Ίμπιζα μπαρ
The Pink Floyd - Soundtrack From The Film "More" (Ιούνιος 1969, Columbia)
Τραγούδια: A1 Cirrus Minor (Waters) - 5:18, A2 The Nile Song (Waters) - 3:26, A3 Crying Song (Waters) - 3:33, A4 Up the Khyber (οργανικό) (Mason, Wright) - 2:12, A5 Green Is the Colour (Waters) - 2:58, A6 Cymbaline (Waters) - 4:50, A7 Party Sequence (οργανικό) (Waters, Wright, Gilmour, Mason) - 1:07, B1 Main Theme (οργανικό) (Waters, Wright, Gilmour, Mason) - 5:27, B2 Ibiza Bar (Waters, Wright, Gilmour, Mason) - 3:19, B3 More Blues (οργανικό) (Waters, Wright, Gilmour, Mason) - 2:12, B4 Quicksilver (οργανικό) (Waters, Wright, Gilmour, Mason) - 7:13, B5 A Spanish Piece (οργανικό) (Gilmour) - 1:05, B6 Dramatic Theme (οργανικό) (Waters, Wright, Gilmour, Mason) - 2:15
Μουσικοί: Roger Waters (μπάσο, εφέ ταινιών και κρουστά), David Gilmour (ακουστική, ηλεκτρική, σλάιντ και φλαμένκο κιθάρα, κρουστά, κύρια φωνητικά), Richard Wright (χάμοντ και φαρφίσα όργανο, πιάνο, βιμπράφωνο, κρουστά, συνοδευτικά φωνητικά), Nick Mason (κρουστά και τύμπανα), Lindy Mason (σφυρίχτρα: A5, A7)
Παραγωγή / Μηχανικός: The Pink Floyd / Brian Humphries
Σχεδιασμός εξώφυλλου: Hipgnosis
Η προσφορά από το σκηνοθέτη
Barbet Schroeder ήρθε την κατάλληλη στιγμή. Οι
Floyd είχαν συνεισφέρει μουσική πρόσφατα σε μια χαμηλού προϋπολογισμού Βρετανική ταινία
The Committee/Η επιτροπή (με πρωταγωνιστή τους
Manfred Mann,
Paul Jones) και όπως ο
Gilmour εξήγησε, θεωρούσαν την "
μουσική ταινία σαν ένα μονοπάτι που θα μπορούσαμε να ακολουθήσουμε στο μέλλον". Οι
Floyd είχαν παίξει κάποιες πρώτες συναυλίες σε "χάπενινγκ" και πολυμεσικές (!) εκδηλώσεις, μοιράζοντας το λογαριασμό με ποιητές, περφόρμερ και αρτίστες που έκαναν δημιουργικό χορό, ζωγράφιζαν τα πρόσωπά τους, είτε ...πασαλείβονταν με ζελέ! Ένα κινηματογραφικό σάουντρακ φαινόταν, εκείνη τη στιγμή, ένα προφανές πρότζεκτ.
Ο
Barbet Schroeder ήρθε με κάποια διαπιστευτήρια, όντας αριστερός συγγραφέας και σκηνοθέτης, ενώ ήταν ακόμη βοηθός του Ζαν-Λικ Γκοντάρ και ενθουσιασμένος αργότερα περιέγραψε τα δύο πρώτα άλμπουμ των
Pink Floyd σαν "
τα πιο παράξενα πράγματα που είχα ακούσει ποτέ". "
Μας έδωσε 600 λίρες στο καθένα", διέρρευσε ο
Gilmour. "
Οπότε ξεκινήσαμε".
Δεδομένου ότι δεν ήταν επίσημο άλμπουμ, οι
Floyd στερήθηκαν τη χρήση των
Abbey Road Studios της
EMI και έτσι επέλεξαν, αντί γι' αυτά, τα
Pye Studios στο Λονδίνο. Καθώς ο προϋπολογισμός του
Schroeder ήταν περιορισμένος, η ίδια η μπάντα εφοδιάστηκε στυλό, χαρτί και χρονόμετρο για να βοηθήσει σε κάθε μια από τις σχετικές σκηνές. Το συμβόλαιο των
Floyd με την
EMI τους εξασφάλιζε απεριόριστο χρόνο στα
Abbey Road στούντιο, αλλά στα
Pye, που δεν είχαν καμιά τέτοια ελευθερία - με συναυλίες να τρέχουν και παράλληλα να ηχογραφούν ένα "κανονικό" άλμπουμ, χρειάστηκαν λιγότερο από δύο εβδομάδες για να ολοκληρώσουν το πρότζεκτ.
Το διαφημιστικό περιέγραφε το
More σαν μια ταινία για το "
σεξ, τα ντραγκς, την ομορφιά και την ίδια τη ζωή". Γυρισμένη στην Ίμπιζα, αφηγείται την ιστορία μιας τύπισσας με ελεύθερο πνεύμα, αλλά και εξαρτημένης από ουσίες -τι πρωτότυπο για την εποχή!-, που έπαιζε η ενίοτε τόπλες
Mimsy Farmer και την αρνητική επίδρασή της σ' ένα αθώο χίπη φοιτητή. Σε κριτική της ταινίας για το
New Musical Express, από τον κριτικό του
MOJO Fred Dellar, περιγράφηκε σαν "
γελοίο μελόδραμα". Το σάουντρακ των
Floyd επισκίασε κατά πολύ την ταινία.
Σε αντίθεση με το
A Saucerful Of Secrets, πρόβαλλε σαφώς καλύτερα την κιθάρα και τα φωνητικά του νέου μέλους,
Gilmour. Ο
Gilmour παρέδωσε δύο δυνατές βαρυμεταλλικές παραστάσεις στο "
The Nile Song" και το "
Ibiza Bar", ενώ το "
Cirrus Minor", με τις γραμμές της κιθάρας να υφαίνουν γύρω από τον μεγαλοπρεπή ήχο του οργάνου, εμφανίζει το είδος της μουσικής τηλεπάθειας μεταξύ του κιθαρίστα και του
Rick Wright που θα γίνει αναπόσπαστο μέρος του ήχου των
Floyd της δεκαετίας του '70. Εντωμεταξύ, αφού προσπάθησαν και απέτυχαν να γράψουν επιτυχίες χωρίς τον
Barrett, οι
Floyd την πλησίασαν με το "
Cymbaline", μια άσκηση στην ψυχεδελική ποπ που θα μπορούσε να έχει ξεπεράσει κάποια από τα σινγκλ τους, του προηγούμενου χρόνου.
Ο
Schroeder ήθελε το σάουντρακ του
More να είναι η μουσική που "
οι χαρακτήρες άκουγαν στην ταινία. Έτσι, σε μια σκηνή που γυρίστηκε σε ένα πάρτι, θέλαμε τη μουσική να ακούγεται σαν να βγαίνει από ένα ηχείο στο δωμάτιο". Τα "
Party Sequence" και "
A Spanish Piece" γράφτηκαν με αυτές τις οδηγίες και υπάρχει μια ιδιόμορφη γοητεία σε τέτοιες στιγμές. Όσον αφορά το πρώτο, η
Lindy, χορεύτρια, πρώην σύζυγος του ντράμερ
Nick Mason, έπαιξε φλογέρα, ενώ ο
Mason κτύπησε κάποιους κατάλληλους γκρούβι ρυθμούς στα μπόνγκος. Στο "
A Spanish Piece", ακούγεται μια αγνώριστη φωνή με μεσογειακή προφορά και ο
Waters αργότερα "ενοχοποίησε" γι' αυτό τον
Gilmour.