Μωρά στη Φωτιά

McZab

Supreme Member
3 July 2006
4,843
Belleville
Δεν θεωρώ τον εαυτό μου "ειδικό" στο ελληνικό ροκ, οπότε και η παρουσίαση του εν λόγω άλμπουμ γίνεται περισσότερο συναισθηματικά και λιγότερο ως δισκοκριτική. Ίσως αυτό να είναι και καλύτερο.

Τα "Μωρά στη Φωτιά" λοιπόν κυκλοφόρησαν το 1987(!) όταν η ελληνική ροκ σκηνή ήταν αρκετά ανταγωνιστική με τις "Τρύπες" στα πάνω τους (Πάρτυ στο 13ο όροφο την ίδια χρονιά), τον Παύλο Σιδηρόπουλο εν ζωή και δραστηριο (με ένα δίσκο το '85 και ένα το '89), τους Panx Romana να βγάζουν τον πρώτο τους δίσκο (Παιδιά στα όπλα!, 1987) και άλλα μικρότερα σε εμβέλεια συγκροτήματα.

Θεωρώ ότι ουσιαστικά η θητεία του συγκροτήματος στη ροκ σκηνή ξεκινά και σταματάει σε αυτόν τον δίσκο αφού οι αλλαγές που έγιναν στη σύνθεση στη συνέχεια άλλαξαν το ύφος και τη ροή της μουσικής τους.

Ένα άλμπουμ με έντονα τα στοιχεία επιρροής του γνωστού διδύμου Άσιμος-Σιδηρόπουλος. Η μουσική τους εξελίσσεται συμφωνα με τις επιταγές της εποχής που προμηνύουν μια ηλεκτρονική στροφή χωρίς όμως να χάνεται η κλασσική ροκ προσέγγιση. Αυτό όμως που θεωρώ "βασικό όπλο" είναι οι στίχοι, που προβάλλονται ίσως και μπροστά από τη μουσική. Έντονα πολιτικοποιημένοι (πολιτικοί ίσως?), αγγίζοντας είτε κοινωνικά γενικά θέματα (Μανιφέστο,Αδέλφια στην κόλαση), είτε πιο προσωπικά (Third Uncle, Ηρωίνη) είτε και διφορούμενα ακόμα (Υποσχέσεις). Οι στίχοι του Σαλβαδόρ είναι η σφραγίδα του συγκροτήματος και του δίσκου.
Τα εννέα τραγούδια είναι πλήρως εναρμονισμένα σε ύφος αλλά σε καμμιά περίπτωση δεν επαναλαμβάνονται ή δεν κουράζουν. Δεν υπάρχει περίπτωση να βάλει κάποιος τον δίσκο (ναι, τον έχω και σε βυνίλιο από τότε) και να μην τον ακούσει ολόκληρο.
Θα ήθελα να σταθώ ξεχωριστά στο Third Uncle το οποίο είναι διασκευή από το τραγούδι του Brian Eno (από το Taking Tiger Mountain).
Δεν πρόκειται για απλή διασκευή. Οι στίχοι δεν είναι απόδοση στα ελληνικά αλλά εντελώς διαφορετικοί. Ο ρυθμός πολύ πιο γρήγορος σε συνεπαίρνει και σε εξιτάρει χωρίς να σε αφήνει όμως να σταθείς σε αυτόν εξαιτίας των εκπληκτικών στίχων. Νομίζω ότι πρόκειται για μια ροκ εξομολόγηση που γίνεται ψυθιριστά. Σε συνδυασμό με ένα καταπληκτικό σόλο κιθάρας (ακούγεται και το πάτημα του πεντάλ στην αρχή, έτσι Guybrush?) μιλάμε για ένα κορυφαίο ροκ τραγούδι.
Ο συγκεκριμένος δίσκος πιστεύω ότι είναι η απόδειξη πως το ελληνόφωνο ροκ με τη συνδρομή κάποιων χαρισματικών ανθρώπων όχι μόνο δεν είναι μίζερο, ή δήθεν όπως το έχουν καταντήσει άλλα γκρουπ αλλά θα μπορούσε να ξεπεράσει πάρα πολλά εμπόδια κατακτώντας ένα μεγάλο μέρος του Ευρωπαικού κοινού. Δυστυχώς δεν έλαβε την αναγνώριση που του άξιζε, ίσως και εξαιτίας της όποιας ιδιορυθμίας των μελών του...

