Πόσα χρόνια ‛κρατεί’ το copyright και τα 'γειτονικά δικαιώματα' ?

tmjuju

Administration Team
Staff member
21 January 2007
21,651
Πόσα χρόνια ‛κρατεί’ το copyright και τα 'γειτονικά δικαιώματα'?

Σύμφωνα με τις εταιρίες που διαχειρίζονται δικαιώματα φαντάζομαι θα έπρεπε να κρατάει αιώνια…

Αυτή τη στιγμή είναι στα 50 χρόνια… Αλλά στην EE σκέπτονται την επέκταση στα 70 ή και 95 χρόνια.

Γιατί θα ρωτήσετε?

Ρωτήστε τις εταιρίες που σπρώχνουν αυτό το μέτρο… Να φανταστώ για να διατηρηθούν τα έσοδα…

http://christianengstrom.wordpress.com/2011/04/10/copyright-term-extension-will-be-voted-this-week/

Monday or Tuesday this upcoming week there will be another round in the fight against prolonging the copyright protection term for recorded music in the EU. Now is an opportunity to contact MEPs, Members of the European Parliament, and persuade them to vote against the term extension.
Background: In 2009, the EU discussed the issue of a term extension for the ”neighbouring rights” that record companies have to recorded music. These neighbouring rights are now 50 years from the recording of a song. The proposal was to extend them to 95 years. After a lively debate in the European Parliament, it was decided to extend them to 70 years. Then the issue got stuck in the Council of Ministers, where several countries (including Sweden and Denmark) felt that no extension was necessary. Now it appears that the Danish government has folded, which means that there is no longer a blocking minority in the Council.

Right now: On the agenda for the meeting of the European Parliament’s legal affairs committee JURI this Monday and Tuesday, there has appeared a point about making certain formal corrections to the text that the European Parliament adopted (such as the date when the new rules should enter into force). It appears that they have been trying to give the issue a low profile. The documents were not sent out to members of the JURI committee until last Friday, after we had explicitly asked for them.
Now we need to raise some attention about this. It would also be useful if Members of the European Parliament (and in particular the ones in the JURI committee) start getting emails from citizens asking them to oppose the term extension.
We are now trying to find out whether it is enough if the changes to the parliament’s position are passed in the JURI committee, or if it will be voted in plenary as well. We will not know for certain until Monday morning.
There are several possibilities here. If the issue is still formally in ”first reading” in the Parliament (after the delay in the Council), there is a chance that we can get either the Green Group of 40 MEPs to demand that the issue is brought up for a renewed proper discussion. Since the European Parliament adopted its position, a new Parliament has been elected. It would be reasonable if we get a chance to have a say on the issue.
There are many questions, loose ends, rules, and possibilities. We who represent the Pirate Party in the European Parliament will be doing what we can. But the issue needs general attention. It would be very good if MEPs start getting mail about the issue. We also need blogs and media to take an interest.
This post is a translation of a blog post in Swedish by Henrik Alexandersson, who is my political assistant in the European Parliament.
This site will help you if you want to send mail to the members of the JURI committee.
Professor Bernt Hugenholtz at the Institute for Information Law of the University of Amsterdam (IViR) writes more about the background, and provides links to the many arguments against copyright extension that are well rehearsed and almost universally endorsed by copyright scholars and economists across Europe.

Το ελληνικό κείμενο της πρότασης θα το βρείτε εδώ
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=COM:2008:0464:FIN:EL:PDF

Η γενικότερη γραφή φαίνεται σα να υποστηρίζει τους ίδιους τους μουσικούς αλλά στην τελική ΙΜΗΟ εξυπηρετεί τους γνωστούς κολοσσούς, δεν είμαι σίγουρος ότι είναι ‛τίμια άποψη’

Τέλος απο την πλευρά μου να σημειώσω ότι δε μου αρέσει να καταγράφονται συμπεράσματα όπως τα παρακάτω σε προτάσεις της ΕΕ. Και αυτό γιατί ακόμα δεν έχει μελετηθεί το θέμα αρκετά…

Όσον αφορά τους παραγωγούς φωνογραφημάτων, οι κύριες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν
είναι η εξαφάνιση των αγορών CD και το ανεπαρκές εισόδημα αντικατάστασης από τις
πωλήσεις μέσω διαδικτύου. Το τελευταίο φαινόμενο οφείλεται στην πειρατεία μεταξύ
ιδιωτών (peer-to-peer).


