Σκέψη για αγορά DSLR Canon 450D

George C

AVClub Addicted Member
18 June 2006
2,718
Παιδιά καλησπέρα.
Σκέφτομαι επιτέλους να κάνω το "μεγάλο" βήμα.
Έχω καταλάβει ότι οι compact μηχανές μάλλον δε με ικανοποιούν πλέον σε κάποιες περιπτώσεις με περισσότερες απαιτήσεις.
Και εξηγούμαι:
Έχει τύχει αρκετές φορές σε εκδρομές-διακοπές να θέλω να απαθανατίσω κάποιο τοπίο και τελικά το αποτέλεσμα που παίρνω απέχει μακράν από την πραγματικότητα. Σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού πχ ηλιοβασίλεμα αντιμετοπίζω και εκεί πρόβλημα. Ακόμα και στα πορτρέτα δεν είμαι και πολύ ικανοποιημένος όταν ζητάω το κάτι παραπάνω.
Πιστεύω λοιπόν ότι με μία DSLR θα έχω αρκετή βελτίωση σε αυτούς τους τομείς. Έχω δίκιο;
Έχω καταλήξει στην Canon 450D.
Δεν έχω εμπειρία στη φωτογράφιση αλλά καταλαβαίνω μια καλή από μιά κακή φωτογραφία και επίσης μπορώ να καταλάβω το αποτέλεσμα ενός θέματος που είχα τραβήξει ότι απέχει πολύ από αυτό που τελικά έβλεπα και ήλπιζα ότι θα πάρω.
Όρεξη έχω να πειραματιστώ αρκεί να έχω κάνει σωστές επιλογές.
Η χρήση της θα είναι κυρίως σε εκδρομές αλλά να μπορώ να τραβήξω πχ και σε ένα παιδικό πάρτυ.
Οι απαιτήσεις μου δεν είμαι μεγάλες (ακόμα τουλάχιστόν).
Πιστεύετε ότι θα είναι καλή κίνηση;

Περιμένω σχόλια για να κάνω και κάποιες ερωτήσεις για φακούς....
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
Μη νομίζεις ότι θα πάρεις την 450D και αμέσως θα βγάζεις φωτογραφίες τζάμι στα δύσκολα, που αναφέρεσαι. Αυτό που σίγουρα δίνει μια τέτοια μηχανή, σε σχέση με μια κόμπακτ, είναι πολύ καλύτερο έλεγχο στο αποτέλεσμα. Είναι με λίγα λόγια ένα πολύ καλύτερο εργαλείο, το οποίο όμως πάλι θα πρέπει να ξέρουμε πώς να το χειριστούμε, για να πάρουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα. Αυτή την παράμετρο πρέπει να θυμόμαστε νομίζω όλοι.

Τώρα για την 450D, προμηνύεται μία εξαιρετική μηχανή, τουλάχιστον για την κατηγορία της. Μένει να την δούμε...
 

George C

AVClub Addicted Member
18 June 2006
2,718
Μη νομίζεις ότι θα πάρεις την 450D και αμέσως θα βγάζεις φωτογραφίες τζάμι στα δύσκολα, που αναφέρεσαι. Αυτό που σίγουρα δίνει μια τέτοια μηχανή, σε σχέση με μια κόμπακτ, είναι πολύ καλύτερο έλεγχο στο αποτέλεσμα. Είναι με λίγα λόγια ένα πολύ καλύτερο εργαλείο, το οποίο όμως πάλι θα πρέπει να ξέρουμε πώς να το χειριστούμε, για να πάρουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα. Αυτή την παράμετρο πρέπει να θυμόμαστε νομίζω όλοι.

Συμφωνώ και το καταλαβαίνω αυτό. Αλλίμονο. Αυτό ακριβώς εννοούσα και εγώ λέγοντας ότι έχω όρεξη να πειραματιστώ. Όρεξη να μάθω εννοούσα.
 

