Συγκριτική ακρόαση τριών προενισχυτών για κεφαλές πικάπ

blugosi

Senior Member
17 November 2007
627
Συγκριτική ακρόαση τριών προενισχυτών για κεφαλές πικάπ.

Μετά από παρότρυνση άλλων φίλων στο forum, καταγράφω την εμπειρία μου στο ψάξιμο για προενισχυτές πικάπ.

Συγχωρήστε μου τα copy - paste από το άλλο νήμα που ανέβασα χθες σχετικά με τα DAC, προτίμησα να τα επαναλάβω αντί να κάνω παραπομπή εκεί ώστε το νήμα να έχει μία αυτοτέλεια.

Μέχρι πρόσφατα χρησιμοποιούσα ένα phono stage της Audio Analogue το μοντέλο Aria για τις κεφαλές MC και το εσωτερικό phono stage του παλιού μου προενισχυτή B&K Pro10 Sonata.

Δυστυχώς το Audio Analogue , ως πιστός εκπρόσωπος της παλιάς Ιταλικής σχολής, χάλασε στο τμήμα του MC και πρακτικά δε φτιάχνεται. Οπότε παίζει μόνο ΜΜ από εδώ και πέρα.

Ξεκίνησα λοιπόν να αλλάξω το phono stage θέτοντας σαν στόχο να μην περάσω τα 1500 Ευρώ.

Σε άμεση σύγκριση μεταξύ τους άκουσα το ASR Mini Basis Exclusive με το RCM Prelude IC και το PS Audio GCPH. Οι συγκρίσεις με το Audio Analogue έγιναν από μνήμης. (ΟΚ, μη βαράτε όλοι μαζί, το έχω ζήσει τόσα χρόνια στα καλά του και το ξέρω πολύ καλά!!!)

Η σύγκριση μεταξύ RCM και PS Audio έγινε με σύνδεση balanced στον προενισχυτή, ενώ η σύνδεση μεταξύ RCM και ASR έγινε με RCA γιατί ο ASR δε βγάζει εξόδους balanced στην απλή του έκδοση.

Πικάπ ήταν το παλιό μου Michell Gyro που το έχω πουλήσει στον φίλο μου τον Άρη εδώ κι ένα μήνα, με έναν ανακαλωδιωμένο βραχίονα RB300 με μπρούτζινο αντίβαρο ιδιοκατασκευή του κου Μαλαϊνα και ρύθμιση VTA της Michell.

Κεφαλή η δικιά μου ZYX R100H. Τις Denon μου δεν τις δοκίμασα σε όλα τα μηχανήματα γιατί δε βγάζουν τόση ανάλυση όση χρειάζεται για να ξεχωρίσω διαφορές. Είπαμε, είμαι και ολίγον κουφός


Όλα έπαιξαν στο συνδυασμό Mcintosh C2200, Mcintosh MC275, Coincident Speakers Technology Super Eclipse II (με κανονικό tweeter, όχι το ribbon).

Τα καλώδια ήταν Analysis Plus εκτός από ένα Kimber IC XLR μεταξύ ενισχυτών και του γνωστού Kimber 8TC σαν καλώδιο τροφοδοσίας ρεύματος για το πολύμπριζο. Η τροφοδοσία έρχεται από αποκλειστική φάση χωρίς πρίζα η ασφάλεια εκτός της κεραμικής της φάσης στον πίνακα.

Δεν θεωρώ αυτό που έκανα συγκριτική δοκιμή γιατί μετρήσεις δεν μπορώ να κάνω, απλά καταγράφω αυτά που άκουσα.

Ο χώρος είναι ένα απλό σαλόνι με ξύλινο πάτωμα (τι τραβάει κι αυτή η γυναίκα μου!!!) 5Χ7 μέτρα.

Το Audio Analogue σε σχέση με το PS Audio χάνει καθαρά. Και τα δύο έχουν μία σχετική αδυναμία να αναπτύξουν τις πιο χαμηλές οκτάβες του μπάσου, αλλά από εκεί και πέρα το PS Audio είναι πιο καθαρό στις μεσαίες και πιο λαμπρό στα πρίμα. Ίσως παραπάνω από λαμπρό μερικές φορές, αλλά συνολικά καλύτερο και πιο ζωντανό από το Ιταλικό κουτί που ακούγεται κάπως επίπεδο.

