- 19 June 2006
- 15,781
Γιά ρίξτε μιά ματιά...
http://www.pbase.com/hwatt/scotland&page=1
Ο ίδιος ο φωτογράφος διευκρινίζει ότι οι φωτογραφίες είναι αποτέλεσμα μίας και μόνο λήψης σε φίλμ και δεν έχει γίνει καμμιά επεξεργασία έξω από την κάμερα. Οι οποιεσδήποτε χρωματικές αλλαγές έχουν γίνει πάνω στην μηχανή την στιγμή της λήψης με πολωτικά και ουδέτερα φίλτρα με μόνο σκοπό να αποδώσει αυτό που έβλεπε εκείνη την στιγμή... Χρησιμοποιεί το Velvia - ένα φίλμ υψηλού χρωματικού κορεσμού - το οποίο του επαναφέρει στην μνήμη την σκηνή, καλύτερα από οτιδήποτε άλλο στην αγορά...
Και όπως λέει ο ίδιος, υπάρχει μία φοβερή παράπλευρη εντύπωση (terrible side effect) με την ψηφιακή φωτογραφία και το Photoshop ιδιαίτερα, σύμφωνα με την οποία "εφ'οσον μιά φωτογραφία μπορεί να επεξεργαστεί/τροποποιηθεί, τότε αυτή ΕΧΕΙ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΘΕΙ"... Ισχυρίζεται ότι στην περίπτωσή του, αυτό ΔΕΝ ίσχύει, είτε το πιστεύουμε, είτε όχι...
( Just a point I would like to make about the pictures you see in my galleries at PBase.
All of the pictures you see here originate from a transparency, they are carefully scanned by me to exactly match the colour, density and contrast of the original, this is done with the transparency placed on a calibrated light box and that is then used as a reference and comparison for the final processed image. Apart from essential commercial integrity, the whole ethos of my photography is visual honesty, namely, if you were standing beside me at the time I was taking the shot then hopefully you would see what I was seeing.
All the photographs are taken in one exposure and any "manipulation/airbrushing" is done in camera with the use of polarisers, or neutral density graduated filters with the sole aim of reproducing what I am seeing with my own eyes. These filters are used to cater for the deficiency of film not to reinterpret the original scene. Velvia is a highly saturated colour transparency film with its own distinct colour palette, it cannot reproduce the original scene with the dexterity and ease that the human eye is capable, neither can any film or digital camera for that matter, but it does match my memory of the scene better than anything else on the market and I personally feel I am transported back there again when I review the original image and that is my goal.
I have given my explanation because there is a terrible side effect with digital photography and photoshop in particular, namely a belief that "just because a photograph can be manipulated, IT MUST HAVE BEEN", well, in my case, NOT so, whether you choose to believe it is entirely up to you. )
Να τον πιστέψουμε?
Πέρα από τις ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΕΣ φωτογραφίες. έμπνευση και σκηνοθεσία, ομολογώ ότι δεν μπορώ να τον πιστέψω... π.χ εδώ...
http://www.pbase.com/hwatt/image/66063009
δεν φτάνει μόνο το πολωτικό γιά αυτό το χρώμα...
http://www.pbase.com/hwatt/scotland&page=1
Ο ίδιος ο φωτογράφος διευκρινίζει ότι οι φωτογραφίες είναι αποτέλεσμα μίας και μόνο λήψης σε φίλμ και δεν έχει γίνει καμμιά επεξεργασία έξω από την κάμερα. Οι οποιεσδήποτε χρωματικές αλλαγές έχουν γίνει πάνω στην μηχανή την στιγμή της λήψης με πολωτικά και ουδέτερα φίλτρα με μόνο σκοπό να αποδώσει αυτό που έβλεπε εκείνη την στιγμή... Χρησιμοποιεί το Velvia - ένα φίλμ υψηλού χρωματικού κορεσμού - το οποίο του επαναφέρει στην μνήμη την σκηνή, καλύτερα από οτιδήποτε άλλο στην αγορά...
Και όπως λέει ο ίδιος, υπάρχει μία φοβερή παράπλευρη εντύπωση (terrible side effect) με την ψηφιακή φωτογραφία και το Photoshop ιδιαίτερα, σύμφωνα με την οποία "εφ'οσον μιά φωτογραφία μπορεί να επεξεργαστεί/τροποποιηθεί, τότε αυτή ΕΧΕΙ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΘΕΙ"... Ισχυρίζεται ότι στην περίπτωσή του, αυτό ΔΕΝ ίσχύει, είτε το πιστεύουμε, είτε όχι...
( Just a point I would like to make about the pictures you see in my galleries at PBase.
All of the pictures you see here originate from a transparency, they are carefully scanned by me to exactly match the colour, density and contrast of the original, this is done with the transparency placed on a calibrated light box and that is then used as a reference and comparison for the final processed image. Apart from essential commercial integrity, the whole ethos of my photography is visual honesty, namely, if you were standing beside me at the time I was taking the shot then hopefully you would see what I was seeing.
All the photographs are taken in one exposure and any "manipulation/airbrushing" is done in camera with the use of polarisers, or neutral density graduated filters with the sole aim of reproducing what I am seeing with my own eyes. These filters are used to cater for the deficiency of film not to reinterpret the original scene. Velvia is a highly saturated colour transparency film with its own distinct colour palette, it cannot reproduce the original scene with the dexterity and ease that the human eye is capable, neither can any film or digital camera for that matter, but it does match my memory of the scene better than anything else on the market and I personally feel I am transported back there again when I review the original image and that is my goal.
I have given my explanation because there is a terrible side effect with digital photography and photoshop in particular, namely a belief that "just because a photograph can be manipulated, IT MUST HAVE BEEN", well, in my case, NOT so, whether you choose to believe it is entirely up to you. )
Να τον πιστέψουμε?
Πέρα από τις ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΕΣ φωτογραφίες. έμπνευση και σκηνοθεσία, ομολογώ ότι δεν μπορώ να τον πιστέψω... π.χ εδώ...
http://www.pbase.com/hwatt/image/66063009
δεν φτάνει μόνο το πολωτικό γιά αυτό το χρώμα...