Μόσχα-Οσλο:Μελωδικά Γραφήματα

17 June 2006
62,722
Χολαργός
41PG49VSRHL._SL500_AA300_.jpg


O Piotr Ilyich Tchaikovsky(1840-1893)πέρα απο τα γνωστά του έργα είχε
συνθέσει και πολλά μικρά μελωδικά κομμάτια για πιάνο, ´μέτριας δυσκολίας´όπως έγραφε ο ίδιος.
Ο Sviatoslav Richter πολύ συχνά απο τα μέσα τής δεκαετίας τού ´70 και μετά έπαιζε κομμάτια τού Tchaikovsky στα encores του σε διαφορα σημαντικά ρεσιτάλ πού έδινε.
Η Regis με την άδεια τής Οlympia εξέδοσε 18 μουσικά θραύσματα τού συνθέτη ερμηνευμένα απο τον Richter(τα 14 απο μουσικές συλλογές τού συνθέτη και 4 απο τίς ´Εποχές´,που πιό σωστά θα έπρεπε να αποκαλούνται Μήνες).
O Richter,που κόντεψε να παρεξηγηθεί με τον Σοστακόβιτς γιατί ουδέποτε και τα 48 Πρελούδια και Φούγκες του(´Παίζω αυτά που μου αρέσουν.Δεν καταλαβαίνω γιατί θάπρεπε να παίζω και αυτά πού δεν μού αρέσουν´είχε δηλώσει),προσεγγίζει τα κομμάτια τού Tchaikovsky με γνήσια Ρώσικη μελαγχολία και τούς φέρεται σαν σε προσευχές.
Πιανιστικά εντελώς λιτός αφήνει τήν γνήσια μελωδική φλέβα τού Συνθέτη να μιλήσει,αλλά ταυτόχρονα αναδεικνυει και όλη την ´εσωτερικότητα´τού Tchaikovsky.
Chanson Triste,Un Poco di Chopin,Romance in F minor και Romance in F Mazor,Reverie du Soir ,Meditation ,January,May,June November απο τίς ´Εποχές´είναι μερικά πανέμορφα μελωδικά γραφήματα,που ´αναπνέουν´στα χέρια τού Richter.
Μονον οι ερμηνείες του στην Romance in F Minor ,και στην Meditation αρκούν.
Δίσκος μεγίστης αλληλοκατανόησης Richter και Πνέυματος τού συνθέτη.



41FCmO%2BWIGL._SL500_AA300_.jpg


O Nορβηγός Πιανίστας Ketil Bjornstad ακολουθώντας τον δρόμο τού Floating(2005),προσκαλεί στο τότε τρίο (Αlex Riel,drums& percussion,καί Arild Andersen ,double bass) τον Wolfgang Pusching(Flute,alto flute,alto sax& bass clarinet)και σαν κουαρτέτο πλέον μάς παρουσιάζει το Devotions.
Δίσκος σαν απο Sountrack ταινίας που περιμένει να γυριστεί έχει σαφείς αναφορές απο μνήμες τού Bjornstad γιά τόπους,σπίτια ,ανθρώπους που διαπέρασαν τον χρόνο.
So many windows staring at the flat where i used to live.
Minutes of a rented silence,the downstairs people gone
A young girl waiting for someone under the streetlamp
The first moment that the night may shine
And all the other
Devotions.
´Στα 55 μου ανακαλύπτω την αξία τής Μελωδίας,και τώρα πιά ξέρω καλά τι μπορώ και τί δεν μπορώ να κάνω.Και αποφάσισα να αφοσιωθώ σε αυτό πού ξέρω´λέει ο Bjornstad
H μουσική του κινείται στά πλαίσια μιάς μελωδικής ´καθαρότητας´εκτός απο μερικές πινελιές ambient τού Andersen στο κοντραμπάσσο.
Παρουσιάζονται 10 μουσικά θέματα και μιά σουίτα απο 6 μέρη(Dance of Life,βασισμένη σε μουσικούς αυτοσχεδιασμούς και σχόλια για έναν πίνακα τού Edvard Munch).
H παρουσία τού Pusching στα πνευστά διευρύνει τον μουσικό ορίζοντα τών μελωδικών γραμμών τού Bjornstad χωρίς όμως η μουσική του(όπου το πιάνο κυριαρχεί)να ξεστρατίζει πρός την απλούστευση ούτε λεπτό.
Δίσκος επιφανειακά ´κομψός´,που εάν αφεθείς στην γοητεία του,μπορεί να σε ´καταστρέψει´.
Οπως ακριβώς και οι μελωδίες τού Tchaikovsky.
Και οι δύο δίσκοι ´μιλάνε´για ´εσωτερικές πορείες´.
Παρουσιάζονται ´Κόντρα στον Καιρό´στην καρδιά τού Καλοκαιριού.
 
Last edited by a moderator:
O Richter,που κόντεψε να παρεξηγηθεί με τον Σοστακόβιτς γιατί ουδέποτε και τα 48 Πρελούδια και Φούγκες του(´Παίζω αυτά που μου αρέσουν.Δεν καταλαβαίνω γιατί θάπρεπε να παίζω και αυτά πού δεν μού αρέσουν´είχε δηλώσει),προσεγγίζει τα κομμάτια τού Tchaikovsky με γνήσια Ρώσικη μελαγχολία και τούς φέρεται σαν σε προσευχές.

Ο Ρίχτερ που κόντεψε να παρεξηγηθεί με το Σοστακόβιτς γιατί ουδέποτε έπαιξε όλα τα 48 Πρελούδια και Φούγκες του. ;)
 
17 June 2006
62,722
Χολαργός
Ο Ρίχτερ που κόντεψε να παρεξηγηθεί με το Σοστακόβιτς γιατί ουδέποτε έπαιξε όλα τα 48 Πρελούδια και Φούγκες του. ;)

Ευχαριστώ Κύριε Διορθωτά.:grinning-smiley-043 .
Λές νάμουν και εγώ θυμωμένος με τον Richter όταν έγραφα το κείμενο και μπέρδεψα τα χέρια μου???:flipout: :flipout: