control

18 June 2006
8,260
Θεσσαλονίκη
%CE%94%CE%B7%CE%BC%CE%B9%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%B3%CE%AF%CE%B1%2B%CE%B5%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CE%BD%CE%B1%CF%82.JPG

Σήμερα στο Αττικόν cinemax glass στις 20.00μμ

Ο Ιαν Κέρτις γεννήθηκε στο Μάντσεστερ στις 15.7.56. Από μικρός λάτρευε την μουσική και την ποίηση.
Πρώτη του δουλειά ήταν υπάλληλος δισκοπωλείου. Ανήσυχος και ρομαντικός, παντρεύεται τον πρώτο του έρωτα στα 19. Την Ντέπυ.
Η αφορμή να μπει δυναμικά στη μουσική ήταν μια συναυλία των Sex Pistols.
Μαζί με τον Μπέρναρντ Σαμερ(κιθάρα) και τον Πίτερ Χουκ(μπάσο) σχηματίζει το συγκρότημα Warsaw( εμπνευσμένος από το τραγούδι του David Bowie ), το οποίο μετονομάζεται σε Joy Division (από τα Τάγματα Χαράς στα στρατόπεδα των Nazi) με την προσχώρηση και του Στίβεν Μόρις (ντραμς).
Από την πρώτη τους εμφάνιση εντυπωσίασαν τον κοινό με την ατμόσφαιρα που δημιουργούσαν. Ένας ερμηνευτής με κινήσεις επιληπτικού και στίχους, βαθιά απαισιόδοξους, ερμητικούς, να μιλάει για την αποξένωση, την κοινωνική αποσύνθεση, τον θάνατο, τη βία . με βαριά φωνή και μια μπάντα στον μουσικό αντίποδα των Sex Pistols και των Clash , εσωτερική, κυνική ,ξερή με μια πρωτόγονη σκληρότητα, αυτό που έμεινε στη ιστορία της μουσικής,σαν post-punk.

Με την υποστήριξη του θρυλικού Τόνι Γουίλσον της Factory, επιρροές από D.Bowie, Λου Ρήντ, Τζιμ Μόρισσον , Ιγκι Ποπ και εκλεκτική συγγένεια με τον Γουίλιαμ Μπάροουζ στη μαυρίλα του στίχου, ηχογράφησαν δυο συγκλονιστικούς δίσκους, το Unknown Pleasures και το Closer , γράφοντας νέες σελίδες στην Ιστορία του Ροκ

Μια μέρα πριν το ξεκίνημα της περιοδείας τους στην Αμερική, ο Ιαν Κερτις βρέθηκε κρεμασμένος στο σπίτι του.
Την ίδια μέρα οι Joy Division διαλύθηκαν.
Ήταν 18.5.1980

Ένα μήνα μετά κυκλοφόρησε το τραγούδι που έμελλε να είναι η μεγαλύτερή τους επιτυχία. Το Love will tear us apart.

Ένα από τα επιδραστικότερα group είχε περάσει στη σφαίρα του Θρύλου.

Σημαντικοί καλλιτέχνες δηλώνουν την βαθιά επιρροή τους, όπως ο Κούρτ Κομπέιν των Νιρβάνα(που κι αυτός επέλεξε την αυτοκτονία), οι Radiohead, oi Cure, oi Red Hot Chili Peppers . Οι U2 μάλιστα έγραψαν το A Day without me ακριβώς με αφορμή την αυτοκτονία του Ιαν Κέρτις.
 
Last edited:
18 June 2006
8,260
Θεσσαλονίκη
Avant premier του Control, του φιλμ που μεταφέρει στη μεγάλη οθόνη το συγκλονιστικό προφίλ του Ian Curtis, του αινιγματικού τραγουδιστή των Joy Division, ο οποίος αυτοκτόνησε στην ηλικία των 23 χρόνων
Στην Θεσσαλονίκη την Δευτέρα 15 /10 και ώρα 23.00 στον κινηματογράφο Βακούρα . Θ ακολουθήσει πάρτι με τους ΕΚΤΟΣ ΕΛΕΓΧΟΥ .
Οι προσκλήσεις διανέμονται μέσα από τις εκπομπές του repuplic radio
Η ταινία βγαίνει στις αίθουσες κανονικά 18 .10.07
 

Stergito

Μέλος Σωματείου
11 November 2006
14,527
Θεσσαλονίκη
Πήγαμε που λέτε στην avant premiere, τρομάρα μας!

Ήταν να μας βάλουν στη μικρή αίθουσα, αλλά τελευταία στιγμή, είπαν να μας βάλουν στη μεγάλη.
Κι εκεί που είπαμε "τι καλοί άνθρωποι!", άρχισαν τα παρατράγουδα...