George C

AVClub Addicted Member
18 June 2006
2,718
Ένα δεύτερο ερώτημα είναι το εξής:
Επειδή όπως είπα και προηγούμενα δεν έχω εμπειρία -τώρα προσπαθώ να διαβάσω κάποια πράγματα βοηθούμενος από όλους εσάς εδώ- θέλω να με βοηθήσετε να καταλάβω ορισμένα πράγματα για τους φακούς και τη χρήση τους.
Το ποιό εύκολο που θα μπορούσα να ρωτήσω θα ήταν "ποιός είναι ο φακός που θα μπορώ να έχω συνέχεια μαζί μου και να με καλύπτει για όλα".
Από αυτά που διάβασα κατάλαβα ότι δε στέκει τέτοιο ερώτημα. Θα μπορούσα όμως να το αλλάξω λίγο και να ρωτήσω: Τι φακό χρειάζομαι για κάθε περίπτωση ώστε να αποφασίσει κάποιος που θα κινηθεί;
Είναι πολύ γενικό το ερώτημα και το καταλαβαίνω ότι είναι δύσκολο να απαντηθεί αλλά ίσως και άλλοι αρχάριοι σαν και εμένα θα ήθελαν να είχαν ένα είδους rule of thumb (συγγνώμη για το ξενικό) για το τι φακός χρειάζεται για κάθε περίπτωση.
Πχ. ξέρω ότι ο 18-55 του κιτ είναι πολύ καλός για αρχή. Μπορείς να πας ας πούμε διακοπες με αυτόν και να μπορείς να βγάλεις και τοπία και καθημερινές στιγμές και κάποιο πορτραίτο ίσως ή θα χρειαζόσουν και ένα δεύτερο;
Υπάρχει κάποιος κανόνας που διαλέγουμε φακούς;
Δηλαδή ποιός είναι ιδανικός για τοπία, ποιός για πορτραίτα, ποιός για οικογενειακές στιγμές σε εσωτερικούς χώρους (γεννέθλια κλπ.) για ερασιτέχνες πάντα.
Συγγνώμη αν είναι πολύ γενικό το ερώτημα...
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
Υπάρχουν φακοί με μεγάλο "βαθμό καταλληλότητας" για αυτά που λες, αλλά θα έλεγα καλύτερα να μην πας κατευθείαν σε τέτοιους. Πχ για τοπία -και όχι μόνο- σίγουρα καλύτερος είναι ένας υπερευρυγώνιος, πχ ο Sigma 10-20, μπορείς να τραβήξεις πολύ δραματικά πλάνα. Αλλά το ευρυγώνιο πλάνο είναι δύσκολο στο χειρισμό, πόσο μάλλον το υπερευρυγώνιο. Ή για πορτραίτα, εγώ βρίσκω ότι καταλληλότεροι για τα σημερινά σώματα είναι οι 85ρηδες, που δίνουν και μία απόσταση από το θέμα και άριστο έλεγχο στο βάθος πεδίου. Εσένα όμως θα σε βολέψει;

Καλύτερη -και φθηνή- λύση για πρώτο ντουέτο φακών, είναι ο φακός του κιτ ή έστω ένας καλύτερος γενικής χρήσης και ένας γρήγορος 50ρης, για πορτραίτα και λήψεις με χαμηλό φωτισμό.
 

George C

AVClub Addicted Member
18 June 2006
2,718
Όταν λες γρήγορος 50άρης;
Εγώ πίστευα ότι υπάρχει κάτι γενικό του στυλ ότι για τοπία κάνουν φακοί από τάδε-τάδε μέχρι τάδε-τάδε. Για πορταίτα οι τάδε κλπ κλπ. Σαφώς και δεν περιμένω να μου πείτε αναλυτικά για όλες τις περιπτώσεις λήψεων τι φακό θέλουμε αλλά να καταλάβω το σκεπτικό. Όταν λέμε δηλαδή 18-55 δηλαδή τι εννοούμε με τα νούμερα αυτά;
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
Το εστιακό μήκος του φακού (μάλλον το εύρος του, όταν μιλάμε για φακό ζουμ). Όσο πιο μικρό το νούμερο, τόσο πιο ευρυγώνιος ο φακός (με απλά λόγια, μεγάλη γωνία κάλυψης), όσο πιο μεγάλο πηγαίνουμε προς τηλεφακούς (μικρή γωνία κάλυψης). Για τοπία θέλουμε μικρά εστιακά μήκη (στα σύγρονα ψηφιακά σώματα, μέχρι 20mm). Για πορτραίτο (το "κλασικό", γιατί πορτραίτο τραβάς και με ευρυγώνιο, δεν σε εμποδίζει κανείς) ταιριάζουν περισσότερο τα εστιακά μήκη από 50 μέχρι περίπου 135 -όχι ότι δεν μπορείς να βγάλεις και με 35ρη ή 200ρη φακό φυσικά.

