Συναισθήματα σε αγώνα δρόμου ή η ιερότητα της ακολασίας

  • Αγαπητοί φίλοι και φίλες.

    Με ιδιαίτερη χαρά σας προσκαλούμε στην κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας του AVClub στη Θεσσαλονίκη για το 2024 την Κυριακή 07 Απριλίου και ώρα 14.00

    Δηλώστε τη συμμετοχή σας εδώ, θα χαρούμε πολύ να σας γνωρίσουμε από κοντά.

Δημοκηδής

Μέλος Σωματείου
23 June 2006
9,927
Σημαντικό προτέρημα της μουσικής σε σχέση με άλλες τέχνες είναι η δυνατότητα του ακροατή να αντανακλά δικές του σκέψεις και συναισθήματα πάνω σε αυτά που αρχικά (πιθανώς) θα ήθελε να εκφράσει ο συνθέτης /δημιουργός, ακόμη και αν τα πρώτα είναι συχνά κάθε άλλο παρά ‛συμφασικά’ με τα δεύτερα, ή και τελείως ασυνάρτητα, ασύμβατα και αντιφατικά….

Εκεί που προφανώς ο δημιουργός εκφράζει οδύνη, θλίψη, απελπισία, εμείς μπορεί να αρεσκόμεθα να αντλούμε αξιοπρέπεια για την αντιμετώπιση της καθημερινότητας, εκεί που εκφράζεται καταστροφική μανία, εμείς θέλουμε να βλέπουμε ασύλητο ερωτικό πάθος, φιλήδονες εκμυστηρεύσεις, και υπογάστρια που κοχλάζουν, υπαγορεύοντας στο αίμα τους χτύπους και ‛τρόπους’ παγανιστικών χορών…..

Αυτή η ‛ελευθεριότητα’ ερμηνείας και μετάφρασης των κωδικών των δημιουργών ασκεί ιδιαίτερη γοητεία σε αρκετούς αλλά ιδιαίτερα σε εμένα, που καημό έχω ότι δεν γνωρίζω μουσική και το παίξιμο κάποιου οργάνου, οπότε μου απομένει απλώς να επιτρέπω στις μουσικές φράσεις να πυροβολούν λυσσωδώς το συναισθηματικό μου ολόγραμμα, κομματιάζοντας το σε άλλοτε πολύχρωμες άλλοτε μαύρες ξεφτισμένες λουρίδες, σύρματα και ηλεκτρικά ψίχουλα, που αρέσκομαι να επανασυνθέτω σε σάρκινες κορδέλες και κομφετί , για να δημιουργήσω το δικό μου παζλ, που θα μου επιτρέψει να ερμηνεύσω και κατανοήσω την δική μου πραγματικότητα.

Την μεγαλύτερη δε πλάκα, έχουν οι περιπτώσεις προγραμματικής μουσικής, όπως οι πρώτες συμφωνίες, πχ. του Μάλερ, ή του Μπρούκνερ, όπου παρά τις δεδηλωμένες προθέσεις του δημιουργού, είναι αδύνατον να μην νοιώσω αυτά που τελικά εγώ νομίζω και γουστάρω….
 
Last edited:

Δημοκηδής

Μέλος Σωματείου
23 June 2006
9,927
Χάρη στον αρχι-πατριάρχη φίλο μας και μέντορα Κ.Λ., μου δόθηκε η ευκαιρία να μάθω την ιστορία του Duo Crommelynck. Ο Βέλγος πιανίστας Patrick Crommelynck μετά σπουδές στην πατρίδα του, τις συνέχισε στην Βιέννη όπου και γνώρισε την επίσης σπουδάστρια Γιαπωνέζα Taeko Kuwata στις αρχές των 1970s. Σε μία (σπανιότατη) επαλήθευση του μύθου για ‛το άλλο μισό πορτοκάλι’, έζησαν περίπου 20 χρόνια έρωτα και αλληλο-αφοσίωσης, λατρεύοντας και απολαμβάνοντας τα πραγματικά και εσωτερικά ταξίδια, το καλό φαγητό και κρασί και τις ατελείωτες συζητήσεις για κάθε μορφή τέχνης. Παράλληλα, έζησαν 20 χρόνια σπουδαίας καλλιτεχνικής δημιουργίας ως ντουέτο για ερμηνεία έργων πιάνου για τέσσερα χέρια.
Όλα αυτά μέχρι τον Ιούλιο του 1994 οπότε και διέπραξαν ταυτόχρονα αυτοκτονία, για λόγους που ουδείς μέχρι σήμερα γνωρίζει ή απλώς κατανοεί ……. Εικάζεται η πιθανή αρρώστια του ενός, ή η ανακάλυψη του συντρόφου νεκρού, ή, ή, ή … Κανείς δεν ξέρει….

Being such a sucker για ανάλογες ιστορίες και με την βοήθεια του ΚΛ ανακάλυψα τις εξαίσιες ηχογραφήσεις τους, στην Ελβετική Claves, εκ των οποίων ξεχωρίζουν η ερμηνεία του συνόλου των έργων για πιάνο του Μπραμς και του Σούμπερτ.
 

Δημοκηδής

Μέλος Σωματείου
23 June 2006
9,927
Στον δίσκο της φωτο έχουμε τους ουγγρικούς χορούς στην αυθεντική μορφή τους (ήτοι για πιάνο τέσσερα χέρια) καθώς στην συνέχεια σχεδόν όλοι μετεγράφησαν για ορχήστρα, είτε από τον ίδιο τον συνθέτη είτε από άλλους. Η ερμηνεία των Κρόμελυνκ θεωρείται η κορυφαία στο έργο.
 

Attachments

  • l1734634b44.jpg
    l1734634b44.jpg
    10.3 KB · Views: 83

Δημοκηδής

Μέλος Σωματείου
23 June 2006
9,927
Επανέρχομαι στις αρχικές σκέψεις. Δεν ξέρω τι πράγματι είχε στο μυαλό του ο (κατά πολλούς) κοσμοκαλόγερος αειπάρθενος Μπραμς. Δεν ξέρω αν οι καταπιεσμένοι έρωτες, τα μάτια που συγκρατούν το βούρκωμα, τα σφιγμένα χείλη που αποσβένουν τις συσπάσεις των μυών του προσώπου, η ανυπόφορη σαρκική νηστεία, οι βασανιστικοί πόθοι, κλπ. κλπ. συμπεριλαμβάνονταν στο πνευματικό καλαντάρι του την περίοδο που συνέθετε τα έργα αυτά. Δεν ξέρω αν μέσα του πάλευαν προς επικράτηση τα χίλια μύρια αντιφατικά συναισθήματα, ζητώντας την ανακούφιση της έκφρασης, την διαφυγή από τα πίσω κουτάκια του εγκεφάλου του προς τον αφρό της θυμικής επιφάνειας. Δεν ξέρω αν οι χαμένοι αυτού του αγώνα δρόμου, αυτά τα συναισθήματα που τελικά καταπνίγονται, δεν είναι τελικά αυτά που θα προκαλέσουν τις βαθύτερες χαρακιές στον φλοιό της εγκεφαλικής μάζας. Ξέρω όμως ότι αυτές οι μουσικές, ίσως γιατί έτσι ερμηνεύονται από τον Βέλγο –απόλυτη ροκ-φάτσα- τύπο και την Γιαπωνέζα μισο-πορτοκαλίνα του, ηχούν στα αυτιά μου σαν η απόλυτη δικαίωση της ανθρώπινης λαγνείας, της ανοιξιάτικης φουσκοδεντριάς (αν είναι δυνατόν, το Microsoft office δεν έβγαλε λάθος την λέξη αυτή !!!), των naughty παιχνιδιών του νου, της ιερότητας της ακολασίας …..
 

Δημοκηδής

Μέλος Σωματείου
23 June 2006
9,927
ΥΓ. :Τώρα τελευταία που το avclub περνάει από δύσκολες φάσεις και προβλήματα, θα ήθελα να αφιερώσω αυτή την παρουσίαση σε κάποιους φίλους που γνώρισα τα τελευταία χρόνια μέσω αυτού και αποτελούν ένα από καλύτερα κομμάτια της ζωής μου. Σίγουρα, όλα τα μέλη έχουν δημιουργήσει και αυτά με άλλους αντίστοιχα συντονισμένους ομοιοπαθείς, τους δικούς τους εξαιρετικούς μικρόκοσμους, που επιτρέπουν την αποκόμιση της ανακουφιστικής αίσθησης φυγής από την καθημερινότητα, την παρηγορία, την συντροφικότητα. Ας κρατηθούμε από τα κοινά μας σημεία ….
 

Busoni

Supreme Member
5 July 2006
3,290
Πάτρα
Παίδες μ'αρέσει που μετά τις δύσκολες μέρες του avclub η Μουσική κατηγορία έχει επανέλθει συναισθηματικότερη, και με ασυγκράτητη ευθύτητα :)

Δημοκηδή, κι αυτοί που παίζουν μουσικά όργανα ακούνε τους μεγάλους συνθετες όπως τους αρέσει...:ernaehrung004: Είναι αναπόφευκτο, γιατί η στάση μου απέναντι σε ενα έργο δεν καθορίζεται από τις γνώσεις μου αλλά από την επίδραση που ασκεί σ' εμένα. Για παράδειγμα, για μένα παντα, η μουσική του Bach αποτελεί εκφραστικό καμβά για κάθε είδους συναίσθημα, ανεξάρτητα αν οι φίλοι μου βλέπουν τον Bach 'σοβαρό', 'βλοσυρό' και 'της εκκλησιας'.

Τους χορούς του Brahms τους ξανάκουσα πρόσφατα στην εκδοχή για πιάνο-τέσσερα χέρια. Θα επανέλθω σχετικά με το έργο από Τρίτη μια κι εδώ που είμαι δεν έχω τα CD μου.
 
17 June 2006
62,722
Χολαργός
Απάντηση: Re: Συναισθήματα σε αγώνα δρόμου ή η ιερότητα της ακολασίας

Παίδες μ'αρέσει που μετά τις δύσκολες μέρες του avclub η Μουσική κατηγορία έχει επανέλθει συναισθηματικότερη, και με ασυγκράτητη ευθύτητα :)

Δημοκηδή, κι αυτοί που παίζουν μουσικά όργανα ακούνε τους μεγάλους συνθετες όπως τους αρέσει...:ernaehrung004: Είναι αναπόφευκτο, γιατί η στάση μου απέναντι σε ενα έργο δεν καθορίζεται από τις γνώσεις μου αλλά από την επίδραση που ασκεί σ' εμένα. Για παράδειγμα, για μένα παντα, η μουσική του Bach αποτελεί εκφραστικό καμβά για κάθε είδους συναίσθημα, ανεξάρτητα αν οι φίλοι μου βλέπουν τον Bach 'σοβαρό', 'βλοσυρό' και 'της εκκλησιας'.

Σωτήρη γιά μένα αποτελεί,ειλικρινά,τιμή πού συμμετέχεις στήν παρέα μας..
Και γιά τίς γνώσεις σου και γιά το χιούμορ σου,αλλά και γιά τό ´ανοικτό μυαλό´.
Οσο για τον Bach που αναφέρεις και για μένα αποτελεί τήν βάση συναισθηματικής ασφάλειας..
Οπως αναφέρει ένας απο τούς σημαντικότερους ψυχιάτρους ο Bowlby πού ανέπτυξε την θεωρία τής ´προσδέσεως´(Αttachment Theory)μεταξύ μητέρας-παιδιού όπου το παιδί όταν αναπτύσσει έναν υγιή δεσμό με τήν μητερα μπορεί και επιστρέφει ´εκεί´και μεγάλος,γιά λίγο,γιά να ´ξαναφύγει´,το ίδιο ακριβώς μού συμβαίνει με τον Βach...
Αποτελεί την Matrix μου.....
Οταν είμαι στενοχωρημένος πάω ´εκεί´..
Δεν μού βαθαίνει το συναίσθημα τής θλίψης,αλλά με κάνει να νοιώθω μιά μεγάλη ασφάλεια να το αποδεχτώ και να το εκφράσω χωρίς να ´διαλυθώ´.
Το ίδιο και όταν είμαι χαρούμενος...
Δεν με απογειώνει αλλά με βοηθά να χαίρομαι την χαρά μου χωρίς υπερβολές...
Είναι η ασφαλής βάσις(secure basis)μέ τον ´προγονικό δεσμό´..Και αυτό δεν είναι εξαρτητικό αλλά μιά πιό ώριμη στάση στην ενηλικίωσή μας..
Χρειαζόμαστε στιγμές την ´πηγή´κάτω απο το πλατάνι τών παιδικών μας χρόνων για να πιούμε λίγο καθάριο νεράκι και να ξεδιψάσουμε και να μπορέσουμε μετά να ξαναγυρίσουμε στο δικό μας σήμερα.
Αυτό ειναι ο Bach γιά μένα....
 

Δημοκηδής

Μέλος Σωματείου
23 June 2006
9,927
welcome back αλεξίθυμε

... μου λείπει το το δολοφονικό σου χιούμορ στις κοινοτυπίες που προσπαθώ να ψελίσω ....

... άσε που τις προάλλες είδα επιτέλους στην τιβι την Σάσα και έχω πλέον προσωπική άποψη. Βέβαια την περίμενα πιο '...φωνάρα... ´....
 

nikomoyrog

New member
11 March 2008
1
Παρακολουθώ καιρό το φόρουμ και ιδιαίτερα τις παρουσιάσεις μουσικής, χωρίς να συμμετέχω.

Μου έχετε ανοίξει σημαντικούς ορίζοντες στις αναζητήσεις μου.

Ιδιαίτερα με συγκινούν οι παρουσιάσεις του κύριου Δημοκήδη, καθώς πολλές φορές νοιώθω να με πλημμυρίζουν τα ίδια αισθήματα, όταν ακούω κλασσική μουσική.

Νά είστε καλά και συνεχίστε με τον ίδιο ρυθμό ....
 

Δημοκηδής

Μέλος Σωματείου
23 June 2006
9,927
Καλώς ήρθες στην παρέα των ημι -ψυχασθενών ...

Δεν έχουμε πολύ αναγνωσιμότητα, αλλά θα το ρυθμίσουμε, αφού προτιθέμεθα να ενσωματώνουμε πλέον και ερωτήσεις για plasma VS lcd , κλπ. στις παρουσιάσεις ....

Γράψε μας και συ για αυτά που αγαπάς ....


ΥΓ. : Δημοκηδής νοτ Δημοκήδης. Ευτυχώς που δεν λεγόσουν 'φουντ' στην προηγούμενη διαδικτυακή ζωή σου ....
 
Last edited:

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
17,673
Μεσευρώπη
Μόλις επέστρεψα από Βρυξέλλες με μιά αγκαλιά πολύτιμους δίσκους,(αχ αυτά τα μαγαζάκια της Rue du Midi/Weststraat!), ανάμεσά τους και τρία τεμάχια με ερμηνείες του Duo Crommelynck, δυο Σούμπερτ και ένας Μπραμς. Οι πρώτες εντυπώσεις είναι θετικότατες, το λιγότερο. Περισσότερα μετά από ενδελεχέστερη ακρόαση.
 
