Η μυρωδιά του βινυλίου - Serpico

Νότης

AVClub Enthusiast
14 October 2009
731
Αιγάλεω


Όταν ο Μίκης ζήτησε το σενάριο, ο Σύντνεϋ Λιούμετ πήδηξε από τη χαρά του, γιατί κατάλαβε ότι αυτό είναι το πολυπόθητο ναι, στην παράκλησή του προς τον μεγάλο συνθέτη να του γράψει τη μουσική. Είχε χρειαστεί να περιμένει πάνω από 30 ημέρες και καθυστερούσε την παραγωγή, μόνο γι αυτό. Ο Μίκης έγραψε το κυρίως θέμα της ταινίας με επικό τρόπο, καθώς αντελήφθει τις μοναχικές στιγμές του Φρανκ Σέρπικο και τον πόλεμο που του κήρυξε το διεφθαρμένο σύστημα. Και μετά όλα αλλάζουν μονομιάς! Η jazz παίρνει τη σκυτάλη και εξελίσσεται σε πρωτεύουσα θεματική κομμάτι το κομμάτι. Το honest cop μας βάζει στο κλίμα με πολύ ευαισθησία, παρ’ ότι πολύ λίγο και σιγά ακούγεται στην ταινία. Ακολουθεί το alone in the apartment με την μελαγχολική του τρομπέτα και το χαμηλόφωνο σαξόφωνο που συνεχίζει τη μελωδία και δίνει τον πικρό τόνο της μοναξιάς. Φυσικά ανακυκλώνεται το πρωταρχικό θέμα των τίτλων, αλλά με πόσο διαφορετικό και jazzy τρόπο αλήθεια;! Δυστυχώς κάποια στιγμή τελειώνει... Κι άλλη παραλλαγή στο ίδιο θέμα και καταλαβαίνει κανείς πόσο ανεξάντλητος ήταν ο συνθέτης στην ενορχήστρωση. Τώρα σειρά έχουν τα φλάουτα και η τρομπέτα με το πιάνο και το βιμπράφωνο που ανακατεύονται στο παιχνίδισμα της αρμονίας. Είδα πάλι την ταινία και διαπίστωσα, ότι πολύ λίγη από τη μουσική του δίσκου έχει χρησιμοποιηθεί. Παρ’ ότι την χρειαζόταν, ο Λιούμετ αποφάσισε να γράφει σε μια υποβλητική σιωπή, της σκηνές που ο Μίκης οργίαζε με τους τίτλους που έστειλε βάσει σεναρίου, ειδικά στο on the streets έτσι που δεν μπορεί κανείς να χαρακτηρίσει το είδος του δίσκου. Η κατάμαυρη εισαγωγή αλλά Isaac Hayes και το jazz-funk πανηγύρι που ακολουθεί κάνει τον ανυποψίαστο ακροατή να κουνιέται ολόκληρος σαν χεβυμεταλλάς! Αλλά εμάς μας έμεινε ο δίσκος! Στο flashback έχουμε κλασική τζαζ, έχουμε λίγο αβαντγκάρντ και ορχηστρική μουσική, την ώρα που ένα μαντολίνο δίνει το ελληνικό χρώμα στην πασίγνωστη μελωδία. Την ίδια ακριβώς μελωδία, που ο Μίκης αργότερα έντυσε το ποίημα του Μανώλη Αναγνωστάκη «δρόμοι παλιοί» και το είπε στον δίσκο «μπαλάντες» η Μαργαρίτα Ζορμπαλά. Το disillusion είναι μία γλυκιά αναμονή του τέλους, σε λίγο πέφτουν οι τίτλοι και μέχρι να τα διαβάσουμε όλα και ν’ αδειάσει η αίθουσα, ακούμε την - για εμένα -€“ καλύτερη ενορχήστρωση του SERPICO.
 
14 December 2006
4,265
O Μίκης και ο Μάνος είναι υποτιμημένοι στην Ελλάδα, απλά επειδή ο περισσότερος κόσμος δεν γνωρίζει το εύρος των μουσικών και καλλιτεχνικών ικανοτήτων τους.
Σε αρκετά blaxploitation φόρουμ έχω δει το on the streets με υψηλοτέρα ratings από το shaft.

Επιτρέψτε μου μία μικρή παρέμβαση μιας και ο Bob James έχει βάλει το χεράκι του στο Serpico…Όταν βρείτε χρόνο ρίξτε μία ματιά σε αυτόν τον δίσκο. Είναι από εκείνες τις περιπτώσεις που το easy listening κόβει σαν χαρτί. Ματώνεις χωρίς να το καταλάβεις

518YSD6BKVL.jpg



Ευχαριστούμε Νότη, για ένα από τα κορυφαία soundtarcks της δεκαετίας του 70.
 

Νότης

AVClub Enthusiast
14 October 2009
731
Αιγάλεω
O Μίκης και ο Μάνος είναι υποτιμημένοι στην Ελλάδα, απλά επειδή ο περισσότερος κόσμος δεν γνωρίζει το εύρος των μουσικών και καλλιτεχνικών ικανοτήτων τους.
Σε αρκετά blaxploitation φόρουμ έχω δει το on the streets με υψηλοτέρα ratings από το shaft.

Για το συγκεκριμένο θέμα και το πόσο αλήθεια είναι αυτό, θα επανέλθω σύντομα.
 

grio

Αν. Γενικός Διαχειριστής
Staff member
16 March 2011
4,305
Αθήνα
Παίδες μου, γενικώς, ο Θεοδωράκης ποτέ δεν υπήρξε υποτιμημένος, το αντίθετο θα έλεγα. Αυτό που είναι βέβαια γεγονός είναι ότι κάποιες δουλειές του, όπως το σάουντρακ του Σέρπικο, δεν έτυχαν της αναγνώρισης που θα τους άξιζε. Στα μέσα της δεκαετίας του '70 τα κριτήρια αξιολόγησης ήταν πολύ διαφορετικά και οπωσδήποτε βάρυνε το φορτισμένο κλίμα της μεταπολίτευσης με όλους τους τότε νεόκοπους "αντιστασιακούς" που δημιούργησαν όλη αυτή την ευτράπελη εικόνα του στρατευμένου και πολιτικού τραγουδιού. Ο Χατζιδάκις, τώρα, ήταν μια άλλη τελείως διαφορετική ιστορία, την οποία όμως θα πούμε στο πρέπον νήμα...
 

superfly

Moderator
Staff member
21 November 2008
15,732
πετρουπολη
Απάντηση: Re: Η μυρωδιά του βινυλίου - Serpico

Σε αρκετά blaxploitation φόρουμ έχω δει το on the streets με υψηλοτέρα ratings από το shaft.

Ποσο δικιο εχεις Γιωργο...Το Βlaxploitation.com εχει το Serpico σαν εναν απο τους πιο επιδραστικους,για το ειδος,δισκους.

Καταπληκτικο soundtrack,σου καρφωνεται στο μυαλο απο τη θεαση της ταινιας χωρις καν να χρειαστει να το ακουσεις μεμονομενα.

Θενξ Νοτη...
 

Νότης

AVClub Enthusiast
14 October 2009
731
Αιγάλεω
Και όμως! Βάλτο να το ακούσεις από το you tube αν δεν τό έχεις και θα δείς πόσα πολλά είναι απ' έξω. Φυσικά εγώ παρουσίασα περισσότερο τον δίσκο παρά τη μουσική της ταινίας.
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,351
έχει καταφέρει κανείς να βρει credits για τον κόσμο που έδωσε το παρών στο στούντιο?

αν και ψιλουποψιάζομαι...

NY times:

Aside from a couple of romantic interludes that threaten to bring things to a halt, the only major fault of the film is the absolutely terrible soundtrack score by Mikis Theodorakis. It is redundant and dumb, the way English subtitles might be.

If you can stop up your ears to this musical nonsense, which includes Neapolitan street airs whenever Detective Serpico's Italian immigrant parents threaten to appear, you should find the film most provocative, a remarkable record of one man's rebellion against the sort of sleaziness and second-rateness that has affected so much American life, from the ingredients of its hamburgers to the ethics of its civil servants and politicians.
 
Last edited by a moderator:
14 December 2006
4,265
έχει καταφέρει κανείς να βρει credits για τον κόσμο που έδωσε το παρών στο στούντιο?

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

αν και ψιλουποψιάζομαι...


στο original βινύλιο της Paramount στο οπισθόφυλλο,
οι μονες πληροφορίες


Arranged by Bob James - courtesy of CTI
Album produced by Michael Barbiero
Engineer Don Hahn, ASssosiate engineer Brad Davis
Remix enginners Don Hahn & Jorgen Jorgensen

ισως πίσω από το "courtesy of CTI" να κρυβεται κάτι ενδιαφερον?
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,351
το μόνο που μπορεί να κάνει κανείς είναι να πάρει όλη τη δισκογραφία της της εποχής και να γράφει ονόματα.
Μετά να ακούει προσεκτικά και να σβήνει τους άσχετους....