- 17 June 2006
- 14,350
Πιό πολύ αγαπώ την τρελλιάρα.
Την ...απρόβλεπτη.
Αν με ρωτήσετε ποιά από τις 9 αδελφές μου αρέσει περισσότερο, θα σας απαντήσω η 7η.
Εχει κάτι Βακχικό αυτή η Συμφωνία. Για μένα είναι και η πιό ηφαιστειογενής. Είναι μιά εξαίσια σύνθεση από αντιθέσεις: άλλοτε επιβλητική και πομπώδης, άλλοτε ελεγειακή, αλλοτε διαχυτική κι άλλοτε καθαρά παγανιστική. Aπό κατασκευαστική άποψη, θεωρείται η τελειότερη που έγραψε ποτέ ο Beethoven. Ο Wagner την αποκαλούσε “Αποθέωση του Χορού”.
Η Orfeo συνεχίζει την εξόρυξη διαμαντιών από τα αρχεία της Βαυαρικής Ραδιοφωνίας. Προτείνει εδώ μιά ζωντανή εκτέλεση της 7ης, με τον Carlos Kleiber και την Κρατική ορχήστρα της Βαυαρίας, από το 1982.
Ολα τα χαρακτηριστικά του Carlos υπάρχουν ανάγλυφα εδώ: έξαλλη εφευρετικότητα, ζωηρός παλμός στη ρυθμική αγωγή, αιχμηρές ατάκες, ακαταμάχητη άρθρωση είναι πάντα στην ημερήσια διάταξη. Εχεις την εντύπωση μιάς διαρκούς ορχηστρικής εκκόλαψης, λές και η μουσική γεννιέται εκείνη την ίδια χρονική στιγμή που την ακούς.
Η διαφορά με τη studio εκδοχή, του ίδιου με τη Φιλαρμονική της Βιέννης, στην Deutsche Grammophon 6 χρόνια νωρίτερα (1975), είναι χαοτική: από τη μιά η λαμπερή καλλιγραφία, η χλιδή των χροιών και των ηχοχρωμάτων, η στυλιστική τελειότητα - από την άλλη η Διονυσιακή μέθη, η ένταση στα όρια της επιθετικότητας, ο ηλεκτρισμός του live.
Αν έπρεπε οπωσδήποτε να διαλέξω τη μία από τις δυό, θα κράταγα τη “ζωντανή”.
Last edited by a moderator: