Mozart παλιός και νέος...Live

17 June 2006
62,722
Χολαργός
Εχουμε ξαναμιλήσει γιά τούς Hollywood Quartet το εξαιρετικό αμερικανικο κουαρτέτο με ρώσικες ρίζες,πού η κύρια δουλειά τών μουσικών του ήταν να παίζουν μουσική γιά ταινίες τού Hollywood αλλά στον ελεύθερο χρόνο τους έπαιζαν ´κλασσική´μέ τέτοιο πάθος,πού οι ηχογραφήσεις τους απο την εταιρεία Testament άφησαν εποχή.
Το 1957 επισκέφτηκαν το Λονδίνο όπου και έπαιξαν Haydn(op.76No2'fifths')καί Mozart (quartet No 17 k.458 'The Hunt').
Το σπάνιο αυτό ηχητικό ντοκουμέντο εκδόθηκε το 1996 απο την Testament,εξαφανίστηκε κάποια στιγμή απο την αγορά και επανεκδόθηκε πέρυσι.

Οι Hollywood αποδίδουν την μουσική τών Haydn και Mozart ελευθερωμένη από ´κλασσικισμούς´χωρίς όμως να απομακρύνονται απο τήν ουσία της...
Ανάλαφροι,παιχνιδιάρηδες γεμάτοι κέφι παίρνουν το allegro vivace τού 'Ηunt'-απ´όπου πήρε και το ονομά του το συγκεκριμένο κουαρτέτο-και αναπαράγουν εξαιρετικά όλη την φρεσκάδα τής περιπέτειας και τού κυνηγιού..
Ο Μozart ´τιμά´τον Haydn εξ´ού και το έργο προέρχεται απο τά ´Haydn quartets'τού Amadeus..(αυτό ειναι το τέταρτο κατά σειράν)
Oλο το έργο κινείται μέσα σε αυτή την ατμόσφαιρα γεμάτο ομορφιά και ´έξυπνη´μουσική...
Το ´μελαγχολικό´τρίτο μέρος (adagio)αποδίδεται συναρπαστικά μέσα απο τον διαρκή διάλογο τών Slatkin(βιολί)και Αllen(τσέλο).
Το έργο κλείνει όπως ξεκίνησε...Μέ ένα Allegro assai γεμάτο χάρη,πού επιστρέφει στο θέμα τού πρώτου μέρους.

O Haydn συνέθεσε τά 6 κουαρτέτα op76 μεταξύ 1796-97..
Είναι το τελευταίο ολοκληρωμένο set που συνέθεσε..
Φαίνεται μιά αλλαγή στον τρόπο πού μέχρις τότε προσέγγιζε ο Haydn την μουσική τών κουαρτέτων του...
Διακρίνονται γιά την θεματική τους συνέχεια και τήν ´υπόγεια´εναλλαγή τών θεμάτων τους...
Το τρίτο μέρος ένα εξαιρετικό τρίλεπτο Μenuetto(το επονομαζόμενο και Μενουέτο τής Μάγισσας)αποδίδεται μέ τά δύο βιολιά να παίζουν εν παραλλήλω και η βιόλα με το τσέλο να ακολουθούν ένα μέτρο πιό πίσω παρέχοντας ένα συναρπαστικό ηχητικό αποτέλεσμα.

Ο δίσκος μάς προσφέρει σάν ´δώρο´και το δευτερο κουαρτέτο τού Hummel αγαπημένου μαθητή τού Mozart,έργο πού σπανίως αποτυπώνεται σέ δίσκο...
Η συγκεκριμένη έκδοση τής Testament έχει καί συλλεκτική αξία...
Πουθενά αλλού οι Hollywood δέν έχουν καταγραφεί live...
Kαι εδώ μάλιστα ηχογραφούνται στην μοναδική επίσκεψή τους στην Αγγλία όπου και έγιναν δεκτοί με διθυραμβικές κριτικές.

