Metropolitan Opera, Φιλαρμονική του Βερολινου και Διάσημες Ορχήστρες On-Line

Sonus Naturalis

Μέλος Σωματείου
12 July 2009
9,101
Αθήνα, Ηλιούπολη
Metropolitan Opera
Ίσως έχετε προσέξει εδώ και μερικές μέρες την τηλεοπτική διαφήμιση της Metropolitan Opera της Νέας Υόρκης. Παρουσιάζει το καταπληκτικό πρόγραμμσ της σε απ' ευθείας μετάδοση και σε υψηλή ευκρίνεια (HD Live) στο Μέγαρο Μουσικής και σε άλλους επιλεγμένους χώρους. Οι ενδιαφερόμενοι να προμηθευτούν εισιτήρια θα πρέπει ν' απευθυνθούν στους αντίστοιχους φορείς.

Όμως το πρόγραμμα της Metropolitan Opera είναι διαθέσιμό και σε ιδιώτες μέσω Internet, επίσης σε υψηλή ευκρίνεια με την πληρωμή της σχετικής συνδρομής φυσικά.
Οι συνδρομητές απολαμβάνουν με την άνεση τους στο σπίτι τους όλες τις παραστάσεις και τα προγράμματα της Metropolitan Opera μέσω του ηλεκτρονικού τους υπολογιστή, είτε απ' ευθείας, είτε εκ των υστέρων, έχοντας τη δυνατότητα να διαλέξουν, οτι επιθυμούν ανάμεσα στο πλουσιώτατο ρεπερτόριο της Όπερας.

Πληροφορίες και λεπτομέρειες για τη Metropolitan Opera και το πρόγραμμα της βρίσκονται εδώ:
http://www.metoperafamily.org

Ο κατάλογος με το διαθέσιμο ρεπερόριο της Όπερας βρίσκεται εδώ:
http://www.metoperafamily.org/met_player/index.aspx

Υπάρχουν και αναμεταδόσεις του τύπου ραδιοφωνικής εκπομπής, που αξίζει επίσης να δοκιμάσουμε.
Στην ίδια σελίδα βρίσκονται και τα δωρεάν δείγματα Video από το ρεπερτόριο της Όπερας που μπορούμε να δοκιμάσουμε, προκειμένου να ελέγξουμε την ποιότητα εικόνας και ήχου που απολαμβάνουμε, όπως και την ταχύτητα της σύνδεσης μας πριν αποφασίσουμε την εγγραφή μας ως συνδρομητές.

Ο τιμοκατάλογος της Metropolitan Opera βρίσκεται εδώ:
http://www.metoperafamily.org/met_player/join/index.aspx

Οι τιμές για τα διάφορα προγράμματα συνδρομής είναι κατά τη γνώμη μου πολύ λογικές.
Όπως βλέπετε η βασική συνδρομή ανέρχεται στα 14,99 δολλάρια το μήνα, δηλαδή 11,2 Ευρώ μηνιαίως. Καθόλου άσχημα! Και υπάρχει δυνατότητα για δωρεάν δοκιμή 7 ημερών, που μετατρέπεται όμως αυτόματα σε κανονική συνδρομή, αν εν τω μεταξύ δεν την ακυρώσετε.

Τεχνική Ποιότητα. Απ' ότι διεπίστωσα τα προσφερόμενα προγράμματα για τους ιδιώτες συνδρομητές παρέχονται με ευκρίνεια 1280X720p, ενώ στους επίσημους συνεργαζόμενους χώρους (π.χ. Μέγαρο Μουσικής HD Live) ανέρχεται σε 1920X1080i, όσον αφορά την εικόνα. Σχετικά με τον ήχο εφαρμόζεται κάποια συμπίεση (απόλυτα φυσικο), όμως δεν μπόρεσα να εξακριβώσω πόση ακριβώς. Υποθέτω ότι χρησιμοποιείται bitrate τουλάχιστον 192 kbps και άνω. Αυτό που μπορώ να βεβαιώσω, ότι ακούγεται πάρα πολύ καλά και μπορείτε να το διαπιστώσετε, ο καθένας μόνος του.

Φιλαρμονική του Βερολίνου
Με εντελώς παρόμοιο τρόπο παρέχει το πρόγραμμα και το ρεπερτόριο της σε διαδικτυακούς συνδρομητές και η διάσημη Φιλαρμονική του Βερολίνου. Και μάλιστα, αν δεν κάνω λάθος, είχε ξεκινήσει πρώτη την προσφορά του προγράμματος της μέσω Internet.
Οι πληροφορίες και οι λεπτομέρειες για τη Φιλαρμονική του Βερολίνου και το πρόγραμμα της βρίσκονται εδώ:
http://www.berliner-philharmoniker.de/en/

Όμως Προσοχή: Οι πληροφορίες και οι λεπτομέρειες για το διαδικτυακό πρόγραμμα και ρεπερτόριο της Φιλαρμονικής του Βερολίνου και το πρόγραμμα της βρίσκονται εδώ:
Digital Concert Hall
http://www.digitalconcerthall.com/en/

Δωρεάν δοκιμαστικό Video ελέγχου ποιότητας εικόνας και ήχου, καθώς και ταχύτητας σύνδεσης μας πριν αποφασίσουμε την εγγραφή μας ως συνδρομητές βρίσκεται εδώ:
http://www.digitalconcerthall.com/en/concert/play/1-1

Ο τιμοκατάλογος διαδικτυακών συνδρομών της Φιλαρμονικής του Βερολίνου βρίσκεται εδώ:
http://www.digitalconcerthall.com/en/tickets

Όπως βλέπετε η βασική συνδρομή ανέρχεται στα 14,90 ευρώ το μήνα με αυτόματη ανανέωση συνδρομής. Υπάρχουν και μη αυτόματα ανανεώσιμες συνδρομές συγκεκριμένης χρονικής διάρκειας, συγκριτικά όμως αρκετά ακριβότερες.

