Το ταξίδι της συμφιλίωσης.

  • Αγαπητοί φίλοι και φίλες.

    Με ιδιαίτερη χαρά σας προσκαλούμε στην κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας του AVClub στη Θεσσαλονίκη για το 2024 την Κυριακή 07 Απριλίου και ώρα 14.00

    Δηλώστε τη συμμετοχή σας εδώ, θα χαρούμε πολύ να σας γνωρίσουμε από κοντά.

Marilyn

Senior Member
8 September 2010
474
Η συμφωνία Manfred του Tchaikovsky, η μοναδική από τις συμφωνίες του χωρίς αρίθμηση, αποτελεί προγραμματικό έργο, βασισμένο στο ομώνυμο δραματικό ποίημα του λόρδου Βύρωνα. Ο Tchaikovsky, ο οποίος δεν ήταν ούτε η πρώτη, ούτε η δεύτερη, αλλά η τρίτη επιλογή για το έργο, αρχικά αρνήθηκε να τη συνθέσει, ωστόσο μετά από ένα ταξίδι του στις Άλπεις - τόπο στον οποίο εκτυλίσσεται το έργο του λόρδου Βύρωνα -, και κυρίως μετά τη μελέτη του ίδιου του λογοτεχνικού έργου αναθεώρησε και αποφάσισε να αναλάβει το εγχείρημα.

Το δραματικό ποίημα "Μανφρεντ" του λορδου Βύρωνα άσκησε τεράστια επιρροή στο ρεύμα του Ρομαντισμού, ενώ υπάρχει η πεποίθηση ότι ενέπνευσε ακόμη και τον Υπεράνθρωπο του Νίτσε, καθώς προβάλει έναν τύπο ανθρώπου πέρα και πάνω από τα πλαίσια της μετριότητας και της κανονικότητας. Έναν τύπο ανθρώπου που είναι ικανός για το καλύτερο και το χειρότερο και που καθορίζει ο ίδιος τη μοίρα του. Κατά πολλούς το έργο είναι αυτοβιογραφικό, καθώς ο Βύρων διέθετε πολλά από τα χαρακτηριστικά του ήρωα, ενώ εθεωρείτο ότι βίωνε έναν απαγορευμένο έρωτα με την ετεροθαλή αδελφή του, όπως υπονοείται ότι συνέβαινε και μεταξύ του Μάνφρεντ και της Αστάρτης - γεγονός που στοίχισε τη ζωή της τελευταίας και ώθησε τον Μάνφρεντ στην απελπισία.

Οι απόψεις κριτικών και μαέστρων για τη συμφωνία Μάνφρεντ διίστανται. Άλλοι τη θεωρούν ως ένα από τα αριστουργήματα του Tchaikovsky και άλλοι, όπως ο Bernstein ως "σκουπίδι". Ο ίδιος ο Tchaikovsky το έκρινε αρχικά ως το καλύτερο συμφωνικό έργο του, αν και όπως ήταν αναμενόμενο, αργότερα άλλαξε γνώμη και δήλωσε ότι σκόπευε να το καταστρέψει και να κρατήσει μόνο το πρώτο μέρος του. Ευτυχώς, δεν το έκανε.

Το έργο αποτελεί ένα μοναχικό ταξίδι που οδηγεί, μέσα από δύσβατα μονοπάτια, στη συμφιλίωση με τον εσωτερικό εαυτό. Ο Μάνφρεντ, πρωταγωνιστής του έργου, μετανιώνει για τα σφάλματα του παρελθόντος, θρηνεί για το θάνατο της αγαπημένης του Αστάρτης και έχοντας χάσει κάθε ενδιαφέρον για τη ζωή, αναζητά τη λύτρωση στη λήθη. Μια λύτρωση που δεν μπορεί να βρει ούτε σ' αυτό τον κόσμο, ούτε στον κόσμο των πνευμάτων όπου η απελπισία του τον ωθεί. Ο Tchaikovsky σκιαγραφεί αυτό το ταξίδι με τον πιο αριστοτεχνικό τρόπο και καταφέρνει, παρά το γεγονός ότι δεσμεύεται από το πρόγραμμα του έργου, να αναπαραστήσει με μία πληθώρα από υπέροχες μελωδίες τις συναισθηματικές μεταστροφές του Μάνφρεντ, αλλά και την επίτευξη της πολυπόθητης συμφιλίωσής με τον εαυτό του. Είναι εντυπωσιακός ο τρόπος με τον οποίο το βασικό μελωδικό θέμα του πρώτου μέρους χρησιμοποιείται και στα υπόλοιπα μέρη, επισημαίνοντας ή υπονοώντας τη συναισθηματική φόρτιση του ήρωα παρά τις πρόσκαιρες στιγμές ηρεμίας και αισιοδοξίας, ενώ ταυτόχρονα, στο τέλος του τέταρτου μέρους είναι αυτό το ίδιο θέμα που μας δείχνει ότι ο Μάνφρεντ, κυρίαρχος πια του εαυτού του, έχει συμφιλιωθεί με το παρελθόν και έχει αποδεχθεί το θάνατό του. Η μουσική του Tchaikovsky έρχεται να αποδώσει την ουσία των αισθημάτων του, όπως αυτή συμπυκνώνεται στα τελευταία του λόγια " ’tis not so difficult to die" και πράγματι το πετυχαίνει. Το τέλος του Μάνφρεντ δεν είναι τραγικό. Είναι ήρεμο και αποφασιστικό.

