Ο Chuck ( Charles Frank ) Mangione , εδώ και πολλά χρόνια μας έχει προσφέρει εκπληκτικές μουσικές γεμάτες ενέργεια και συναισθήματα , με τον ίδιο να παίζει σάλπιγγα ( Flugelhorn ) και να έχει συνεργαστεί με ονόματα σταθμούς της Jazz.
Γεννημένος το 1940 στο Rochester της Nέας Υόρκης ο Mangione είχε την τύχη να μεγαλώσει σε μια οικογένεια που υποστήριξε τις επιλογές των παιδιών της και τους προσέφερε τα καλύτερα εφόδια για την ανάπτυξη του ταλέντου τους . Κι ο ίδιος αλλά και ο αδερφός του είχαν την τύχη να ακούσουν και να γνωρίσουν σημαντικότατες μουσικές φυσιογνωμίες της εποχής. Και οι δύο ξεκίνησαν με μαθήματα πιάνου αλλά τελικά ο Chuck επέλεξε την τρομπέτα και κατόπιν το flugelhorn.
Για να κατανοήσει κάποιος το μέγεθος της " τύχης " του Mangione, αρκεί να παραθέσουμε τα ονόματα των μουσικών που παρευρέθησαν στο σπίτι του, δείπνησαν με την οικογένειά του και έπαιξαν μουσική στο σαλόνι του.
Dizzy Gillespie, Art Blakey, Kai Winding, Jimmy Cobb, Sam Jones, Junior Mance, Canonball Adderley, Ronnie Zito και Ron Carter είναι μερικοί απο αυτούς που παρέλασαν απο το πατρικό του και σημάδεψαν και τον ίδιο τόσο καλλιτεχνικά όσο και ανθρώπινα.
Ο ίδιος όμως έτρεφε μια ιδιαίτερη συμπάθεια στον Gillespie που τον θεωρούσε ίνδαλμά του και κύρια επιρροή στη μουσική του.
Στο λύκειο ο Chuck συνέχισε τις σπουδές του στη μουσική, στο προπαρασκευαστικό τμήμα του Eastman School of Music . Εκείνη την περίοδο άρχισε να παίζει επαγγελματικά με τον αδερφό του Gap και το 1958 σχηματίζουν μαζί ένα κουιντέτο με το όνομα The Jazz Brothers με τους οποίους παρέμεινε μέχρι το 1964. Η μπαντα των αδερφών Mangione έπαιζε mainstream jazz ή "neo-bebop" σύμφωνα με τον Gap. Oι υπόλοιποι πέρασαν απο τη μπάντα ήταν οι Sal Nistico, Roy McCurdy, Jimm Garrison, Steve Davis και Ron Carter. Ηχογράφησαν μάλιστα και 3 άλμπουμς με την Riverside, τα " Τhe Jazz Brothers " , " Hey Baby " και " Spring Fever " ενώ ο Chuck έκανε και μια προσπάθεια μόνος του με το άλμπουμ Recuerdo στην Jazzland Records.
Άφησε όμως την μπάντα όταν χρειάστηκε να αρχίσει τις σπουδές που θα τον οδηγούσαν στο Bachelor στη μουσική το οποίο απέκτησε το 1963 , μένοντας όμως με την πικρία οτι στη σχολή αυτή δεν υπήρχε τίποτα απο jazz. Παρόλα αυτά, εκείνη την περίοδο συνέβησαν αρκετά γεγονότα που θα έπαιζαν σημαντικό ρόλο στην μελλοντική εξέλιξή του, όπως η στροφή απο την τρομπέτα στο flugelhorn, όπου λόγω ανάγκης πλήρωσης του κενού επέλεξε να παίξει εκείνος και τελικά βρήκε το όργανο που τον εξέφραζε περισσότερο απο οτιδήποτε με τον βαθύτερο και πιο γλυκό ήχο του.
Ένα άλλο σημαντικό γεγονός ήταν το ότι του ζητήθηκε να συνθέσει ένα ορχηστρικό κομμάτι με jazz προσανατολισμό για την αποφοίτησή του κι έτσι δημιουργήθηκε το Feel of a Vision.
Μετά την αποφοίτησή του , δίδαξε για ένα χρόνο μουσική στο Rochester και το 1965 αποφάσισε να μετακομίσει στην Νέα Υόρκη και να δοκιμάσει την τύχη του, καταφέρνοντας να συνεργαστεί με τις μπάντες των Maynard Ferguson και Kai Winding.
Στα τέλη του 1965 συνεργάστηκε με τον Art Blakey και τους Jazz Messengers
αναλαμβάνοντας την θέση του τρομπετίστα απο την οποία πέρασαν σημαντικότατοι καλλιτέχνες όπως ο Clifford Brown, o Κenny Dorham, o Bill Hardman, o Lee Morgan και ο Freddie Hubbard.
Εκείνη την εποχή το σεξτέτο του Blakey με τους Freddie Hubbard , Curtis Fuller και Wayne Shorter είχε "διαλυθεί" και ο Blakey έστησε ένα νέο κουιντέτο με τον Mangione, τον Keith Jarret και αργότερα τον Chick Corea.
Ο Mangione παρέμεινε στους Jazz Messengers για δυόμιση χρόνια περίπου και ηχογράφησε μαζί τους στην Limelight Records. Οι επιρροές που δέχθηκε απο τον Blakey και την παρέα του ήταν τεράστια, o "hard-bop" ήχος με τα έντονα λάτιν και αφρικανικά ρυθμικά στοιχεία είναι εμφανής στην μουσική του Mangione.
Last edited: