Μήκος καλωδίων ενδοσύνδεσης (interconnects). Πώς επηρεάζει το σύστημα;

  • Αγαπητοί φίλοι και φίλες.

    Με ιδιαίτερη χαρά σας προσκαλούμε στην κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας του AVClub στη Θεσσαλονίκη για το 2024 την Κυριακή 07 Απριλίου και ώρα 14.00

    Δηλώστε τη συμμετοχή σας εδώ, θα χαρούμε πολύ να σας γνωρίσουμε από κοντά.

Καλησπέρα σε όλους

Είναι γενικά παραδεκτό ότι στις συνδέσεις των συσκευών σε ένα σύστημα AV και ειδικότερα στις συνδέσεις Audio, το μήκος των καλωδίων πρέπει να διατηρείται στο ελάχιστο δυνατό. Ιδιαίτερα για τα καλώδια των ηχείων. Μάλιστα πολλοί είναι θιασώτες του δόγματος:
"Εφ' όσον ο χώρος θέτει περιορισμούς, ο προενισχυτής ας μένει μακρυά και ο τελικός όσο γίνεται πιο κοντά στα ηχεία, ώστε αν είναι κάποιος να διαλέξει μεγάλο μήκος καλωδίων, αυτό να είναι το καλώδιο interconnect και όχι το καλώδιο των ηχείων"

Ως εδώ, όλα είναι αντιληπτά και ευεξήγητα.

Το θέμα είναι τί γίνεται όταν ο χώρος πράγματι θέτει περιορισμούς (θέση πηγών, προενισχυτή, τελικού ή τελικών, ηχείων κλπ.), ώστε να είναι αναπόφευκτη η χρήση μεγάλων μηκών καλωδίων ενδοσύνδεσης (interconnects), που είναι παραπάνω από τα γνωστά μήκη του ενός, δύο ή και τριών μέτρων και φτάνουν ή ξεπερνούν και τα 10 ή 12 μέτρα. Και μάλιστα, υπάρχει ανομοιομορφία ανάμεσα στα μήκη από την έξοδο του προενισχυτή AV προς τους τελικούς των ηχείων, ανάλογα με τη θέση τους στο χώρο.

Ας κάνω τα πράγματα πιο σαφή:
Υπάρχει ένας προενισχυτής AV, ο οποίος καλείται να οδηγήσει 6 τελικούς - δύο πεντακάναλους και τέσσερεις μονομπλόκς. Ο ένας πεντακάναλος και οι δύο μονομπλόκς βρίσκονται κοντά στον AV pro, άρα θα οδηγηθούν από συνηθισμένα interconnects σχετικά μικρού μήκους (ένα έως δύο μέτρα το καθένα). Ο άλλος πεντακάναλος βρίσκεται σε απόσταση και χρειάζεται interconnects γύρω στα 7 με 8 μέτρα ενώ οι άλλοι δύο μονομπλόκς βρίσκονται ακόμα πιο μακρυά και χρειάζονται interconnects κοντά στα 12 με 14 μέτρα. Τέλος, το subwoofer βρίσκεται σε απόσταση 4 περίπου μέτρων.

Διευκρινήσεις
- Ο AV pro έχει έξοδο balanced σε όλα του τα κανάλια, άρα τα καλώδια που ξεκινούν από αυτόν είναι όλα balanced με βύσματα XLR. Ειδικά αυτά που τροφοδοτούν τους δυο πεντακάναλους και τους δυο κοντινούς μονομπλόκς είναι full balanced με βύσματα XLR και στα δυο άκρα, διότι οι συγκεκριμένοι τελικοί έχουν κι αυτοί εισόδους balanced.
- Οι δυο απομακρυσμένοι τελικοί μονομπλόκς έχουν είσοδο unbalanced (RCA) μόνο. Σκοπεύω να "τρέξω" καλώδια balanced μέχρι τους τελικούς καθ' όλο το μήκος τους (κάπου 12-14 μέτρα) με βύσματα XLR και στις δύο άκρες και να βάλω ένα ανταπτοράκι XLR-RCA στη μια άκρη, πριν τους τελικούς. Το ίδιο σκοπεύω να κάνω και με το subwoofer, του οποίου ο ενσωματωμένος ενισχυτής έχει μόνο είσοδο unbalanced (RCA).
- Έχει ληφθεί μέριμνα ώστε τα καλώδια των ηχείων, που οδηγούν οι τελικοί, να είναι όσο γίνεται πιο κοντά, πάντα βέβαια στα πλαίσια που ο χώρος επιτρέπει και επί πλέον είναι όλα επώνυμα και ενισχυμένης διατομής, το μικρότερο ισοδύναμο με AWG 12 (3.31 mm2) ανά αγωγό και το μεγαλύτερο ισοδύναμο με 2 x AWG 14 (2 x 2.08 mm2 = 4.16 mm2) ανά αγωγό.