Υπήρχε ένας μόνιμος εκνευριστικός βόμβος, ο οποίος μας είχε σπάσει τα νεύρα. Πότε συνεχής, πότε διακοπτόμενος. Συνεπώς, ο ήχος ήταν για κλάματα.

Κάνοντας κάποιες προσπάθειες να διορθώσουν τα αδιόρθωτα, κατάφεραν να μας κάψουν και λίγο φιλμ. Δεν κάνω πλάκα, το είδαμε να λιώνει μπροστά στα μάτια μας. Εκεί ήταν που λύθηκα στο γέλιο.



Επί της ταινίας, τώρα.
Δε μου άρεσε, για να πω την αλήθεια. Αντί να παρουσιάζει την καλλιτεχνική πλευρά του Curtis, παρουσιάζει την καθημερινή του, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Μάλιστα, το παρουσιάζει από τη σκοπιά της απατημένης συζύγου, ακόμα χειρότερα δηλαδή.

Χώρια που δεν υφίσταται αφηγηματική ροή στην ταινία. Είναι μια απλή συρραφή καταστάσεων με χρονολογική σειρά.
Βέβαια, το soundtrack ήταν όλα τα λεφτά, ως επί το πλείστον τραγούδια των Joy Division.
Με ένα καλύτερο σενάριο θα μπορούσαμε να μιλάμε για πολύ καλή ταινία, η φωτογραφία και η σκηνοθεσία μου άρεσαν αρκετά. Όπως και οι ερμηνείες των ηθοποιών (αλήθεια, γιατί οι άγνωστοι παίζουν πάντα καλύτερα από τις φίρμες; ).

Περισσότερα θα σας πει κι ο Κώστας.
 
18 June 2006
8,260
Θεσσαλονίκη
Όπως προανέφερε και ο Στέργιος υπήρχε ένα έντονο πρόβλημα στον ήχο που μάλλον οφείλονταν στον αποκωδικοποιτή DOLBY της αίθουσα που όσο κι αν προσπάθησα να το διορθώσω δεν τα κατάφερα . Για μένα πολύ βασικό πρόβλημα καθώς αποσπούσε την προσοχή μας και σε σκηνές με απόλυτη ησυχίας χαλούσε η αίσθηση που ήθελε να δώσει ο δημιουργός της ταινίας .

Πάμε στα της ταινίας τώρα .
ΝΑΙ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΚΑΘΑΡΟΑΙΜΗ ROCK ΤΑΙΝΙΑ ασπρόμαυρη καλοδουλεμένη σκηνοθετικά με πολύ καλές ερμηνείες ιδιαίτερα του νεαρού Sam Riley στο ρόλο του Ίαν αλλά και η Samantha Morton σαν κυρία Κέρτις όπως επίσης και ο Toby Kebbell στον ρόλο του manager του γκρουπ τον οποίο μάλιστα είδαμε τελευταία να κλεύει την παράσταση στο DEAD MAN'S SHOES. Όσον αφορά το σενάριο εμένα μου άρεσε και θα διαφωνήσω με τον Στέργιο που ίσος περίμενε μια ταινία για τους Joy Division κάτι που δεν ήταν . Ουσιαστικά ήταν μια διαδρομή στην ζωή του Ιαν Κέρτις και βάση αυτού κινήθηκε με επίκεντρο αυτόν και όχι το γκρούπ.
Ο τίτλος της ταινίας ( CONTROL) δικαιολογεί την όλη παρουσίαση του ήρωα και την πορεία αυτού προς τον θάνατο αφού ουσιαστικά αυτό που τον οδήγησε στην αυτοκτονία ήταν η απώλεια του αυτοελέγχου του . Σε αυτό συνετέλεσε κατά ένα πολύ μεγάλο μέρος η εξωσυζυγική του σχέση με την νεαρή δημοσιογράφο και φυσικά η ασθένεια του . Ως εκτούτου λοιπόν ο φακός εστιάζει κατά κύριο λόγο στην προσωπική του ζωή και σε εκείνα τα σημεία που οδήγησαν τον ταλαντούχο νέο στην καταστροφή .
Συμπέρασμα . Δεν είναι μια καθαρόαιμη μουσική ταινία . Βιογραφία θα την έλεγα καλύτερα . Βέβαια οι μουσικές που ακούγονται θα σφηνώσουν στο μυαλό σου μέχρι το άλλο πρωί . Για να καταλάβετε στην διαδρομή απ το σινεμά μέχρι το σπίτι ( δεν πήγα στο party που ακολούθησε ) σιγοτραγουδούσα Joy Division. Ακόμα και το πρωί που σηκώθηκα με συνέλαβα να τραγουδώ Joy Division.
 

