Και κάτι που δεν είναι 70'ς

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,350
Ακούω αυτές τις μέρες μερικούς δίσκους προσφερθέντες από τον φίλο Βασίλη Τσάκωνα.

SAB-Bel.jpg

Scott Amendola Band - Believe - Cryptogrammophone 2005

Προοδευτική jazz στα όρια του fusion (όπως κάπως το ξεραμε πριν 25 30 χρόνια). Ικανός drummer, αλλά με έναν εξ ίσου δεινό βιολιστή, χωρίς να μπορώ να πω ότι η μπάντα γενικά υστερεί (εκτός από τον κιθαρίστα που έχει εντελώς αφρόντιστο ήχο)
Γενικά αν και ακούγεται ευχάριστα και έχει πολλά σύγχρονα προοδευτικά στοιχεία, από ηλεκτρονική, dub κλπ, δεν κατάφερε να με πείσει ακόμα. Πάντως ενδιαφέρον άκουσμα, ιδίως ένα δυό κομμάτια που προσομοιάζουν country (λόγω βιολιού) αλλά σε jazz φόρμες. Μου θύμισε σε πολλά ECM του 80, Abercrombie, Kenny Wheeler κλπ, αλλά...με βιολί λαϊκό....σχεδόν ...don't shoot me....



P0827884000021_1.jpg

The Mathew Herbert Big Band- Goodbye swingtime - Accidental Records 2003

Εδώ έχουμε όντως μιά μεγάλη μπάντα, όπως περιγράφεται στα συστατικά της, δηλαδή πολλά όργανα και την ίδια δομή, αλλά διαφοροποιείται ως προς το τελικό αποτέλεσμα. Εντυπωσιακό εισαγωγικό κομμάτι, όπως και στους άλλους δυό δίσκους, το μεγαλοπρεπές και καθώς πρέπει σε big band ύφος ξεφουσκώνει σύντομα λόγω των soul φωνητικών που ακολουθούν στα επόμενα. Έτσι ενώ η μπάντα έχει πραγματικά, δυνατότητες, τα μοντέρνα στοιχεία, και δανεια από άλλα είδη, ηλεκτρονικής ή προσαρμοσμένων ηλεκτρονικών ήχων σε ύφος big band, δεν καταφέρνουν να ενσωματωθούν όσο θα ήθελα γιά να με σηκώσουν από την καρέκλα μου. Πάντως δεν μπορεί κανείς να τους αρνηθεί την καλή πρόθεση. Λίγο άνευρα, λίγο ότι, ως big band, δεν τολμά να ξεχωρίσει κάποιος, μένω και πάλι με την όρεξη. Τραγουδιστές και τραγουδίστριες, εναλλάσσονται, σε ένα ύφος που πχ γιαπωνέζικες, lounge ή άλλων ειδών προσπάθειες με έχουν αφήσει κατά καιρούς με το στόμα ανοιχτό.



nin1901.jpg

Enders Room - Human Radio Enja 2004

Το συγκρότημα του Johannes Enders που παίζει πνευστά, ηλεκτρονικά, keyboards, και προγραμματίζει έχει εντελώς διαφορετικό ήχο. Προσανατολίζεται σαφώς προς την ηλεκτρονική προοδευτική μουσική με αρκετά έως σημαντικά στοιχεία jazz. Μου θύμισε αρκετά τους Αυστριακούς Radian χωρίς όμως να με κερδίσει όσο εκείνοι. Εδώ ξεχώρισα το δεύτερο κομμάτι, χάρη στην εκφραστική φωνή της Rebekka Baken και την δύσκολη μελωδία με βάση το πιάνο και τα πολλά διακριτικά ηλεκτρονικά κρουστά. Ελαφρά ανατολίτικο, λίγο προς το αφρικάνικο, μου θύμισε συνθετικά ελαφρά την Myriam Alter. Πολύ ενδιαφέρουσα η δεύτερη φωνή σχεδόν αντιστικτική με το σαξόφωνο. Και τα άλλα κομμάτια δεν πάνε πίσω. Υπάρχουν άλλα πολυρυθμικά, ενώ άλλα ιδιαίτερα μελωδικά όπως το 4ο χάρη στο μελαγχολικό πιάνο και το σαξόφωνο, αν και η τραγουδίστρια εδώ τραγουδάει αγγλικά και δεν πείθει όσο πριν που τραγουδούσε κάποια διάλεκτο.
Ο δίσκος αποδομείται προς το τέλος με δείγματα ραπ ή πιό ρυθμικών φορμών, ακόμα και soul μπαλάντας χάνοντας αρκετή από την αίγλη και το μυστήριο των δύο πρώτων κομματιών.
Ευτυχώς υπάρχει το 7ο κομμάτι (June) που θυμίζει αρκετά soft machine καθώς και το ομώνυμο 8.
Πάντως μου άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις από τους τρεις.


Αν και δεν έχω σχηματίσει πλήρη εικόνα, ήταν ένα ευχάριστο διάλειμμα από τα γνωστά μου κολλήματα, γιά τα οποία όμως δηλώνω αμετανόητος.
Ίσως να επανέλθω.
Μέχρι τότε μπορούμε να μοιραστούμε δημόσια απόψεις με το Βασίλη (αλήθεια γιατί δεν τα παρουσιάζεις τόσο καιρό) και το Ντοκ που σίγουρα τους άρεσαν πιό πολύ από μένα.
 
Last edited:

Δημήτρης Ν.

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,209
Θεσσαλονίκη
Ο Scott Amendola είναι δικός μου -bye- . Στον έδωσα μπας και σου αρέσει και με πείσεις ότι είναι ωραίο και αρχίσει να αρέσει και σε εμένα . Οπως κατάλαβες δεν μου άρεσε (με μιάμισυ φορά που το άκουσα ).
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,350
Επρεπε να το καταλάβω από το νάιλον....-bye-
Αλλά βασικά κάνεις ένα λάθος πάντα.
Μιά φορά ίσον καμία.
Τα ίδια μου έλεγες γιά το Welcome, το morph the cat, το everything must go, και δεν θυμάμαι πόσα άλλα.
Αν δεν ακούσεις 20-30 φορές δεν βγαίνει ασφαλές συμπέρασμα.

Εγώ πχ αυτά που έγραψα γιά τα παραπάνω είναι με 5-6 φορές.
Και θεωρώ ότι ήταν βιαστικά και ίσως να αδικώ τους δίσκους
 

Nikos F

Supreme Member
19 June 2006
6,149
Αλιμος
Αν δεν ακούσεις 20-30 φορές δεν βγαίνει ασφαλές συμπέρασμα.

μήπως υπερβάλλεις λίγο - πολύ λίγο chief ?

Συνήθως η τρίτη φορά είναι η πλέον ''κρίσιμη'' για την τελική αξιολόγηση.
 

Δημήτρης Ν.

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,209
Θεσσαλονίκη
Απάντηση: Re: Και κάτι που δεν είναι 70'ς

Επρεπε να το καταλάβω από το νάιλον....-bye-
Αλλά βασικά κάνεις ένα λάθος πάντα.
Μιά φορά ίσον καμία.
Τα ίδια μου έλεγες γιά το Welcome, το morph the cat, το everything must go, και δεν θυμάμαι πόσα άλλα.
Αν δεν ακούσεις 20-30 φορές δεν βγαίνει ασφαλές συμπέρασμα.

