Επεξεργασία, ή όχι ?

BIOS

AVClub Fanatic
19 June 2006
15,781
Γιά ρίξτε μιά ματιά...

http://www.pbase.com/hwatt/scotland&page=1

Ο ίδιος ο φωτογράφος διευκρινίζει ότι οι φωτογραφίες είναι αποτέλεσμα μίας και μόνο λήψης σε φίλμ και δεν έχει γίνει καμμιά επεξεργασία έξω από την κάμερα. Οι οποιεσδήποτε χρωματικές αλλαγές έχουν γίνει πάνω στην μηχανή την στιγμή της λήψης με πολωτικά και ουδέτερα φίλτρα με μόνο σκοπό να αποδώσει αυτό που έβλεπε εκείνη την στιγμή... Χρησιμοποιεί το Velvia - ένα φίλμ υψηλού χρωματικού κορεσμού - το οποίο του επαναφέρει στην μνήμη την σκηνή, καλύτερα από οτιδήποτε άλλο στην αγορά...
Και όπως λέει ο ίδιος, υπάρχει μία φοβερή παράπλευρη εντύπωση (terrible side effect) με την ψηφιακή φωτογραφία και το Photoshop ιδιαίτερα, σύμφωνα με την οποία "εφ'οσον μιά φωτογραφία μπορεί να επεξεργαστεί/τροποποιηθεί, τότε αυτή ΕΧΕΙ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΘΕΙ"... Ισχυρίζεται ότι στην περίπτωσή του, αυτό ΔΕΝ ίσχύει, είτε το πιστεύουμε, είτε όχι...

( Just a point I would like to make about the pictures you see in my galleries at PBase.
All of the pictures you see here originate from a transparency, they are carefully scanned by me to exactly match the colour, density and contrast of the original, this is done with the transparency placed on a calibrated light box and that is then used as a reference and comparison for the final processed image. Apart from essential commercial integrity, the whole ethos of my photography is visual honesty, namely, if you were standing beside me at the time I was taking the shot then hopefully you would see what I was seeing.
All the photographs are taken in one exposure and any "manipulation/airbrushing" is done in camera with the use of polarisers, or neutral density graduated filters with the sole aim of reproducing what I am seeing with my own eyes. These filters are used to cater for the deficiency of film not to reinterpret the original scene. Velvia is a highly saturated colour transparency film with its own distinct colour palette, it cannot reproduce the original scene with the dexterity and ease that the human eye is capable, neither can any film or digital camera for that matter, but it does match my memory of the scene better than anything else on the market and I personally feel I am transported back there again when I review the original image and that is my goal.
I have given my explanation because there is a terrible side effect with digital photography and photoshop in particular, namely a belief that "just because a photograph can be manipulated, IT MUST HAVE BEEN", well, in my case, NOT so, whether you choose to believe it is entirely up to you. )

Να τον πιστέψουμε?

Πέρα από τις ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΕΣ φωτογραφίες. έμπνευση και σκηνοθεσία, ομολογώ ότι δεν μπορώ να τον πιστέψω... π.χ εδώ...
http://www.pbase.com/hwatt/image/66063009
δεν φτάνει μόνο το πολωτικό γιά αυτό το χρώμα...
 

Haagenti

AVClub Fanatic
18 November 2006
16,559
Ministry Of Silly Walks
δεν ξέρω αν είναι αλήθεια αυτό που λέει αλλά οι φωτογραφίες είναι απίστευτες,,,,,ειδικά το βάθος πεδίου είναι εντυπωσιακο (αν όχι εξωπραγματικό......)....
 

AlexTheodin

Supreme Member
25 December 2007
5,912
Athens, Thessaloniki, Köln
Εντυπωσιακές!!!
Πώς μπορείς να κάνεις μία απλή φωτογραφία να μοιάζει έτσι? Άν είναι αλήθεια αυτό που λέει θέλω να πάρω και εγώ velvia... Αν όχι θέλει πολύ δουλεία στο photoshop να πετύχεις τέτοια χρώματα...
Ήδη μερικες μπήκαν για desktop theme...
 