Δεν θέλω να σας κουράσω άλλο αναπαράγοντας το πρόγραμμα του έργου, το οποίο ούτως ή άλλως είναι εύκολα προσβάσιμο. Θέλω απλά να πω ότι η συμφωνία του Tchaikovsky επιτυγχάνει κατά την άποψή μου, να περιγράψει με τον πιο γοητευτικό τρόπο το ταξίδι κάθε ξεχωριστής ψυχής που αδυνατεί να βρει καταφύγιο σ' αυτο τον κόσμο και αναπόφευκτα καταλήγει να περιπλανιέται μόνη, όπως αυτό σκιαγραφείται στο ίδιο το έργο του λόρδου Βύρωνα.

Υπάρχει πλήθος διαθέσιμων εκτελέσεων. Εγώ έχω καταλήξει να ακούω συχνότερα αυτήν, με τον Petrenko και τη Royal Liverpool Philharmonic Orchestra,

517BP1Cx2AL._SX355_.jpg


αν και θα ήθελα να αποκτήσω και την εκτέλεση του Jurowski με τη Φιλαρμονική του Λονδίνου.
 
Last edited by a moderator:

Skakinen

AVClub Fanatic
22 November 2006
10,037
Αθήνα
Ευχαριστούμε για την παρουσίαση.
Να προσθέσω και την εκτέλεση του Mariss Jansons στο πακέτο με όλες τις Συμφωνίες του Tchaikovsky.

Janssons.jpg
 

Cicadelic Ranger

AVClub Fanatic
16 December 2014
15,302
Μια κλασσική παρουσίαση, μας έλειπε.
Μου εντείνειs την περιέργεια για να ακούσω την παραγωγή της Naxos. Εχει συχνά εκπλήξεις.
Δεν λέω πια ερμηνεία μου αρέσει γιατι θα με πάρετε με τις τομάτες:smash:...Ασε που άμα μαθευτεί στην Societe Furtwangler θα με επικηρύξουν :slapface:


Ευχαριστούμε για την παρουσίαση.
Να προσθέσω και την εκτέλεση του Mariss Jansons στο πακέτο με όλες τις Συμφωνίες του Tchaikovsky.

Janssons.jpg

Τι καλη εταιρία η Chandos... Ποιότητα ήχου.:a0210:
 
Last edited by a moderator:

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
17,673
Μεσευρώπη
Μια κλασσική παρουσίαση, μας έλειπε.
Μου εντείνειs την περιέργεια για να ακούσω την παραγωγή της Naxos. Εχει συχνά εκπλήξεις.
Δεν λέω πια ερμηνεία μου αρέσει γιατι θα με πάρετε με τις τομάτες:smash:...Ασε που άμα μαθευτεί στην Societe Furtwangler θα με επικηρύξουν :slapface:.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Τι καλη εταιρία η Chandos... Ποιότητα ήχου.:a0210:

Να το πεις, να το πεις. Αν τυχόν φοβάσαι ότι ο Sami Habra θα σου στείλει τη Μοσάντ στο κατόπι, πες το μας με ΠΜ. Προσωπικά γνώρισα τη μουσική από το βινύλιο με τον Konstantin Silvestri. Αργότερα απέκτησα το υπέροχο και πολύ γνωστό του Andre Previn σε ΕΜΙ, καθώς και την προαναφερθείσα με τον Janssons και μιά άλλη σχετικά άγνωστη αλλά πολύ καλή με τον Yuri Simonov και την Συμφωνική Ορχήστρα του Λονδίνου (δώρο του Σπύρου Σούρλα). Ποια από όλες είναι η καλύτερη; Δεν έχω ιδέα, έχω τόσο καιρό να ακούσω το έργο που ειλικρινά δε θυμάμαι καθόλου τις διαφορές των ερμηνειών. Αλλά θα το αναπληρώσω οσονούπω.

Φίλε ranger, κάποτε γινόταν χαμός στο φόρουμ από παρουσιάσεις κλασικής. Είναι όλες συγκεντρωμένες εδώ . Καλό διάβασμα -bye-
 

Cicadelic Ranger

AVClub Fanatic
16 December 2014
15,302
Να το πεις, να το πεις. Αν τυχόν φοβάσαι ότι ο Sami Habra θα σου στείλει τη Μοσάντ στο κατόπι, πες το μας με ΠΜ. Προσωπικά γνώρισα τη μουσική από το βινύλιο με τον Konstantin Silvestri. Αργότερα απέκτησα το υπέροχο και πολύ γνωστό του Andre Previn σε ΕΜΙ, καθώς και την προαναφερθείσα με τον Janssons και μιά άλλη σχετικά άγνωστη αλλά πολύ καλή με τον Yuri Simonov και την Συμφωνική Ορχήστρα του Λονδίνου. Ποια από όλες είναι η καλύτερη; Δεν έχω ιδέα, έχω τόσο καιρό να ακούσω το έργο που ειλικρινά δε θυμάμαι καθόλου τις διαφορές των ερμηνειών. Αλλά θα το αναπληρώσω οσονούπω.

Φίλε ranger, κάποτε γινόταν χαμός στο φόρουμ από παρουσιάσεις κλασικής. Είναι όλες συγκεντρωμένες εδώ . Καλό διάβασμα -bye-

Ξέρεις τον Σαμυ Αμπρά ????

Eιναι προσωπικος φίλος :grandpa:

Αντε το λέω... Ο Stokowski ξέρω οτι ειναι λαμπερός και χρωματιστός και ξεμιλιζει σιρόπι κλπ αλλα ειναι πιο δυνατό απο μένα...αλλα μη το πειτε και το μάθει ο Σαμι.. Ρε συ με εντυπωσίασες τώρα.

Ευχαριστω για το συγκεντρωμένο λινκ
 
Last edited by a moderator:

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
17,673
Μεσευρώπη
Ξέρεις τον Σαμυ Αμπρά ????

Eιναι προσωπικος φίλος :grandpa:

Αντε το λέω... Ο Stokowski ξέρω οτι ειναι λαμπερός και χρωματιστός και ξεμιλιζει σιρόπι κλπ αλλα ειναι πιο δυνατό απο μένα...αλλα μη το πειτε και το μάθει ο Σαμι.. Ρε συ με εντυπωσίασες τώρα.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---



Ευχαριστω για το συγκεντρωμένο λινκ

Δεν τον ξέρω προσωπικά βέβαια, αλλά είμαι φανατικός του Φουρτβένγκλερ και για ένα διάστημα έπαιζα με την ιδέα να γίνω μέλος της Societe Furtwangler. Τελικά δεν το έκανα. Διάβασα πολλά για τις restoration που έχει κάνει σε ηχογραφήσεις του μεγάλου μαέστρου αλλά τελικά δεν πήρα κάποια, προτίμησα τα βινύλια.

ώστε Stokowski ε; Μήπως κάνεις λάθος; Από ότι ξέρω δεν ηχογράφησε ποτέ τη μουσική αυτή, θα το ξανακοιτάξω βέβαια...
 

Cicadelic Ranger

AVClub Fanatic
16 December 2014
15,302
Με την Houston Symphony Orchestra

Οσο για τον Αμπρά έκανε φοβερή δουλειά το τι εβγαλε απο παράσιτα βήχες κλπ... Αλλα και στις κονφερανς το τι έλεγε μεγάλη προσωπικότητα...Εγω ειμαι απόλυτος λάτρης του Φουρτ, σε τετοιο σημείο που δυσκολεύομαι να ακουσω απο αλλους μαέστρους κάποια έργα.
 

Δημοκηδής

Μέλος Σωματείου
23 June 2006
9,927
Ο Μάνφρεντ είναι μια αρχετυπική φιγούρα με την οποία η πλειονότητα των ανθρώπων θα νοιώσει κάποια στιγμή ταύτιση, [στην αποτίμηση του φορτίου και του πόνου, στο ταξίδι /αναζήτηση της λύσης, στην αδυναμία δια βίου απόλαυσης της Αστάρτης ], είτε την ανάγκη να τοποθετηθεί 'απέναντι'' [όταν ο κομφορμισμός και η αιτιοκρατία του ''ηθελέστα & παθέστα'' αποστραγγίξουν τις αναζητήσεις κ' η πίστη πως το καθησιό στα αυγά είναι η βέλτιστη χάραξη πορείας απονευρώσει την απαίτηση αλλαγών & μίνι επαναστάσεων] ...ίσως αυτό να εξηγεί και τις προθέσεις των συνθετών στους οποίους ανετέθη η σύνθεση της συμφωνίας που θα βασιζόταν στο ποίημα ... Ο Μπαλακίρεφ δεν ένοιωθε πλέον αρκετά επαναστάτης, ο Μπερλιόζ ένοιωθε υπερβολικά γέρος, ο Τσαϊκόφσκυ μάλλον στην αρχή θα προσποιήθηκε τον φυσιολογικό, μέχρι απλά να αφήσει τους δαίμονες του να αποφασίσουν ...

Μουσικά, το έργο είναι θεσπέσιο ... άλλωστε γράφηκε στο απόγειο των συνθετικών δυνάμεων του Τ., ήτοι μεταξύ των μεγαλυτέρων αριστουργημάτων του, της 4ης και 5ης συμφωνίας. Τα μελωδικά θέματα και ιδέες που ξεπηδούν από κάθε γωνιά είναι σχεδόν άπειρα... άλλοι ήσσονος αξίας μελωδοί θα έφτιαχναν τουλάχιστον 15 έργα με μαγιά το τι συμβαίνει εδώ ... αρκεί να ακούσει κανείς το κελάρυσμα των θεμάτων, τις πάσες, αποκρούσεις και τα φινιρίσματα του σκέρτσο, τις απαράμιλλης φινέτσας αντιθέσεις του αντάντε, και τα επαναλαμβανόμενα μοτίβα του ήρωα στα ακραία μέρη...

Όπως συμβαίνει γενικώτερα με τον Τσαϊκόφσκυ την καλύτερη τύχη έχει όποιος δοκιμάζει Ρώσσους/ανατολικούς ... Μάρκιεβιτς, Πλετνιώφ, Σβετλάνωφ, Φεντοσέιεφ, Πετρένκο και κτγμ υπέρτερος όλων ο θαυμάσιος πιτσιρικάς Τζουρόφκσυ που ξέρει να ανοίγει τα φτερά του με την πετόσκονη που οι άλλοι πριν αυτόν έπλασαν, χωρίς άκαιρους και σαχλούς νεωτερισμούς και επιδειξιομανίες ...είναι κρίμα που δεν την ηχογράφησε ο Μραβίνσκυ με τo Λένιγκραντ, να έχουμε να λέμε τώρα ... θα ήταν ενδιαφέρον να ξέρουμε αν υπάρχει κάποια ιστορία από πίσω ....
 
Last edited by a moderator:

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
17,673
Μεσευρώπη
Με την Houston Symphony Orchestra

Λες για αυτήν; Ο μόνος χρήστης που την αξιολόγησε λέει ότι μάλλον είναι η Everest σε διεύθυνση του Eugene Goossens. Ο οποίος ήταν επίσης ένας εξαιρετικός μαέστρος, και η Everest έγραψε υπέροχους δίσκους. Πέραν τούτου, ούτε στη βιογραφία του Stokowski από τον Oliver Daniel αναφέρεται το έργο στη δισκογραφία του μαέστρου. Δε βαριέσαι, είμαι σίγουρος ότι είναι μιά πολύ καλή ερμηνεία.

Οσο για τον Αμπρά έκανε φοβερή δουλειά το τι εβγαλε απο παράσιτα βήχες κλπ... Αλλα και στις κονφερανς το τι έλεγε μεγάλη προσωπικότητα...Εγω ειμαι απόλυτος λάτρης του Φουρτ, σε τετοιο σημείο που δυσκολεύομαι να ακουσω απο αλλους μαέστρους κάποια έργα.

Μιά από τα ίδια. Δε μπορώ να ανεχτώ 9η του Beethoven, 4η του Schumann ή Ημιτελή του Schubert από κανένα άλλο μαέστρο. Άδικα ίσως.
 

Cicadelic Ranger

AVClub Fanatic
16 December 2014
15,302
Όπως συμβαίνει γενικώτερα με τον Τσαϊκόφσκυ την καλύτερη τύχη έχει όποιος δοκιμάζει Ρώσσους/ανατολικούς ... Μάρκιεβιτς, Πλετνιώφ, Σβετλάνωφ, Φεντοσέιεφ, Πετρένκο

Svetlanov στην Μελόντιγια είναι πολυ καλός, και ο ηχος πολυ αξιοπρεπής για ανατολικού μπλόκ ηχογράφηση.

Και απο Warner επανέκδωση CD αλλα χτυπάνε τις τιμές :nounder: (σε μεταχειρισμένα ! ένας το πουλάει 101 ευρω :furious3: )

http://www.amazon.fr/gp/offer-listing/B000EHPYOQ/ref=dp_olp_used?ie=UTF8&condition=used
 

Cicadelic Ranger

AVClub Fanatic
16 December 2014
15,302
Αν μπορειτε να ακούτε τον ήχο του Toscanini (λογω εποχής / τεχνολογίας βέβαια και όχι λογω καλλιτεχνικού ενδιαφέροντος) θα σας πρότεινα αυτην την ερνηνεία που δυστυχως δεν κατέχω σε δίσκο, αλλα θα αρχίσω να την ψάχνω.

Βέβαια προσοχή γιατι ο μαέστρος έκοψε ενα κομμάτι 5 λεπτών απο το φινάλε

Ηχος μεστός ολοκληρωμένος με με συμφωνικό βάρος χωρίς καμία γυαλάδα (οπως του Στοκμφσκι που ειναι γυαλιστερός και λουστραρισμένος) αλλα με αυτην την στενωπό του false stereophonic. To εψαξα και το ακουσα σε MP4 (ξέρω ντροπή) αλλα Δευτέρα θα περάσω απο την Μιντιαθηκη να δω αν το έχουν για να το δανιστω. Ειδαλως θα ψάξω για κανένα βινυλιο στο ιντερνετ.
Marilyn να σαι καλά μας έδωσες όρεξη για ψαξιμο και αποκτήσεις.

Προσωπικά δεν με χαλάει ο "παιλος ήχος" προσφατα απόκτησα τις συμφωνίες του Μπετοβεν απο Τοσκανινι (με την ορχηστρα της NBC)σε κοφρέ βινυλιων και βρήκα την ευτυχία μου

¨Ακουσα και του Petrenko πάλι σε MP4:Μου φάνηκε πολυ καλη, βαριά, με βάθος και Ρωσσικη "σοβαρότητα" αρα την επελέγω για να την ακουσω και σε κανονικό support.

To βινυλιο του Toscanini το βρήκα στο Discogs πολυ φτηνό 3,5 Euros αλλα...δεν έχει εξώφυλλο, οποτε δεν το παίρνω γιατι ειμαι λίγο μανιακός με τα εξωφυλλα. Αλλα το λέω για όποιον δεν τον ενδιαφέρει γιτι η τιμη ειναι τιποτις.
 
Last edited:

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
17,673
Μεσευρώπη
Αν μπορειτε να ακούτε τον ήχο του Toscanini (λογω εποχής / τεχνολογίας βέβαια και όχι λογω καλλιτεχνικού ενδιαφέροντος) θα σας πρότεινα αυτην την ερνηνεία που δυστυχως δεν κατέχω σε δίσκο, αλλα θα αρχίσω να την ψάχνω.

Βέβαια προσοχή γιατι ο μαέστρος έκοψε ενα κομμάτι 5 λεπτών απο το φινάλε

Ηχος μεστός ολοκληρωμένος με με συμφωνικό βάρος χωρίς καμία γυαλάδα (οπως του Στοκμφσκι που ειναι γυαλιστερός και λουστραρισμένος) αλλα με αυτην την στενωπό του false stereophonic. To εψαξα και το ακουσα σε MP4 (ξέρω ντροπή) αλλα Δευτέρα θα περάσω απο την Μιντιαθηκη να δω αν το έχουν για να το δανιστω. Ειδαλως θα ψάξω για κανένα βινυλιο στο ιντερνετ.
Marilyn να σαι καλά μας έδωσες όρεξη για ψαξιμο και αποκτήσεις.