Εγώ πχ αυτά που έγραψα γιά τα παραπάνω είναι με 5-6 φορές.
Και θεωρώ ότι ήταν βιαστικά και ίσως να αδικώ τους δίσκους

Ο δίσκος πρέπει να σου δημιουργεί την ανάγκη να τον ξανακούσεις . Ολα αυτά που αναφέρεις δεν το κάνουν ( εντάξει , ο Γάτος ο Μορφ το άλλο Steely Dan είναι ό,τι πρέπει για το αυτοκίνητο ή για να διαβάσεις εφημερίδα ή να πλύνεις πιάτα ) Αλλά υπάρχουν και δίσκοι που δεν σε "τραβάνε" , δεν είναι μέρος του κόσμου σου , δεν μιλάνε με σένα , είναι σε άλλη συχνότητα ή εν πάση περιπτωσει είναι απλώς κακοί ( The Drift ) :flipout:
 

petros_m

Supreme Member
18 June 2006
8,210
Αλιμος
Απάντηση: Re: Και κάτι που δεν είναι 70'ς

Αν δεν ακούσεις 20-30 φορές δεν βγαίνει ασφαλές συμπέρασμα.

μηπως εχεις βρει κανα κολπο και εχεις επιμηκύνει το 24ωρο?
και θες να πεις πως ολους τους δισκους τους ακους τουλαχιστον 5-6 φορες πριν αποφασισεις πως δε σ'αρεσουν???????
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,350
Δεν έχω επιμηκύνει τίποτα.
Απλά θεωρώ ότι κάτω από 10 φορές αδικούν τους δίσκους.
Γενικά εγώ τους ακούω πολύ.
Εχω πχ 50 αγαπημένους που τους ακούω συνέχεια.
Πρέπει να τους έχω ακούσει και 300 και 500 φορές.
Το δε drift το έχω ακούσει γύρω στις 7 ή 8 φορές, και διαρκώς με έβρισκα να ακούω 1 ή δυό συγκεκριμένα κομμάτια που πήγαν και 10 και 11.
Πχ τα best μου, One man dog, caravanserai, live at yoshi's, moonlight whispers πρέπει μόνο φέτος να τα άκουσα 2 ή 3 φορές το μήνα. Και μιλάμε γιά τα δυό πρώτα ότι είναι δίσκοι που τους έχω σχεδόν 35 χρόνια.
Καλά δεν συζητάω γιά τον lagrene που κάθε δυνατό δίσκο του τον άκουγα επί 3-4 μήνες από δυό φορές τουλάχιστον τη μέρα.

Επίσης, ο Νίκος μου έκανε δώρο το προσωπικό του Becker, πρέπει να τον άκουσα καμιά 20αριά φορές πριν γράψω το αφιερωματάκι.

Εχω την εντύπωση ότι αλλιώς ακούμε τελικά μουσική.
 

Nikos F

Supreme Member
19 June 2006
6,149
Αλιμος
( εντάξει , ο Γάτος ο Μορφ το άλλο Steely Dan είναι ό,τι πρέπει για το αυτοκίνητο ή για να διαβάσεις εφημερίδα ή να πλύνεις πιάτα

ΩΧ chief φαντάσου δηλαδή το nightfly για τι χώρους και χρήσεις προορίζεται..:flipout:
 

petros_m

Supreme Member
18 June 2006
8,210
Αλιμος
Απάντηση: Re: Και κάτι που δεν είναι 70'ς

Δεν έχω επιμηκύνει τίποτα.
Απλά θεωρώ ότι κάτω από 10 φορές αδικούν τους δίσκους.
Γενικά εγώ τους ακούω πολύ.
Εχω πχ 50 αγαπημένους που τους ακούω συνέχεια.
Πρέπει να τους έχω ακούσει και 300 και 500 φορές.
Το δε drift το έχω ακούσει γύρω στις 7 ή 8 φορές, και διαρκώς με έβρισκα να ακούω 1 ή δυό συγκεκριμένα κομμάτια που πήγαν και 10 και 11.
Πχ τα best μου, One man dog, caravanserai, live at yoshi's, moonlight whispers πρέπει μόνο φέτος να τα άκουσα 2 ή 3 φορές το μήνα. Και μιλάμε γιά τα δυό πρώτα ότι είναι δίσκοι που τους έχω σχεδόν 35 χρόνια.
Καλά δεν συζητάω γιά τον lagrene που κάθε δυνατό δίσκο του τον άκουγα επί 3-4 μήνες από δυό φορές τουλάχιστον τη μέρα.

Επίσης, ο Νίκος μου έκανε δώρο το προσωπικό του Becker, πρέπει να τον άκουσα καμιά 20αριά φορές πριν γράψω το αφιερωματάκι.

Εχω την εντύπωση ότι αλλιώς ακούμε τελικά μουσική.

μα, δεν αναφερομαι στα αγαπημενα μας! εννοειται αυτο! εγω ας πουμε, ακουω 10-15 νεους δισκους καθε μηνα. ε, δεν εχω χρονο να τους ακουσω απο 5-10 φορες τον καθενα, δηλαδη γυρω στις 100 ωρες ακροασεων καθε μηνα. αν σε αυτες τις ωρες προσθεσουμε και τους αγαπημενους μας, τοτε ποσες ωρες το μηνα πρεπει να ακουμε CD? τελευταιος νεος (για μενα) δισκος που ελλιωσα στο παιξιμο ηταν η συλλογη "NEW THING!", η οποια αποτελειται απο 2 γεματα CD. Πρεπει να την ακουσα γυρω στις 10 φορες μεσα σε ενα μηνα.
 

Δημοκηδής

Μέλος Σωματείου
23 June 2006
9,967
Αλλά υπάρχουν και δίσκοι που δεν σε "τραβάνε" , δεν είναι μέρος του κόσμου σου , δεν μιλάνε με σένα , είναι σε άλλη συχνότητα ή εν πάση περιπτωσει είναι απλώς κακοί .....


Συμφωνώ απολύτως με αυτήν την Ντόκεια ρήση. Βέβαια, διαφωνώ απολύτως στους δίσκους καθ' εαυτούς που τοποθετούμε οι δύο μας σε αυτήν την κατηγορία ...

Ωστόσο, πράγματι θεωρώ χάσιμο χρόνου να δώσω δεύτερη ευκαιρία σε κάποιους δίσκους, που η εμπειρία μου πλέον με διδάσκει ότι δεν πρόκειται ποτέ να συμπαθήσω. Την ίδια στιγμή και παρά την πρώτη μέτρια εντύπωση, 'ψυχανεμίζομαι' πια, που πρέπει να δοθούν και άλλες ευκαιρίες......
 

Δημοκηδής

Μέλος Σωματείου
23 June 2006
9,967
Πχ. ο Λυμπερόπουλος...

Τον διάβαζα προ 25ετίας, έχω την τιμή να σχετίζομαι φιλικά μαζί του την τελευταία διετία, ..... Ξέρω πια, σαν υπνοβάτης, ποιά από αυτά που προτείνει θα λατρέψω και ποιά θα μισήσω, ανεξέρτητα από τις ευκαιρίες που (δεν ) θα δώσω τελικά στα δεύτερα.

(Όσο θυμάμαι και τον στρατηγό Μπάμπη που γοητεύθηκε από την υπέροχη γραφή και την μαλαγανιά στην παρουσίαση του μάστερ, και μετά δεν ήξερε που να χτυπήσει το κεφάλι του ... :flipout: :flipout: :flipout: ...).
 

Δημοκηδής

Μέλος Σωματείου
23 June 2006
9,967
ποιά από αυτά που προτείνει θα λατρέψω

και όχι, Ντοκ, δεν έχει να κάνει με την κλασσική.... Πολλά κλασσικά του δεν μου κάνουν, ενώ σε άλλες κατηγορίες έχω βρει διαμάντια....
 

Δημήτρης Ν.

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,209
Θεσσαλονίκη
Απάντηση: Re: Και κάτι που δεν είναι 70'ς

και όχι, Ντοκ, δεν έχει να κάνει με την κλασσική.... Πολλά κλασσικά του δεν μου κάνουν, ενώ σε άλλες κατηγορίες έχω βρει διαμάντια....

για κλασσική πάντως εγώ δεν μιλάω . -bye-
 
17 June 2006
62,722
Χολαργός
Απάντηση: Re: Και κάτι που δεν είναι 70'ς

Πχ. ο Λυμπερόπουλος...



(Όσο θυμάμαι και τον στρατηγό Μπάμπη που γοητεύθηκε από την υπέροχη γραφή και την μαλαγανιά στην παρουσίαση του μάστερ, και μετά δεν ήξερε που να χτυπήσει το κεφάλι του ... :flipout: :flipout: :flipout: ...).

To απολαυστικότερο είναι να πίνεις καφέ με τον Μπάμπη και να τον βάλεις να σού μεταφέρει την εμπειρία του:flipout: :flipout: Και παραδίπλα και ο Μανόπουλος.Είχε και αυτός γητευτεί,αλλά δεν θυμαμαι άν το έχει γράψει δημοσίως.
Και να μήν τόχει γράψει πάντως τον δίνω εγώ ´στεγνά´σήμερα.:flipout: :flipout:
 
27 June 2006
7,771
Ακούω αυτές τις μέρες μερικούς δίσκους προσφερθέντες από τον φίλο Βασίλη Τσάκωνα.

SAB-Bel.jpg

Scott Amendola Band - Believe - Cryptogrammophone 2005

Προοδευτική jazz στα όρια του fusion (όπως κάπως το ξεραμε πριν 25 30 χρόνια). Ικανός drummer, αλλά με έναν εξ ίσου δεινό βιολιστή, χωρίς να μπορώ να πω ότι η μπάντα γενικά υστερεί (εκτός από τον κιθαρίστα που έχει εντελώς αφρόντιστο ήχο)
Γενικά αν και ακούγεται ευχάριστα και έχει πολλά σύγχρονα προοδευτικά στοιχεία, από ηλεκτρονική, dub κλπ, δεν κατάφερε να με πείσει ακόμα. Πάντως ενδιαφέρον άκουσμα, ιδίως ένα δυό κομμάτια που προσομοιάζουν country (λόγω βιολιού) αλλά σε jazz φόρμες. Μου θύμισε σε πολλά ECM του 80, Abercrombie, Kenny Wheeler κλπ, αλλά...με βιολί λαϊκό....σχεδόν ...don't shoot me....



P0827884000021_1.jpg

The Mathew Herbert Big Band- Goodbye swingtime - Accidental Records 2003

Εδώ έχουμε όντως μιά μεγάλη μπάντα, όπως περιγράφεται στα συστατικά της, δηλαδή πολλά όργανα και την ίδια δομή, αλλά διαφοροποιείται ως προς το τελικό αποτέλεσμα. Εντυπωσιακό εισαγωγικό κομμάτι, όπως και στους άλλους δυό δίσκους, το μεγαλοπρεπές και καθώς πρέπει σε big band ύφος ξεφουσκώνει σύντομα λόγω των soul φωνητικών που ακολουθούν στα επόμενα. Έτσι ενώ η μπάντα έχει πραγματικά, δυνατότητες, τα μοντέρνα στοιχεία, και δανεια από άλλα είδη, ηλεκτρονικής ή προσαρμοσμένων ηλεκτρονικών ήχων σε ύφος big band, δεν καταφέρνουν να ενσωματωθούν όσο θα ήθελα γιά να με σηκώσουν από την καρέκλα μου. Πάντως δεν μπορεί κανείς να τους αρνηθεί την καλή πρόθεση. Λίγο άνευρα, λίγο ότι, ως big band, δεν τολμά να ξεχωρίσει κάποιος, μένω και πάλι με την όρεξη. Τραγουδιστές και τραγουδίστριες, εναλλάσσονται, σε ένα ύφος που πχ γιαπωνέζικες, lounge ή άλλων ειδών προσπάθειες με έχουν αφήσει κατά καιρούς με το στόμα ανοιχτό.