Υπάρχει πιθανότητα αυτές οι διαφορές των μηκών των καλωδίων ενδοσύνδεσης να προκαλέσουν προβλήματα;

Κάθε γνώμη ευπρόσδεκτη. Ευχαριστώ.
-
 

Magellan

Banned
28 July 2006
19,085
Εν πλώ
Παναγιώτη δεν υπάρχει ουσιαστικό πρόβλημα με τα μήκη των ic συνδέσεων.

Φρόντισε( ξέρεις άλλωστε) οι επαφές- βύσματα να είναι όσο το δυνατόν

καλοτερματισμένες, σωστές, καθαρές κολλήσεις με άλλα λόγια.



Οπως αναφέρεις και στην αρχή του μηνύματος σου:

"ο προενισχυτής ας μένει μακρυά και ο τελικός όσο γίνεται πιο κοντά στα ηχεία, ώστε αν είναι κάποιος να διαλέξει μεγάλο μήκος καλωδίων, αυτό να είναι το καλώδιο interconnect"

Οταν έχουμε μεγάλες αποστάσεις είναι προτιμότερο να κρατήσουμε το μικρότερο μήκος στα καλώδια ηχείων..
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,336
καλημέρα και χρόνια πολλά btw.
η balanced σύνδεση δεν έχει κανένα πρόβλημα με το μήκος.

Αντίθετα έχει η rca. Απο τη στιγμή που θα βάλεις αντάπτορα παύει να ισχύει η blanaced.
 

audiov

AVClub Addicted Member
26 June 2010
1,824
Εφοσον ο τελικος δεν θα ειναι τοσο κοντα που να εχει μικροτερο των 30εκ καλωδιο τοτε τι 1.5μ, τι παραπανω...
Δηλαδη για μενα θα ειχε νοημα να κανεις κατι τετοιο μονο αν εβαζες τον τελικο διπλα απο το ηχειο.
Αν το καλωδιο ηχειων ειναι μακρυ(τερο των 30εκ) τοτε αι παλι δεν εχεις καλο damping factor.
Οσο για την απωλεια ισχυος ετσι και αλλιως δεν σε απασχολει ακομα και 5 μετρα καλωδιο να εχεις, αρκει να ειναι μεγαλης διατομης, οπως και εχεις.

14 μετρα ομως RCA ειναι πολυ.
Θα πιασει και θορυβο αν περνανε απο κανενα περιεργο σημειο, θα το πιασει ο ενισχυτης αν δεν εχει πηνια στην εισοδο του, και το αποτελεσμα θα ειναι ασχημο.
Θα πιασει ισως και την διαφορά δυναμικου της γειωσης (εκτος και αν εχει πηνια ή αλλο κυκλωμα απορριψης θορυβου).
Επιπλεον το καλωδιο οσο μακραινει προσθετει τα χαρακτηριστικα του (οποιοδηποτε καλωδιο). Δηλαδη θα σου κοβει συχνοτητες, μιας και μιλαμε για πολυ μακρυ καλωδιο.
Συν η πτωση τασης που θα εχει αυτο το τοσο μακρυ καλωδιο.