Όταν λέμε "γρήγορος" εννούμε με μεγάλο διάφραγμα, μεγάλο άνοιγμα με απλά λόγια (μικρός αριθμός f). Που αφήνει να περνάει πολύ φως.
 

George C

AVClub Addicted Member
18 June 2006
2,718
Μάλιστα. Σε ευχαριστώ πάρα πολύ. Αρκετά κατατοπιστικός. Αρχίζω και το πιάνω...
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Κάνε μια αναζήτηση και θα βρεις 2 κείμενα εισαγωγή στο σύστημα της ΝΙΚΟΝ και εισαγωγή στο σύστημα της CANON. Εκεί έχει αρκετές πληροφορίες. Ακολούθησε και τα Links.
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Θα μου επιτρέψεις μια ερώτηση που θα σου φανεί περίεργη, έχει όμως τη σημασία της.

Έχεις χέρια ή παλάμες μεγαλύτερες από το κανονικό, κανονικές ή μικρές;
Αν έχεις μεγάλες παλάμες όπως εγώ, η συγκεκριμένη μηχανή δεν θα σε βολέψει , διότι σε μένα έμενε πάντα απέξω ένα δάχτυλο και ποτέ δεν μπορούσα να σφίξω τη μηχανή. Ο send έχει μικρότερα χέρια, άρα το πρόβλημα είναι λιγότερο σημαντικό.

Θεωρώ σημαντικό να μπορείς να πιάνεις τη μηχανή σωστά.
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
Σίγουρα είναι κάποιο πρόβλημα, μάλιστα στη δική μου έχει φαγωθεί το γκριπ από την τριβή των δακτύλων που ψάχνονται να χωρέσουν, αλλά δεν το θεωρώ τόσο σημαντικό, συνήθως μεταφέρω το βάρος στήριξης στο αριστερό. Το μεγαλύτερο -μακράν!- για εμένα πρόβλημα κατά τη διαδικασία λήψης είναι το ότι ζορίζομαι να δω από το οφθαλμοσκόπιο.
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
Ε, στα χαρακτηριστικά επισημαίνεται η σημαντικότατη άνοδος τουλάχιστον σε μεγέθυνση (0,87x πλέον), αγγίζει τα όρια της επόμενης κατηγορίας.
 

George C

AVClub Addicted Member
18 June 2006
2,718
Απάντηση: Re: Σκέψη για αγορά DSLR Canon 450D

Θα μου επιτρέψεις μια ερώτηση που θα σου φανεί περίεργη, έχει όμως τη σημασία της.

Έχεις χέρια ή παλάμες μεγαλύτερες από το κανονικό, κανονικές ή μικρές;
Αν έχεις μεγάλες παλάμες όπως εγώ, η συγκεκριμένη μηχανή δεν θα σε βολέψει , διότι σε μένα έμενε πάντα απέξω ένα δάχτυλο και ποτέ δεν μπορούσα να σφίξω τη μηχανή. Ο send έχει μικρότερα χέρια, άρα το πρόβλημα είναι λιγότερο σημαντικό.

Θεωρώ σημαντικό να μπορείς να πιάνεις τη μηχανή σωστά.

Δε μου φαίνεται καθόλου περίεργη η ερώτησή σου.
Μάλλον κανονικές θα τις θεωρούσα τις παλάμες μου.
Το σίγουρο είναι ότι πριν την πάρω θα πάω κάπου να την πιάσω με τα χέρια μου είτε αυτή είτε την 400D που είναι περίπου ίδιες.
 

harrysvr

Senior Member
14 September 2007
340
Κι εγώ σκέφτομαι την 450 σε σχέση με την 40, πολύ καλύτερο πιάσιμο η 40 όπως και καλύτερη ποιότητα (σε σχέση με την 400), όμως θέλω να δω τη διαφορά τιμής που θα έχουν και αν αξίζει...