nin1901.jpg

Enders Room - Human Radio Enja 2004

Το συγκρότημα του Johannes Enders που παίζει πνευστά, ηλεκτρονικά, keyboards, και προγραμματίζει έχει εντελώς διαφορετικό ήχο. Προσανατολίζεται σαφώς προς την ηλεκτρονική προοδευτική μουσική με αρκετά έως σημαντικά στοιχεία jazz. Μου θύμισε αρκετά τους Αυστριακούς Radian χωρίς όμως να με κερδίσει όσο εκείνοι. Εδώ ξεχώρισα το δεύτερο κομμάτι, χάρη στην εκφραστική φωνή της Rebekka Baken και την δύσκολη μελωδία με βάση το πιάνο και τα πολλά διακριτικά ηλεκτρονικά κρουστά. Ελαφρά ανατολίτικο, λίγο προς το αφρικάνικο, μου θύμισε συνθετικά ελαφρά την Myriam Alter. Πολύ ενδιαφέρουσα η δεύτερη φωνή σχεδόν αντιστικτική με το σαξόφωνο. Και τα άλλα κομμάτια δεν πάνε πίσω. Υπάρχουν άλλα πολυρυθμικά, ενώ άλλα ιδιαίτερα μελωδικά όπως το 4ο χάρη στο μελαγχολικό πιάνο και το σαξόφωνο, αν και η τραγουδίστρια εδώ τραγουδάει αγγλικά και δεν πείθει όσο πριν που τραγουδούσε κάποια διάλεκτο.
Ο δίσκος αποδομείται προς το τέλος με δείγματα ραπ ή πιό ρυθμικών φορμών, ακόμα και soul μπαλάντας χάνοντας αρκετή από την αίγλη και το μυστήριο των δύο πρώτων κομματιών.
Ευτυχώς υπάρχει το 7ο κομμάτι (June) που θυμίζει αρκετά soft machine καθώς και το ομώνυμο 8.
Πάντως μου άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις από τους τρεις.


Αν και δεν έχω σχηματίσει πλήρη εικόνα, ήταν ένα ευχάριστο διάλειμμα από τα γνωστά μου κολλήματα, γιά τα οποία όμως δηλώνω αμετανόητος.
Ίσως να επανέλθω.
Μέχρι τότε μπορούμε να μοιραστούμε δημόσια απόψεις με το Βασίλη (αλήθεια γιατί δεν τα παρουσιάζεις τόσο καιρό) και το Ντοκ που σίγουρα τους άρεσαν πιό πολύ από μένα.


Για τον Herbert έχουμε ξαναμιλήσει. Πρωτοποριακός παραγωγός με εκατοντάδες projects. Σχεδόν κάθε του κυκλοφορία τελεί υπό νεα ονομασία.
Πολυσχιδής, απρόβλεπτος (το remix του στο Audience με τη Dani Siciliano είναι σκέτη μαεστρία χειρισμού της κονσόλας) και κυρίως κουβαλητής όλων σχεδόν των ακουσμάτων που έχει γνωρίσει ο κόσμος της ποπ από καταβολής του είδους.
Κ α τ α π λ η κ τ ι κ ό artwork και σχεδιασμός πακέτου.


Με τους Ender's room μας (ξανα)εξέπληξε ο chief!
O Johannes Enders έχει επίσης συμπράξει με πολλούς, από τους Notwist μέχρι τους Fauna Flash.
O δίσκος είναι μια jazz αναφορά με ηλεκτρονικές πινελιές και μπόλικο σκοτάδι τριγύρω. Η φωνή της Βakken ξεπηδά σαν φως μέσα στις σκιές, οι ανατολίτικες ατμόσφαιρες ενίοτε χρωματίζουν το γκρίζο, το trip hop τιμάται δεόντως, όλα όμως με διάθεση χαλαρή. Καλό άλμπουμ για όσους δεν βολεύονται καλά στα καθαρόαιμα μονοπάτια της τζαζ, αναζητώντας κάτι λίγο παραπέρα.
Ακριβώς στον ίδιο χώρο ποy κινείται ο Eric Sumo, με τη πλάστιγγα να γέρνει πολύ υπέρ του δεύτερου.