1. Κάτω στην πόλη
2. Σκυλίσια μέρα
3. Αδέλφια στην κόλαση
4. Ηρωίνη
5. Το παυσίπονο
6. Μανιφέστο
7. Υποσχέσεις
8. Το παιχνίδι
9. Third Uncle

ΥΓ. Αφορμή για την παρουσίαση ήταν η αναφορά κάποιων στίχων οι οποίοι απέδειξαν τη διαχρονικότητά τους και φυσικά η προτροπή του φίλου Guybrush που αναμένω να συνεχίσει με το σχόλιό του...:ernaehrung004:
 
Last edited:

Δημήτρης Δ.

Supreme Member
21 June 2006
5,455
Δεν θεωρώ τον εαυτό μου "ειδικό" στο ελληνικό ροκ, οπότε και η παρουσίαση του εν λόγω άλμπουμ γίνεται περισσότερο συναισθηματικά και λιγότερο ως δισκοκριτική. Ίσως αυτό να είναι και καλύτερο.

Τα "Μωρά στη Φωτιά" λοιπόν κυκλοφόρησαν το 1987(!) όταν η ελληνική ροκ σκηνή ήταν αρκετά ανταγωνιστική με τις "Τρύπες" στα πάνω τους (Πάρτυ στο 13ο όροφο την ίδια χρονιά), τον Παύλο Σιδηρόπουλο εν ζωή και δραστηριο (με ένα δίσκο το '85 και ένα το '89), τους Panx Romana να βγάζουν τον πρώτο τους δίσκο (Παιδιά στα όπλα!, 1987) και άλλα μικρότερα σε εμβέλεια συγκροτήματα.

Kαι οχι μονο. Η εποχη εκεινη (87-88), ηταν η καλυτερη για το ελληνικο ροκ μιας και μολις ειχε κυκλοφορισει το αμπλουμ σταθμος στην ιστορια του γκαραζ Underworld shake down,ενω ετοιμαζοταν να σκασει και ο δευτερος δυναμιτης, το Heawave. Και αμεσως μετα το καταπληκτικο ντεμπουτο των Purple Overdose.
Υπηρχε ηδη, το φοβερο Electric Poison των Villa21, ενω μολις εχει κυκλοφορισει( ή κυκλοφορισε λιγο μετα-δεν θυμαμε ακριβως) ενας απο τους σημαντικοτερους δισκους που εκδοθηκαν στην ελλαδα το Taste of των Mushrooms .
Kαι βεβαια ενα σωρο αλλα που αυτη τη στιγμη δεν μπορω να σκεφτω.....

Το ντεμπουτο τους ουσιαστικα ηταν και ο μονος δισκος τους αφου μετα ουσιαστικα σπασανε ( μετα απο μερικα χρονια βγηκαν τα "Σπαθια" ) και οι δυο δισκοι που εβγαλαν με την νεα συνθεση, δεν ηταν και τιποτα το ιδιαιτερο.
Θα πρεπει να μοιραζομαστε (με τα Μωρα) το ιδιο κολλημα για τον Brian Εno.
 

Stergito

Μέλος Σωματείου
11 November 2006
14,527
Θεσσαλονίκη
Να προσθέσω μερικά trivia:

Το Third Uncle πρώτα το διασκεύασαν οι Bauhaus. Μ' άρεσε όμως που έβαλαν τα "Μωρά" δικούς τους στίχους.

Το πραγματικό όνομα του Σαλβαδόρ είναι Στέργιος Παπαϊωάννου. Συνονόματος!:2thumb22sup:

Κιθαρίστας του συγκροτήματος στην πρώτη του σύνθεση ήταν ο Παύλος Παυλίδης.
Τα "Μωρά" είχαν ηχογραφήσει σ' ένα demo πριν διαλυθούν ένα τραγούδι με τίτλο "Αδρεναλίνη". Όταν διαλύθηκαν, ο Παυλίδης το πήρε, άλλαξε τους στίχους (κράτησε μόνο το γενικό νόημα), κράτησε ένα-δυο ριφάκια από το αρχικό και έκανε την "Αδρεναλίνη" που γνωρίζουμε σήμερα.

Όσον αφορά το επόμενο άλμπουμ (Θεατρίνοι), προσωπικά το θεωρώ πολύ καλό, αν και όχι σαν το πρώτο. Το "Μωρά στη Φωτιά" το θεωρώ τα 35 λεπτά που άλλαξαν το ελληνικό ροκ, αφού και τα Σπαθιά είναι απευθείας "παιδιά" τους.
Κοντά στις επιρροές που ανέφεραν τα παιδιά πιο πάνω, να προσθέσω και τις επιρροές από το dark wave και τη σκηνή του Manchester γενικότερα.

Γιάννη και Δημήτρη, ευχαριστώ! Όταν ξανακατέβω Αθήνα θα έχουμε θέμα.
Δημήτρη, θέλω φροντιστήρια για το ελληνικό ροκ.


Υ.Γ. Έχει πέσει στα χέρια μου (μη με ρωτάτε πώς) κασέτα-demo με κάτι σαν προσχέδιο του άλμπουμ "Θεατρίνοι". Αν υπάρχει κανένας πιστός να με βοηθήσει να την ψηφιοποιήσω, ας ενημερώσει.
Κάτι τέτοια δεν πρέπει να χάνονται...
 

Μπάμπης Θ.

New member
11 August 2007
95
Π.Φάληρο
Αυτό το άλμπουμ είναι δισκάρα. Από μια εποχή μεγάλης έμπνευσης για το ελληνικό ροκ που δυστυχώς δύσκολα θα ξαναδούμε.. Συναρπαστικό, ..ανατριχιαστικό..
 
17 June 2006
9,802
Όσο για ψηφιοποίηση μιας και φαντάζομαι και το πρωτότυπο δεν θα είναι κορυφαίας ποιότητας, χρειάζεσαι ένα walkman, ένα καλώδιο από καρφί σε καρφί και το adobe audition. Από εκεί θα ψηφιοποιήσεις, θα κάνεις ένα Noise reduction για να αφαιρέσεις κάποιες από τις απώλειες της κασσέτας και ένα normalise. Με όλα αυτά πιστεύω θα είσαι έτοιμος!
Έτσι έχω ψηφιοποιήσει αρκετά παλιά ντέμο...
 

atofios

AVClub Addicted Member
21 February 2007
1,475
θεσσαλονικη
σε καποιοα φαση της ζωης μου ετυχε ναι γνωρισω των Σαλβαδορ και να εχουμε φιλικη σχεση. προσυπογραφω αυτο που λεει ο gaybrush παραπανω για την "αδρεναλινη"
 

Stergito

Μέλος Σωματείου
11 November 2006
14,527
Θεσσαλονίκη
Όσο για ψηφιοποίηση μιας και φαντάζομαι και το πρωτότυπο δεν θα είναι κορυφαίας ποιότητας, χρειάζεσαι ένα walkman, ένα καλώδιο από καρφί σε καρφί και το adobe audition. Από εκεί θα ψηφιοποιήσεις, θα κάνεις ένα Noise reduction για να αφαιρέσεις κάποιες από τις απώλειες της κασσέτας και ένα normalise. Με όλα αυτά πιστεύω θα είσαι έτοιμος!
Έτσι έχω ψηφιοποιήσει αρκετά παλιά ντέμο...

Γιώργο, έχω ένα κασετόφωνο AIWA του '90 πάρα πολύ καλό. Μάλλον θα χρησιμοποιήσω εκείνο και θα γίνει δουλειά με καλώδιο στερεοφωνικό RCA - καρφί.

