Ρυθμοί πόλης

Busoni

Supreme Member
5 July 2006
3,290
Πάτρα
41HNG8QZV6L._AA240_.jpg


414FKDVFRPL._AA240_.jpg

Ο Steve Reich είναι ένας από τους σημαντικότερους συνθέτες ηλεκτρονικής μουσικής και, κατα τον Guardian, ένας από τους λίγους μουσικούς που άλλαξαν τον ρού της μουσικής ιστορίας. Είτε το τελευταίο είναι αληθές είτε όχι, το σίγουρο είναι ότι ο Reich ήταν ένας γόνιμος καινοτόμος σ' έναν αιώνα που η μουσική έψαξε το δρόμο της πολλές φορές.

Το City Life είναι εμπνευσμένο από την Νέα Υόρκη, την πόλη που γεννήθηκε και μεγάλωσε ο συνθέτης, αναπόφευκτα όμως φέρνει στο νού τον αέρα, τη μυρωδιά, τον ήχο των δρόμων οποιασδήποτε μεγαλούπολης. Eίναι γραμμένο
για μικρό σύνολο ακουστικών οργάνων που παίζουν με ενισχυτές, samplers που αναπαράγουν προηχογραφημένους ήχους πόλης και κρουστά.

Το έργο αποτελείται από 5 μέρη : Check it out, Pile Drivers/Alarms, It's been a honeymoon-can't take no mo', Heartbeats/Boats and Buongs, Heavy Smoke.

Στο πρώτο μέρος ο Reich παρουσιάζει την μέθοδο των φάσεων, μια δική του επινόηση στη μουσική σύνθεση. Γράφει ένα μικρό μοτίβο κι έπειτα βάζει να συνηχούν καθυστερημένες χρονικά εκδόσεις του μοτίβου με το αρχικό.
Η τεχνική αυτή αναπτύσσεται ακόμα περισσότερο σε άλλα έργα του, όπως τα Violin phase, Piano phase.

Το Check it out θυμίζει έναν όμορφο, πολυσύχναστο δρόμο. Γεμάτος φωνές και φασαρία, αλλά κοσμοπολίτικος. Downtown New York! Οι ήχοι του πιάνου και των πνευστών ζωγραφίζουν τη μουντή μεταλλική εικόνα των εργοταξίων(Pile Drivers/Alarms). Ο μονότονος ρυθμός των γερανών διακόπτεται από μακρινούς συναγερμούς. Τα πλοία και οι σημαδούρες δείχνουν να ζωντανεύουν με το καρδιοχτύπι(Heartbeats/Boats & Buoys) καθώς ένας περαστικός περπατά ανήσυχα στο λιμάνι. Το έργο κλείνει με μια πιο περίπλοκη εικόνα της πόλης, ισως πιο απαισιόδοξη από την αρχική(Heavy Smoke). Οι γεμάτες ένταση κινήσεις των οργάνων συνοδεύονται από τους συναγερμούς και μια φωνή από κέντρο ελέγχου ακούγεται κατα διαστήματα. Τα φωνητικά δείγματα είναι από επικοινωνίες της Πυροσβεστικής κατά τον βομβαρδισμό του 1993 στο World Trade Center. Στην εκτόνωση της έντασης, οι καπνοί πλανιώνται ανάμεσα στα ερείπια...

Ακούγοντας απόσπασμα του City Life σε δίσκο του Classic CD ενθουσιάστηκα με τον Reich. Οι μετέπειτα εμπειρίες με το έργο του δεν ήταν ανάλογες δυστυχώς...η τέχνη του Reich είναι απαιτητική από τον ακροατή. Όπως κάθε μεγάλη τέχνη :)
 
Last edited:
Το τηλεοπτικό κανάλι της Βουλής προέβαλλε μέχρι πριν ένα μήνα περίπου μια εξαιρετική σειρά εκπομπών για την ιστορία της μουσικής με παρουσιαστή έναν συμπαθή ξανθοκόκκινο άγγλο μουσικό.

Στο επεισόδιο για τον εικοστό αιώνα ακούστηκε το έργο του Ράιχ 'παράλληλα τρένα' (αν θυμάμαι καλά τον τίτλο) και μίλησε και ο ίδιος ο συνθέτης γι' αυτό. Το έργο ήταν πολύ ενδιαφέρον όπως αντίστοιχα και οι απόψεις του στη συνέντευξη.

Σε ότι αφορά στους ρυθμούς της πόλης, η Νέα Υόρκη είχε εμνεύσει νομίζω και τον Varese για το Ameriques του.
 
Last edited:

Δημοκηδής

Μέλος Σωματείου
23 June 2006
9,968
Ντέμιαν, έχω ένα βινυλιάκι με τα Παράλληλα Τραίνα. Μπορείς να το δανεισθείς επ' άπειρο. Παρότι ενδιαφέρουσα δεν ακούω πλέον ανάλογη μουσική. Πρέπει νάχω και το six marimbas και κάτι ακόμη. Δεν θυμάμαι....
 