Τεχνική Ποιότητα. Απ' ότι διεπίστωσα τα προσφερόμενα προγράμματα για τους διαδικτυακούς συνδρομητές παρέχονται με υψηλή ευκρίνεια 1280X720p, όσον αφορά την εικόνα. Σχετικά με τον ήχο εφαρμόζεται κάποια συμπίεση (απόλυτα φυσικο). Όπως αναφέρεται ο ήχος κωδικοποιείται σε AAC format, με bitrate 320 kbps.Πολύ καλά, σχεδόν άριστα. Και φυσικά μπορείτε να το διαπιστώσετε, ο καθένας μόνος του.
Αξιοσημείωτο επίσης ότι οι κάτοχοι συγχρόνων τηλεοράσεων ή blu-ray players της Sony μπορούν να παρακολουθούν το πρόγραμμα της Φιλαρμονικής του Βερολίνου χωρίς τη διαμεσολάβηση ηλεκτρονικού υπολογιστή, εφόσον βέβαια έχουν πληρώσει τη συνδρομή τους, με βάση συμφωνία που έχει συνάψει ο οργανισμός της ορχήστρας με την Sony.
Το παρόν νήμα αφορά τους παραπάνω Οργανισμούς Μουσικής, αλλά και όλους όσους τέτοιους παρουσιάζουν το πρόγραμμα τους διαδικτυκά, On-Line.

Όσοι φίλοι έχουν εγγραφεί συνδρομητές, ή έχουν δοκιμάσει τους παραπάνω Οργανισμούς, ή εγγραφούν στο μέλλον, ας μεταφέρουν σε τούτο εδώ το νήμα τις εμπειρίες τους σχετικά με την ποιότητα καλλιτεχνική και τεχνική των προγραμμάτων. Εμπειρίες και προβλήματα, ας τα συζητάμε εδώ.

Αν παρουσιαστούν και άλλες Ορχήστρες, ή Καλλιτεχνικοί Οργανισμοί που να μεταδίδουν το πρόγραμμα τους μέσω Internet, μπορούμε να ενημερώνουμε τα μέλη μας σ' αυτό το νήμα κι ας μεταφέρουμε τις εμπειρίες μας.

Μακάρι να ακολουθήσει το δικό μας Μέγαρο.
 

Sonus Naturalis

Μέλος Σωματείου
12 July 2009
9,101
Αθήνα, Ηλιούπολη
Μία ενδιαφέρουσα ενημέρωση.
Οι παραστάσεις της Metropolitan Opera γι' αυτή τη σαιζόν χειμώνας 2011 μέχρι Μάρτιο 2012 θα αναμεταδίδονται ζωντανά σε απ' ευθείας δορυφορική μετάδοση από το Τρίτο Πρόγραμμσ της ΕΡΤ. Η ΕΡΤ έχει ήδη ξεκινήσει τη σχετική διαφήμιση.

Όσοι ενδιαφέρονται, μπορούν να αντλήσουν πληροφορίες για τις παραστάσεις και τις αντίστοιχες ώρες έναρξης από το site της Metropolitan Opera, που προαναφέρθηκε. Και φυσικά θα μπορούν να τις ηχογραφήσουν από το ραδιόφωνο τους!

Όσοι πιστοί, ετοιμαστείτε... :smile:
 

Sonus Naturalis

Μέλος Σωματείου
12 July 2009
9,101
Αθήνα, Ηλιούπολη
Έχει κάνει κανείς εγγραφή σε κάποιο από τα παραπάνω, για να μας πει εντυπώσεις;

Σκέφτομαι να κάνω εγγραφή, μάλλον στη Metropolitan Opera. Θα ήθελα να έχω εντυπώσεις κι' από άλλους πριν αποφασίσω...
 

Sonus Naturalis

Μέλος Σωματείου
12 July 2009
9,101
Αθήνα, Ηλιούπολη
Επιτέλους!
Μετά από πολλή σκέψη, δισταγμούς και αναβολές, έκανα την εγγραφή μου, ως On-Line συνδρομητής της Metropolitan Opera.

Και δηλώνω:
Ενθουσιασμένος!​


Οι παραστάσεις εκπληκτικές με όλη τη σημασία της λέξης. Οι εκτελεστές. οι μουσικοί, η σκηνοθεσία, τα απίστευτα σκηνικά, όλα μαζί, δημιουργούν ενα ονειρεμένο θέαμα κι' ακρόαμα.

Ναι, η Όπερα απευθύνεται σ' όλες μαζί τις αισθήσεις κι' αυτός είναι ένας από τους καλύτερους διαθέσιμους τρόπους να έλθουμε σ' επαφή και να την απολαύσουμε.

Η εικόνα Hi-Definition εξαιρετική. Ο ήχος άριστος, όλο το σύνολο είναι απόλαυση. Και οι υπότιτλοι -συνήθως στ' αγγλικά- λύνουν το πρόβλημα της επαφής με το λιμπρέτο και της κατανόησης.

Αποφάσισα να αφιερώνω ένα με δύο βράδια την εβδομάδα στην Όπερα.
Βραδιές Όπερας λοιπόν.

Κι' επειδή είναι πιο ωραίο να απολαμβάνουμε την Τέχνη με παρέα, όσοι φίλοι είναι κοντά (μένω Ηλιούπολη) κι' ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν στην παρέα και στις οικιακές βραδιές Όπερας είναι ευπρόσδεκτοι.

Απλά ας στείλουν p.m.

Σας περιμένουμε! :smile:
 

ΚΥΡΙΤΣΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

AVClub Addicted Member
18 June 2006
2,010
Λάρισα
Και η φιλαρμονική του Βερολίνου είναι εκπληκτική. Αυτό το έχουμε συζητήσει και παλιότερα (πριν κανα 2 χρόνια), και πολύ εύστοχα χαρακτηρίσθηκε ως προαγωγή του βιοτικού μας επιπέδου. Αρκεί φυσικά να σου αρέσει η κλασσική μουσική, η όπερα και κάπου κάπου και λίγη jazz. Ο κύριος υπεύθυνος είναι ο Sir Simon Rattle, που κάνει ότι μπορεί (και θέλει απο ότι κατάλαβα) για την επιτυχία του εγχειρήματος. Η εμπειρία μου (3η σαιζόν που την παρακολουθώ), είναι απόλυτα θετική. Ξεφεύγεις απο την θεωρία, μου αρέσει ή δεν μου αρέσει, απλά το παρακολουθείς και κάνεις την κριτική σου, έτσι έμαθα να παρακολουθώ και πρεμιέρες. Επίσης έξαιρετική εμπειρία και η οπτικοακουστική παρακολούθηση, απλά κάποιες παρατηρήσεις (επιθυμίες; ) που τους τις έστειλα κιόλας (π.χ. να υπάρχουν περισσότερα view απο τον χρήστη και όχι μόνο αυτό που θέλει ο καμεραμαν κλπ). Θα παρακολουθήσω και την μητροπολιτική και εύχομαι να είναι το ίδιο επιτυχημένη ή και πιο πολύ απο την φιλαρμονική του Βερολίνου.
 