CreateThumbNail.aspx


Το 2007 oι Svenson(πιανο),Βerglund(μπάσσο)και Ostrom(drums)γνωστοί και σαν Ε.S.T. δινουν μιά συναυλία στο Αμβούργο.
Μέ το πού τούς πρωτακούς νοιώθεις ότι ασχολούνται μέ απλές μελωδίες πού θά μπορούσαν να παιχτούν απο οποιονδήποτε...
Και εκεί πού αποφασίζεις να ´πάς παρακάτω´αρχίζει να ξετυλίγεται ένας εκπληκτικός μουσικός καμβάς δουλεμένος στήν κάθε του λεπτομέρεια μέ ´κρυφά θέματα´πού κυριολεκτικά σε αιχμαλωτίζουν.
Θέματα με πινελιές πόπ,ελεκτρόνικα,τζαζ μπαλάντας πού μετατρέπονται σε τζάζ πρώτης κλάσης...
Το πιάνο έχει συχνά τον πρώτο λόγο αλλά δεν αφήνει να ´πνιγούν το μπάσο και τά τύμπανα...
Ο Svenson με επιδράσεις απο Jarrett και Mehldau αλλά και όλη την δυτική πόπ προσφέρει ένα μουσικό πανόραμα ,πού όμοιό του δύκολα συνανταμε σε δίσκο...
Δίσκος(διπλό c.d.) γεμάτος συναίσθημα και αγάπη γιά την μουσική αποτελεί μιά απο τίς καλύτερες επιλογές τής σύγχρονης τζάζ.
Ενα σύγχρονο ´κλασσικό ´piano trio,πού δέν διακρίνεται γιά τούς ακροβατισμούς του αλλά γιά τήν λεπτότητα και τήν υπέροχη γεύση πού σου αφήνει μέσα από τήν μαεστρία,πού αναπτύσσονται τά θέματα...
Προτείνεται ανεπιφύλακτα.
Υ.Γ.
Τον δίσκο τόν ´τσίμπησα´μέσα απο το now playing πού είχε γράψει δυό κουβέντες ο Λύμπε...
Οταν μιλήσαμε τού είπα οτι τόν ´αδίκησε´περνώντας τον σε εκείνο τό ´χωνευτήρι´...
Οπως προχωρούσε η κουβέντα καταλήξαμε στό συμπέρασμα ότι κάπως έτσι θα ακουγόταν ένας σύγχρονος Mozart....
Μπορεί να θεωρηθεί υπερβολή αυτό αλλά οι αναλογίες ταιριάζουν...

esthamburg-lp.jpg
 
Last edited by a moderator:
17 June 2006
62,722
Χολαργός
Το λυπημενο smilie μπήκε κατά λάθος και καθόλου δεν ανταποκρίνεται στην διάθεση πού δημιουργούν οι δύο δίσκοι...
Παρακαλώ τούς διαχειριστές να τό αφαιρέσουν εάν γίνεται ..
Ευχαριστώ.
 

Busoni

Supreme Member
5 July 2006
3,290
Πάτρα
Tους Σουηδούς τους είχα ακουσει στο Strange Place for Snow. Οταν αργότερα έμαθα ότι δεν έχουν σπουδάσει μουσική έμεινα άφωνος. Ουσιαστικά, αυτή τους η "άγνοια" είναι που τους βοηθα να αποδεσμευτούν απ' την παλια. παραδοσιακή jazz, και να καταθέσουν την άποψή τους άφοβα, αγνά και δημιουργικά.
 
17 June 2006
62,722
Χολαργός
Τό ξανανεβάζω σάν ελάχιστο φόρο τιμής πρός τον Esbiorn Svennson,πού όπως μάς πληροφόρησε ο καλός φίλος τού φόρουμ Charles-Marie-Widor χάθηκε χτές σέ τραγικό ατύχημα..
Κρίμα και μόνον κρίμα.:frown::frown:

292547.jpg
 
17 June 2006
62,722
Χολαργός
Καί άντε να πιστέψω τώρα στίς συμπτώσεις...
Κατά λάθος είχα βάλει το ´λυπημένο´smilie στην προμετωπίδα τού θέματος και επειδή δεν ήξερα πώς βγαίνει το αφήσαμε εκεί τελικά..
 

Skakinen

AVClub Fanatic
22 November 2006
10,045
Αθήνα
Έχω σοκαριστεί. :frown:
Τον είχα δει πέρυσι στο Παλλάς.
Πόσο τρωτοί και εύθραυστοι είμαστε τελικά...

Από μια πρόχειρη έρευνα στο διαδίκτυο είδα ότι πέθανε σε ατύχημα σε κατάδυση στα ανοιχτά της Στοκχόλμης. Ήταν 44 ετών και άφησε γυναίκα και δύο παιδιά.
Κουράγιο σε αυτούς που μένουν πίσω...
 

gr_1958

New member
25 May 2009
14
[FONT=&quot]Κατ’ ἀρχὰς νὰ πῶ πὼς ἀγαπῶ ἰδιαίτερα τὴ (κλασική) μουσικὴ δωματίου.[/FONT]