Ενας χωρος που εχει μακρια καλωδια ειναι τα ηχοσυστηματα αυτοκινητου.
Εκει αναγκαστικα πας στα 6 + 6 μετρα. Interconnect, ηχειων.
Αλλα τα μηχανηματα εχουν αλλη εξοδο (και αντισταση) και το ιδιο και οι τελικοι, που ειναι ισχυροι και παιζεις με χαμηλο gain χανοντας σε μεγιστη αξιοποιηση της ισχυος αλλα επιτυγχανοντας το καλυτερο.
Και παλι, δεν λειπουν οι περιπτωσεις που παιζει η πηγη, δινει με ψηφιακη συνδεση σε προενισχυτη ο οποιος βρισκεται κοντα στους τελικους και ετσι μειωνεται το μηκος interconnect (εδω προσθετος λογος ο χωρος και η φυση του αυτοκινητου).

Εγω προσωπικα θα πηγαινα για οσο πιο κοντα RCA και οσο χρειαστει καλωδιο ηχειων (εχοντας υποψη οτι το μακρυ μηκος το θελεις για τα πισω ηχεια).
Αυτη η διαταξη θα μου εδινε μια πιο συμαζεμενη κατασταση κιολας με τα μηχανηματα κοντα, προσθετοντας ισως ενα αλλο προβλημα. Της γειτνιασης.
Τοσο σε θερμοτητα (το ενα να μην αφηνει να ψυχθει το αλλο) οσο και σε crosstalk.

Η περιπτωση σου με τα 14+ μετρα αποστασης ειναι δυσκολη...
 
Αν μιλάμε για πολλά μέτρα single ended σύνδεσης με ενισχυτές ηχείων surround, μάλλον θα προτιμούσα να "τρέξω" μακρυά καλώδια ηχείων.

Το μειωμένο df λόγω του μακριού καλωδίου ηχείων είναι πολύ πιθανό να μην το ακούσεις (surround γαρ..).. τον θόρυβο και τις απώλειες από τα πολλά μέτρα single ended σύνδεσης όμως μάλλον σίγουρα θα τα ακούσεις..

Μια άλλη λύση, πιο σωστή τεχνικά, είναι ενεργός μετατροπέας balanced->single ended στη μεριά των monoblocks. Αλλά δεν ξέρω τι μπορείς να βρεις εύκολα στο εμπόριο και πόσο θα κάνει.

Α, και Χρόνια Πολλά! :smile:
 
Balanced vs Unbalanced

Σας ευχαριστώ όλους σας για τις απαντήσεις σας (και για τα "Χρόνια Πολλά", φυσικά - αν και τόχα ξεχασμένο!).

Λοιπόν, έχω από παλιά (τον είχα ξεχάσει, είδες τί είναι να συζητάς τα θέματα στο φόρουμ!) ενεργό μετατροπέα Balanced-Unbalanced. Είναι ο Kramer 482 Balanced/Unbalanced Stereo Audio Transcoder, ο οποίος λαμβάνει σήμα audio, balanced ή unbalanced - και μάλιστα δικάναλο (stereo), όπως λέει το όνομά του - και το μετατρέπει στο ανάποδο. Λειτουργεί, φυσικά και προς τις δυο κατευθύνσεις.

Ελπίζω να μου λύνει το πρόβλημα. Τί λέτε;
-
 

HI.END.jimaras

Established Member
30 May 2011
180
Το πρόβλημα ξεκινά ακριβώς όπως είπες από τα μεγάλα μήκη των καλωδίων.
Οι balanced συνδέσεις στον επαγγελματικό ήχο τουλάχιστον φτιάχτηκαν για να λύσουν αυτό ακριβώς το θέμα την κάλυψη μεγάλων αποστάσεων.
Άρα θεωρητικά πηγαίνοντας balanced και με το μετατροπέα στο τέλος της διαδρομής ελαχιστοποιείς το κακό.
Εναλλακτικό στησιμο δεν πέρνει κάπως ο χώρος?
 
Re: Balanced vs Unbalanced

Σας ευχαριστώ όλους σας για τις απαντήσεις σας (και για τα "Χρόνια Πολλά", φυσικά - αν και τόχα ξεχασμένο!).

Λοιπόν, έχω από παλιά (τον είχα ξεχάσει, είδες τί είναι να συζητάς τα θέματα στο φόρουμ!) ενεργό μετατροπέα Balanced-Unbalanced. Είναι ο Kramer 482 Balanced/Unbalanced Stereo Audio Transcoder, ο οποίος λαμβάνει σήμα audio, balanced ή unbalanced - και μάλιστα δικάναλο (stereo), όπως λέει το όνομά του - και το μετατρέπει στο ανάποδο. Λειτουργεί, φυσικά και προς τις δυο κατευθύνσεις.

Ελπίζω να μου λύνει το πρόβλημα. Τί λέτε;
-

O Kramer μου φαίνεται ελαφρώς lo-fi βάσει specs.. Αν ξέρεις τον ήχο του και σου αρέσει, λογικά θα κάνει τη δουλειά.
 
Μετατροπή

Το πρόβλημα ξεκινά ακριβώς όπως είπες από τα μεγάλα μήκη των καλωδίων.
Οι balanced συνδέσεις στον επαγγελματικό ήχο τουλάχιστον φτιάχτηκαν για να λύσουν αυτό ακριβώς το θέμα την κάλυψη μεγάλων αποστάσεων.
Άρα θεωρητικά πηγαίνοντας balanced και με το μετατροπέα στο τέλος της διαδρομής ελαχιστοποιείς το κακό.
Εναλλακτικό στησιμο δεν πέρνει κάπως ο χώρος?

O Kramer μου φαίνεται ελαφρώς lo-fi βάσει specs.. Αν ξέρεις τον ήχο του και σου αρέσει, λογικά θα κάνει τη δουλειά.

Δυστυχώς δεν έχω δυνατότητα για εναλλακτικό στήσιμο. Γι αυτό άλλωστε και το συζητάω, ώστε να βρεθεί η καλύτερη δυνατή λύση. Τη μόνη εναλλακτική λύση που έχω, αν ο μετατροπέας δεν χρησιμοποιηθεί είναι ένας XLR Jack-to-1/4" Plug Adapter/Transformer, ο οποίος ενσωματώνει μετασχηματιστή προσαρμογής, αλλά καταλήγει σε βύσμα καρφί 1/4", άρα θα χρειαστώ κι εκεί άλλον αντάπτορα, απλό βέβαια, ή ένα απλό καλώδιο προσαρμογής τερματισμένο από τη μια με αρσενικό RCA και από την άλλη με θηλυκό υποδοχέα καρφιού 1/4".

Δημήτρη, τον Kramer τον είχα χρησιμοποιήσει μεταξύ των unbalanced εξόδων προενίσχυσης του προηγούμενου ενισχυτή που είχα (Denon AVC-A1SE) και των εισόδων XLR των τελικών των μπροστινών ηχείων. Με ένα γρήγορο Α-Β τεστ που είχα κάνει, όταν είχα τροφοδοτήσει τους τελικούς απ' ευθείας με σήμα στην είσοδο unbalanced που έχουν (έχουν διπλή είσοδο - και balanced XLR και unbalanced RCA), δεν είχα διαπιστώσει ακουστές διαφορές από τη σύνδεση balanced μέσω του Kramer. Τώρα βέβαια δεν ξέρω τί μπορεί να αλλάξει, αφού μιλάμε πια για διαφορετικά μήκη καλωδίων.

Εκείνο που δεν διευκρίνησα στο πρώτο μου μήνυμα είναι ότι αυτοί οι δύο μονομπλόκς θα οδηγούν τα δύο πίσω περιφερειακά ηχεία, οπότε δεν ξέρω αν πράγματι δημιουργείται όντως θέμα.
-
 
31 December 2010
1,624
ATHENS - NEA MAKRI
ok ....Παναγιωτη αρχικα εισαι αρκετα εμπειρος με τα αυτια σου οποτε μπορεις να εκτιμησεις την κατασταση και με τα δικα σου μεσα .