Περιμένω μόνο να πάρω μια καλούτσικη κάρτα ήχου κάποια στιγμή.

Edit: Μάλλον όχι, θα γίνει καρφί-καρφί, από την έξοδο ακουστικών του Aiwa...
 
17 June 2006
9,802
Είναι τέτοια η αρχική ποιότητα των demo συνήθως που είτε χρησιμοποιήσεις μια κορυφαία κάρτα ήχου και ένα κορυφαίο κασετόφωνο, είτε ένα walkman και μια Onboard κάρτα ήχου το τελικό αποτέλεσμα είναι σχεδόν το ίδιο...
Για ότι λεπτομέριες χρειαστείς βοήθεια πες μου!
 

SAVVAS S.

New member
10 September 2007
3
Δεν είμαι ακριβώς νέο στο χώρο αφού ήμουν απ´τα πρώτα μέλη του avforum. Ωστοσο αν και παρακολουθώ το site καιρό μόλις τώρα έκανα register. O λόγος: H συζύτηση για το πιο σημαντικό για μένα ελληνόφωνο rock/punk συγκρότημα. Να προσθέσω στα trivia τους πιθανούς λόγους διάλυσης του group.
1) O Παυλίδης των Σπαθιών ήθελε να αυτονομηθεί και να κάνει το δικό του group. Τα Μωρά στη Φωτιά ήταν το μοναδικό ίσως ελληνικό συγκρότημα που στο οποίο γινόταν τόσο σκληρή δουλεία στις πρόβες (8ωρες καθημερινές). Αυτό φαινόταν και στα live. Ο Παυλίδης δεν άντεχε τους ρυθμούς αυτούς

2)Όπως αναφέρει και ο Παυλίδης στα Πουλιά τα Μωρά διαλύθηκαν εξαιτίας μιας Κατερίνας. Μέλος των Μωρών (αναφέρεται πως ο Σαλβατόρ της 'χαρισε' την εισαγωγή του 'Παυσίπονο'). Τη διεκδικούσαν τόσο ο Σαλβατόρ όσο και ο Παυλίδης.

3)Τον τελευταίο καιρό ο Σαλβατορ είχε πέσει σε κατάθλιψη. Αυτός ήταν και ο λόγος νοσηλείας του σε ψυχιατρικό ίδρυμα. Προσέξτε τους στίχους του ´Φωλιά του Κούκου´ και θα καταλάβετε.

Δυστυχώς τα Μωρά στη Φωτιά δεν κατάφεραν να περάσουν την ενέργεια των lives τους στο δίσκο τους. Παραμένει ένα απ'τα σημαντικότερα κειμήλια της ροκ σκηνής, ωστόσο δεν συγκρίνεται με τις live εκτελέσεις. Τα demp των θεατρίνων τα είχα παλιά και πραγματικά άξιζαν.Κυκλοφορούσε η κασέτα στα lives στα τέλη του 80. Δυστυχώς με τα χρόνια έχασα την κασέτα και δεν την ξαναβρήκα ποτέ. Επίσης αγνοείται η τύχη ενός live στην Έδεσσα που κυκλοφορούσε τότε. Ελπίζω να ψηφιοποιήσετε τα demo και να τα ανεβάσετε. Είναι ο σίγουρος τρόπος να διαφυλαχτούν...
 

SAVVAS S.

New member
10 September 2007
3
Να συμπληρώσω πως αναμένεται να κυκλοφορήσει σύντομα η καινούργια δουλειά του συγκροτήματος.
-Συγγνώμη αν γίνομαι φορτικός αλλά με την ψηφιοποίηση των demos τί γίνεται; Θα προχωρήσει η διαδικασία;
 

Stergito

Μέλος Σωματείου
11 November 2006
14,527
Θεσσαλονίκη
Κάτσε να βρω τον ξάδερφό μου που έχει αυτή τη στιγμή την κασέτα και βλέπουμε.
Έχει και πανάθλια ωράρια λόγω δουλειάς...