[FONT=&quot]Βρέθηκα ἐδῶ μέσῳ τοῦ συνδέσμου [/FONT][FONT=&quot]Hollywood[/FONT][FONT=&quot] Quartet[/FONT][FONT=&quot] καὶ, ἐπειδὴ οἱ τελευταῖες καταχωρήσεις δὲν ἀφοροῦν τὸ κουαρτέτο, θὰ ἤθελα νὰ ἐπανέλθω στοὺς (ἀγαπημένους μου) [/FONT][FONT=&quot]Hollywood[/FONT][FONT=&quot] String[/FONT][FONT=&quot] Quartet [/FONT][FONT=&quot]προτείνοντας δυὸ [/FONT][FONT=&quot]CDs[/FONT][FONT=&quot] τους στὴν [/FONT][FONT=&quot]Testament[/FONT][FONT=&quot]. Πρόκειται[/FONT][FONT=&quot] γιὰ[/FONT][FONT=&quot] παλιὲς[/FONT][FONT=&quot] κυκλοφορίες[/FONT][FONT=&quot] τῆς[/FONT][FONT=&quot] Testament, [/FONT][FONT=&quot]ἀλλὰ[/FONT][FONT=&quot] δὲν[/FONT][FONT=&quot] ὑπάρχει[/FONT][FONT=&quot] πρόβλημα[/FONT][FONT=&quot] στὸ [/FONT][FONT=&quot]νὰ[/FONT][FONT=&quot] τὶς[/FONT][FONT=&quot] βρῆ[/FONT][FONT=&quot] κανεὶς[/FONT][FONT=&quot] – [/FONT][FONT=&quot]εἶναι [/FONT][FONT=&quot]ἐντὸς[/FONT][FONT=&quot] τοῦ [/FONT][FONT=&quot]τρέχοντος [/FONT][FONT=&quot]καταλόγου [/FONT][FONT=&quot]τῆς[/FONT][FONT=&quot] ἑταιρείας[/FONT][FONT=&quot].[/FONT]

[FONT=&quot]Τὸ πρῶτο [/FONT][FONT=&quot]CD [/FONT][FONT=&quot]περιέχει τὴ Νύχτα Ἐξαΰλωσης ([/FONT][FONT=&quot]Verkl[/FONT][FONT=&quot]ä[/FONT][FONT=&quot]rte [/FONT][FONT=&quot]Nacht[/FONT][FONT=&quot]) τοῦ [/FONT][FONT=&quot]Arnold[/FONT][FONT=&quot] Schoenberg[/FONT][FONT=&quot] στὴν ἀρχική της ἐκδοχὴ γιὰ ἕξι ἔγχορδα ὅπου τοὺς [/FONT][FONT=&quot]Hollywood[/FONT][FONT=&quot] String [/FONT][FONT=&quot]Quartet[/FONT][FONT=&quot] ([/FONT][FONT=&quot]Felix[/FONT][FONT=&quot] Slatkin[/FONT][FONT=&quot] καὶ [/FONT][FONT=&quot]Paul[/FONT][FONT=&quot] Shure[/FONT][FONT=&quot] στὰ βιολιὰ, [/FONT][FONT=&quot]Paul[/FONT][FONT=&quot] Robin[/FONT][FONT=&quot] στὴ βιόλα καὶ [/FONT][FONT=&quot]Eleanor[/FONT][FONT=&quot] Aller [/FONT][FONT=&quot]στὸ βιολοντσέλο) συμπληρώνουν οἱ [/FONT][FONT=&quot]Alvin[/FONT][FONT=&quot] Dinkin[/FONT][FONT=&quot] στὴ δεύτερη βιόλα καὶ [/FONT][FONT=&quot]Kurt[/FONT][FONT=&quot] Reher [/FONT][FONT=&quot]στὸ δεύτερο βιολοντσέλο. Πρόκειται γιὰ τὴν ἑρμηνεία ἀναφορᾶς.[/FONT]
[FONT=&quot]Οἱ [/FONT][FONT=&quot]Hollywood[/FONT][FONT=&quot] ἤθελαν ὁ ἴδιος ὁ [/FONT][FONT=&quot]Schoenberg[/FONT][FONT=&quot], ποὺ ζοῦσε τότε στὸ [/FONT][FONT=&quot]Los[/FONT][FONT=&quot] Angeles[/FONT][FONT=&quot], νὰ γράψη τὶς σημειώσεις ποὺ θὰ συνόδευαν τὴν ἠχογράφηση ποὺ θὰ ἔκαναν καὶ θὰ κυκλοφοροῦσαν. Τοῦ τὸ ζήτησαν, λοιπόν, καὶ ὁ [/FONT][FONT=&quot]Schoenberg[/FONT][FONT=&quot] ἀπαίτησε προηγουμένως νὰ ἔρθουν καὶ νὰ παίξουν τὸ ἔργο στὸ σπίτι του. Εἶχε τὴ φήμη πολὺ δύσκολου ἀνθρώπου ποὺ ἐπέμενε τὰ πάντα νὰ γίνονται σωστὰ καὶ ποτὲ δὲν ἄφηνε δυὸ μουσικὰ μέτρα νὰ κυλήσουν χωρὶς νὰ κριτικάρη κάτι. Δὲν εἶχαν ἄλλη ἐπιλογὴ ἀπὸ τὸ νὰ παίξουν τὸ ἔργο μπροστά του. Ἦταν μιὰ ἐξαιρετικὰ ζεστὴ ἡμέρα, ὅταν πῆγαν στὸ σπίτι του, μὲ τὴ θερμοκρασία στοὺς 40 βαθμοὺς Κελσίου καὶ ὅλα τὰ παράθυρα τοῦ δωματίου ἦταν ἑρμητικὰ κλειστά ἐνῶ δὲν ὑπῆρχε κλιματισμὸς! Ὁ [/FONT][FONT=&quot]Schoenberg[/FONT][FONT=&quot] εμφανίστηκε μὲ κασκὸλ καὶ παλτό (!) καὶ τοὺς κοίταξε μὲ τὰ διαπεραστικὰ πράσινα μάτια του. Εἶχαν παίξει μόνο λίγα μέτρα ὅταν τοὺς σταμάτησε καὶ ἄρχισε νὰ τοὺς κριτικάρη. Ὁ [/FONT][FONT=&quot]Felix [/FONT][FONT=&quot]Slatkin[/FONT][FONT=&quot] τοῦ ζήτησε νὰ τοὺς ἀφήση νὰ ὁλοκληρώσουν καὶ μετὰ νὰ τοὺς πῆ τὴ γνώμη του. Ἀφοῦ ὁλοκλήρωσαν τὸ ἔργο, ὑπῆρχαν στὴ κυριολεξία ἕξι λίμνες ἱδρώτα στὸ δάπεδο, μιὰ μπροστὰ σὲ κάθε μουσικό. Ἀρχικὰ ὁ [/FONT][FONT=&quot]Schoenberg[/FONT][FONT=&quot] δὲν εἶπε τίποτα – μετὰ τούς κοίταξε καὶ εἶπε: «Ἦταν καλὸ, πολὺ καλό... οὐσιαστικὰ δὲν ἔχω τίποτα νὰ πῶ.» Κατόπιν, ἡ σύζυγός του ἔφερε ἔνα δίσκο μὲ οὐίσκι ([/FONT][FONT=&quot]bourbon[/FONT][FONT=&quot]) καὶ ντόνατς! Ὁ [/FONT][FONT=&quot]Schoenberg[/FONT][FONT=&quot] εἶπε: «Θὰ λάβετε τὸ κείμενο τὴ Δευτέρα τὸ πρωί μὲ τὸ ταχυδρομεῖο.» Ἦταν ἡ μοναδικὴ φορὰ ποὺ ὁ [/FONT][FONT=&quot]Schoenberg[/FONT][FONT=&quot] ἔγραψε κείμενο γιὰ τὴν ἔκδοση μιᾶς ἠχογράφησης. Ἤθελε, μάλιστα, νὰ παίξη μαζί τους δεύτερο βιολοντσέλο σὲ μιὰ μάζωξη γιὰ μουσικὴ δωματίου – κάτι ποὺ δὲν στάθηκε δυνατὸ ὥς τὸ θάνατό του τὸν Ἰούλιο τοῦ 1951. Ἐπὶ πλέον τοὺς ἔστειλε καὶ μιὰ φωτογραφία μὲ τὴν ἀφιέρωση: «Στοὺς [/FONT][FONT=&quot]Hollywood[/FONT][FONT=&quot] String[/FONT][FONT=&quot] Quartet[/FONT][FONT=&quot] ποὺ ἑρμήνευσαν τὴν [/FONT][FONT=&quot]Verkl[/FONT][FONT=&quot]ä[/FONT][FONT=&quot]rte[/FONT][FONT=&quot] Nacht[/FONT][FONT=&quot] μου μὲ τόσο ἐκλεπτυσμένη ὀμορφιά.»[/FONT]
[FONT=&quot]Τὰ παραπάνω εἶναι ἀπὸ τὶς σημειώσεις τοῦ γνωστοῦ Βρετανοῦ μουσικοκριτικοῦ [/FONT][FONT=&quot]Tully [/FONT][FONT=&quot]Potter [/FONT][FONT=&quot]τὸ 1993 στὸ ἔνθετο τῆς ἔκδοσης τῆς [/FONT][FONT=&quot]Testament[/FONT][FONT=&quot]. Στὸ τέλος τοῦ ἴδιου ἔνθετου περιλαμβάνεται καὶ τὸ κείμενο ποὺ ἔγραψε γιὰ τὴν περίπτωση ὁ [/FONT][FONT=&quot]Schoenberg[/FONT][FONT=&quot].[/FONT]
[FONT=&quot]Δὲν ἔχω νὰ προσθέσω τίποτα περισσότερο πέραν τοῦ ὅτι εἶναι ἡ ἠχογράφηση ποὺ γνώρισα καὶ ἀγάπησα τὸ (δύσκολο στὴν ἀρχὴ γιὰ μένα) ἔργο καὶ ἐξακολουθῶ νὰ τὴν προτιμῶ ἀπὸ κάθε ἄλλη. Νὰ προσθέσω ἐδῶ πὼς πολὺ ὄμορφη εἶναι καὶ ἡ μεταγραφὴ γιὰ ὀρχήστρα ποὺ ἔκανε ὁ ἴδιος ὁ συνθέτης καὶ ὑπάρχουν ἀξιόλογες ἑρμηνεῖες της.[/FONT]

[FONT=&quot]Ὅμως, θὰ βρῆτε καὶ ἄλλο ἕνα ἔργο στὸ ἴδιο [/FONT][FONT=&quot]CD[/FONT][FONT=&quot] ποὺ ἐπίσης ἀποτελεῖ ἑρμηνεία ἀναφορᾶς. Πρόκειται γιὰ τὸ πασίγνωστο κουιντέτο ἐγχόρδων τοῦ [/FONT][FONT=&quot]Schubert[/FONT][FONT=&quot]. Γιὰ τὸ [/FONT][FONT=&quot]String[/FONT][FONT=&quot] Quintet [/FONT][FONT=&quot]in[/FONT][FONT=&quot] C[/FONT][FONT=&quot] major[/FONT][FONT=&quot], [/FONT][FONT=&quot]D[/FONT][FONT=&quot].956 (τοῦ 1828) ὑπάρχουν καὶ ἄλλες ἀξιόλογες ἑρμηνεῖες. Πρόκειται γιὰ ἕνα ριστούργημα στὴ κυριολεξία! Ἡ μονοφωνικὴ ἠχογράφηση τῶν [/FONT][FONT=&quot]Hollywood[/FONT][FONT=&quot] εἶναι τέτοια ποὺ ἁπλᾶ δὲν ἔχει ξεπεραστεῖ - ὑπάρχουν, ὅμως, ἰσάξιές της.[/FONT]
[FONT=&quot]Τοὺς[/FONT][FONT=&quot] τέσσερεις[/FONT][FONT=&quot] Hollywood ([/FONT][FONT=&quot]βλέπε[/FONT][FONT=&quot] παραπάνω[/FONT][FONT=&quot]) [/FONT][FONT=&quot]συνοδεύουν[/FONT][FONT=&quot] ἡ[/FONT][FONT=&quot] Ann Manson Stockton [/FONT][FONT=&quot]στὴν[/FONT][FONT=&quot] ἅρπα[/FONT][FONT=&quot], [/FONT][FONT=&quot]ὁ[/FONT][FONT=&quot] Arthur Gleghorn [/FONT][FONT=&quot]στὸ [/FONT][FONT=&quot]φλάουτο[/FONT][FONT=&quot] καὶ[/FONT][FONT=&quot] ὁ[/FONT][FONT=&quot] Mitchell Lurie [/FONT][FONT=&quot]στὸ[/FONT][FONT=&quot] κλαρινέτο[/FONT][FONT=&quot].[/FONT]
[FONT=&quot][Testament SBT 1031][/FONT]

[FONT=&quot]Τὸ [/FONT][FONT=&quot]δεύτερο[/FONT][FONT=&quot] CD [/FONT][FONT=&quot]τῶν[/FONT][FONT=&quot] Hollywood String Quartet [/FONT][FONT=&quot]στὴ[/FONT][FONT=&quot] Testament [/FONT][FONT=&quot]ποὺ[/FONT][FONT=&quot] θὰ [/FONT][FONT=&quot]ἤθελα[/FONT][FONT=&quot] νὰ[/FONT][FONT=&quot] ἀναφέρω[/FONT][FONT=&quot] ἔχει [/FONT][FONT=&quot]κωδικὸ[/FONT][FONT=&quot] SBT 1053 [/FONT][FONT=&quot]καὶ[/FONT][FONT=&quot] περιέχει[/FONT][FONT=&quot], [/FONT][FONT=&quot]κατὰ [/FONT][FONT=&quot]τὴ[/FONT][FONT=&quot] γνώμη[/FONT][FONT=&quot] μου[/FONT][FONT=&quot], [/FONT][FONT=&quot]τὴν[/FONT][FONT=&quot] καλλίτερη[/FONT][FONT=&quot] ἑρμηνεία [/FONT][FONT=&quot]ἑνός[/FONT][FONT=&quot] ἄλλου[/FONT][FONT=&quot] ἀριστουργήματος [/FONT][FONT=&quot]τῆς[/FONT][FONT=&quot] μουσικῆς [/FONT][FONT=&quot]δωματίου[/FONT][FONT=&quot]. [/FONT][FONT=&quot]Πρόκειται[/FONT][FONT=&quot] γιὰ [/FONT][FONT=&quot]τὸ[/FONT][FONT=&quot] Introduction & Allegro for Harp, String Quartet, Flute & Clarinet [/FONT][FONT=&quot]ποὺ [/FONT][FONT=&quot]συνέθεσε[/FONT][FONT=&quot] ὁ[/FONT][FONT=&quot] Maurice Ravel [/FONT][FONT=&quot]τὸ[/FONT][FONT=&quot] 1905. [/FONT][FONT=&quot]Πόσο[/FONT][FONT=&quot] ὄμορφο[/FONT][FONT=&quot] εἶναι[/FONT][FONT=&quot] αὐτὸ [/FONT][FONT=&quot]τὸ[/FONT][FONT=&quot] ἔργο[/FONT][FONT=&quot]...! [/FONT][FONT=&quot]Ναί[/FONT][FONT=&quot], [/FONT][FONT=&quot]ὑπάρχουν[/FONT][FONT=&quot] καὶ[/FONT][FONT=&quot] ἄλλες[/FONT][FONT=&quot] πολὺ [/FONT][FONT=&quot]ἀξιόλογες [/FONT][FONT=&quot]ἑρμηνεῖες[/FONT][FONT=&quot] ([/FONT][FONT=&quot]ἀπὸ[/FONT][FONT=&quot] γάλλους[/FONT][FONT=&quot] ἑρμηνευτὲς[/FONT][FONT=&quot] ἀλλὰ[/FONT][FONT=&quot] καὶ[/FONT][FONT=&quot] ἄλλους[/FONT][FONT=&quot]), [/FONT][FONT=&quot]ναὶ[/FONT][FONT=&quot] ἄλλες[/FONT][FONT=&quot] ἑρμηνεῖες[/FONT][FONT=&quot] εἶναι[/FONT][FONT=&quot] στερεοφωνικὲς[/FONT][FONT=&quot] κάποιες[/FONT][FONT=&quot] καὶ[/FONT][FONT=&quot] ψηφιακές[/FONT][FONT=&quot], [/FONT][FONT=&quot]ἀλλὰ [/FONT][FONT=&quot]τὸ [/FONT][FONT=&quot]πάθος [/FONT][FONT=&quot]καὶ[/FONT][FONT=&quot] τὸ[/FONT][FONT=&quot] ἐξωτικὸ[/FONT][FONT=&quot] στοιχεῖο[/FONT][FONT=&quot] τῶν[/FONT][FONT=&quot] Hollywood String Quartet [/FONT][FONT=&quot]εἶναι[/FONT][FONT=&quot] ἀξεπέραστο[/FONT][FONT=&quot]![/FONT]
[FONT=&quot]Μαζὶ [/FONT][FONT=&quot]μὲ[/FONT][FONT=&quot] τὸ [/FONT][FONT=&quot]ἔργο[/FONT][FONT=&quot] αὐτὸ [/FONT][FONT=&quot]τοῦ[/FONT][FONT=&quot] Ravel, [/FONT][FONT=&quot]τὸ[/FONT][FONT=&quot] CD [/FONT][FONT=&quot]περιέχει[/FONT][FONT=&quot] τὰ[/FONT][FONT=&quot] Danse Sacrée et danse Profane for Harp & Strings [/FONT][FONT=&quot]τοῦ[/FONT][FONT=&quot] Claude Debussy, [/FONT][FONT=&quot]τὸ[/FONT][FONT=&quot] La Oración del Torero, Op.34 [/FONT][FONT=&quot]τοῦ[/FONT][FONT=&quot] Joaquín Turina, [/FONT][FONT=&quot]τὸ[/FONT][FONT=&quot] String Quartet No.6 [/FONT][FONT=&quot]τοῦ[/FONT][FONT=&quot] Heitor Villa-Lobos [/FONT][FONT=&quot]καὶ[/FONT][FONT=&quot] τέλος [/FONT][FONT=&quot]τὸ[/FONT][FONT=&quot] String Quartet No.8 [/FONT][FONT=&quot]τοῦ[/FONT][FONT=&quot] Paul Creston. [/FONT][FONT=&quot]Ὅλες τοῦτες οἱ ἐρμηνεῖες εἶναι πολὺ καλές.[/FONT]

[FONT=&quot]Ὁ ἦχος καὶ στὰ δυὸ αὐτὰ [/FONT][FONT=&quot]CDs[/FONT][FONT=&quot] εἶναι ἐξαιρετικὸς μονοφωνικὸς καὶ οἱ μεταγραφὲς τῆς [/FONT][FONT=&quot]Testament[/FONT][FONT=&quot] ὑποδειγματικές. Τί κρίμα ποὺ οἱ [/FONT][FONT=&quot]Hollywood[/FONT][FONT=&quot] String[/FONT][FONT=&quot] Quartet[/FONT][FONT=&quot] γιὰ ἐλάχιστα χρόνια ἔχασαν τὴ στερεοφωνία... Τοὐλάχιστον οἱ μονοφωνικὲς ἠχογραφήσεις τους εἶναι διαυγεῖς καὶ ἁπόλυτα ἱκανοποιητικές.[/FONT]
[FONT=&quot]Ὑπάρχουν καὶ ἄλλες ἠχογραφήσεις τῶν [/FONT][FONT=&quot]Hollywood[/FONT][FONT=&quot] String[/FONT][FONT=&quot] Quartet[/FONT][FONT=&quot] στὴν [/FONT][FONT=&quot]Testament[/FONT][FONT=&quot] (ἴσως μιὰ ἄλλη φορὰ νὰ σᾶς πῶ καὶ γιὰ κάποιες ἀκόμα) καὶ εἶναι ὅλες ἀξιόλογες - ἀρκεῖ νὰ μὴν εἶστε ἁπόλυτοι στὸ νὰ προτιμᾶτε μόνο στερεοφωνικὲς ἤ/καὶ ψηφιακὲς ἠχογραφήσεις. Ἀκούγοντάς τους δὲν νοιώθεις τὴν ἔλλειψη τῆς στερεοφωνίας – γιὰ τὴν ἀκρίβεια εἶναι σαφῶς τὸ τελευταο πρᾶγμα ποὺ θὰ σκεφθῆ κανείς, ν τὸ σκεφθῆ...[/FONT]

[FONT=&quot]Ἄν δὲν γνωρίζετε ἤδη τὸ συγκεκριμένο κουαρτέτο ἐγχόρδων, σᾶς τὸ συνιστῶ ἀνεπιφύλακτα σὲ οἱαδήποτε ἠχογράφησή του. Ἀκοῦστε τους καὶ ἀπολαῦστε τους (καὶ θὰ θυμηθῆτε τοῦτες τὶς ἀράδες). Ἀρκετὰ ἔγραψα διὰ δαύτους. Καιρὸς γιὰ ἀκρόαση![/FONT]
 
17 June 2006
62,722
Χολαργός
http://www.avclub.gr/forum/showthread.php?t=28283
Εδώ για schubert υπάρχει το σχετικό θέμα.

Χαίρομαι για τη αγάπη σου για τούς Hollywood που ειναι κοινή με μένα και ευτυχώς πρόλαβα και απέκτησα οτιδήποτε δικό τους κυκλοφορεί.
Θα είχε πάντως ενδιαφέρον αγαπητέ gr.1958 να έριχνες μια ματιά στο index κλασσική που έχει δημιουργηθεί στο φορουμ.
Ετσι θα συνεβαλλες ουσιαστικά εάν συμπλήρωνες τίς σημαντικές μουσικές σου γνώσεις στό αντίστοιχο thread.
Oπως επίσης θα ήταν χρησιμότατο να άνοιγες δικά σου Νηματα για νέες παρουσιάσεις.
Ολα τά ανωτέρω παρακαλώ να μην τά εκλάβεις ως υποδείξεις αλλά ως μιά απόπειρα διευκόλυνσής σου στην ´Κυκλοφορία´σου στην Μουσική Κατηγορία.

:grinning-smiley-043:grinning-smiley-043
 

gr_1958

New member
25 May 2009
14
[FONT=&quot]Σ’ εὐχαριστῶ γιὰ τὶς ὑποδείξεις σου, Σπύρο.[/FONT]
[FONT=&quot]Ὅπως εἶπα καὶ σὲ μιὰ προηγούμενη καταχώρηση, δὲν ἔχω ἐμπειρία ἀπὸ [/FONT][FONT=&quot]fora[/FONT][FONT=&quot] καὶ εὐελπιστῶ νὰ ἀποκτήσω σιγά-σιγὰ μέσῳ τοῦ [/FONT][FONT=&quot]AVClub[/FONT][FONT=&quot] ποὺ πρόσφατα βρῆκα καὶ ἔγινα μέλος του. Ἔβαλα τὴν προσθήκη μου γιὰ τοὺς [/FONT][FONT=&quot]Hollywood[/FONT][FONT=&quot] String [/FONT][FONT=&quot]Quartet[/FONT][FONT=&quot] ἐδῶ διότι ἐδῶ ὁδηγήθηκα πατώντας τὸ σύνδεσμό τους στὰ ΑΤΑΞΙΝΟΜΗΤΑ στὸ εὑρετήριο τῆς κλασικῆς μουσικῆς (μὴ ἔχοντας δεῖ πὼς ὑπάρχει ξεχωριστὴ ἑνότητα γιὰ τὸ κουιντέτο ἐγχόρδων τοῦ [/FONT][FONT=&quot]Schubert[/FONT][FONT=&quot]).[/FONT]
[FONT=&quot]Τοὐλάχιστον, μιᾶς καὶ ἔθιξα τὸ περιεχόμενο τοῦ συγκεκριμένου [/FONT][FONT=&quot]CD[/FONT][FONT=&quot] ποὺ περιλαμβάνει καὶ [/FONT][FONT=&quot]Schubert[/FONT][FONT=&quot] καὶ [/FONT][FONT=&quot]Schoenberg[/FONT][FONT=&quot] δὲν τὸ ἀνήρτησα σὲ ἄσχετο [/FONT][FONT=&quot]thread[/FONT][FONT=&quot] ἀλλὰ στοὺς [/FONT][FONT=&quot]Hollywood[/FONT][FONT=&quot] String[/FONT][FONT=&quot] Quartet[/FONT][FONT=&quot] ποὺ εἶναι καὶ οἱ καλλιτέχνες τῆς ἠχογράφησης. Ἐπὶ πλέον ἀναφέρθηκα καὶ σὲ δεύτερο [/FONT][FONT=&quot]CD[/FONT][FONT=&quot] τοῦ ἰδίου κουαρτέτου ποὺ τὸ [/FONT][FONT=&quot]CD[/FONT][FONT=&quot] τους περιλαβάνει ἐπίσης ρεπερτόριο ἀπὸ περισσότερους τοῦ ἑνὸς συνθετῶν.[/FONT]
[FONT=&quot]Ἀντίστοιχα ἀρχειοθετῶ καὶ τὰ [/FONT][FONT=&quot]CDs[/FONT][FONT=&quot] (καὶ τὰ πολὺ λιγότερα βινύλιά μου) στὴ δισκοθήκη μου. Ἔχω δυὸ μεγάλες κατηγορίες: μιὰ ἀλφαβητικὰ ἀνὰ συνθέτη καὶ ἄλλη μιὰ ἀλφαβητικὰ ἀνὰ καλλιτέχνη/ἑρμηνευτή/σύνολο. Οἱ [/FONT][FONT=&quot]Hollywood[/FONT][FONT=&quot] String[/FONT][FONT=&quot] Quartet[/FONT][FONT=&quot], γιὰ παράδειγμα, βρίσκονται στὸ [/FONT][FONT=&quot]H[/FONT][FONT=&quot] στὴ δεύτερη κατηγορία. Μ’ αὐτὸ τὸ σκεπτικὸ ἔκανα τὴ καταχώρησή μου γιὰ τὰ δυὸ αὐτὰ [/FONT][FONT=&quot]CDs[/FONT][FONT=&quot] ἐδῶ σὲ τοῦτο τὸ [/FONT][FONT=&quot]thread[/FONT][FONT=&quot].[/FONT]