κατα τα αλλα οι γνωμες ειναι πολλες απο οτι ειδες και εγω το μονο που θα μπορουσα να κανω ειναι να τεκμηριωσω καποιες απο αυτες ....

some facts

---- xlr isolators
απλα εξω απο καθε συστημα hifi ενω κανουν πραγματι αυτο που λενε : εξαλειφουν τους βομβους που μπορει να εχουν δημιουργηθει οι οποιοι κατα 101% οφειλονται σε λαθος του εγκαταστατη ...Πλην ομως επιρεαζουν τον ηχο και ειναι αμμεσα εξαρτημενα απο την αποκριση και την ταχυτητα .

-----balanced in out
Η τοπολογια αυτη δημιουργηθηκε για να μπορουν να μεταφερθουν ηχητικα σηματα σε μεγαλες αποστασεις .... ...στο hifi -high end τετοια πραγματα δεν θα επρεπε να υπαρχουν ...Εξηγω το να εχει ο τελικος μου balanced in οπου μεσα θα υπαρχει ενα ολοκληρωμενο που θα την κανει ξανα unbalanced για να παει στον τελικο ειναι κατι το οποιο δεν θα το ηθελα ( ειδικοτερα οταν η αποσταση ειναι πολυ κοντινη )

Νοημα θα ειχε αν ολος ο τελικος ηταν balanced οπου ολοι μας ξερουμε οτι εκτος απο λιγοι ειναι και πολυ ακριβοι

Υπαρχουν ομως τα παρακατω θεματα ....

----τα balanced εχουν μια Α ( συνηθως χαμηλη ) αντισταση εισοδου ενω τα unbalanced συνηθως εχουν και υψηλοτερη αντισταση εισοδου .....

----Αρα ...balanced =χαμηλη αντισταση εισοδου = λιγοτερος θορυβος αλλα πιο "πνιγμενο σημα " οπου μετα απο αυτο μειωνονται και οι απαιτησεις σε καλωδια

---unbalanced = κατα κανονα υψηλοτερη αντισταη εισοδου = αρα μακραν μεγαλυτερες πιθανοτητες για πιο ελευθερο σημα = σαφως πασχει απο θορυβους σε μεγαλες αποστασεις και τελος σαφως εξαρτημενο και απο την χωρητικοτητα που δημιουργει το καλωδιο η ενας τερματισμος ...


Τα δεδομενα ειναι αυτα ...οι επιλογες δικες σου !!!!

Φιλικα
Σακης Πετροπουλος
 

HI.END.jimaras

Established Member
30 May 2011
180
ok ....Παναγιωτη αρχικα εισαι αρκετα εμπειρος με τα αυτια σου οποτε μπορεις να εκτιμησεις την κατασταση και με τα δικα σου μεσα .

κατα τα αλλα οι γνωμες ειναι πολλες απο οτι ειδες και εγω το μονο που θα μπορουσα να κανω ειναι να τεκμηριωσω καποιες απο αυτες ....

some facts

---- xlr isolators
απλα εξω απο καθε συστημα hifi ενω κανουν πραγματι αυτο που λενε : εξαλειφουν τους βομβους που μπορει να εχουν δημιουργηθει οι οποιοι κατα 101% οφειλονται σε λαθος του εγκαταστατη ...Πλην ομως επιρεαζουν τον ηχο και ειναι αμμεσα εξαρτημενα απο την αποκριση και την ταχυτητα .

-----balanced in out
Η τοπολογια αυτη δημιουργηθηκε για να μπορουν να μεταφερθουν ηχητικα σηματα σε μεγαλες αποστασεις .... ...στο hifi -high end τετοια πραγματα δεν θα επρεπε να υπαρχουν ...Εξηγω το να εχει ο τελικος μου balanced in οπου μεσα θα υπαρχει ενα ολοκληρωμενο που θα την κανει ξανα unbalanced για να παει στον τελικο ειναι κατι το οποιο δεν θα το ηθελα ( ειδικοτερα οταν η αποσταση ειναι πολυ κοντινη )

Νοημα θα ειχε αν ολος ο τελικος ηταν balanced οπου ολοι μας ξερουμε οτι εκτος απο λιγοι ειναι και πολυ ακριβοι

Υπαρχουν ομως τα παρακατω θεματα ....