Stergito

Μέλος Σωματείου
11 November 2006
14,527
Θεσσαλονίκη
Τι να λέμε, ο άνθρωπος ήταν περίπτωση.
Φαινόταν πως άρχισε η κατρακύλα του από την πρώτη του επιληπτική κρίση και μετά. Πάντως θα επιμείνω ότι πήραν το θέμα μονόπαντα. Καλή η απομυθοποίηση, αλλά και η καλλιτεχνική φύση του Curtis ήταν μέρος της ζωής του, οπότε έπρεπε να δωθεί κι εκεί βάση.

Σίγουρα θα πάω να την ξαναδώ, με τις χθεσινές συνθήκες δε βγάζεις καθαρά συμπεράσματα.
Πάντως όχι εκεί που ήμασταν χθες, που ξέρω ότι είναι καμένο κομμάτι του φιλμ... :slapface:
 

PanMan

Μέλος Σωματείου
19 June 2006
9,242
Νεο Ψυχικο
Διαβασα στο uncut οτι η ταινια βασιζεται στην βιογραφια του Curtis που εγραψε η χηρα του. Οποτε...
 

Stergito

Μέλος Σωματείου
11 November 2006
14,527
Θεσσαλονίκη
Περιμένω να τη δουν κι άλλοι, για να πέσετε να με φάτε όλοι μαζί!

Κώστα, ο σκηνοθέτης είχε κάμποση επιρροή από Jarmusch, ή ήταν ιδέα μου;
 

Stergito

Μέλος Σωματείου
11 November 2006
14,527
Θεσσαλονίκη
Ή κάπου μπερδεύω τους σκηνοθέτες, ή... δεν ξέρω.
Τέλος πάντων, μικρό το κακό.

Δε μου λες, θα το φέρει το control κανένα άλλο σινεμά, ή μόνο το Βακούρα;
 

BENZINA

Senior Member
11 June 2007
475
Thessaloniki
Απάντηση: Re: control

Διαβασα στο uncut οτι η ταινια βασιζεται στην βιογραφια του Curtis που εγραψε η χηρα του. Οποτε...
Ετσι ακριβως.Για αυτο και ενα μεγαλο μερος αναλωνεται στην προσωπικη ζωη και τις απιστιες του Ιαν Κερτις,απο οσο εχω διαβασει.Αυτο που μας ενδιαφερει ωστοσο δεν ειναι η ακριβεια ή η απολυτη αντικειμενικοτητα στα γεγονοτα της ταινιας-δεν ειναι ντοκιμαντερ εξαλλου-οσο η αποτυπωση της ατμοσφαιρας και των καταστασεων που συνετελεσαν στη συγγραφη μερικων απο τα ωραιοτερα τραγουδια και τη δημιουργια ενος ολοκληρου κυματος μουσικης.Γιατι οι JD εχουν εμπνευσει απειρα συγκροτηματα με ενα περισσοτερο υπογειο αλλα και βαθυ τροπο πιστευω απο οτι αλλα πιο λαμπερα και θορυβωδη σχηματα και χαραξαν απατητους ως τοτε δρομους(με πολυ προφανεις επιρροες οπως ο Bowie,αλλα και μια αυθεντικοτητα που οφειλοταν τοσο στη γοητεια των σκοτεινων στιχων του Curtis οσο και την εξαιρετικη μουσικη των υπολοιπων καθως και την αψογη παραγωγη των δισκων τους)
Αν και δεν εχω δει ακομα την ταινια,απο καποιες σκηνες μου αρεσε πολυ η φωτογραφια.
Τωρα οσον αφορα την απομυθοποιηση που ανεφερε καποιος,αυτο δεν εχει και τοσο αντικτυπο σε οσους ετσι κι αλλιως λατρευουν τη μουσικη του συγκροτηματος.Για τους υπολοιπους τωρα,ελπιζω να ειναι μια καλη ευκαιρια να εισελθουν σε ενα σκοτεινο αλλα σαγηνευτικο μουσικο συμπαν ενος απο τους πιο δυνατους και τραγικους μυθους της συγχρονης μουσικης.

