Canon 40D - canon 400d ή μήπως SONY A700?

Ηλίας Κ

Supreme Member
7 July 2006
4,931
Αθήνα
Ο προβληματισμός που σας γράφω είναι για λογαριασμό ενός φίλου που είχαμε τη συζήτηση αυτή χθες βράδυ.

Τώρα θα μου πείτε, διαφορετικές όλες αυτές οι μηχανές μεταξύ τους, σε άλλη κατηγορία τιμής η κάθε μια ίσως και διαφορετικό το αγοραστικό κοινό που απευθύνονται, αλλά το θέμα τίθεται κάπως έτσι: αξίζουν τα λεφτά τους οι άλλες δύο που είναι ακριβότερες από την 400D; Εντάξει, είναι σχετικό αυτό, απλά αλλά ρωτάω τη γνώμη σας.

Για να δώσω λίγο το "στίγμα" του φίλου και να με βοηθήσετε, δεν πρόκειται για αρχάριο. Έχει αρκετές γνώσεις από φωτογραφία και διαθέτει μια τεράστια συλλογή από φακούς (exacta, pentacon, contax, zeiss, ktl) που φυσικά θά θελε να χρησιμοποιήσει.
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
καλύτερη για την τελευταία χρήση είναι η 40D, δίχως συζήτηση, γιατί
α) είναι Canon, και μόνο με Canon μπορεί όχι απλώς να χρησιμοποιήσει, αλλά να κατορθώσει να βρει και αντάπτορα (γιατί είναι και αυτό, εκτός εάν πιάνουν τα χέρια του τόσο πολύ, τι να πω πια...) για τους παραπάνω φακούς (για exakta είναι σπανιότερος και ακριβός, για βιδωτούς ως γνωστόν κυκλοφορεί ευρέως και είναι πάμφθηνος, για contax βρίσκεται, όπως και για nikkon F και pentax K)
β) έχει καλύτερο σκόπευτρο από την 400d, άρα διευκολύνει σημαντικά την χειροκίνητη εστίαση. Και βέβαια έχει και lifeview για τα δύσκολα.
 

Φίλιππος Φ.

Supreme Member
12 February 2007
3,910
Αθήνα
Συστήνω ανεπιφύλακτα υπομονή για την 450D...
παρουσιάστηκε ήδη και έρχεται οσονούπω ...

Και χωρίς να αναιρεί τα παραπάνω γραφέντα ...

Φίλιππος
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
εγώ πάλι φοβάμαι ότι με 12 mp θα θέλω να πετάξω τους μισούς φακούς μου!

Δεν λέω, και η 450D θα είναι δυνατός παίκτης, αλλά η επόμενη σειρά της Canon είναι σίγουρα καταλληλότερη για πιο "σοβαρή" χρήση. Και δεν φαντάζομαι να έχει διαφορά πάνω από 300 ευρώ η 40 με την 450
 

Φίλιππος Φ.

Supreme Member
12 February 2007
3,910
Αθήνα
Αν η πολιτική της Canon ακολουθηθεί και αυτή τη φορά, η 450D θα είναι φθηνότερη κατά τι ( 2-3%) απο την 400D ... Όπως ακριβώς και η 400D απο την 300D.

Θα δείξει... και μιας και το συζητάμε, 300 στα 1000 δεν παύει να είναι 30% !!!!
 

Φίλιππος Φ.

Supreme Member
12 February 2007
3,910
Αθήνα
Φίλε Βλασίδη,

Η 450D είναι πρακτικά μεσαίας κατηγορίας αν δεν με γελάει η μνήμη μου (δεν έχω την ανακοίνωση της canon μπροστά μου) ....

Εντάξει, η 40D - πρέπει - να είναι στοιχειωδώς καλύτερη. Το θέμα είναι αν είναι 30-35% καλύτερη ... Γιατι και πρωτάρης να μην είναι ο χρήστης της, αν δεν είναι επαγγελματίας τότε ίσως να μην το αξίζει το premium της τιμής ...

Τεσπά, δεν κάνω διαφήμιση στην 450D. Απλά οντας λάτρης της αναλογικής SLR με φιλμ (έχω μια Canon F1 απο το 1982 !!!!) ελπίζω στην 450D οτι θα είναι η αιτία να παροπλίσω την F1 χωρίς να πρέπει να ξεπουληθώ για να πάρω την 1Ds Mk III....

Φίλιππος
 

Ηλίας Κ

Supreme Member
7 July 2006
4,931
Αθήνα
Από ότι καταλαβαίνω λοιπόν η sony απορρίπτεται και συνίσταται CANON 40D ενώ καλό είναι να περιμένει λίγο για την 450...

Ευχαριστώ για τις απαντήσεις :ernaehrung004:
 
16 July 2006
7,499
HAMBURG
την Α700 την εχω δει και την δουλεψα για λιγο ....κανα 10 λεπτο...

αριστη κατασκευη και τελειο κρατημα αλλα λιγο ογκωδες σωμα ! εμενα αυτο μου αρεσει ομως !

ειναι απλα φοβερη ! ειναι απλα ΜΙΝΟΛΤΑ.....
τωρα δεν ξερω ποσους φακους εχεις να επιλεξεις με την Α 700...
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Φίλε Βλασίδη,

Η 450D είναι πρακτικά μεσαίας κατηγορίας αν δεν με γελάει η μνήμη μου (δεν έχω την ανακοίνωση της canon μπροστά μου) ....

Εντάξει, η 40D - πρέπει - να είναι στοιχειωδώς καλύτερη. Το θέμα είναι αν είναι 30-35% καλύτερη ... Γιατι και πρωτάρης να μην είναι ο χρήστης της, αν δεν είναι επαγγελματίας τότε ίσως να μην το αξίζει το premium της τιμής ...

Τεσπά, δεν κάνω διαφήμιση στην 450D. Απλά οντας λάτρης της αναλογικής SLR με φιλμ (έχω μια Canon F1 απο το 1982 !!!!) ελπίζω στην 450D οτι θα είναι η αιτία να παροπλίσω την F1 χωρίς να πρέπει να ξεπουληθώ για να πάρω την 1Ds Mk III....

Φίλιππος

H SONY A700 δεν παίζει διότι οι φακοί που έχει δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν, από όσο ξέρω.

Τώρα για τις 2 CANON. Μπορεί να έχω ΝΙΚΟΝ από το 2006, αλλά μέχρι τότε τραβούσα με CANON. Είχα CANON EOS 300, EOS 50, 33 (με φιλμ), και CANON 350D, και πρόσβαση σε εταιρικές επαγγελματικές ψηφιακές CANON 1D/1D MKII, MKIIN, 1DS. Από φακούς είχα τον CANON EF 50 1.8, EF 17-40 4.0L, EF 70-210 3.5-4.5, SIGMA 500/5.6, TOKINA ATX PRO 28-70 2.8.

Τί δεν μου άρεσε στην 350D:
1. Το γκριπ. Για μένα ανύπαρκτο. Ένα δάχτυλο περίσσευε σταθερά εκτός γκριπ (έχω αφύσικα μεγάλες παλάμες), με αποτέλεσμα να μην μπορώ να σταθεροποιήσω ικανοποιητικά τη μηχανή. Επίσης όταν ίδρωναν τα χέρια μου χρειαζόμουν πετσέτα για να μην μου πέσει κάτω. Τέτοιο πρόβλημα δεν είχε η μεσαία σειρά. Το γκριπ είναι το ίδιο με της 450d κατά πάσα πιθανότητα.
2. Οφθαλμοσκόπιο. Μικρό, πολύ μικρό και σκοτεινό. Η διαφορά με τη μεσαία σειρά είναι εμφανέστατη και στο μέγεθος και στη φωτεινότητα και ακόμη μεγαλύτερη σε σχέση με τις φιλμάτες CANON (τραγικά μεγάλη). Έχω παρατηρήσει ότι με τη NIKON D200 που έχει οφθαμοσκόπιο μεγαλύτερο και από των μεσαίων CANON (κατά 15-20%) έχω πολύ πιο καθαρή εικόνα, και συγκεκριμένα σπάνια μπαίνουν άσχετα πράγματα μέσα στο καρέ μου, κι αυτό διότι βλέπω πολύ πιο καθαρά και επομένως συνθέτω καλύτερα. Το σκόπευτρο μάλλον είναι το ίδιο, ίσως κάπως πιο μεγάλο, αλλά όχι καταπληκτικά.
3. Φωτομέτρηση. Επίσης η διαφορά μεταξύ της 350d και της μεσαίας σειράς ήταν μεγάλη. Όχι πάντα. Π.χ. στις ηλιοφάνειες δεν είχα πρόβλημα. Είχα όμως πρόβλημα στη συννεφιά σχεδόν σε κάθε φωτογραφία. Επίσης στο κόντρα φως δεν είχε σταθερή συμπεριφορά. Μπορούσε και να λαθέψει 3 στοπ. Φυσικά και οι άλλες μηχανές λάθευαν (και λαθεύουν), αλλά τουλάχιστον οι αντιδράσεις τους είναι πιο προβλέψιμες.
4. Φυσικά υπήρχαν και διαφορές σε θέματα ταχύτητας εστίασης, χρώματα, κλπ. αλλά για μένα ήταν επουσιώδεις και ως εκ τούτου άνευ ουσίας.
5. Η 40D διαφέρει επίσης πολύ σε σχέση με την 400D (για την 450D δεν ξέρουμε) στον έλεγχο του χρώματος. Δηλ. κατά πόσο υπάρχει πιστότητα στα χρώματα και στον έλεγχο του κορεσμού. Σε αυτό το θέμα είναι μπροστά από όλες τις προηγούμενες μη επαγγελματικές CANON και από όλες τις ΝΙΚΟΝ, εκτός από τις D300/D3 για τις οποίες δεν μπορώ να εκφέρω άποψη.
Δηλ. στο πορτρέτο αποδίδει την χροιά του χρώματος (τίντα) όπως είναι και όχι κάπως, και στο τοπίο μπορεί να πουσάρει το κάθε χρώμα ξεχωριστά.

Η διαφορά της ανάλυσης μεταξύ των 8-10-12 μέγα για μένα είναι επίσης άνευ σημασίας. Μάλιστα τολμώ να πω ότι από τα 10 και πάνω οι φακοί των κιτ είναι εντελώς άχρηστοι και ότι πρέπει να επενδύσει κανείς περίπου 1000 ευρώ σε 2 φακούς, ώστε να εκμεταλλεύεται αξιοπρεπώς τη μηχανή του.

Επίσης αν κάποιος έχει σκοπό να συμβληθεί με διεθνή φωτογραφικά πρακτορεία και να πουλά φωτογραφίες τότε ισχύουν τα εξής:
1. Για τα microstock agencies (dreamstine, shutterstock, 123rf, fotolia, bigstockphoto, κλπ.) και οι δυο μηχανές είναι κατάλληλες το ίδιο. Για το istockphoto είναι σαφώς προτιμότερη η 40d διότι ελε´γχει καλύτερα το θόρυβο και σε αυτό το σημείο το συγκεκριμένο πρακτορείο είναι απόλυτο.
2. Για τα μεγάλα φωτογραφικά πρακτορεία όπως το Corbis και το Ghetty δεν υπάρχει περίπτωση να δεχθούν φωτογραφία από την 450d. Υπάρχει κάτάλογος με συνιστώμενες μηχανές που ξεκινά από την CANON 30D (20D όχι), και NIKON D200, Καμιά SONY, PENTAX, OLYMPUS. Τέσπα, νιέντε... ούτε κι αν αλλάξεις το EXIF των αρχείων, έτσι ώστε να φαίνεται ότι τραβήχθηκαν με άλλη μηχανή. Γνωστός που συνεργάζεται με το CORBIS από το 2003 και έχει πουλήσει εκατοντάδες φωτογραφίες τραβηγμένες με 1DS/1D, έστειλε μια φωτο με 350d (τη δική μου μηχανή), φωτογραφία που πούλησε σε editorial
μορφή 2 φορές, 1500 δολάρια και 820 δολάρια. Όμως το πρακτορείο δεν εισπέπραξε τα χρήματα από τα συμβόλαια και έβαλε πρόστιμο 2800 δολάρια στο φίλο μου για παραβίαση συμφωνητικού.
3. Αν σκέφτεσαι να συμβληθείς με το Alamy τότε η 450d είναι μάλλον καλύτερη επιλογή, διότι εκεί δέχονται αρχεία από 48 ΜΒ και πάνω ασυμπίεστα (tiff) σε συμπιεσμένη μορφή (jpg), δηλ. από 5100Χ3000 πίξελς και πάνω. Εκεί χρειάζεται upsampling. E, εκεί η 450d θα είναι καλύτερη.

Ελπίζω να μην κούρασα....:grandpa:
 

Φίλιππος Φ.

Supreme Member
12 February 2007
3,910
Αθήνα
Εγώ ο φουκαράς το έγραψα καθαρά : Αν ΔΕΝ είναι επαγγελματίας ο χρήστης !

Τέλεια απο όλες τις απόψεις η παρουσίαση των συν/πλήν, αλλά δεν απαντά στο αν ο μέσος (ούτε αρχάριος αλλα ούτε επαγγελματίας) χρήστης αξίζει να δώσει το premium ... Ιδίως όταν η νέα φουρνιά δεν αργεί να έρθει...

Αλλά σταχυολογώντας, απο τα 5 θέματα :

1. Το grip είναι καθαρά θέμα παλάμης... Ασε που υπάρχει και το BG-E3 και "κάπως" εξιλεώνεται :)

3. Η φωτομέτρηση της 400D ήταν καλύτερη στα σημεία απο εκείνη της 350D και απείχε παρασάγγας απο την 300D. Αρα δε βλέπω γιατί να είναι απίθανο να κλείσει η ψαλίδα με την μεσαιομέγαλη κατηγορία...

5. Για τη χρωματική απόδοση δεν μπορώ να εκφέρω απόλυτη γνώμη αλλά και πάλι κρίνοντας την πρόοδο που παρουσίαζε κάθε μοντέλο σε σχέση με το προηγούμενο, μπορεί να κλείσει η ψαλίδα...

Για τα πρακτορεία και τις απαιτήσεις τους, ειλικρινά δεν έχω ιδέα λόγω του οτι δεν είμαι επαγγελματίας του είδους.

Αλλά παίρνοντας σαν κριτήριο τον εαυτό μου που δεν είμαι ούτε για πλάκα αρχάριος, αν η 450D είναι μια βελτιωμένη 400D στα παραπάνω σημεία δεν θα μπορούσα να δικαιολογήσω το premium για την αγορά της 40D....


Φίλιππος

ΥΓ: ΑΝ ήμουν επαγγελματίας, ούτε στη 40D θα πήγαινα πάντως !
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
Έτσι όπως τα λέει ο Βλάσης είναι.
Όχι ότι με την 450 ή 400 ή 350D δεν μπορεί κανείς να βγάλει άριστες φωτογραφίες, κάθε άλλο. Με τον καιρό προβλέπεις και τη φωτομέτρησή τους, και μαθαίνεις να διορθώνεις στο περίπου, με λήψη σε raw οι διαφορές στην εικόνα πλέον σχεδόν εκμηδενίζονται, ε, και το θέμα του γκριπ σχετικό είναι...
Αυτό με το σκόπευτρο όμως, είναι πρόβλημα σε όλες τις μικρές. Και κάτι που θα έπρεπε να προσέξουν περισσότεροι οι εταιρίες... ζητούμε ένα μεγάλο, χορταστικό σκόπευτρο, φωτεινό και με μεγέθυνση... τόσο πολλά πια ζητούμε;
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Εγώ ο φουκαράς το έγραψα καθαρά : Αν ΔΕΝ είναι επαγγελματίας ο χρήστης !

Τέλεια απο όλες τις απόψεις η παρουσίαση των συν/πλήν, αλλά δεν απαντά στο αν ο μέσος (ούτε αρχάριος αλλα ούτε επαγγελματίας) χρήστης αξίζει να δώσει το premium ... Ιδίως όταν η νέα φουρνιά δεν αργεί να έρθει...

Αλλά σταχυολογώντας, απο τα 5 θέματα :

1. Το grip είναι καθαρά θέμα παλάμης... Ασε που υπάρχει και το BG-E3 και "κάπως" εξιλεώνεται :)

3. Η φωτομέτρηση της 400D ήταν καλύτερη στα σημεία απο εκείνη της 350D και απείχε παρασάγγας απο την 300D. Αρα δε βλέπω γιατί να είναι απίθανο να κλείσει η ψαλίδα με την μεσαιομέγαλη κατηγορία...

5. Για τη χρωματική απόδοση δεν μπορώ να εκφέρω απόλυτη γνώμη αλλά και πάλι κρίνοντας την πρόοδο που παρουσίαζε κάθε μοντέλο σε σχέση με το προηγούμενο, μπορεί να κλείσει η ψαλίδα...

Για τα πρακτορεία και τις απαιτήσεις τους, ειλικρινά δεν έχω ιδέα λόγω του οτι δεν είμαι επαγγελματίας του είδους.

Αλλά παίρνοντας σαν κριτήριο τον εαυτό μου που δεν είμαι ούτε για πλάκα αρχάριος, αν η 450D είναι μια βελτιωμένη 400D στα παραπάνω σημεία δεν θα μπορούσα να δικαιολογήσω το premium για την αγορά της 40D....


Φίλιππος

ΥΓ: ΑΝ ήμουν επαγγελματίας, ούτε στη 40D θα πήγαινα πάντως !

Ούτε εγώ είμαι επαγγελματίας φωτογράφος. Καθηγητής είμαι....
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
μια και αναφέρθηκε, η μεγέθυνση του ειδώλου στο σκόπευτρο των 350-400D είναι μόλις 0,80x, στην 30D 0,90x και στη 40D ένα πολύ καλό 0,95x, όσο και στην Pentax K10D.

Στις Nikon, η D40x έχει μεγέθυνση 0,80x, η D80 έχει 0,94x, όσο και οι D200 - D300.

Η νέα Canon 450D έχει από ό,τι φαίνεται την καλύτερη μεγέθυνση στην εισαγωγική κατηγορία, 0,87x (μέχρι πρότινος τα πρωτεία στην εισαγωγική κατηγορία κατείχαν οι Pentax -Κ100D/s- με μεγέθυνση 0,85x).

Επομένως την έστω και οριακώς έναντι των καλών Nikon καλύτερη μεγέθυνση την έχουν οι Canon 40D και Pentax K10D (0,95x)
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
Ξεχάσαμε τις Sony.
Στην A700 έχει μεγέθυνση 0,90x, στην A100 0,83x

Περιέργως, η Olympus Ε-510 έχει σκόπευτρο με μεγέθυνση 0,92x....
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Τα πράγματα είναι ακόμη χειρότερα, διότι εδώ μιλούμε για διαγώνιο. Όμως στη πραγματικότητα αυτό που μετρά είναι η συνολική επιφάνεια. Έχω μεγάλη περιέργεια πάντως να δω το σκόπευτρο στην 450D.
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
Όταν λες διαγώνιο...?

Σίγουρα μετράει η φωτεινότητα, στον τομέα αυτό η εισαγωγική κατηγορία, με τους καθρέπτες και όχι πρίσμα, υστερεί, αλλά από εκεί και πέρα, το βασικότερο στοιχείο στο σκόπευτρο δεν είναι η μεγέθυνση που δίνει;
Όντως το σκόπευτρο της 450D υπόσχεται σχεδόν 10% αύξηση μεγέθυνσης έναντι των 400/350D.
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Επίσης θα πρέπει να λάβουμε υπόψη το εξής:

Στις φιλμάτες μηχανές είχαμε 24Χ36 χλστ. πλήρες κάδρο, άρα όση μείωση είχαμε στο σκόπευτρο (π.χ. 0,83 ή 0,90) οριζόταν με βάση αυτό το μέτρο.
Τώρα με τις μικρές μηχανές έχουμε το πλήρες καρέ υποπολλαπλασιαζόμενο Χ1,5 για ΝΙΚΟΝ, SONY, FUJI, 1,6 CANON, 2,0 OLYMPUS. Σε αυτό το μέγεθος θα μετρήσουμε τον υποπολλαπλασιασμό 0,70 ή 0,83 ή ό,τι άλλο. Γι αυτό όταν πάμε να δούμε μέσα από το σκόπευτρο μιας φιλμάτης μηχανής τυφλωνόμαστε. Η διαφορά δεν είναι μόνο 0,τόσο αλλά πολύ περισσότερο.
 

Ηλίας Σ.

AVClub Enthusiast
13 October 2006
1,251
Επίσης θα πρέπει να λάβουμε υπόψη το εξής:

Στις φιλμάτες μηχανές είχαμε 24Χ36 χλστ. πλήρες κάδρο, άρα όση μείωση είχαμε στο σκόπευτρο (π.χ. 0,83 ή 0,90) οριζόταν με βάση αυτό το μέτρο.
Τώρα με τις μικρές μηχανές έχουμε το πλήρες καρέ υποπολλαπλασιαζόμενο Χ1,5 για ΝΙΚΟΝ, SONY, FUJI, 1,6 CANON, 2,0 OLYMPUS. Σε αυτό το μέγεθος θα μετρήσουμε τον υποπολλαπλασιασμό 0,70 ή 0,83 ή ό,τι άλλο. Γι αυτό όταν πάμε να δούμε μέσα από το σκόπευτρο μιας φιλμάτης μηχανής τυφλωνόμαστε. Η διαφορά δεν είναι μόνο 0,τόσο αλλά πολύ περισσότερο.

Μπερδεύτηκα... Μιλάς για το μέγεθος που καταλήγουμε να βλέπουμε ή για την φωτεινότητα; Το μέγεθος που βλέπουμε είναι πάλι το 0,9 (περίπου) αυτού που τελικά θα φωτογραφήσουμε αλλά το φως νομίζω λιγοστεύει λόγω 1,5... Το πεντάπρισμα δεν ακολουθεί το μέγεθος του εκάστοτε ccd - καθρέπτη κλπ.;
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
και εγώ το τελευταίο νομίζω. Η "μεγέθυνση" κρίνεται από το είδωλο που φαίνεται από το σκόπευτρο με 50ρη φακό (συνήθως με -1 διοπτρία), σε σύγκριση με το τμήμα του αντίστοιχου πλάνου που βλέπουν τα μάτια μας, εάν δεν κάνω λάθος. Στη φωτεινότητα όντως υπάρχει τεράστια διαφορά... και όντως με έναν 50/1.4 σχεδόν τυφλώνεται κανείς!