Sonus Naturalis

Μέλος Σωματείου
12 July 2009
9,101
Αθήνα, Ηλιούπολη
Είχα υπ' όψη μου και τη Φιλαρμονική του Βερολίνου, όπως βλέπετε από την αρχή του νήματος.
Δύο παράγοντες επηρέασαν την επιλογή μου:

α) Το κόστος. Το κόστος μεταξύ Metropolitan Opera και Φιλαρμονικής του Βερολίνου ευνοεί κάπως την Metropolitan Opera. Η ισοτιμία μεταξύ Ευρώ και δολλαρίου την ευνοεί (προς το παρόν). Δεν θα ήμουν διατεθειμένος να ανταπεξέλθω και στις δύο συνδρομές, οπότε αναγκαστικά έπρεπε να διαλέξω.

β) Το γεγονός ότι η Όπερα είναι εξίσου θέαμα, όσο και ακρόαμα. Η Φιλαρμονική του Βερολίνου όσο και να'ναι είναι περισσότερο ακρόαμα παρά θέαμα. Όχι εντελώς βέβαια, αλλά σε μεγάλο βαθμό. Και το ακρόαμα λίγο-πολύ το έχουμε. Σε δίσκους άϋλα format κλπ. Το θέαμα όμως όχι. Είναι μιά διαφορά που μ' εκανε ν' αποφασίσω υπέρ της Όπερας.

Πιστεύω μετά από ένα-δύο μήνες να μπορώ να μεταφέρω πληρέστερα εντυπώσεις. Προς το παρόν εξερευνώ.

Όσο για τις πρεμιέρες θα δούμε. Υπάρχει μία δυσκολία, να συμπέσει το αμερικάνικο ωράριο με το προσωπικό μας εδώ στην Αθήνα, λόγω της διαφοράς ώρας.

Αλλά και η εκ των υστέρων μόνο παρακολούθηση ολοκλήρου του ρεπερτορίου της Metropolitan Opera φτάνει και παραφτάνει!

Εν τω μεταξύ η πρόσκληση είναι ανοικτή. Σας περιμένουμε στις εβδομαδιαίες οικιακές βραδιές Όπερας! :smile:
 

Sonus Naturalis

Μέλος Σωματείου
12 July 2009
9,101
Αθήνα, Ηλιούπολη
Gioachino Rossini
Ο κουρέας της Σεβίλλης (Il Barbiere Di Siviglia)

Από το Θέατρο της Σκάλα του Μιλάνου.
Παράσταση του 1999

Παίζουν
Almaviva : Juan Diego Florez
Rosina : Sonia Ganassi
Bartolo : Alfonso Antoniozzi
Figaro : Roberto Frontali
Basilio : Giorgio Surjan
Berta : Tiziana Tramonti

Διευθύνει: Ο Riccardo Chailly
Οι περιπέτειες και οι κατεργαριές του Φίγκαρο στην πασίγνωστη όπερα του Ροσσίνι. Μπορούμε τώρα να δούμε ολόκληρη την παράσταση on-line από το Youtube. Τα σκηνικά ίσως δεν είναι τόσο εντυπωσιακά όσο εκείνα που πρόσφατα είδα από την αντίστοιχη παράσταση της Metropolitan Opera, όμως εξίσου ευρηματικά. Η εικόνα είναι απλά καλή (360 p, δεν είναι Hi-Definition), το πιο ενδιαφέρον χαρακτηριστικό όμως είναι ο ήχος. Η διάσημη εξαιρετική ακουστική και η αμεσότητα του θεάτρου της Σκάλα του Μιλάνου είναι εμφανής ακόμα και σε συστήματα της χαμηλομεσαίας κατηγορίας και αξίζει την προσοχή μας!

Η Ιστορία Περιληπτικά

ACT I. Seville, 1800s. At night, Count Almaviva brings a band of musicians to serenade Rosina, ward of Dr. Bartolo, who keeps the girl confined in his house. When Rosina fails to answer his song, the count pays the players, and they leave. At the sound of Figaro's voice, Almaviva steps away as the barber bounds in, boasting of his busy life as the neighborhood factotum. Figaro, though currently in Bartolo's employ, encounters Almaviva and promises to help him win Rosina - for a suitable reward. No sooner has Bartolo left the house to arrange his own marriage with Rosina than Almaviva launches into a second serenade, calling himself "Lindoro," a poor creature who can offer only love. Figaro suggests Almaviva disguise himself as a drunken soldier billeted to Bartolo's house.

Alone in the house, Rosina muses on the voice that has touched her heart and resolves to outwit Bartolo. Figaro joins her, but they leave on hearing footsteps. Bartolo enters with the music master, Don Basilio, who tells him Almaviva is a rival for Rosina's hand and advises slandering the nobleman's reputation. Bartolo agrees, but Figaro overhears them. Warning Rosina that Bartolo plans to marry her himself the very next day, the barber promises to deliver a note she has written to "Lindoro." Rosina, alone with Bartolo, undergoes an interrogation, then listens to his boast that he is far too clever to be tricked. Berta, the housekeeper, answers violent knocking at the door, returning with Almaviva disguised as a drunken soldier in search of lodging. While arguing with Bartolo, Almaviva manages to slip a love letter to Rosina. But when Bartolo demands to see the letter, the girl substitutes a laundry list. Figaro dashes in to warn that their hubbub has attracted a crowd. Police arrive to silence the disturbance. As an officer is about to arrest him, Almaviva whispers his identity and is released. Rosina, Berta, Bartolo and Basilio are stupefied by everything that is happening.