Ηλίας Σ.

AVClub Enthusiast
13 October 2006
1,251
Κι όμως, κάποιες στιγμές της ημέρας το φως δίνει αυτά τα χρώματα. Κάποια μέρη μοιάζουν σαν να έχουν δικά τους χρώματα με το δικό τους ιδιαίτερο φωτισμό. Σκωτία, Τοσκάνη, Φιλιππίνες είναι κάποια παραδείγματα που μου έρχονται στο μυαλό....
Το ζήτημα είναι να έχεις τον χρόνο να τα δεις, φωτογραφική μηχανή μαζί σου και γνώση του τρόπου να τα "γράψεις" όπως είναι. Πόσο συχνά σας τυχαίνει άλλα να βλέπετε εσείς κι άλλα να κρατάει η μηχανή;
Ο άνθρωπος τραβάει με μια Pentax 67 II και δείχνει να ξέρει καλά τι κάνει και με τον εξοπλισμό του και με τον τρόπο παρουσίασης των θεμάτων του. Στο μεσαίο format συχνά ο κόπος ανταμείβεται πλουσιοπάροχα! Τόσοι επαγγελματίες που επιμένουν σε αυτό δεν "κόλλησαν" τυχαία...
 

BIOS

AVClub Fanatic
19 June 2006
15,781
Αναγνωρίζει και ο ίδιος ότι τα πραγματικά χρώματα ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ αυτά. Γι'αυτό και τα τονίζει χρησιμοποιόντας το Velvia... Γι'αυτόν, ΑΥΤΑ τα χρώματα του επαναφέρουν στην μνήμη την σκηνή της λήψης, κι εμένα δεν μου πέφτει λόγος...H απορία μου είναι αν όπως ισχυρίζεται πετυχαίνει αυτό το υπέροχο αποτέλεσμα πραγματικά χωρίς περαιτέρω επεξεργασία - απευθείας στην μηχανή - και μάλιστα σε αναλογική μηχανή όπου δεν έχει την πολυτέλεια να δει τι τράβηξε έτσι ωστε να αλλάξει κάποιες ρυθμίσεις ή την τεχνική του... (Βέβαια κάποιος που έχει τραβήξει μελετημένα μερικές χιλιάδες φωτογραφίες με την μηχανή του δεν χρειάζεται να έχει display γιά να ξέρει τι τράβηξε και πως...)
 
Last edited:

BIOS

AVClub Fanatic
19 June 2006
15,781
δεν ξέρω αν είναι αλήθεια αυτό που λέει αλλά οι φωτογραφίες είναι απίστευτες,,,,,ειδικά το βάθος πεδίου είναι εντυπωσιακο (αν όχι εξωπραγματικό......)....

Με καλό και πολύ ευρυγώνιο φακό μπορείς να ελαχιστοποιήσεις το βάθος πεδίου και όλες όσες είδα είναι τραβηγμένες με τρίποδο (φυσικά)...
 

BIOS

AVClub Fanatic
19 June 2006
15,781
...
Ήδη μερικες μπήκαν για desktop theme...

Ναι, όλες, μία προς μία, είναι για desktop...
Μου δίνουν την εντύπωση πραγματικής φωτογραφίας και ταυτόχρονα πίνακα ζωγραφικής...
 

Ηλίας Κ

Supreme Member
7 July 2006
4,931
Αθήνα
Αν και δε μπορώ να ξέρω αν λέει αλήθεια,
αλλά επειδή ξέρω τις δυνατότητες του velvia (το χρησιμοποιώ συχνά) και επίσης έχω μια μικρή ιδέα για τις δυνατότητες του μεγάλου φορμά, τον πιστεύω.
Ναι, δε χρειάζεται επεξεργασία να πάρεις τέτοια χρώματα με φιλμ, τραβάς με velvia 50 ASA και στη συνέχεια σκανάρεις με καλής ποιότητας φιλμ σκάνερ και αυτό είναι το αποτέλεσμα. Αν έχεις δυνατότητα να τραβάς καλές φωτό φυσικά.

Φανταστείτε τώρα αυτή τη διαφάνεια να τη δεις σε σκοτεινό δωμάτιο, σε οθόνη 1,20μ, σου πέφτουν τα σαγόνια...
 

nilo

AVClub Addicted Member
5 March 2007
1,482
Athens
πολυ ωραιο θεμα Bios. Απο εχθες τις κοιταω. Ειναι ακριβως στα χρωματα που προτιμω. Αλλα εδω δεν ειναι μονο τα χρωματα που ειναι bigger than life. To velvia 50 ειναι μυθικο πια (ποτε δεν το εχω χρησιμοποιησει) και πιθανον να μπορει να σου δωσει τοσο bold χρωματα. Αλλα εχω παθει πλακα με την super high definition εικονα των φωτογραφιων του. Εδω ειναι ο ορισμος της "υψηλης ευκρινειας". Σε μια dslr μπορεις να τσιτωσεις το sharpness στο full και να παρεις υψηλη ευκρινεια (= βαθος πεδιου) αλλα μαζι θα παρεις και προβληματα. Μονο με το διαφραγμα δεν γινεται.

Ενταξει οταν τραβαει σε επιλεγμενες στιγμες της ημερας ( direct sunlight)οπου το φως ειναι κατοπτρικο μπορει να παιρνει εντονη οξυτητα αλλα το χρωμα χανει το saturation. Oχι ομως εδω. Μαλλον το velvia τον βοηθαει.

Και εγω σου λεω οτι καποια στιγμη μπορουμε να αποθανατισουμε και εμεις μια τετοια εικονα.
Εδω ο ανθρωπος τις σκηνες αυτες τις εχει κανει καραμελα. Και οπως λες και εσυ χωρις να βλεπει τι τραβαει. Τι να πω. Αν λεει την αληθεια , ειναι ιδιοφυια. Αν οχι.........
 

Photis

Supreme Member
4 July 2006
4,796
behind the camera
Εγώ θα σταθώ περισσότερο σε αυτό που είπε ο Ηλίας Σ. για τον φως συγκεκριμένων περιοχών. Αν έχουμε στο νου μας μόνο τί τραβάμε στην Ελλάδα (κυρίως καλοκαίρι, οπότε και το φως είναι πολύ σκληρό) τότε μας φαίνεται αδύνατο να πιστέψουμε ότι στις φωτογραφίες αυτές δεν υπήρξε "πείραγμα" στα χρώματα. Τα πολωτικά φίλτρα αφορούν κυρίως το κοντράστ και λιγότερο τα χρώματα από όσο γνωρίζω.
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
Ο άνθρωπος τραβάει με μια Pentax 67 II

ε, τι να πούμε παραπάνω.... αντί για έναν αισθητήρα 22.2 x 14.8 mm (βλ Canon) έχουμε φιλμ 6 χ 7 εκατοστά...

Μιλάμε για επιφάνεια 12,8 φορές μεγαλύτερη. Φυσικά τα κυριότερα στοιχεία των φωτογραφιών που βλέπουμε είναι το τοπίο, το κάδρο και το φως, όμως πέραν αυτών είναι νομίζω ο χρωματικός πλούτος, το δυναμικό εύρος και η μετάβαση των τόνων στις παραπάνω φωτογραφίες που μας εντυπωσιάζει, σε σχέση τουλάχιστον με τα (σημερινά) ειωθότα.


Όμως σκεφτείτε και τον μπελά πίσω από τις φωτογραφίες αυτές. Οι περισσότεροι ονειρεύεστε μία κόμπακτ να χωράει στην τσέπη του πουκαμίσου.
 

nilo

AVClub Addicted Member
5 March 2007
1,482
Athens
εγω πιστευω παλι οτι το μυστικο ειναι αλλου.

Ελλειψη ατμοσφαιρας. Οι ανθρωποι δεν εχουν ατμοσφαιρα εκει. :fahne90:

Πιο σοβαρα, μαλλον στη Σκωτια στα μερη που τραβαει, σωματιδια της υλης δεν πρεπει να αιωρουνται(πολλα) στην ατμοσφαιρα. Το φως εχει την λιγοτερη δυνατη διαχυση με αποτελεσμα η ευκρινεια στο βαθος πεδιου να δειχνει εξωπραγματικη (οπως σωστα λεει ο dabrutal).
 

Ηλίας Κ

Supreme Member
7 July 2006
4,931
Αθήνα
ε, τι να πούμε παραπάνω.... αντί για έναν αισθητήρα 22.2 x 14.8 mm (βλ Canon) έχουμε φιλμ 6 χ 7 εκατοστά...

Μιλάμε για επιφάνεια 12,8 φορές μεγαλύτερη.

Σίγουρα αυτό που λές έχει μεγάλη σημασία αλλά ίσως και το velvia γενικότερα να είναι καλύτερο από του σημερινούς αισθητήρες...
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
Σιγά μην ήταν και κατάλληλη η συζυγία των πλανητών όταν τραβήχθηκαν

:flipout::flipout:

Σίγουρα οι καιρικές συνθήκες ήταν οι κατάλληλες, και εδώ όταν φυσάει όμως δεν έχουμε μερικές φορές ατμόσφαιρα κρύσταλλο;

Αυτό που κάνει τη διαφορά σε σχέση με άλλες φωτογραφίες τραβηγμένες σε ανάλογες συνθήκες, είναι το μεσαίο φορμά και το φιλμ που χρησιμοποιήθηκε.
 

nilo

AVClub Addicted Member
5 March 2007
1,482
Athens
λοιπον Ηλια σου εχω καλα νεα. Κατα τον Rockwell η νεα σου D300 μπορει να τραβηξει το ιδιο η περισσοτερο δυνατα χρωματα απο το velvia.

My Nikon D300 and Nikon D3 let me get wilder colors than any previous Nikon, including film cameras loaded with Fuji Velvia 50

http://www.kenrockwell.com/nikon/d300/picture-control.htm


μηπως πρεπει να κανουμε ενα τεστακι?
 
Last edited:

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Μόνο όποιος έχει τραβήξει με velvia 50 (προσέξτε όχι το 100 ή το 100F) , ξέρει τί κάνει και βρίσκεται σε συγκεκριμένο μέρος την κατάλληλη χρονική στιγμή μπορεί να καταλάβει περί τίνους πρόκειται. Οι άλλοι απλώς αμφιβάλλουν.

Εχω περίπου 300 slides με τέτοια χρώματα. Όποιος θέλει μπορεί να τα δει.

ΥΣΤ. Το velvia 50 δεν θέλει πολωτικό φίλτρο. Απαγορεύεται. Διότι από μόνο του πολώνει το φως. Δίνει μάλιστα μια πορτοκαλί ματζέντα απόχρωση που κάνει τους λευκούς ανθρώπους ερυθρόδερμους, αλλά τη φύση την κολακεύει αφάνταστα...
 

Ηλίας Κ

Supreme Member
7 July 2006
4,931
Αθήνα
Δίνει μάλιστα μια πορτοκαλί ματζέντα απόχρωση που κάνει τους λευκούς ανθρώπους ερυθρόδερμους, αλλά τη φύση την κολακεύει αφάνταστα...

Αυτό είναι το μόνο μειον του, δεν κάνει για πορτραίτα. Εκτός από την απόχρωση που δίνει στο το δέρμα, το αγριεύει και λίγο, βγάζεις γυναικείο πρόσωπο και βγαίνει σαν ...αξύριστο :smile:
για θετικό γενικής χρήσης προτιμώ το provia.