Προσωπικά δεν με χαλάει ο "παιλος ήχος" προσφατα απόκτησα τις συμφωνίες του Μπετοβεν απο Τοσκανινι (με την ορχηστρα της NBC)σε κοφρέ βινυλιων και βρήκα την ευτυχία μου

¨Ακουσα και του Petrenko πάλι σε MP4:Μου φάνηκε πολυ καλη, βαριά, με βάθος και Ρωσσικη "σοβαρότητα" αρα την επελέγω για να την ακουσω και σε κανονικό support.


Πρώτα Stokowski, μετά συμφωνίες Beethoven με Τoscanini...θα σε διαγράψουν από τη Societe Furtwangler, δεν υπάρχει περίπτωση. Μη σου πω ότι θα σε επικηρύξουν...
 

Cicadelic Ranger

AVClub Fanatic
16 December 2014
15,302
Πρώτα Stokowski, μετά συμφωνίες Beethoven με Τoscanini...θα σε διαγράψουν από τη Societe Furtwangler, δεν υπάρχει περίπτωση. Μη σου πω ότι θα σε επικηρύξουν...

Μεταξύ μας αυτα...Μετα τοn Μαιτρ δεν έχουμε πολλες επιλογές αντε μια μικρή ανοχή για 2: Knappertsbusch & Abendroth.
Δεν σηκώνουν πολλά εκει LOL !
 

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
17,673
Μεσευρώπη
Μεταξύ μας αυτα...Μετα τοn Μαιτρ δεν έχουμε πολλες επιλογές αντε μια μικρή ανοχή για 2: Knappertsbusch & Abendroth.
Δεν σηκώνουν πολλά εκει LOL !

Χα χα, έχεις δίκιο, μετά το Μαιτρ είναι δύσκολο να ακούσεις άλλον σε ορισμένα πράγματα.

Υ.Γ. Κρίμα που είσαι τόσο μακριά, χάθηκε να είσαι έστω Βόρεια Γαλλία να τα πούμε κάποια στιγμή από κοντά;To κουτί του Toscanini το έχω κι εγώ, αγορασμένο πριν 20 χρονια περίπου στο marche auc puse του Metz για 10 μάρκα Γερμανίας, σε κατάσταση σαν καινούριο. Ωραίες εποχές...
 

Cicadelic Ranger

AVClub Fanatic
16 December 2014
15,302
Χα χα, έχεις δίκιο, μετά το Μαιτρ είναι δύσκολο να ακούσεις άλλον σε ορισμένα πράγματα.

Υ.Γ. Κρίμα που είσαι τόσο μακριά, χάθηκε να είσαι έστω Βόρεια Γαλλία να τα πούμε κάποια στιγμή από κοντά;To κουτί του Toscanini το έχω κι εγώ, αγορασμένο πριν 20 χρονια περίπου στο marche auc puse του Metz για 10 μάρκα Γερμανίας, σε κατάσταση σαν καινούριο. Ωραίες εποχές...

Nαι κρίμα, γιατι θα σε ειχα φέρει στη Societe, όπως σε έχω καταλάβει, και θα απολάμβανες πολλά πράγματα, και μόνο οι συγκριτικές ακροάσεις (στην Δημαρχία παρακαλώ) να ακους τον Σαμι και τον Φελιξ (Matuz- Echaiz, πολυ στενος φιλος) να διηγούνται τις ιστορίες απο συναντήσεις με τους μεγάλους και ανέκδοτα...Ειδικά ο Σαμι, δεν ξέρω πως και γιατι, τους ειχε συναντήσει όλους όσους η ηλικία του επέτρεπε να συναντήσει (και πολυ πιστος φιλος της χηρας Furt). Απιστευτος, πραγματικά κινηματογραφικη φιγουρα.
Αξιζει να δοκιμάσεις τα CD που έχει επιμεληθεί στην Τahra.

Αλλα δεν ξέρεις, αν και απεχθάνομαι πλεόν το Παρίσι, τίποτα δεν αποκλειεται