:guitarist:
 
17 June 2006
14,350
Συγνώμη αλλά οι απιστίες, οι παλινδρομήσεις, το εσωτερικό τοπίο ενός μουσικού είναι πράγματα πάρα πολύ σοβαρά και με άμεση επίδραση πάνω στο καλλιτεχνικό προϊόν. Εγώ προσωπικά θέλω πολύ αυτά τα πράγματα να τα ακούω μέσα σ αυτό που κάνει. Το θεωρώ απέιρως προτιμότερο από το να ακούω, μέσα από τους δίσκους του, τη φωνή των αφεντικών του.
Νομίζω πως αυτά έκαναν τον ήχο των Joy Division τόσο μοναδικό. Είναι περίεργα άτεχνοι κι όμως έδοσαν φωνή στο Σκοτάδι όπως κανένας σύγχρονός τους ή κατοπινός. Ενας υπνωτικός βόμβος που, αν τείνεις το ούς, αρχίζει και σου κάνει περίεργα πράγματα στο μυαλό σου. Το αστείο είναι το Πώς το πέτυχαν: χωρίς ωραίες κιθάρες, χωρίς υπέροχους στίχους, χωρίς καμμία από τις παραδοσιακές ...αρετές, κυριολεκτικά χειροποίητο, από το πουθενά και χωρίς προηγούμενο. 4 τυπάκια, που μετά βίας ήξεραν να παίζουν τα όργανά τους, ένας σαλεμένος στην κονσόλα και έβγαλαν ΑΥΤΟ. Το άκουγες και σου πάγωνε το αίμα.
Δεν ξέρω αν αυτό μπορεί να συμβεί σε οποιοδήποτε άλλο μουσικό ιδίωμα πέρα από το Ροκ. Δεν ξέρω αν μπορούν να το πετύχουν υπερ-μουσικοί με τις σούπερ ακαδημαϊκές σπουδές τους ή τσαμπιόνια του studio που έχουν φάει τη ζωή τους σε recording sessions. Πολύ αμφιβάλλω....
 

Stergito

Μέλος Σωματείου
11 November 2006
14,527
Θεσσαλονίκη
Κώστα, χωρίς να βάζω το χέρι μου στη φωτιά, ίσως και να μπορεί να επιτευχθεί και στο χώρο της τζαζ, αλλά σε μικρότερο βαθμό...

Ευτυχώς για εμάς, στην περίπτωση των Joy Division βοήθησαν πολύ και η παρουσία του Tony Wilson και της Factory Records (δε νομίζω να βρισκόταν άλλος που να έβγαζε δίσκο στους Joy), όπως και ο σαλεμένος Martin Hannett με την απίστευτη παραγωγή του.

Όλες αυτές οι μικρές λεπτομέρειες λειτούργησαν ως καταλύτες στη δημιουργία του συμβόλου Joy Division.
Ευχαριστούμε, Ian...





Υ.Γ. Τις επόμενες μέρες θα πάω να ξαναδώ την ταινία και μόνο για την ατμόσφαιρα. Ελπίζω χωρίς προβλήματα που να με αποσπούν και χωρίς προκατάληψη, όσον αφορά την οπτική γωνία που παρουσιάζεται ο Curtis.
 
18 June 2006
8,260
Θεσσαλονίκη
Ξεκίνησαν οι προβολές της ταινίας CONTROL σε Αθήνα- Θεσσαλονίκη


ΑΘΗΝΑ
1.ΑΠΟΛΛΩΝ 18.00 - 20.20' - 22.40'
( Σταδίου 19 (ΜΕΤΡΟ Πανεπιστήμιο), 210-3236811.)

2.ΠΛΑΖΑ ΕΡΥΘΡΟΣ 18.10' - 20.35' - 23.00' - & Π-Σ 00.15'
(Κηφισίας 118, Ερυθρός (συγκρ. Μαρινόπουλου) 2106921667, 2106917722)

3.ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ 18.00' - 20.15' - 22.30' & Π-Σ 00.35'
( Λ. Συγγρού 106, Φιξ (ΜΕΤΡΟ Συγγρού-Φιξ), 210-9215305)

4. ΙΛΙΟΝ ΠΑΤΗΣΙΩΝ 18.20' - 20.40' - 23.00'
( Τροίας 34 και Πατησίων (στάση Αγγελοπούλου), (ΜΕΤΡΟ Βικτώρια)), 210-8810602

5. STER ΑΓ.ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ (ΑΧΑΡΝΩΝ) 21.20' - 23.45'
(Αχαρνών 373-375 ΗΣΑΠ Αγ. Ελευθέριος 210 2371000)


ΘΕΣ/ΚΗ
ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΝ (ΘΕΣ/ΚΗ) 19.00' - 21.15' - 23.15'
( Φιλικής Εταιρείας 44, 231 0 261727)
 

Stergito

Μέλος Σωματείου
11 November 2006
14,527
Θεσσαλονίκη
Το είδα πάλι σήμερα. Αναθεωρώ.

Όντως μέσα στις ταινίες της χρονιάς.




Αυτό δε σημαίνει ότι έπαψαν να ισχύουν οι ενστάσεις μου στο σενάριο και στον τρόπο που παρουσιάστηκαν οι Joy Division...

Και για να κλείσω όπως άρχισα:
Walk, in silence
Don't walk away, in silence...