ACT II. Bartolo receives a young music teacher, "Don Alonso" (again Almaviva in disguise), who claims to be a substitute for the ailing Basilio. Rosina enters, recognizes her suitor and begins her singing lesson as Bartolo dozes in his chair. Figaro arrives to shave the doctor and manages to steal the key to the balcony window. Basilio now comes in, looking the picture of health; bribed by Almaviva, he feigns illness and departs. Figaro shaves Bartolo while Almaviva and Rosina plan their elopement that night. They are overheard by the doctor, who drives Figaro and Almaviva from the house and Rosina to her room, then sends again for Basilio. Berta, unnerved by all the confusion, complains she is going mad. Bartolo dispatches Basilio for a notary, then tricks Rosina into believing "Lindoro" is really a flunky of Almaviva. After a thunderstorm, Almaviva arrives with Figaro and climbs through a balcony window to abduct Rosina. At first the girl rebuffs "Lindoro," but when he explains that he and Almaviva are one and the same, she falls into his arms. Figaro urges haste, but before they can leave, their ladder is taken away. Basilio enters with the notary. Though summoned to wed Rosina and Bartolo, the official marries her instead to Almaviva, who bribes Basilio. Rushing in too late, Bartolo finds the lovers already wed. When Almaviva allows him to keep Rosina's dowry, the old man accepts the situation.

Πηγή: http://www.metoperafamily.org/metopera/history/stories/synopsis.aspx?id=6
Ας απολαύσουμε λοιπόν την Όπερα

Σβήστε τα φώτα παρακαλώ... :smile:



Υ.Γ. Υπενθύμιση: Ως γνωστόν υπάρχει το δωρεάν πρόγραμμα Youtube downloader, με το οποίο μπορεί κανείς, αν θέλει, να κατεβάσει τα βίντεο που παρακολουθεί από το Youtube...
 

Sonus Naturalis

Μέλος Σωματείου
12 July 2009
9,101
Αθήνα, Ηλιούπολη
Wolfgang Amadeus Mozart
Ο Μαγικός Αυλός (Die Zauberflote) K620, λιμπρέτο του Emanuel Schikaneder)

Παράσταση στο Κόβεν Γκάρντεν

Παίζουν
Παίζουν:
* Franz-Joseph Selig (Μπάσος)
* Dorothea Roschmann (Σοπράνο)
* Diana Damrau (Σοπράνο)
* Simon Keenlyside (Βαρύτονος)
* Will Hartmann (Τενόρος)

Ορχήστρα της Βασιλικής Όπερας του Κόβεν Γκάρντεν
Χορωδία της Βασιλικής Όπερας του Κόβεν Γκάρντεν
Διευθύνει: ο Colin Davis
Μία από τις πιο δημοφιλείς, αλλά και δύσκολες στην κατανόηση όπερες του Μότσαρτ. Την έχω δει και ζωντανά και σε τηλεοπτική αναμετάδοση αρκετές φορές. Ανέκαθεν μ' ενοχλούσε η δυσκολία του κειμένου. Η μουσική υπέροχη, το σύνολο γοητευτικό, όμως το έργο είναι γεμάτο νοήματα και συμβολισμούς που για να τα κατανοήσεις πρέπει να εμβαθύνεις στο κείμενο. Η απλή εξιστόρηση της υπόθεσης του έργου δεν αρκεί. Χρειάζεται και το κείμενο.

Η ανεύρεση λοιπόν της πλήρους όπερας στο Youtube με αγγλικούς υπότιτλους που έχουμε εδώ είναι καλή ευκαιρία, για να παρακολουθήσουμε την όπερα, αφού οι περισσότεροι δεν γνωρίζουμε γερμανικά. Εξάλλου είναι γνωστές οι σχέσεις του Μότσαρτ και του Emanuel Schikaneder με τους ελεύθερους τέκτονες και τον ελευθεροτεκτονισμό και το έργο είναι γεμάτο τέτοια σύμβολα και στοιχεία. Πάντως όπως και να'ναι, το έργο είναι ένας ύμνος στο Διαφωτισμό, κυρίαρχο ρεύμα της εποχής, στη δικαιοσύνη και στον ορθό λόγο. Στοιχεία που για να γίνουν αντιληπτά χρειάζεται και το κείμενο αυτό καθαυτό...
Η εικόνα είναι καλή (480 p, όχι όμως Hi-Definition), το πιο ενδιαφέρον χαρακτηριστικό όμως είναι οι υπότιτλοι.

Υπόθεση του έργουhttp://en.wikipedia.org/wiki/The_Magic_Flute (Από το σχετικό άρθρο της Wikipedia σε μετάφραση δική μου):

Πράξη 1η

Σκηνή 1η: Ένα τραχύ, βραχώδες τοπίο.
Μετά την Εισαγωγή, παρουσιάζεται ο Ταμίνο, ένας όμορφος πρίγκηπας που έχει χαθεί σε μιά μακρινή χώρα, καταδιωκόμενος από ένα φίδι (κουαρτέτο: "Zu Hilfe! Zu Hilfe!"). Λιποθυμάει από κόπωση και τρεις κυρίες, ακόλουθοι της Βασίλισσας της Νύχτας, εμφανίζονται και σκοτώνουν το φίδι. Βρίσκουν τον αναίσθητο πρίγκηπα εξαιρετικά ελκυστικό και η κάθε μία προσπαθεί να πείσει τις άλλες δυό να φύγουν, προκειμένου να μείνει μόνη μαζί του. Μετά από διαφωνίες αποφασίζουν πως το καλύτερο είναι να φύγουν όλοι μαζί.

Ο Ταμίνο συνέρχεται και εισέρχεται ο Παπαγκίνο εξ ολοκλήρου στολισμένος με φτέρωμα πουλιών. Τραγουδάει για τη δουλειά του σαν θηρευτής πουλιών και για το γεγονός ότι λαχταράει μία σύζυγο, ή τουλάχιστον μία φιλενάδα (άρια: "Der Vogelfanger bin ich ja"). Ο Παπαγκίνο λέει στον Ταμίνο, ότι αυτός, ο Παπαγκίνο έπνιξε το φίδι με τα ίδια του τα χέρια. Εκείνη τη στιγμή οι τρείς κυρίες εμφανίζονται και τιμωρούν το ψέμα του τοποθετώντας ένα λουκέτο στο στόμα του. Λένε στον Ταμίνο ότι εκείνες ήταν υπεύθυνες για τη σωτηρία του και δείχνουν στον Ταμίνο το πορτραίτο μιάς νεαρής κοπέλας της Παμίνα, την οποία ερωτεύεται αμέσως (άρια: "Dies Bildnis ist bezaubernd schon" / "Αυτή η εικόνα είναι γοητευτικά αξιαγάπητη").

