλαφρο χαρακτήρα των όσων προηγήθηκαν.


Στις θαυμάσιες δισκογραφικές προτάσεις σου, να προσθέσω και μια δική μου, με νέους καλλιτέχνες και χαϊεντάδικη παραγωγή, από την Tacet.

01100.jpg


Η ηχοράφηση έχει τιμηθεί με το Deutschen Schallplatten Preis.
 
17 June 2006
62,722
Χολαργός
Δαμιανέ ευχαριστώ για τον χρόνο σου και γιά τίς σημαντικότατες επισημάνσεις σου.
Και πραγματικά μέ εκπλήσσει το απόσπασμα πού παρέθεσες,απο το βιβλίο τού Γκίμπς,το οποίο δεν γνώριζα ,γιατί ταιριάζει επακριβώς στην δική μου ερασιτεχνική ανάγνωση τού τελευταίου μέρους τού έργου το οποίο διαφαίνεται και στό κείμενό μου..
Οι αναφορές σου στά περί ´Γονιμοποιητικής δύναμης τής Μεγάλης Τέχνης´ και περί τών ´αντικειμενικών διαστάσεων πού προσλαμβάνει´είναι μιά συντριπτική απάντηση στίς κακοχωνεμένες ,λαϊκιστικές ,θρασείες ,δήθεν μεγαλόσχημες αναφορές περί ισοτιμίας τής Μουσικής ή και τής Τεχνης γενικότερα,πού ´κυκλοφορούν´σάν διαλυμένα ρετάλια μέ ´φωτεινές επιγραφές´πού κράζουν γιά ανέξοδες και κενές περιεχομένου συζητήσεις ,κάπου στό λυκόφως τού χώρου μας.
Υ.Γ.
Το Σεφερικό Φώς ήταν πάντα ´Αγγελικό και Μαύρο´.
Το τέλος τής Κίχλης το υποδηλώνει:
´Και είσαι σ´ένα μεγάλο σπίτι με ολα τά παράθυρα ανοιχτά
τρέχοντας από κάμαρα σέ κάμαρα,δέν ξέροντας από πού νά κοιτάξεις πρώτα,
γιατί θά φύγουν τα πεύκα και τά καθρεφτισμένα βουνά ,
και τό τιτίβισμα τών πουλιών
θ´αδειάσει η θάλασσα,θρυμματισμένο γυαλί ,από βοριά και νότο
θ´αδειάσουν τά μάτια σου απ´τό φώς τής μέρας
πώς σταματούν ξαφνικά κι όλα μαζί τά τζιτζίκια.´

Ιδού η Μεγάλη Εξοδος τής Κιχλης και πιθανότατα τού Schubert στό τελευταίο του έργο γιά έγχορδα.

Ευχαριστώ και πάλι γιά την ουσιαστική συμβολή σου.
 

Γιώργος Κουν.

Supreme Member
19 June 2006
8,022
Αιγάλεω
Ωραία κείμενα, φίλοι μας
Και λέω εκτός απο τον Schubert, μήπως να ψάχναμε και τον Σεφέρη;
Σπύρο, τα αποσπάσματα που παρέθεσες στο πρώτο post, είναι επίσης απο την "Κίχλη";
 
Last edited:
17 June 2006
62,722
Χολαργός
Γιώργο μου οχι.
Το μεγάλο απόσπασμα στο τέλος ειναι απο τό ´Πάνω σέ μιά Χειμωνιάτικη Ακτίνα´Δ μέρος απο τά ´Τρία Κρυφά Ποιήματα´.
Καί το μικρό απόσπασμα πού τοποθετήθηκε πρώτο από το ´Θερινό Ηλιοστάσι´ΙΔ μέρος,πού αποτελεί και τούς τελευταίους στίχους τού τελευταίου Ποιήματος πού έγραψε ο Σεφέρης.
ΥΓ.
Για Σεφέρη ότι θέλετε.
Υπάρχει ολόκληρη η βιβλιογραφία σπίτι,αλλά και το μεγαλύτερο μέρος όλων όσων ασχολήθηκαν με τον Ποιητή...
Τά μόνα πού δεν υπάρχουν είναι κάποιων φαιδρών ´αποδομητών´που τον θεωρούν Εθνικιστή.
Αυτά αφού τά διάβασα τά πέταξα ,προσφορά στην προσπαθεια ανακύκλωσης τού Δήμου..
 
17 June 2006
62,722
Χολαργός
Αλλά...........ο Schubert ήταν βασικά ένας μέτριος συνθέτης πού απλά ήθελε να εντυπωσιάσει το κοινό τής Βιέννης..:flipout::flipout::flipout:

Εντάξει Δημήτρη??
Σού ταιριάζει η συμπλήρωση πού έκανα??

Xεχεχέ................
 

Δημοκηδής

Μέλος Σωματείου
23 June 2006
9,967
Παιδιά αυτά τα τελευταία είναι νομίζω αχρείαστα .... και αποδυναμώνουν το εξαιρετικό αυτό νήμα .....

...επί του θέματος, το έργο αυτό (παρότι σχετικώς σαφές ως προς την θεματολογία της εξόδου) πάντα μου έδεινε την εντύπωση της επιστροφής του ασώτου πίσω στην πατρική εστία, ώστε όμως να ακολουθήσει μία ''ιδιωτική ασωτεία'' όπως έχει γράψει ο Ν. Χριστιανόπουλος... ίσως όμως να πρόκειται για ακριβώς το ίδιο πράγμα .... έξοδος και επιστροφή στα εξ ων συνετέθημεν .... και κύκλος και κύκλος ....

... ο Σούμπερτ απειλεί να εξοστρακίσει, τα τελευταία χρόνια, τον Μάλερ από την ψηλότερη θέση του βάθρου της καρδιάς μου .... απορεί κανείς με την ποιότητα και την ποσότητα του έργου του .... αν δε αναλογισθούμε και το πενιχρόν των μέσων του καθώς και την ελάχιστη χρονικά γόνιμη περίοδο του ..... ίσως υπό άλλες συνθήκες να ήταν ο μεγαλύτερος όλων ....

...για τους καινούριους φίλους μας να θυμήσω και μια πιπεράτη συζήτηση μας στο εξαιρετικό νήμα του Ντέμιαν για την 840 ... http://www.avclub.gr/forum/showthread.php?t=1697
 
17 June 2006
62,722
Χολαργός
Η επιστροφή στο σπίτι Σπύρο αφορά ακριβώς σε αυτό πού θα λέγαμε ´Πατρογονική Εστία´όπως και εάν την εννοεί ο καθείς μας ακόμα και συμβολικά..
Ακόμα και ο ´Ασωτος´πολύ συχνά ανατρέχει στην Μάνα του στά ´δύσκολα´.Καί μόλις πάρει το χάδι πού τού λείπει συνεχίζει αυτά πού έχει επιλέξει.
Στο 956 πάντως δέν έχει ´άλλο´...Ο Κύκλος κλείνει
Και μιά επισήμανση λίγο πιό ´ξερή´βασισμένη και στην παλιότερη συζήτηση πού παρέθεσες.
Ο Schubert νόσησε απο σύφιλη πολύ νέος..
Και στήν εξέλιξη τής παθήσεως(αυτό πού ονομάζεται Προϊούσα Γενική Παράλυση) παρατηρούνται μεγάλες συναισθηματικές διακυμάνσεις,πού σε μερικά έργα τού Schubert, ειναι εμφανέστατες..
Ομως ο Franz κατόρθωνε νά τίς εμπεριέξει στην Μουσική του λόγω τού μεγάλου του ταλέντου και έτσι απέβησαν δημιουργικές.
 
Last edited:
17 June 2006
62,722
Χολαργός
Απάντηση: Re: Tίτλοι Τέλους:Schubert String Quintet D.956

... σου αρέσουν τα ξερά φίλε μου .....


... γεράματα .......:hahaha::hahaha::hahaha:

Μπάα.Ρεαλισμός.:ADFADF1::ADFADF1:

Ελα μιά επίσκεψη σε Γηροκομείο..
Ολοι την Μανα τους και τό Σπίτι τους αναπολούν..
Ακόμα και ο ατροφικός εγκέφαλος διατηρεί την Παλαιά Μνήμη(δηλαδή μακρινές θύμησες τών περασμένων)ενώ αδιαφορεί γιά την Παρούσα(Aμεση και Πρόσφατη)..
O κύκλος κλείνει μέ τόν Λαέρτη,την Πηνελόπη και τόν Αργο.
Υ.Γ.
Θυμάσαι στην ´Νοσταλγία´τού Ταρκόφκυ,πού ο ´εξόριστος´ κλεισμένος σέ ένα σκοτεινό δωμάτιο Ξενοδοχείου ονειρέυεται το Σπίτι του μέσα σε μιά ομιχλώδη Ανατολή,όπου απ´έξω βρίσκεται ένα Αλογο,μιά Γυναίκα και το Παιδί??
Mήν υποτιμάς την δύναμη τής ´Εστίας´.:grandpa::grandpa:
Ευτυχώς αυτά δεν ξεριζωνονται εύκολα.
 
Last edited:

Δημοκηδής

Μέλος Σωματείου
23 June 2006
9,967
απαπαπαπα δεν είσαι 'in the mood'' απόψε ....

άντε να σου αφιερώσω κάτι πολύ αγαπημένο μου, του αντικονφορμιστή ee cummings, με το παλαβό συντακτικό :

Now i lay(with everywhere around)
me(the great dim deep sound
of rain;and of always and of nowhere)and
what a gently welcoming darkestness--

now i lay me down(in a most steep
more than music)feeling that sunlight is
(life and day are)only loaned:whereas
night is given(night and death and the rain
are given;and given is how beautifully snow)

now i lay me down to dream of(nothing
i or any somebody or you
can begin to begin to imagine)

something which nobody may keep.
now i lay me down to dream of Spring

.... τα ίδια με μας λέει ....

τα dvd του Ταρκόφσκυ, μάταια περιμένουν να βρω χρόνο για μία νέα ''ανάγνωση'' τώρα στα mid forties , να δώ τι άλλαξε από τα early twenties ....
 

Δημοκηδής

Μέλος Σωματείου
23 June 2006
9,967
... ακούω και το τσελο κονσέρτο του Λαλώ και είμαι κομμάτια .... πρέπει να το ελαφρύνουμε .....
 
17 June 2006
62,722
Χολαργός
Τα περισσότερα τά ´ανέγνωσα´ξανά την τελευταία τετραετία μέ τον ερχομό τού γιού μου..Αφού τά ξέρεις αυτά...Κομένες οι έξοδοι,καί βραδυνές θεάσεις μετά διακοπών κλάματος...
´Παιδικά χρόνια τού Ιβάν´,´Αντρέϊ Ρουμπλιόφ´και ´Θυσία´μέ καθήλωσαν..

Thanks γιά την αφιέρωση...
Και μιά χαρά ´Μοοd' έχω βρέ..
Απλά έχω αποδεχτεί τόν ´Ιστορικό Συμβιβασμό´μετά μικρών εξαιρέσεων.:BDGBGDB55::BDGBGDB55: