"Γιαπωνέζικο λυκαυγές"

17 June 2006
14,350
51dLbgxkVvL._SS500_.jpg


Enrico Pieranunzi, Marc Johnson, Joey Baron: Live in Japan (Camjazz 2XCD-2007)

Ο Enrico Pieranunzi γεννήθηκε στη Ρώμη το 1949 και διαθέτει μια αξιοζήλευτη Ακαδημαϊκή παιδεία. Ξεκίνησε με την προοπτική να γίνει κοντσερτίστας του πιάνου. Στο δρόμο, του έκλεψε την ψυχή ο Bill Evans. Ακολούθησε μια πορεία που θύμιζε Δόκτορα Τζέκυλ και κύριο Χάϋντν: στη διάρκεια της ημέρας δίδασκε ανώτατα θεωρητικά και Κλασσικό πιάνο στο Κονσερβατουάρ του Frosinone. Ηταν ο βασικός πιανίστας στην ορχήστρα των κινηματογραφικών στούντιο που ηχογραφούσε τη μουσική για ταινίες του Ennio Morricone. Τα βράδια έπαιζε τζάζ. Η είσοδός του στη δισκογραφία χρονολογείται από το 1975.

Ο Pieranunzi είναι Ιταλός μέχρι το μεδούλι. Ακούς τη μουσική του και τη νιώθεις να έρχεται κατευθείαν μέσα από τις ταινίες της Τσινετσιτά του '60, γεμάτη Τραγούδι, μελόδραμα, νοσταλγία, ενοχή και τη λατρεία της γυναίκας. Είναι επίσης ρομαντικός, αλλά με την πρωταρχική σημασία του όρου: τη μια λυρικός και λεπταίσθητος, την άλλη παρορμητικός και καταρρακτώδης. Αλλοτε τολμηρός κι άλλοτε να παλινωδεί αβέβαιος. Άλλες φορές να σαρκάζει κι άλλες πάλι ενδοσκοπικός και στοχαστικός. Πάντα φλογερός και παλλόμενος. Δεδομένης της παιδείας του, ώρες ώρες έχεις την εντύπωση πως ακούς λέκτορα να δίνει διάλεξη σε χαμαιτυπείο: ένα σκανδαλιστικό κοκτέηλ, φτιαγμένο από απόηχους του Schubert και του Schumann, ιριδισμούς που φέρνουν στο νού τον Debussy, δριμύτητα και καυστικότητα που παραπέμπουν στον Prokofiev, καρυκευμένο με ισχυρές δόσεις ιλαροτραγωδίας, εξωτισμού, σύγχρονης έντεχνης μουσικής, blues και post-bop. Αν, για πολλούς, το σύγχρονο piano-trio ορίζεται στις μέρες μας από τύπους σαν τον Esbjorn Svenson, τον Brad Mehldau, τους Bad Plus ή τον Keith Jarrett, εδώ τους περιμένει μια μεγάλη έκπληξη: ο Pieranunzi είναι στον αντίποδα όλων αυτών. Σαν πιανίστας είναι εξαιρετικά ταπεινόφρων: το παίξιμό του δεν είναι ποτέ ναρκισσιστικό και φιλάρεσκο. Δεν θα τον ακούσεις ποτέ να ακκίζεται ασύστολα, όπως κάνουν συχνά πολλοί από τους ομότεχνούς του. Καλλιτεχνικά, το τρίο του είναι υπόδειγμα εσωτερικής δημοκρατίας, πειθαρχίας και πολύ -μα πάρα πολύ...- σκληρής δουλειάς.

Από το 1984, οι βασικοί του συνεργάτες είναι ο Marc Johnson στο μπάσο και ο Joey Baron στα τύμπανα. Οι τρείς μουσικοί ξέρουν ο ένας τον άλλο απέξω κι ανακατωτά και βρίσκονται με κλειστά μάτια, ακόμα και μέσα στους πιο Δαιδαλώδεις αρμονικούς λαβύρινθους.
Το “Live in Japan” είναι απάνθισμα από τις 5 συναυλίες που έδοσε το τρίο στην Ιαπωνία το 2004. Κυκλοφόρησε πέρυσι και είναι ανάμεσα στα 4 ή 5 καλύτερα άλμπουμ piano-trio των τελευταίων χρόνων. Στη διάρκεια των 2 CDs, ο ακροατής του περνάει από 40 κύματα.
Καταρχήν ο μπασίστας είναι ένας από τους κορυφαίους σύγχρονους μάστορες στο όργανό του. Τα σόλο του ξεχειλίζουν από ενέργεια και κάνει συνέχεια μελωδικούς υπαινιγμούς. Μαζί με τα παραδοσιακά του καθήκοντα, τον ακούς κάθε τόσο να αφήνεται σε μελωδικές αναστροφές, να γρατζουνάει τις χορδές του ή να στήνει μια πανδαισία από μικρά κομψά riffs που τα σκορπίζει εδώ κι εκεί να φτεροκοπούν ολοτρίγυρα – σαν σημαδούρες που σε βοηθούν να μη χάνεις το νήμα, καθώς το πιάνο και τα τύμπανα ξεχύνονται σε εκρηκτικούς free διάλογους, βίαιες πολυρυθμικές πολυφωνίες που σπρώχνουν τα όρια της τονικότητας. Ο ντράμερ διαθέτει γρήγορα ανακλαστικά και είναι από τους πιο μελωδικούς στην πιάτσα, άλλοτε χρωματικός κι άλλοτε να συνδιαλέγεται πυρετικά με τους άλλους δύο ή να τους σπιρουνίζει με έναν καταιγισμό από τονικά και ρυθμικά κοντράστ.
Σε ολόκληρη τη διάρκεια του άλμπουμ, σε θαμπώνει αυτή η αναζωογονητική αίσθηση περιπέτειας, η ετοιμότητα, η επαγρύπνηση και η σβελτάδα που χαρακτηρίζουν τη μεγάλη τζάζ: οι μουσικοί δημιουργούν κυριολεκτικά “στην Αρένα”, μπροστά στο κοινό, χωρίς περιθώρια για λάθη, χωρίς τη δυνατότητα για διορθώσεις, σβησίματα, αναθεωρήσεις και δεύτερες σκέψεις. Ξέρουν στιγμιαία τι να παραλείψουν ή πότε ο πίνακας είναι τελειωμένος και πλήρης: πότε να προσδιορίσουν μια φράση, πώς να τη στολίσουν, που να υπερθεματίσουν και πότε να κλείσουν.
Οι μεγάλες στιγμές είναι οι 2 αφηρημένες εξπρεσιονιστικές σουίτες, συλλογικοί αυτοσχεδιασμοί με διάρκεια γύρω στα 15 λεπτά ο καθένας στον πρώτο δίσκο κι άλλος ένας, 11λεπτος, στο δεύτερο. Πλαισιώνονται από 4 συνθέσεις του Morricone, 6 του πιανίστα και μία του ντράμερ.
Από τα 110 περίπου λεπτά της συνολικής διάρκειας, δεν πετάς το παραμικρό.
 
Last edited:

GeonX

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
2,755
…αφεντικό, συνήθως όταν ακούω συγκροτήματα, μουσικούς κλπ να κυκλοφορούν κάτι με τίτλο «Live in Japan» μη ερωτήσεις γιατί, κρατώ μικρό καλάθι… σήμερα όμως έγραψε τη μαγική λέξη... Morricone συνεπώς add to cart ;) εντυπώσεις όταν παραλάβω ;)
 
17 June 2006
14,350
…αφεντικό, συνήθως όταν ακούω συγκροτήματα, μουσικούς κλπ να κυκλοφορούν κάτι με τίτλο «Live in Japan» μη ερωτήσεις γιατί, κρατώ μικρό καλάθι… σήμερα όμως έγραψε τη μαγική λέξη... Morricone συνεπώς add to cart ;) εντυπώσεις όταν παραλάβω ;)

Μήήήήήή!!! :speechless-smiley-0 :bang: :frusty: :D
 
10 July 2006
5,257
Θεσσαλονίκη
Απάντηση: Re: "Γιαπωνέζικο λυκαυγές"

Μήήήήήή!!! :speechless-smiley-0 :bang: :frusty: :D

Δεν θα ξαναγράψω τη μαγική λέξη... Morricone
Δεν θα ξαναγράψω τη μαγική λέξη... Morricone
Δεν θα ξαναγράψω τη μαγική λέξη... Morricone
Δεν θα ξαναγράψω τη μαγική λέξη... Morricone
Δεν θα ξαναγράψω τη μαγική λέξη... Morricone
Δεν θα ξαναγράψω τη μαγική λέξη... Morricone
Δεν θα ξαναγράψω τη μαγική λέξη... Morricone
Δεν θα ξαναγράψω τη μαγική λέξη... Morricone
Δεν θα ξαναγράψω τη μαγική λέξη... Morricone

:flipout::flipout::flipout::flipout:​
 

Tasos_Th

Supreme Member
5 September 2006
3,060
Goteborg, Vastra Gotaland, SVERIGE
Κώστα ταξινομήθηκε στα ήδη ταξινομημένα της Jazz.
Υπενθυμίζω πως θα ενημερώνω με μήνυμα στο εκάστοτε Thread ότι ανέβηκε στο Index , αν δεν το κάνω στείλτε ένα pm.

Όσον αφορά στο cd, και γενικά στον Pieranunzi έχω αρκετά δικά του, κυρίως σε έργα του Morricone και είναι εξαιρετικός, όπως και η παρουσίαση για το συγκεκριμένο.
 
17 June 2006
62,722
Χολαργός
Εχοντας τά c.d. μέ τά ´σχόλια´πάνω σέ αρχικά μοτίβα τού Morricone πού τά θεωρώ αριστουργηματικά ,σκοπεύω να προσθέσω στην συλλογή μου και την άκρως ελκυστική πρόταση τού Κώστα.
 

Skakinen

AVClub Fanatic
22 November 2006
10,045
Αθήνα
Μόλις άκουσα αυτό:
Enrico Pieranunzi - The Night gone by

Κυκλοφορεί με δύο εξώφυλλα;

Δεν ξέρω πώς αξιολογείται από όσους γνωρίζουν κι άλλες δουλειές του Ιταλού αλλά όσο με αφορά υπάρχει θέμα με τον κύριο.
Τα προαναφερθέντα (Live in Japan, play morricone) ήδη μπήκαν στη λίστα των προς απόκτηση.
 

Attachments

  • Pieranunzi.jpg
    Pieranunzi.jpg
    20.3 KB · Views: 5
  • Pieranunzi 2.jpg
    Pieranunzi 2.jpg
    29.4 KB · Views: 4
17 June 2006
14,350
Πάρε τα 2 που έχεις στη λίστα σου -3 για την ακρίβεια: το Morricone έχει και sequence εξίσου καλή- και το "Doorways", ντουέτο με τον Paul Motian.
Eίναι αρκετά.
 

Skakinen

AVClub Fanatic
22 November 2006
10,045
Αθήνα
...ρώτα και το Σωτήρη, καλού κακού: μπορεί να θέλει να ξεφορτωθεί το δικό του Live In Japan ;)

Σωστός!!!
Τώρα θυμήθηκα ότι και από το Live In Japan (όπως και με το Live in Mondsee) ''κάηκε''.
Ίσως δεν τα σηκώνει τα Live αυτό το παιδί...
:D
 

Busoni

Supreme Member
5 July 2006
3,290
Πάτρα
Eίστε βιαστικοί και λαθεύετε :grandpa:
Διοτι την πάτησα με το Turns του Bley. Ο Bley εξιλεώθηκε, σε 'μενα
μονο, με το Solos in Mondsee. Επίσης, ύποπτοι δίσκοι και δισκάκια
δεν ξεφορτώνονται. Τουλάχιστο όχι μέχρι να αθωωθούν εντελώς...;)
 
14 December 2006
4,265
Οταν τα πράγματα είναι τόσο καλά όσο υποψιάζεσαι ενθουσιάζεσαι όταν είναι ακόμα καλύτερα χαίρεσαι.Τι έξοχη δουλειά είναι αυτή και πόσο αβίαστα ρέει?

Σε ευχαριστώ Κώστα-bye-

To Paris δεν το έχω ακούσει ακόμα.Προς το παρόν έχω βυθιστεί στο Japan