Η Βασίλισσα της Νύχτας τώρα εμφανίζεται. Λέει στον Ταμίνο ότι το κορίτσι στο πορτραίτο, η Παμίνα, είναι η κόρη της, η οποία έχει αιχμαλωτιστεί από τον εχθρό της, τον Σαράστρο.

Ζητάει να πάει ο Ταμίνο στο ναό του Σαράστρο και να σώσει την Παμίνα, υποσχόμενη για αντάλλαγμα να παντρευτεί την Παμίνα. (Ρετσιτατίβο και άρια: "O zittre nicht, mein lieber Sohn" / "Ώ μην τρέμεις αγαπητέ μου γιέ, Είσαι αθώος, σοφός, ευλαβής".) Όταν αναχωρεί η Βασίλισσα, οι κυρίες δίνουν στον Ταμίνο ένα μαγικό αυλό (φλάουτο), το οποίο μπορεί να αλλάζει τις καρδιές των ανδρών, να αφαιρέσει το λουκέτο από τον Παπαγκίνο και να τον παρουσιάζει μέσα σε κωδωνοκρουσία για να τον προστατεύει. Ο Παπαγκίνο διατάσσεται να συνοδεύσει τον Ταμίνο στην αποστολή του της διάσωσης και οι δυό μαζί ξεκινούν. (Κουϊντέτο: "Μμ, μμ, μμ"). Οι κυρίες παρουσιάζουν τρία παιδικά πνεύματα που θα οδηγήσουν τον Ταμίνο και τον Παπαγκίνο στο ναό του Σαράστρο.

Σκηνή 2η: Ένα δωμάτιο στο ανάκτορο του Σαράστρο.
Η Παμίνα σύρεται μέσα από τον μελαψό σκλάβο του Σαράστρο, τον Μονόστατος (Τρίο: "Du feines Taubchen, nur herein!"). Εισέρχεται ο Παπαγκίνο, σταλμένος πρώτος από τον Ταμίνο για να βοηθήσει να βρουν την Παμίνα. Ο Μονόστατος και ο Παπαγκίνο τρομοκρατούνται, ο καθένας από την παράξενη εμφάνιση του άλλου και απομακρύνονται τρέχοντας και οι δύο από τη σκηνή. Όμως σύντομα επιστρέφει ο Παπαγκίνο και ανακοινώνει στην Παμίνα ότι η μητέρα της της έστειλε τον Ταμίνο. Η Παμίνα χαίρεται που ακούει πως ο Ταμίνο είναι ερωτευμένος μαζί της και προσφέρει συμπαράσταση κι' ελπίδα στον Παπαγκίνο που λαχταράει μία σύζυγο για ν' αγαπήσει. Τραγουδούν μαζί μία ωδή προς την αγάπη (ντουέτο:: "Bei Mannern welche Liebe fuhlen") κι' έπειτα αναχωρούν.

Σκηνή 3η: Άλσος και είσοδος στο ναό.
Τα τρία παιδικά πνεύματα οδηγούν τον Ταμίνο στο ναό του Σαράστρο, με την υπόσχεση ότι εάν παραμείνει πιστός και ακλόνητος θα επιτύχει να σώσει την Παμίνα. Καθώς ο Ταμίνο πλησιάζει προς το ναό του απαγορεύεται η είσοδος σε δύο από τις τρείς πύλες του από αόρατες φωνές που τραγουδούν "Γύρνα πίσω". Αλλά όταν δοκιμάζει την τρίτη πύλη ένας γέρος ιερέας εμφανίζεται και βαθμιαία τον πείθει ότι ο Σαράστρο είναι καλοκάγαθος, όχι διαβολικός και πως η γνώμη των γυναικών δεν θα'πρεπε να παίρνεται στα σοβαρά. Όταν τον αφήνει ο ιερέας ο Ταμίνο παίζει το μαγικό αυλό με την ελπίδα να καλέσει την Παμίνα και τον Παπαγκίνο. Οι νότες καλούν μία ομάδα μαγικά υποταγμένων πνευμάτων, που παρακολουθούν με αγαλλίαση τη μουσική του Ταμίνο. Τότε ο Ταμίνο ακούει τις φλογέρες του Παπαγκίνο, τις οποίες εκτός σκηνής παίζει ο Παπαγκίνο ανταποκρινόμενος στον ήχο του φλάουτου του Ταμίνο. Ο Ταμίνο σπεύδει εκστασιασμένος με τη σκέψη ότι θα συναντήσει την Παμίνα.

Ο Παπαγκίνο εμφανίζεται μαζί με την Παμίνα ακολουθώντας τον απόμακρο ήχο του φλάουτου του Ταμίνο. Και οι δύο ξαφνικά αιχμαλωτίζονται από το Μονόστατο και τους δούλους του. Ο Παπαγκίνο τότε κάνει μία γητειά πάνω στους δούλους χρησιμοποιώντας τα μαγικά του κουδουνάκια κι' εκείνοι χορεύουν υπνωτισμένοι από τη μουσική φεύγοντας από τη σκηνή.

Ο Παπαγκίνο τώρα ακούει την έλευση του Σαράστρο και της μεγάλης ακολουθίας του. Τρομάζει και ρωτάει την Παμίνα τι θα'πρεπε να πουν. Εκείνη απαντάει ότι πρέπει να πουν την αλήθεια.

Ο Σαράστρο και οι ακόλουθοι του εισέρχονται. Επισκιασμένη από το μεγαλείο του Σαράστρο η Παμίνα πέφτει στα πόδια του και ομολογεί πως προσπαθούσε να αποδράσει, επειδή ο Μονόστατος απαιτούσε τον έρωτα της. Ο Σαράστρο την υποδέχεται ευγενικά και της λέει ότι δεν θα βιάσει τις προτιμήσεις της, αλλά δεν μπορεί να της δώσει την ελευθερία της ούτε να την επιστρέψει στη μητέρα της, διότι πρέπει να οδηγηθεί από κάποιον άνδρα.

Τότε εισέρχεται ο Μονόστατος με τον αιχμάλωτο Ταμίνο. Οι δύο ερωτευμένοι βλέπουν ο ένας τον άλλο για πρώτη φορά και αμέσως αγκαλιάζονται, προκαλώντας αγανάκτηση ανάμεσα στους ακόλουθους του Σαράστρο. Ο Μονόστατος προσπαθεί να ρίξει το φταίξιμο στον Ταμίνο, ο Σαράαστρο όμως τιμωρεί τον Μονόστατος για τις λάγνες προθέσεις του απέναντι στην Παμίνα και οδηγεί τον Ταμίνο και τον Παπαγκίνο στον ναό της δοκιμασίας. Η Αδελφότητα τότε τους αποστέλλει μέσα σ' ένα ένδοξο χορωδιακό.

Πράξη 2η

Σκηνή 1η: Ένα άλσος από φοίνικες.
Το συμβούλιο ιερέων της Ίσιδας και του Όσιρι με επικεφαλής τον Σαράστρο εισέρχεται με τον ήχο ενός ιεροπρεπούς εμβατηρίου. Ορίζουν ότι ο Ταμίνο και η Παμίνα θα παντρευτούν και ότι ο Ταμίνο θα διαδεχτεί τον Σαράστρο ως ηγέτης, εάν πετύχει να περάσει τις δοκιμασίες των ιερέων. Ο Σαράστρο εξηγεί ότι ότι η Βασίλισσα της Νύχτας επιχείρησε να μπερδέψει το λαό με τη δεισιδαιμονία και αβάσιμους φόβους. Τραγουδάει τότε μία προσευχή προς τους θεούς Ίσιδα και Όσιρι, ζητώντας τους να προστατεύσουν τον Ταμίνο και την Παμίνα και να τους πάρουν στον τόπο της ουράνιας κατοικίας τους, εάν πεθάνουν στην πορεία των δοκιμασιών τους (άρια: "Ώ Ίσις και Όσιρις".

Σκηνή 2η: Η αυλή του ναού της Δοκιμασίας.
Ο Ταμίνο και ο Παπαγκίνο οδηγούνται στο ναό. Ένας ιερέας προειδοποιεί τον Ταμίνο ότι είναι η τελευταία του ευκαιρία να επιστρέψει, αλλά ο Ταμίνο με τόλμη υπόσχεται ότι θα υποβληθεί σε κάθε δοκιμασία για να κερδίσει την Παμίνα του. Ο Παπαγκίνο αποποιείται αρχικά τις δοκιμασίες, λέγοντας πως δεν πολυενδιαφέρεται για σοφία και φώτιση και πως θέλει μόνο φαγητό, κρασί και μιά όμορφη γυναίκα. Ο ιερέας λέει στον Παπαγκίνο ότι ο Σαράστρο ίσως έχει μιά γυναίκα γι' αυτόν, εάν υποβληθεί στις δοκιμασίες και πως αυτή ονομάζεται Παπαγκίνα. Διστακτικά ο Παπαγκίνο συμφωνεί να υποβληθεί στις δοκιμασίες.

Η πρώτη απαιτεί ο Ταμινο και ο Παπαγκίνο να παραμείνουν σιωπηλοί, ενώ θα βρίσκονται σε πειρασμό και θα απειλούνται από γυναίκες. (Σύντομο ντουέτο από δύο ιερείς: "Bewahret euch von Weibertucken"). Οι τρεις κυρίες εμφανίζονται και τους πειράζουν για να μιλήσουν. (Κουϊντέτο: "Wie, wie, wie"). Ο Παπαγκίνο δεν μπορεί ν' αντισταθεί ν' απαντήσει στις κυρίες, αλλά ο Ταμίνο παραμένει ψυχρός, μιλώντας μόνο στον Παπαγκίνο και πάλι μόνο για να του πεί να σωπάσει. (Κουϊντέτο: "Wie, wie, wie"). Βλέποντας ότι ο Ταμίνο δεν τους μιλάει οι κυρίες αποσύρονται συγχυσμένες.

Ένας ιερέας συγχαίρει τον Ταμίνο, διότι πέρασε με επιτυχία την πρώτη δοκιμασία. Ένας άλλος ιερέας επιπλήττει τον Παπαγκίνο για την αδυναμία του και του λέει πως ποτέ δεν θα γνωρίσει τη φωτισμένη ευτυχία των θεών. Ο Παπαγκίνο αποκρίνεται πως υπάρχει πολύς κόσμος σαν αυτόν αφώτιστοι, αλλά ευτυχισμένοι και ρωτάει γιατί πρέπει να υποβληθεί σε δοκιμασίες εάν ο Σαράστρο έχει ήδη διαλέξει μιά γυναίκα γι' αυτόν. Ο ιερέας λέει ότι είναι ο μόνος τρόπος.

Σκηνή 3η: Ένας κήπος, η Παμίνα κοιμάται.
Ο Μονόστατος πλησιάζει και ατενίζει την Παμίνα με αγαλλίαση. (άρια: "Alles fuhlt der Liebe Freuden"). Είναι έτοιμος να φιλήσει το κοιμισμένο πρόσωπο της, όταν εμφανίζεται η Βασίλισσα της Νύχτας και τον φοβίζει να φύγει. Ξυπνάει την Παμίνα και της δίνει ένα στιλέτο, διατάσσοντας την να σκοτώσει το Σαράστρο μ' αυτό (άρια: "Der Holle Rache kocht in meinem Herzen" / "Η εκδίκηση της κόλασης βράζει στην καρδιά μου"). Μόλις φεύγει, ο Μονόστατος επιστρέφει και προσπαθεί να εξαναγκάσει την Παμίνα στον έρωτα του απειλώντας να αποκαλύψει τη δολοφονική μηχανορραφία, αλλά εισέρχεται ο Σαράστρο και τον οδηγεί έξω. Ο Σαράστρο συγχωρεί και παρηγορεί την Παμίνα (άρια: "In diesen heil'gen Hallen").