Busoni

Supreme Member
5 July 2006
3,290
Πάτρα
Re: Απάντηση: Ρυθμοί πόλης

Στο επεισόδιο για τον εικοστό αιώνα ακούστηκε το έργο του Ράιχ 'παράλληλα τρένα' (αν θυμάμαι καλά τον τίτλο) και μίλησε και ο ίδιος ο συνθέτης γι' αυτό. Το έργο ήταν πολύ ενδιαφέρον όπως αντίστοιχα και οι απόψεις του στη συνέντευξη.

To ντοκιμαντέρ δυστυχώς δεν το είδα... Ο τίτλος του έργου είναι "Different trains". Eπίσης υπάρχει μια εκτενής κι ενδιαφέρουσα συνέντευξη του Reich
εδώ http://www.newmusicbox.org/archive/firstperson/reich/index.html
 

Δημοκηδής

Μέλος Σωματείου
23 June 2006
9,968
Σε κάθε περίπτωση, Φερρούτσιο σε ευχαριστούμε που ανανεώνεις με προτάσεις την κατηγορία.....
 

Δημοκηδής

Μέλος Σωματείου
23 June 2006
9,968
έχεις δίκιο, ....different trains....
Νομίζω το εκτελούν οι Kronos στην καλή εποχή τους......
 

Busoni

Supreme Member
5 July 2006
3,290
Πάτρα
Κι εγώ σας ευχαριστώ που μου δίνετε ιδέες για να εμπλουτίζω τα ακούσματά μου(...και ν' αδειάζω την τσέπη μου :flipout: )
 

Δημήτρης Ν.

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,209
Θεσσαλονίκη
"Different trians" όντως και στον ίδιο δίσκο το Electric Counterpoint με τον Pat Μetheny στην κιθάρα . Το Different trains είναι κάπου στην μέση της εξελικτικής συνθετικής πορειας του Reich από τα πειράματα με λούπες το 65-66 ( Come out) έως τα πιό οργανωμένα και σε μεγαλύτερη κλίμακα έργα όπως το παρουσιαζόμενο και το The Cave ( 1994 ) .
 

Busoni

Supreme Member
5 July 2006
3,290
Πάτρα
Η πρώτη εικόνα ειναι από την ηχογράφηση της Nonesuch και η δεύτερη από αυτή της RCA. Είχα αγοράσει τη δεύτερη πέρυσι από το Metropolis στην Αθήνα. Τα υπόλοιπα έργα στο δίσκο της Nonesuch είναι λίγο πιο προσιτά, κατα τη γνώμη μου πάντα, σε σχέση με αυτά στο δίσκο της RCA. Oσο αφορά στο City Life πάντως, και οι δυο ηχογραφήσεις είναι πολύ καλες.
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,351
Re: Απάντηση: Ρυθμοί πόλης

"Different trians" όντως και στον ίδιο δίσκο το Electric Counterpoint με τον Pat Μetheny στην κιθάρα . Το Different trains είναι κάπου στην μέση της εξελικτικής συνθετικής πορειας του Reich από τα πειράματα με λούπες το 65-66 ( Come out) έως τα πιό οργανωμένα και σε μεγαλύτερη κλίμακα έργα όπως το παρουσιαζόμενο και το The Cave ( 1994 ) .

πως μου διέφυγε αυτό?
 

Δημήτρης Ν.

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,209
Θεσσαλονίκη
Απάντηση: Re: Ρυθμοί πόλης

Αυτά βρίσκονται σε δισκάδικα ή θέλει internet;


σε μένα ... έχω το 10πλό box set του Works 65-95
Μου κίνησε την περιέργεια...

αμα θες σου δίνω ένα αντίγραφο ασφαλείας που έχω ( different trains και The city )
 

Busoni

Supreme Member
5 July 2006
3,290
Πάτρα
968209.jpg


Σήμερα παρακολούθησα την ταινία "City Life", ένα ντοκυμανταίρ πάνω στο έργο σχετικά με την έμπνευση, την σύνθεση και την ερμηνεία του. Στο ντοκυμανταίρ μιλά ο ίδιος ο συνθέτης εξηγώντας την λογική των μεθόδων που ακολούθησε στη σύνθεση του έργου. Τα ηχογραφημένα δείγματα που χρησιμοποιεί(κλείσιμο πόρτας, κόρνα Porsche, φωνή εφημεριδοπώλη κλπ) εκτελούν χρέη οργάνων και γι αυτό διαμορφώνονται σε νότες μετά την ηχογράφηση. Επίσης υπάρχουν αποσπάσματα από πρόβες του συνόλου Ensemble Modern εν όψει συναυλίας.
Στο τέλος του ντοκυμανταίρ προβάλλεται η συναυλία αναμειγμένη με εικόνες από την Νεα Υόρκη παρόμοιες μ' αυτές που ενέπνευσαν τον συνθέτη δραματοποιώντας καλύτερα αυτό που λέει ο συνθέτης σε μια συνέντευξή του εξηγώντας την ένταση και την "πολυπλοκότητα" του Heavy Smoke που κλείνει το έργο: "...my feelings about the city are mixed"