[FONT=&quot]Παρακαλῶ καὶ ἐσένα καὶ οἱοδήποτε ἄλλο μέλος τοῦ [/FONT][FONT=&quot]forum[/FONT][FONT=&quot] νὰ μοῦ τὸ ὑποδεικνύη – οἱ ὑποδείξεις σας εἶναι καλοδεχούμενες – ὅποτε καταχωρῶ ἤ κάνω κάτι διαφορετικὰ ἀπ’ ὅ,τι ἐξυπηρετεῖ τὰ μέλη καὶ τὸν τρόπο ποὺ λειτουργεῖτε (καὶ ἐλπίζω νὰ μάθω). Δὲν ἔχω σκοπὸ νὰ ἀναστατώσω τὸ ρυθμό σας ποὺ προφανῶς ἔχει ὑποδείξει ἡ πείρα σας σ’ αὐτὴ τὴν ὑπόθεση τῶν [/FONT][FONT=&quot]fora[/FONT][FONT=&quot].[/FONT]
[FONT=&quot]Ὅσο γιὰ δημιουργία δικῶν μου νημάτων ([/FONT][FONT=&quot]threads[/FONT][FONT=&quot]), θὰ γίνη ἐλπίζω κι αὐτὸ σιγά-σιγὰ. Ἐν τῷ μεταξύ, ὑπάρχουν πολλὰ νήματα μὲ ἐνδιαφέρον (γιὰ μένα) καὶ θὰ χρειαστῶ λίγο καιρὸ νὰ διαβάσω μερικὰ ἀπὸ τὰ τόσα καὶ τόσα ποὺ ἤδη ἔχουν καταχωρηθεῖ.[/FONT]
 

Ανδρεας Σχιζας

AVClub Addicted Member
4 November 2007
2,961
USA-Αθηνα
RIP...

O Esbjorn Svensson χαθηκε στο Ingaro,στο αρχιπελαγος της Στοκχολμης σε καταδυση στις 14/6/08. Αποσπαστηκε απο το γκρουπ χωρις να τον αντιληφθουν.Βρεθηκε "τραυματισμενος" ,πιθανον απο "κακα αερια" στους "σωληνες".
Εφυγε αργα το βραδυ στο νοσοκομειο.
Το τελευταιο του κονσερτο ηταν στο Tchaikovsky Hall στις 30/5/08 στην Μοσχα.
 

opsim

Moderator
Staff member
11 May 2008
15,804
Αθήνα
Ανασύρω το νήμα πάλι αφού χθες αγόρασα το "Live in Hamburg" και σήμερα τον άκουσα.
Ο δίσκος κυλάει αβίαστα σαν ρυάκι της πατρίδας του εκλιπωντος Svennsson, απλά και ξεκούραστα με μια ρυθμικότητα μετρονόμου. Προσωπικά μου προσέδωσε μια αίσθηση ηρεμίας που πολύ τη χάρηκα.
Ευχάριστη αλλαγή ύφους για μένα που εσχάτως άκουγα Αμερικανική τζαζ, αυτός ο δίσκος είναι Ευρωπαίος και το δείχνει.
Έχω την εντύπωση ότι θα τον αγαπήσω πολύ αυτόν τον δίσκο.