Αυτά είναι και τα δύο πολύ ήσυχα μηχανάκια, και δεν επηρεάζονται ιδιαίτερα από άλλα μηχανήματα γύρω τους.

Και τα δύο βγάζουν σαφώς καλύτερο ήχο τόσο από το phono stage του προενισχυτή B&K Pro10 Sonata, αλλά και από το αντίστοιχο του Mcintosh που σηκώνει μόνο κεφαλές ΜΜ.

Το PS Audio, συνδεόμενο με καλώδιο balanced στον προενισχυτή, ήταν υποδεέστερο του RCM με ίδια σύνδεση. Μιλάμε για μεγάλη διαφορά σε όλα σχεδόν τα είδη μουσικής.

Είναι σα να βγάζεις ένα σεντόνι μπροστά από τα ηχεία.

Σαφώς ο ήχος του PS Audio απέκτησε καλύτερες δυναμικές, αλλά το RCM έχει μία φοβερή ανάλυση. Σου ξεκαθαρίζει όλα τα μικρά οργανάκια, κυρίως κρουστά, μέσα από το χαμό και στα κρατάει στο ίδιο σημείο σταθερά.

Επίσης το RCM είναι πιο μουσικό, αλλά όχι τόσο ήσυχο όσο το PS Audio.

Σε θεωρητικό επίπεδο ίσως γιατί αυτό ακουγόταν μόνο όταν η βελόνα δεν πάταγε στο δίσκο.

Όταν η βελόνα ακολουθούσε τα αυλάκια, ο θόρυβος επιφάνειας υπερκάλυπτε σχεδόν το θόρυβο σήματος, και μόνο σε πολύ ήσυχα περάσματα μπορεί να το ακούσει κάποιος αν έχει ανεβάσει πολύ το ρυθμιστικό της έντασης.

Στα μπάσα το RCM μου ακούστηκε άψογο!

Εδώ λοιπόν το RCM βγαίνει καθαρά μπροστά από το PS Audio, κάτι που το περίμενα διαβάζοντας ότι ήδη υπάρχουν μόντες βελτίωσης του PS Audio για να το βελτιώσουν.

Η τελευταία σύγκριση έγινε μεταξύ RCM και ASR. Η σύνδεση έγινε με RCA. Το ASR θέλει χρόνο για να ζεσταθεί.

Μετά την πρώτη ημέρα στη πρίζα συνήρθε γιατί στην αρχή ακουγόταν σαν το Audio Analogue, όχι ιδιαίτερα ευχάριστα δηλαδή.

Μόλις ζεστάθηκε, αλλάξανε άρδην τα πράγματα.

Στο δίσκο της Πασπαλά στο Μέγαρο Μουσικής, η φωνή της Πασπαλά ήταν πιο ζεστή και η ερμηνεία όλων πιο μουσική. Υπήρχε καλύτερη ροή.

Στο δίσκο του Ξυδάκη Γρήγορα η ώρα πέρασε, η ερμηνεία της Αρβανιτάκη σε στίχους της Σαπφούς σε ποίηση Ελύτη είναι πιο γλυκιά και οι αλλαγές τονισμού ακούγονται πιο ευχάριστα.

Στο δίσκο του Dino Saluzzi Kultrum , το ακορντεόν ακούγεται πιο πλήρες.

Στο δίσκο των Van Halen I, το Ain’t talkin bout love πραγματικά ροκάρει, και σε αναγκάζει να δυναμώσεις την ένταση.

Με λαμπάτο ενισχυτή 2Χ90 watt και ηχεία ευαισθησίας 98 db, καταλαβαίνετε τι έγινε μέχρι να πέσει η παντόφλα!!!

Στο δίσκο του Bennie Wallace Sweeping through my city, το σαξόφωνο ακούγεται πολύ ρεαλιστικό και η gospel χορωδία γεμίζει όμορφα το χώρο.

Σε παλιούς Ελληνικούς δίσκους με λαϊκά η δημοτικά, αντίθετα με ότι περίμενα τα δύο μηχανήματα είναι ισόπαλα. Περίμενα ότι το RCM θα αναδεικνύει τα ελαττώματα των ηχογραφήσεων και των εκτυπώσεων, αλλά τελικά τα πήγε εξίσου καλά με το ASR.

Στο δίσκο του Ross Daly Λαβύρινθος, το RCM έβγαλε λίγο καλύτερα τα πρίμα των τυμπάνων δίνοντας αίσθηση αέρα, σα να ακούς τα δάχτυλα να σέρνονται πάνω στη μεμβράνη, αλλά και το ASR παρουσίασε το σύνολο πιο δεμένο.

Γενικά δηλαδή, αν και τα δύο μηχανάκια είναι εξαιρετικά για τα δικά μου μέτρα, το ASR το προτιμώ.

Από την άλλη, το RCM όταν συνδέεται με balanced καλώδια, τουλάχιστον στο δικό μου σύστημα, κερδίζει πόντους στις δυναμικές και στο ρυθμό και βρίσκεται πιο μπροστά από το ASR σε αυτό τον τομέα.

Υποθέτω ότι και το ASR όταν το παραγγείλεις με balanced θα βελτιωθεί, αλλά αναβαίνει και η τιμή του γύρω στα 20%.

Ένα τελευταίο σχόλιο. Ο τελικός μου ενισχυτής είναι κάπως αρχαίος σε σχεδιασμό και οι μετασχηματιστές του σκορπάνε ΗΜ ακτινοβολία ολούθε!

Τόσο το RCM όσο και το ASR επηρεάζονται και περνάνε βόμβο και θόρυβο αν τοποθετηθούν κοντά του (από πάνω του εννοώ).

Αν τα τραβήξω όσο μακριά επιτρέπει το καλώδιο του πικάπ, σχεδόν χάνεται ο βόμβος.

Σε αυτό τον τομέα, περίμενα το RCM να είναι καλύτερο επειδή το κουτί του είναι μεταλλικό, αλλά τελικά το ASR με εξέπληξε όντας πιο αθόρυβο!!!

Συνοψίζοντας, εκτιμώ ότι στην κατηγορία 1000-2000 Ευρώ τα RCM και ASR είναι εξαιρετικές επιλογές.

Αναμενόμενο σε κάποιο βαθμό , αφού η RCM είναι εκτός από κατασκευάστρια και η αντιπροσωπεία της ASR για την Πολωνία.

Το PS Audio είναι ένα τίμιο μηχανάκι, που ο φίλος μου το βρήκε σε πολύ καλή τιμή στον Μπέη. Για κάποιο λόγο πωλούνται αρκετά μεταχειρισμένα και ίσως να αποτελούν μία οικονομική βάση βελτιώσεων για κάποιους.

Για όποιον θέλει τη μέγιστη ανάλυση ή έχει κάποιο πολύ γλυκό σύστημα ίσως το RCM να είναι καλύτερη περίπτωση.

Για ισορροπημένα συστήματα, θα προτιμούσα το ASR με balanced βύσματα κι ας είναι λίγο πιο ακριβό, εξάλλου εκτιμώ ότι αν χρειαστεί να το πουλήσω για να πάω σε καλύτερο θα πιάσει και καλύτερη τιμή στο μέλλον από ότι το RCM που δεν έχει άλλο μοντέλο.

Μάλλον αυτό θα αγοράσω, αν δεν μου προκύψει κανένα άλλο να ακούσω τις επόμενες ημέρες…

Ιδιαίτερη μνεία θα κάνω στην Orpheus που μου δάνεισε το ASR, και στη Stepcom στην Άνω Γλυφάδα για το RCM. Και οι δύο εταιρείες είναι πολύ σωστοί επαγγελματίες και τους συστήνω ανεπιφύλακτα!

Τον Άρη που μου έφερε το PS Audio δεν τον συστήνω γιατί μου ήπιε όλο το ουίσκι!!
 
Last edited:

Stergito

Μέλος Σωματείου
11 November 2006
14,527
Θεσσαλονίκη
Πολύ καλή παρουσίαση και τη χρειαζόμουν αυτό τον καιρό...

Λόγω απόστασης δε μπορούσα να ακούσω το RCM, μια και είμαι Θεσσαλονίκη. Είχα ακούσει το ASR και το είχα ερωτευτεί, ίσως το μόνο που μου άρεσε περισσότερο ήταν το Dact CT100, σε κατασκευή από τον Χάιτα (το δανείστηκα από φίλο).

Οπότε, μάλλον θα πάω για ASR με balanced, μια και με βολεύει καλύτερα (είναι και το πικάπ μου από Ορφέα, οπότε θα έχω πλήρη υποστήριξη για το αναλογικό μου).
 

quevedo

AVClub Addicted Member
4 May 2010
1,912
επαρχια
Χωρίς να έχω ακούσει το RCM, αλλά έχοντας το ASR, μπορώ να πω ότι είμαι πλήρως ικανοποιημένος από αυτό.
Κάνω οικονομίες μπας και καταφέρω να πάρω κι έναν Emitter 1 Amp.
 

Totsipaki

Supreme Member
27 February 2007
5,054
Πολύ ωραία παρουσίαση, πραγματικά κάτι που χρειαζότανε εδώ και καιρό αφου πολοί φίλοι κάποιους απο τους οποίους γνωρίζω προσωπικά έχουν τέτοιες απορίες.
Για αυτό σε ευχαριστώ εκ μέρους τους (το θέμα phono εγώ το έχω λύσει)

Σε παρακαλώ αν ήθελες να μου έστελνες ένα πμ (σεβόμενος το νήμα) με μερικά λόγια σχετικά με την Zyx R100Η.
Ψάχνω μια κεφαλή για να έχω κάβα και η Zyx R50 Bloom που άκουσα σε σπίτι μέλους με το ίδιο phono της Luxman μου άρεσε πολύ.
Τώρα χρησιμοποιώ την Clearaudio Talismann (την παλια).
Ευχαριστώ και συγνώμη για το Off Topic.
 
Last edited:

kostas k

AVClub Addicted Member
19 June 2006
1,951
Μελίσσια
Πολύ ωραία παρουσίαση φίλε και σε ευχαριστούμε.
Αυτό με το ζέσταμα του ASR μπορώ να το επιβεβαιώσω και εγώ μιας και έχω έναν τέτοιο ενισχυτή . Δυστυχώς τον έχω μόνιμα stand by και όταν γυρνάω σπίτι και ξέρω ότι θα βάλω μουσική τον ανάβω από την ώρα που θα μπω σπίτι ενώ το σουκου είναι αναμένος όλη ημέρα. Οταν δε, επιστρέφω από άδεια (οπου είναι εκτός μπρίζας) άστα να πάνε.
Μου κάνει εντύπωση όμως που το κατάλαβες αμέσως ενώ εγώ έπρεπε να ζήσω κάποιο διάστημα μαζί του για να το καταλάβω. Εχεις αυτί όπως λένε.

Και πάλι μπράβο και σε ευχαριστούμε.


ΥΓ. εγώ είμαι ένας από αυτούς που αναφέρει ο luxilla. Στείλε και σε εμένα pm αν δεν θες να πλατιάσει η κουβέντα για την ΖΥΧ, αν και δεν βλέπω για πιο λόγο να μην το γράψεις σε αυτό το νήμα.
 
Last edited:

kostas k

AVClub Addicted Member
19 June 2006
1,951
Μελίσσια
Tώρα που το αναφέρεις νομίζω πως όταν κοίταζα για ενισχυτές κάπου το είχα διαβάσει αυτό ότι υπάρχει αυτή δυνατότητα.

Καλά που το ρώτησες φίλε, να το ψάξω

1000 ευχαριστώ
 

kostas k

AVClub Addicted Member
19 June 2006
1,951
Μελίσσια
φίλε blugosi,

ηθελα να σε ρωτήσω ποια απο τις παραπάνω συσκευές μπορεί να υποστηρίξει παράλληλα 2 κεφαλες

και δεν αντέχω να μην ρωτήσω, αν και τελείως offtopic, μηπως τυχαίνει να έχεις τίποτα από ηπειρώτικο καθαρά πολυφωνικό τραγούδι?
 

blugosi

Senior Member
17 November 2007
627
φίλε blugosi,

ηθελα να σε ρωτήσω ποια απο τις παραπάνω συσκευές μπορεί να υποστηρίξει παράλληλα 2 κεφαλες

και δεν αντέχω να μην ρωτήσω, αν και τελείως offtopic, μηπως τυχαίνει να έχεις τίποτα από ηπειρώτικο καθαρά πολυφωνικό τραγούδι?
Καμία δεν έχει 2 εισόδους.

Από το τεστ στο avmentor θυμάμαι ότι δύο εισόδους έχει το Heed, που είναι και πολύ καλό μηχανάκι νομίζω.

Το έχω ακούσει για πολύ λίγο σε άλλο σύστημα και ήταν πολύ καλύτερο από το δικό μου Audio Analogue.

Δε βγάζει έξοδο XLR όμως...