Σκηνή 4η: Μία αίθουσα μέσα στο ναό της Δοκιμασίας.
Ο Ταμίνο και ο Παπαγκίνο πρέπει και πάλι να υποφέρουν τη δοκιμασία της σιωπής, μία πιο δύσκολη εκδοχή τούτη τη φορά. Μία γριά γυναίκα εισέρχεται και προσφέρει στον Παπαγκίνο να πιεί νερό. Αν και είναι απαγορευμένο την καλεί σε συζήτηση και την ρωτάει πόσων χρονών είναι. Εκείνη αποκρίνεται ότι είναι δεκαοκτώ χρονών και δύο λεπτών. Ο Παπαγκίνο ξεσπά σε γέλια και την πειράζει λέγοντας της πως πρέπει να έχει αγαπητικό. Εκείνη αποκρίνεται ότι έχει και το όνομα του είναι Παπαγκίνο. Τότε εξαφανίζεται χωρίς να του πει το όνομα της.

Μπαίνει η Παμίνα και προσπαθεί να μιλήσει με τον Ταμίνο. Εφ' όσον ο Ταμίνο σιωπηλά αρνείται να απαντήσει, η Παμίνα πιστεύει ότι δεν την αγαπάει πλέον (άρια: "Ach, ich fuhl's, es ist verschwunden"). Φεύγει απελπισμένη.

Σκηνή 5η: Οι πυραμίδες.
Οι Ιερείς του Ναού εορτάζουν τις μέχρι τότε επιτυχίες του Ταμίνο και προβλέπουν πως θα πετύχει και θα γίνει άξιος του τάγματος τους (Χορωδιακό: Ώ Ίσις και Όσιρι"). Ο Σαράστρο χωρίζει την Παμίνα και τον Ταμίνο (τρίο: Σαράστρο, Παμίνα, Ταμίνα -"Soll ich dich, Teurer, nicht mehr sehn?"). Εξέρχονται και μπαίνει ο Παπαγκίνο. Ο Παπαγκίνο παίζει τα μαγικά του κουδουνάκια και λέει ένα τραγουδάκι σχετικά με τον πόθο του για μία σύζυγο. (άρια του Παπαγκίνο: "Ein Madchen oder Weibchen"). Η ηλικιωμένη γυναίκα επανεμφανίζεται και απαιτεί να της δώσει υπόσχεση δέσμευσης, προειδοποιώντας τον πως αν δεν το κάνει θα παραμείνει μόνος για πάντα. Διστακτικά ο Παπαγκίνο της υπόσχεται να την αγαπά πιστά. Αμέσως τότε εκείνη μεταμορφώνεται στη νεαρή και όμορφη Παπαγκίνα. Όμως καθώς ο Παπαγκίνο σπεύδει να την αγκαλιάσει οι ιερείς την απομακρύνουν με κεραυνούς και αστραπές.

Σκηνή 6η: Μία ανοιχτή εξοχή.
Τα τρία παιδικά πνεύματα βλέπουν την Παμίνα να επιχειρεί ν' αποπειραθεί ν' αυτοκτονήσει, επειδή πιστεύει ότι ο Ταμίνο την εγκατέλειψε. Την συγκρατούν και της αφαιρούν το στιλέτο με την υπόσχεση ότι θα τον δει σύντομα. (Κουαρτέτο: "Bald prangt, den Morgen zu verkunden").

Σκηνή 7η: Μία αίθουσα ή δωμάτιο με δύο πόρτες: Μία που οδηγεί προς το σπήλαιο της δοκιμασίας με νερό και η άλλη που οδηγεί προς το σπήλαιο της φωτιάς.
Δύο οπλισμένοι άνδρες οδηγούν τον Ταμίνο στη σκηνή. Απαγγέλλουν ομόφωνα ένα από τα επίσημα σύμβολα πίστης της θεάς Ίσιδας, υποσχόμενοι φώτιση προς εκείνους που ξεπεράσουν με επιτυχία το φόβο του θανάτου ("Der, welcher wandert diese Strasse voll Beschwerden"). Η απαγγελία αυτή λαμβάνει μουσική φόρμα από χορωδιακό πρελούδιο του Μπαρόκ, έως τη μελωδία του ύμνου του Μαρτίνου Λούθηρου "Ach Gott, vom Himmel sieh darein" (Ώ Θεέ κοίτα από τους ουρανούς). Ο Ταμίνο δηλώνει ότι είναι έτοιμος να δοκιμαστεί, αλλά η Παμίνα εκτός σκηνής τον καλεί να την περιμένει. Οι οπλισμένοι άνδρες διαβεβαιώνουν τον Ταμίνο ότι η δοκιμασία της σιωπής έχει λήξει και είναι ελεύθερος να μιλήσει μαζί της. Εκείνη μπαίνει και ανταλλάσσουν λόγια αγάπης με τον Ταμίνο ("Tamino mein, o welch ein luck!"). Αρμονικά ενωμένοι εισέρχονται μαζί στα σπήλαια των δοκιμασιών. Προστατευόμενοι από τη μουσική του μαγικού αυλού περνούν ανέπαφοι μέσα από φωτιά και νερό. Εκτός σκηνής οι ιερείς χαιρετίζουν το θρίαμβο τους.

(Εν τω μεταξύ) ο Παπαγκίνο που έχει εγκαταλείψει την ελπίδα να κερδίσει την Παπαγκίνα επιχειρεί να κρεμαστεί (άρια-κουαρτέτο: Παπαγκίνα! Παπαγκίνα! Παπαγκίνα!"), αλλά την τελευταία στιγμή τα τρία παιδικά πνεύματα εμφανίζονται και του υπενθυμίζουν ότι αντί γι' αυτό θα έπρεπε να χρησιμοποιήσει τα μαγικά του κουδουνάκια για να την καλέσει. Η Παπαγκίνα ξαναμπαίνει και το ευτυχισμένο ζευγάρι ενώνεται τραυλίζοντας αρχικά από την έκπληξη (Ντουέτο: "Πα... πα... πα...").

Ο προδοτικός Μονόστατος εμφανίζεται μαζί με τη Βασίλισσα της Νύχτας και τις κυρίες της, μηχανορραφώντας να καταστρέψουν το ναό ("Nur stille, stille"), αλλά με μαγικό τρόπο εκδιώκονται μέσα στη αιώνια νύχτα.

Η σκηνή τώρα αλλάζει με την είσοδο του επικεφαλής του ναού, όπου ο Σαράστρο καλωσορίζει το νεαρό ζευγάρι και τους ενώνει. Και η χορωδία τελικά τραγουδά τη δόξα του Ταμίνο και της Παμίνα που άντεξαν τις δοκιμασίες τους και αποδίδει ευχαριστίες προς τους θεούς.

Ας παρακολουθήσουμε λοιπόν την Όπερα
Τα φώτα παρακαλώ... :smile:




Υ.Γ. Υπενθύμιση: Ως γνωστόν υπάρχει το δωρεάν πρόγραμμα Youtube downloader, με το οποίο μπορεί κανείς, αν θέλει, να κατεβάσει τα βίντεο που παρακολουθεί από το Youtube...
 

Δημοκηδής

Μέλος Σωματείου
23 June 2006
9,974
Αγαπητέ sonus που ακριβώς κατέληξαν τα ενδιαφέροντα μηνύματα για τον απαιτούμενο εξοπλισμό λήψης, όσο και τα σχόλια μου περί πρακτικών κάστιν της ΜΕΤ ;
 

Sonus Naturalis

Μέλος Σωματείου
12 July 2009
9,101
Αθήνα, Ηλιούπολη
Αγαπητέ sonus που ακριβώς κατέληξαν τα ενδιαφέροντα μηνύματα για τον απαιτούμενο εξοπλισμό λήψης, όσο και τα σχόλια μου περί πρακτικών κάστιν της ΜΕΤ ;
Δεν είμαι σίγουρος πως έχω καταλάβει τι ακριβώς εννοείς. Τα μηνύματα σχετικά με τον απαιτούμενο εξοπλισμό δορυφορικής λήψης καταλήγουν ότι απαιτείται εξοπλισμός κατάλληλος για λήψη του Intelsat 10-02, ή του Telstar 12 στις 15W, βλ. εδώ:
Όπως και τα δικά σου σχόλια σχετικά με το casting, που βρίσκονται εδώ.
Όπως αντιλαμβάνεσαι, πρόκειται για το γειτονικό νήμα με παρεμφερή, αλλά όχι ίδιο τίτλο που ενδεχομένως να δημιουργεί κάποια σύγχυση.

Το αντικείμενο του παρόντος νήματος πάντως είναι οι μέσω Internet αναμεταδιδόμενες Μεγάλες Ορχήστρες και πλήρεις παραστάσεις που μπορούμε να βρούμε.

Όσο για το casting της MET η εγγραφή στους on-line συνδρομητές της δίνει τη δυνατότητα να παρακολουθήσουμε και πολύ παλιότερες -προ πολλών ετών- παραστάσεις και να κάνουμε συγκρίσεις. Το ίδιο και η αναζήτηση στο δίκτυο διάσημων πλήρων παραστάσεων.

Να πούμε και το άλλο όμως: Η όπερα είναι μία μορφή τέχνης, που για κάποιο περίεργο λόγο ευνοούνται οι ευτραφείς! Γι' αυτό και από όλες τις παραστάσεις της Κάρμεν που έχω δει, εκείνη που μου άρεσε περισσότερο ήταν η κινηματογραφική του Zeffirelli, όχι οι κλασσικές θεατρικές...
 

Δημοκηδής

Μέλος Σωματείου
23 June 2006
9,974
Ευχαριστώ για την απάντηση ! Πράγματι με μπέρδεψαν οι παρεμφερείς τίτλοι ...
 
Εδώ και λίγες μέρες, λίγο η νοσταλγία του ευρωπαϊκού αέρα, λίγο τα μοναχικά κρύα του χειμώνα εδώ, το πήρα κι εγώ απόφαση και γράφτηκα στην Berliner Philharmoniker.

Αισθάνομαι πραγματικά ευτυχισμένος. Είναι απίστετυτο το να έχεις πρόσβαση σε τέτοιες μυθικές συναυλίες, και μάλιστα ζωντανά. Όσο για το αρχείο, είναι πραγματικά ένας θησαυρός.

Η εικόνα είναι πολύ καλή (όχι επιπέδου bluray αλλά σαφώς ανώτερη από DVD), ο ήχος είναι επιπέδου CD, ενώ οι ερμηνείες είναι... να χάνεσαι. Υπάρχει μάλιστα και φοιτητική έκπτωση για όποιον ενδιαφέρεται, που είναι -2 ευρώ μηνιαίως, ή, αν χτυπήσει κανείς το ετήσιο πακέτο, 30% (καθόλου αμελητέο).

Σε κάθε περίπτωση πάντως, και χωρίς την έκπτωση, τα 15 ευρώ μηνιαίως για να παρακολουθείς 4 ή και πλέον συναυλίες το μήνα ζωντανά, και να'χεις πρόσβαση σ'αυτό το μυθικό αρχείο, είναι αστείο ποσό. Ακόμα και αν είσαι ζορισμένος οικονομικά. Και απόλυτα λογικό βέβαια, αν σκεφτεί κανείς ότι μια συναυλία μιας μέτριας ορχήστρας στο Μέγαρο σου κοστίζει στην καλύτερη 12-15 ευρώ.

Το προτείνω ανεπιφύλακτα προς όλους.
 
ΤΕΡΑΣΤΙΑ συναυλία σημερα στο Βερολίνο.. O Andris Nelsons στην 33 του Μozart και την εισαγωγή από Tannhauser του Wagner. Ο τυπάκος αυτός μάλλον είναι από τα πλέον υποσχόμενα ονόματα στην ευρωπαική σκηνή.

Ο Mozart ήταν απίθανα ζωντανός, με παλμό, ακρίβεια, και ελάχιστα ρομαντική διάθεση, όπως πάντα τον ονειρευόμουν. Όσο για τον Wagner...πραγματικό ταξίδι.

Η συναυλία συνέχιζε με 6η Σοστακόβιτς... αλλά δυστυχώς, η διαφορά ώρας (στην Αμερική οι συναυλίες του Βερολίνου πέφτουν το... μεσημέρι), σε συνδυασμό με τη δουλειά δε μου επέτρεψαν να δω το δεύτερο μέρος. Ευτυχώς θα μπορώ να το δω κάποια άλλη στιγμή,.

Το σύστημα δουλεύει απίθανα, το έχω λιώσει μέσα σ'αυτους τους δύο μήνες. Πάντα αβίαστη ροή, άψογη εικόνα και ήχος... μουσικά δε χρειάζεται καν να σας περιγράψω το μεγαλείο.