----τα balanced εχουν μια Α ( συνηθως χαμηλη ) αντισταση εισοδου ενω τα unbalanced συνηθως εχουν και υψηλοτερη αντισταση εισοδου .....

----Αρα ...balanced =χαμηλη αντισταση εισοδου = λιγοτερος θορυβος αλλα πιο "πνιγμενο σημα " οπου μετα απο αυτο μειωνονται και οι απαιτησεις σε καλωδια

---unbalanced = κατα κανονα υψηλοτερη αντισταη εισοδου = αρα μακραν μεγαλυτερες πιθανοτητες για πιο ελευθερο σημα = σαφως πασχει απο θορυβους σε μεγαλες αποστασεις και τελος σαφως εξαρτημενο και απο την χωρητικοτητα που δημιουργει το καλωδιο η ενας τερματισμος ...


Τα δεδομενα ειναι αυτα ...οι επιλογες δικες σου !!!!

Φιλικα
Σακης Πετροπουλος

Ειμαι απολύτος σύμφωνος με αυτά που λέτε αλλα μονο η δοκιμή μπορει να βεβαιώσει αν πράγματικα κάτι χαλάει η βελτιώνει τον ηχο.
 
Επιλογές....

Καλησπέρα σε όλους

Λοιπόν, επειδή το θέμα το παρακολουθώ στα πεταχτά, λόγω εναλλασσομένων, όχι ρευμάτων, αλλά βαρδιών στο νοσοκομείο λόγω της μάννας μου, θέλω να σας ευχαριστήσω για τις παρεμβάσεις σας.

Πρέπει να πω ότι έχω ανοίξει μια σχετική συζήτηση στο αμερικάνικο avsforum, όπου έχουν αναπτυχθεί κάποιες αρκετά ενδιαφέρουσες απόψεις και προτάσεις. Μια από αυτές λέει να στείλω το σήμα στους τελικούς μέσω unbalanced σύνδεσης, διότι σε τέτοια απόσταση, ένα καλώδιο αρκούντως επαρκών προδιαγραφών ώστε να αντιμετωπισθούν οι - όποιες - απώλειες, θα κάνει, λέει, καλύτερα τη δουλειά από μια σύνδεση, στην οποία υπεισέρχεται μετατροπή σήματος από balanced σε unbalanced. Φυσικά κι εκεί ο αντίλογος είναι να προτιμηθεί η διαδρομή balanced και στο τέλος της να μπουν μετασχηματιστές προσαρμογής.

Σκέφτομαι σοβαρά να κάνω μια δοκιμή με unbalanced σύνδεση και να χρησιμοποιήσω ένα δυσκολόχρηστο, αλλά καλό ομοαξονικό καλώδιο, το DG163 της Ιταλικής Cavel (εναλλακτική και ελαφρύτερη λύση είναι το DG113, που είναι μεν πιο ευκολόχρηστο, αλλά με ελαφρά μειωμένες προδιαγραφές σε σχέση με το DG163). Το μόνο που με προβληματίζει είναι ότι μέχρι σήμερα έχω ακολουθήσει τη λογική του ψευδο-balanced σε όλες μου τις συνδέσεις unbalanced με RCA, δηλαδή με καλώδια θωρακισμένα με διπλό αγωγό, στα οποία συνδέω τη θωράκιση στη μια πλευρά στον αρνητικό πόλο (στη γείωση, δηλαδή), ενώ την αφήνω ασύνδετη (να "επιπλέει" δηλαδή) στην άλλη άκρη, όπου συνδέονται μόνο οι δύο εσωτερικοί αγωγοί. Γι αυτού του είδους τις συνδέσεις, δείτε το σχήμα 24 (το τελευταίο) εδώ.

(το φύλλο αυτό δίνει πολύ χρήσιμες πληροφορίες, απλοποιημένες για τον κοινό αναγνώστη και χομπίστα, σχετικά με τις συνδέσεις των audio interconnects).