Αυτό που ζητάς δεν το έχω σε βινύλιο. Κάτι έχω σε Mp3,και αν σε ενδιαφέρει στείλε μου ΠΜ.

Σημείωση: Αν δε βιάζεται κάποιος να ψωνίσει και αν παίζει μόνο κεφαλές MC, ας περιμένετε μέχρι τα Χριστούγεννα. Θα έχω στο σπίτι ένα BMC Audio Phono και θα γράψω τις εντυπώσεις μου και από εκείνο.


Αν δε με ενθουσιάσει θα πάρω καρφωτός το ASR Mini Basis, αλλά από όσα διαβάζω είναι σε άλλη κατηγορία.

Προσοχή, παίζει μόνο MC.
 
27 July 2006
1,926
Κώστα, ο Emitter μπορεί να πάρει και ενσωματωμένο phono;

μπορει φιλε αλλα ο Schaefer δεν το προτεινει με τιποτα. Σου λεει οτι ειναι προτιμοτερο το εξωτερικο phono καθως δεν εχει μεγαλη διαφορα στην τιμη απο την τοποθετηση του εσωτερικα και παιζει καλυτερα κατι που ισχυει και στην πραξη βεβαια.
 

kostas k

AVClub Addicted Member
19 June 2006
1,951
Μελίσσια
πες στο ρε φίλε

και εμένα δεν μου καθόταν καλά στο μάτι η φάση

οποιος εχει δει από κοντά asr, καταλαβαινει οτι τα πράγματα έχουν την άπλα τους μέσα και δεν ειναι στριμωχμένα τα ένα διπλα στο άλλο
 

Stergito

Μέλος Σωματείου
11 November 2006
14,527
Θεσσαλονίκη
Καμία δεν έχει 2 εισόδους.

Από το τεστ στο avmentor θυμάμαι ότι δύο εισόδους έχει το Heed, που είναι και πολύ καλό μηχανάκι νομίζω.

Το έχω ακούσει για πολύ λίγο σε άλλο σύστημα και ήταν πολύ καλύτερο από το δικό μου Audio Analogue.

Δε βγάζει έξοδο XLR όμως...

Αυτό που ζητάς δεν το έχω σε βινύλιο. Κάτι έχω σε Mp3,και αν σε ενδιαφέρει στείλε μου ΠΜ.

Σημείωση: Αν δε βιάζεται κάποιος να ψωνίσει και αν παίζει μόνο κεφαλές MC, ας περιμένετε μέχρι τα Χριστούγεννα. Θα έχω στο σπίτι ένα BMC Audio Phono και θα γράψω τις εντυπώσεις μου και από εκείνο.


Αν δε με ενθουσιάσει θα πάρω καρφωτός το ASR Mini Basis, αλλά από όσα διαβάζω είναι σε άλλη κατηγορία.

Προσοχή, παίζει μόνο MC.

Άντε, εγώ θα περιμένω έτσι κι αλλιώς!
Σε κάναμε λίγο guinea pig, να μας συγχωρείς...
 

petronik

Μέλος Σωματείου
18 June 2006
18,504
Θεσσαλονικη
Το ASR ειναι πιο γλυκοηχο τοσο δε σχεση με το Dact[που δοκιμασε ο Στεργιος] χανοντας σε αναλυση -εκταση υψηλων,αλλα τοσο και με το Audionet που ειναι πιο <αυστηρο> και πιο ουδετερο-ακριβες.Ειναι τρια τελειως διαφορετικα ακουσματα,που οι ακουστικες διαφορες τους ειναι αμεσα διακριτές,εχοντας το καθενα τον χαρακτηρα του.
Το ASR μενει μονιμως ανοικτο,ετσι και αλλιως δεν υπαρχει on-off,τυχερος βεβαια οποιος βρει σε καλη τιμη το basis exclusive το καινουργιο
 

blugosi

Senior Member
17 November 2007
627
Re: Απάντηση: Συγκριτική ακρόαση τριών προενισχυτών για κεφαλές πικάπ

Το ASR ειναι πιο γλυκοηχο τοσο δε σχεση με το Dact[που δοκιμασε ο Στεργιος] χανοντας σε αναλυση -εκταση υψηλων,αλλα τοσο και με το Audionet που ειναι πιο <αυστηρο> και πιο ουδετερο-ακριβες.Ειναι τρια τελειως διαφορετικα ακουσματα,που οι ακουστικες διαφορες τους ειναι αμεσα διακριτές,εχοντας το καθενα τον χαρακτηρα του.
Το ASR μενει μονιμως ανοικτο,ετσι και αλλιως δεν υπαρχει on-off,τυχερος βεβαια οποιος βρει σε καλη τιμη το basis exclusive το καινουργιο

Στο δικό μου σύστημα, δε φάνηκε να πάσχει ψηλά το ASR. Έφτανε με άνεση όσο το RCM , που είναι δεδομένα αναλυτικό βάσει απόψεων όλων όσων το έχουν ακούσει.

Η διαφορά που άκουσα εγώ ήταν στο πόσο διαχωρίζει τις αρμονικές διαφορετικών οργάνων ψηλά, όταν παίζουν όλα μαζί. Κρουστά όπως μαράκες μαζί με ντέφι και το άλλο που είναι σαν αραποσίτι.

Το RCM τα ξεχώριζε ελαφρώς καλύτερα, αλλά αυτό ήταν κάτι που το έψαχνες να το ακούσεις, ενώ η διαφορά στη μουσικότητα υπέρ του ASR ήταν φανερή σε όλο το φάσμα....

Η καλύτερη τιμή που το βρήκα με XLR είναι 1850 Ευρώ ντούκου.

Δύσκολο να βρεθεί χαμηλότερη. Ούτε μεταχειρισμένα δε βρήκα στο audio-markt.de pου έψαξα...
 
Last edited:

petronik

Μέλος Σωματείου
18 June 2006
18,504
Θεσσαλονικη
Ειχε καπου ανοιξη η καλοκαιρι ενα basis καινουργιο που αν θυμαμαι καλα πουληθηκε καπου στα 1800.
Εμφανιζονται αραια καποια για πουλημα[απο εκει πηρα και εγω το δικο μου],αλλα συνηθως ειναι το πολυ παλιο μοντελλο.Δια χειρος Savvas X αναβαθμισθηκε και το δικο μου σε mini basis exclusive,το οποιο φυσικα και δεν πουλιεται
Blugozi εισαι σιγουρος οτι ο βομβος προερχεται απο τον ενισχυτη και οχι απο το πατωμα?Αν θελεις κανε μια δοκιμη ευκολοτατη και αμεση.Παρε ενα -δυο πολυ παχια επιπεδα μαξιλαρια απο το σαλονι ,βαλε επανω το πικαπ βαλτο σε λειτουργια και αν δεν ακουσεις τον ιδιο βομβο ,τοτε το προβλημα σου ειναι το πατωμα σου.Το ειχα παθει και εγω και μου ηρθε η ιδεα ,εβαλα ενα μαξιλαρι παχους 15-20 εκατοστων και εξαφανιστηκε καθε βομβος
Στο Audiogon πουλανε ενα basis exclusive μονο 7.000usd[τρεξτε να το...προλαβετε]
 
Last edited:

blugosi

Senior Member
17 November 2007
627
Re: Απάντηση: Συγκριτική ακρόαση τριών προενισχυτών για κεφαλές πικάπ

Ειχε καπου ανοιξη η καλοκαιρι ενα basis καινουργιο που αν θυμαμαι καλα πουληθηκε καπου στα 1800.
Εμφανιζονται αραια καποια για πουλημα[απο εκει πηρα και εγω το δικο μου],αλλα συνηθως ειναι το πολυ παλιο μοντελλο.Δια χειρος Savvas X αναβαθμισθηκε και το δικο μου σε mini basis exclusive,το οποιο φυσικα και δεν πουλιεται
Blugozi εισαι σιγουρος οτι ο βομβος προερχεται απο τον ενισχυτη και οχι απο το πατωμα?Αν θελεις κανε μια δοκιμη ευκολοτατη και αμεση.Παρε ενα -δυο πολυ παχια επιπεδα μαξιλαρια απο το σαλονι ,βαλε επανω το πικαπ βαλτο σε λειτουργια και αν δεν ακουσεις τον ιδιο βομβο ,τοτε το προβλημα σου ειναι το πατωμα σου.Το ειχα παθει και εγω και μου ηρθε η ιδεα ,εβαλα ενα μαξιλαρι παχους 15-20 εκατοστων και εξαφανιστηκε καθε βομβος
Στο Audiogon πουλανε ενα basis exclusive μονο 7.000usd[τρεξτε να το...προλαβετε]
Δε μιλάω για θόρυβο όταν παίζει ο δίσκος.

Μιλάω για βόμβο όταν δυναμώνω την ένταση, με το βραχίονα στο ακουμπιστήρι του.

Και όταν έπιανα το phono stage στα χέρια και του κούναγα λίγο παραδίπλα, αυξομειωνόταν ο θόρυβος.

Το πάτωμα, γιατί να εισάγει βόμβο; Καδρόνια και τάβλες είναι πάνω στην τσιμεντένια πλάκα...

Μήπως δεν κατάλαβα τι εννοείς;
 

petronik

Μέλος Σωματείου
18 June 2006
18,504
Θεσσαλονικη
Δοκιμασε αυτο που σου λεω δεν κοστιζει τιποτε και ειναι πανευκολο.Μπορει ενα μερος του θορυβου να ειναι και απο το πατωμα,το ξυλινο πατωμα ΕΙΣΑΓΑΓΕΙ πολυ θορυβο σε παρα πολλες περιπτωσεις.Μην ξεχνας οτι αυτα τα καδρονια και οι ταβλες ειναι ενα κακιστο ηχειο,εκτος αν υπαρχει αναμεσα τους μονωση κλπ
Εγω παρ ολο που ηχεια και και πικαπ ειναι πανω σε γρανιτη ,εχω θορυβο ακομη
Η λυση της σαμπρελας [Στεργιο Κακαλιε] ειναι αποδοτικοτατη,αλλα αντιαισθητικη
 
Last edited:

blugosi

Senior Member
17 November 2007
627
Re: Απάντηση: Συγκριτική ακρόαση τριών προενισχυτών για κεφαλές πικάπ

Δοκιμασε αυτο που σου λεω δεν κοστιζει τιποτε και ειναι πανευκολο.Μπορει ενα μερος του θορυβου να ειναι και απο το πατωμα,το ξυλινο πατωμα ΕΙΣΑΓΑΓΕΙ πολυ θορυβο σε παρα πολλες περιπτωσεις.Μην ξεχνας οτι αυτα τα καδρονια και οι ταβλες ειναι ενα κακιστο ηχειο,εκτος αν υπαρχει αναμεσα τους μονωση κλπ
Εγω παρ ολο που ηχεια και και πικαπ ειναι πανω σε γρανιτη ,εχω θορυβο ακομη
Η λυση της σαμπρελας [Στεργιο Κακαλιε] ειναι αποδοτικοτατη,αλλα αντιαισθητικη

Δεν μπορώ να το δοκιμάσω γιατί δεν τα έχω πια. Demo ήτανε.

Βοήθησέ με να καταλάβω τι εννοείς όμως. Μιλάς για μηχανικό θόρυβο; Η θόρυβο λόγω ΗΜ παρεμβολών;

Τα καδρόνια και οι τάβλες είναι όντως ηχείο, αλλά διεγείρονται μόνο όταν παίζει μουσική. Δεν έχουν τροφοδοτικό, πάλλονται σαν αποτέλεσμα των ακουστικών κυμάτων που δημιουργούν τα μεγάφωνα των ηχείων.

Και ναι, μεταδίδουν τον κραδασμό αυτό στο έπιπλο και αυτό με τη σειρά του στο πικάπ, όπου τον κραδασμό τον τσιμπάει η κεφαλή, τον εισάγει στο σήμα και αν τα πράγματα πάρουν διαστάσεις έχουμε στην ουσία μικροφωνισμό.

Γι αυτό βάζουμε τους γρανίτες, τα spikes, τη σαμπρέλλα... Γι αυτό τα πικάπ έχουν ανάρτηση...

Όταν δεν παίζει μουσική, δεν υπάρχει τέτοιος ήχος....Κανονικά έπρεπε να ακούγεται μόνο το φύσημα....

Εγώ μιλάω για παρεμβολή, όπως αν βάλεις το κινητό σου τηλέφωνο δίπλα στο ραδιοκασετόφωνο ας πούμε...

Φαντάσου ότι επειδή αυτό το βόμβο τον έβλεπα στα VUμετρα του προενισχυτή (έφτανε τα -50db) , για να επιβεβαιώσω ότι ήταν από το πεδίο του τελικού έκλεινα τον τελικό και αμέσως τα όργανα πήγαιναν στο μηδέν...