17 June 2006
62,722
Χολαργός
Ευτυχώς πού νεότεροι,αλλά πολύ καλοί φίλοι τής Κατηγορίας ,επαναφέρουν ´ξεχασμένα´θέματα και μάς δίνουν την ευκαιρία να ξαναδιαβάσουμε τί γράφαμε....
Αν και στην παρούσα φάση νοιώθω πώς ισχύει αυτό πού έγραφε ο Σεφέρης:'Στα σκοτεινά πηγαίνουμε, στα σκοτεινά προχωρούμε.'
Ποιός κάθεται να ακούσει διακριτές αποχρώσεις και φωνές στον σημερινό Ορυμαγδό άλλως τε?
 
17 June 2006
14,350
Re: Απάντηση: Συναισθήματα σε αγώνα δρόμου ή η ιερότητα της ακολασίας

Ποιός κάθεται να ακούσει διακριτές αποχρώσεις και φωνές στον σημερινό Ορυμαγδό άλλως τε?

Η Μουσική Κατηγορία του avclub τις ακούει γιατρέ.
Μιά χούφτα άνθρωποι που πιστεύουν ακόμα στο γράψιμο κι άλλοι τόσοι που τους διαβάζουν και ψάχνονται. Ή έχουν ακόμα ζωντανό μέσα τους το 'σκουλήκι' της περιέργειας.
Το σάβανο του Ορυμαγδού ας ενταφιάσει τους άλλους.
Εμείς, όσο υπάρχουμε, θα αντιστεκόμαστε :ernaehrung004:
 

Δημοκηδής

Μέλος Σωματείου
23 June 2006
9,927
Μόλις επέστρεψα από Βρυξέλλες με μιά αγκαλιά πολύτιμους δίσκους,(αχ αυτά τα μαγαζάκια της Rue du Midi/Weststraat!), ανάμεσά τους και τρία τεμάχια με ερμηνείες του Duo Crommelynck, δυο Σούμπερτ και ένας Μπραμς. Οι πρώτες εντυπώσεις είναι θετικότατες, το λιγότερο. Περισσότερα μετά από ενδελεχέστερη ακρόαση.

.... έχουμε αναφερθεί και στην ερμηνεία τους στον Σούμπερτ, στο νήμα ''η μουσική του ελέους'' ....

κρίμα που δεν πήρες το τριπλό της Κλάβες με το σύνολο του έργου για 4 χέρια του μπέμπη... αν και δεν υπάρχει πλέον ούτε στα ψαγμένα διαδικτυακά καταστήματα ...
 

Emilot

AVClub Fanatic
18 June 2006
32,852
Εξάρχεια
Re: Απάντηση: Συναισθήματα σε αγώνα δρόμου ή η ιερότητα της ακολασίας

Η Μουσική Κατηγορία του avclub τις ακούει γιατρέ.
Μιά χούφτα άνθρωποι που πιστεύουν ακόμα στο γράψιμο κι άλλοι τόσοι που τους διαβάζουν και ψάχνονται. Ή έχουν ακόμα ζωντανό μέσα τους το 'σκουλήκι' της περιέργειας.
Το σάβανο του Ορυμαγδού ας ενταφιάσει τους άλλους.
Εμείς, όσο υπάρχουμε, θα αντιστεκόμαστε :ernaehrung004:

:a0210::a0210::a0210:
 

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
17,673
Μεσευρώπη
.... έχουμε αναφερθεί και στην ερμηνεία τους στον Σούμπερτ, στο νήμα ''η μουσική του ελέους'' ....

κρίμα που δεν πήρες το τριπλό της Κλάβες με το σύνολο του έργου για 4 χέρια του μπέμπη... αν και δεν υπάρχει πλέον ούτε στα ψαγμένα διαδικτυακά καταστήματα ...

Αν ξαναπάω Βέλγιο θα ψάξω καλύτερα, και λίγο περισσότερο στα σιντάδικα απο ότι έψαξα αυτή τη φορά (έλλειψη χρόνου βλέπετε). Πάντως στη χώρα αυτή σε όποιο δισκάδικο και να κοιτάξεις θα βρεις και κάποια ηχογράφηση των Crommelynck. (λογικό αφού εκεί είχαν τη βάση τους και ο σύζυγος ήταν Βέλγος).