Ο προβληματισμός μου λοιπόν, είναι αν ένα ομοαξονικό θα δουλέψει το ίδιο καλά με ένα θωρακισμένο καλώδιο με διπλούς αγωγούς.
-
 
Last edited:

HI.END.jimaras

Established Member
30 May 2011
180
Frequenza (MHz)dB/100mAttenuazione alla lunghezza
desiderata in [db]
pixel.gif
pixel.gif
51,100.15
pixel.gif
pixel.gif
101,500.21
pixel.gif
pixel.gif
302,200.31
pixel.gif
pixel.gif
502,800.39
pixel.gif
pixel.gif
2005,600.78
pixel.gif
pixel.gif
3006,900.97
pixel.gif
pixel.gif
4708,801.23
pixel.gif
pixel.gif
86212,301.72
pixel.gif
pixel.gif
100013,201.85
pixel.gif
pixel.gif
175017,902.51
pixel.gif
pixel.gif
215020,102.81
pixel.gif
pixel.gif
240021,603.02
pixel.gif
pixel.gif
300024,803.47
 

HI.END.jimaras

Established Member
30 May 2011
180
Ειπα να κάνω copy paste τις μετρήσεις που σου γράφει το ιταλικό καλώδιο αλλα δεν βγαίνει σωστά.
Βαλε εσυ 14 που ειναι το max των μέτρων που θες και αυτες οι μετρήσεις είναι η απόσβεση οπως λέει ο πίνακας συχνοτικά ανάλογα με το μάκρος του καλωδίου, ούσιαστικά οι απώλειες.
Φανταστικό fantastiko.
 
31 December 2010
1,624
ATHENS - NEA MAKRI
τα καλωδια RF δεν κανουν για χρηση σε ηχο το εχω πει παρα πολλες φορες αλλα δεν ακουγεται η αποψη μου ....

το dg 163 ειναι καλωδιο τηελορασης υψηλων απαιτησεων για υπογειες εεγκαταστασεις και μεγαλες αποστασεις ....

Αγαπητε Τακη με χαρα θα σου δανεισω η καλυτερα θα σου χαρισω 28 μετρα DG 163 για να μπεις στην διαδιακασια να το τεσταρεις ( μας εχει περισεψει απο εγκατασταση CCTV ) τωρα αν θα βρεις ακροδεκτες για αυτο ειναι μια αλλη ιστορια

Φιλικα
Σακης Πετροπουλος
 
31 December 2010
1,624
ATHENS - NEA MAKRI
απο τα specs του κατασκευαστη :

Impedenza caratteristica (@ 200 MHz) 75,00 ± 2,00 Ohm
Capacità (@1kHz) 52,00 ± 2,00 pF/m
Resistenza conduttore interno 8,50 Ohm/km
Resistenza conduttore esterno 7,50 Ohm/km
Resistenza di loop 16,00 Ohm/km
Tensione di isolamento della guaina (spark test) 8,00 kV
Corrente massima (Ieff) 16,00 A

ονομαστικη αντισταση 75 Ω σε συχνοτητα 200 ΜΗΖ σε AUDIO ?????

52pf ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΑΝΑ ΜΕΤΡΟ ..... ΣΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΤΟΥ ΤΕΛΙΚΟΥ ΣΟΥ ΕΝΑΣ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΠΥΚΝΩΤΗΣ 100pf για παραδειγμα ειναι ισος με 6,500 hz μειωση του bandwidth ......
 
Specs...

απο τα specs του κατασκευαστη :

Impedenza caratteristica (@ 200 MHz) 75,00 ± 2,00 Ohm
Capacita (@1kHz) 52,00 ± 2,00 pF/m
Resistenza conduttore interno 8,50 Ohm/km
Resistenza conduttore esterno 7,50 Ohm/km
Resistenza di loop 16,00 Ohm/km
Tensione di isolamento della guaina (spark test) 8,00 kV
Corrente massima (Ieff) 16,00 A

ονομαστικη αντισταση 75 Ω σε συχνοτητα 200 ΜΗΖ σε AUDIO ?????

52pf ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΑΝΑ ΜΕΤΡΟ ..... ΣΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΤΟΥ ΤΕΛΙΚΟΥ ΣΟΥ ΕΝΑΣ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΠΥΚΝΩΤΗΣ 100pf για παραδειγμα ειναι ισος με 6,500 hz μειωση του bandwidth ......

Τα specs στα αγγλικά:

http://www.cavel.it/schede/en/DG163.pdf

Αντιγράφω (εν μέρει):

Electrical data

Characteristic impedance: (@ 200 MHz) 75,00 ± 2,00 Ohm
Capacitance (@1kHz): 52,00 ± 2,00 pF/m
Inner conductor resistance: 8,50 Ohm/km
Outer conductor resistance: 7,50 Ohm/km
Loop Resistance: 16,00 Ohm/km
Insulation voltage of the sheath (spark test): 8,00 kV
Maximum current (Ieff): 16,00 A

Structural return loss (SRL)

5 - 470 MHz >30 dB
470 - 1000 MHz >28 dB
1000 - 2000 MHz >23 dB
2000 - 3000 MHz >20 dB

Screening attenuation (SA)

30 - 1000 MHz >95 dB
1000 - 2000 MHz >90 dB
2000 - 3000 MHz >80 dB

Transfer impedance

5 - 30 MHz < 0,25 mOhm/m


Ο Σάκης έχει δίκιο. Το καλώδιο αυτό είναι εξαίρετο για σήματα RF (και σήματα video, θα προσέθετα - αν κάνω λάθος διορθώστε με, αλλά νομίζω ότι σωστά τα λέω), αλλά μάλλον είναι κακό (ήπιος χαρακτηρισμός) για audio.

Θα προσπαθήσω να βρω κάποιο άλλο.

Ο Σάκης προτείνει - πολύ λογικά - να πάρω μια κουλούρα στα μέτρα που θέλω από φτηνό ομοαξονικό καλώδιο της δεκάρας, ώστε να μπορέσω να κάνω ένα τεστ.
Θέλω να ρωτήσω ποιός/ποιοί πουλάει/πουλάνε επώνυμα καλωδια ομοαξονικά (ΜΟΝΟΥ ΑΓΩΓΟΥ) για audio interconnects, όχι ακριβά αλλά όχι της δεκάρας, ώστε να μπορέσω να πάρω τα μέτρα που θέλω χωρίς να χαλάσω πολλά λεφτά, κι αν "κάτσει" σωστά, να μείνει κι όλας;
-
 
Χωρητικότητα

.........
52pf ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΑΝΑ ΜΕΤΡΟ ..... ΣΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΤΟΥ ΤΕΛΙΚΟΥ ΣΟΥ ΕΝΑΣ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΠΥΚΝΩΤΗΣ 100pf για παραδειγμα ειναι ισος με 6,500 hz μειωση του bandwidth ......

Επανέρχομαι. Όπου κι αν έψαξα στους επώνυμους - σίγουρα δεν τους είδα όλους πάντως - δεν βρήκα πουθενά χωρητικότητα χαμηλότερη από 19 pf/ft, που σημαίνει 62.3 pf/m. Τη συγκεκριμένη χωρητικότητα την εντόπισα στο "επώνυμο" Cardas Neutral Reference Interconnect. Βέβαια, αυτά τα επώνυμα κυκλοφορούν σε σχετικά μικρά μήκη (1-1.5-2 μέτρα), οπότε η συνολική χωρητικότητα δε μεγαλώνει υπερβολικά. Αλλά για φανταστείτε πόση γίνεται στα 14 μέτρα: 730pf για το DG163 και 872pf για το Cardas.

Οπότε, τί κάνουμε;

Φυσικά δεν έχω προδιαγραφή για καλώδια φτηνιάρικα (π.χ. Tele), αλλά ίσως και αυτά να μην ξεφεύγουν από τον κανόνα. Εκτός κι αν τα πιο φτηνά μονωτικά υλικά καταφέρνουν να κρατούν τη χωρητικότητα χαμηλά.
-