Και ένα παράδειγμα από WikiPedia
http://en.wikipedia.org/wiki/Happy_Birthday_to_You

The Summy Company registered for copyright in 1935, crediting authors Preston Ware Orem and Mrs. R.R. Forman. In 1990, Warner Chappell purchased the company owning the copyright for $15 million, with the value of "Happy Birthday" estimated at $5 million.[5] Based on the 1935 copyright registration, Warner claims that the United States copyright will not expire until 2030, and that unauthorized public performances of the song are technically illegal unless royalties are paid to it. In one specific instance on February 2010, these royalties were said[6] to amount to $700. In the European Union, the copyright of the song will expire on December 31, 2016.[7] The actual American copyright status of "Happy Birthday to You" began to draw more attention with the passage of the Copyright Term Extension Act in 1998. When the U.S. Supreme Court upheld the Act in Eldred v. Ashcroft in 2003, Associate Justice Stephen Breyer specifically mentioned "Happy Birthday to You" in his dissenting opinion.[8] An American law professor who heavily researched the song has expressed strong doubts that it is still under copyright.[2]


Το ‛Happy Birthday To You’ καλύπτεται ακόμα από copyright, έχει αλλάξει χέρια για εκκατομύρια δολάρια, και προσοχή προσοχή θα έληγε το copyright το 2016! Κάποιος πρέπει να προλάβει να αλλάξει το νόμο πριν λήξει το copyright :afro:
 

aviastos

Established Member
14 January 2009
259
Αθήνα
Στο ελληνικό κείμενο του παραπάνω συνδέσμου υπάρχουν διάφοροι λάκκοι στη φάβα, δείχνοντας τις κρυφές προθέσεις των συντακτών. Π.χ.

Πολλοί Ευρωπαίοι εκτελεστές (μουσικοί ή τραγουδιστές) αρχίζουν τη σταδιοδρομία τους λίγο μετά την ηλικία των 20 ετών. Αυτό σημαίνει ότι όταν λήξει η σημερινή περίοδος προστασίας διάρκειας 50 ετών, οι καλλιτέχνες θα έχουν ηλικία άνω των 70 ετών ... Κατά συνέπεια, οι εκτελεστές αντιμετωπίζουν ένα εισοδηματικό κενό στο τέλος της ζωής τους, δεδομένου ότι χάνουν τις πληρωμές δικαιωμάτων εκμετάλλευσης από ...
Μέγα παραμύθι, αφού οι σωστοί καλλιτέχνες σε αυτή την ηλικία θα απολαμβάνουν τη συνταξιοδότησή τους. Επομένως δεν χρειάζονται τη συμπάθειά μας για την έλλειψη ιδίων εσόδων.

Ούτε κουβέντα για το ποιος επωφελείται από το μεγάλο ποσοστό των εισπράξεων από δήθεν πνευματικά δικαιώματα, που είναι οι οι μουσικές βιομηχανίες, αφού μόνο ένα μικρό ποσοστό φτάνει στους καλλιτέχνες βάσει των αποικιοκρατικών συμβολαίων που έχουν υπογράψει.. Δήθεν πνευματικά δικαιώματα γιατί το πνεύμα δεν μεταβιβάζεται και η αγορά των πνευματικών δικαιωμάτων είναι μια κατάφωρη παραβίαση της κοινής λογικής, με μόνο σκοπό να επωφελούνται οι μουσικές βιομηχανίες.

Λυπάμαι που δεν μπορώ να γράψω περισσότερα, ούτε να υποσχεθώ ότι θα παρακολουθήσω με συνέπεια το θέμα, αν και θα προσπαθήσω. :nounder:
 
Last edited:

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
17,770
Μεσευρώπη
Η πρεμούρα των εταιρειών να επεκτείνουν το copyright στα 70 ή και τα 95 χρόνια δεν έχει καμμία σχέση με την προστασία των καλλιτεχνών. Οι μόνοι που θα ωφεληθούν σημαντικά είναι καλοπληρωμένοι καλλιτέχνες όπως ο Paul McCartney ή ο Bono που έτσι κι αλλιώς έχουν λεφτά για δέκα ζωές. Οι εταιρείες όμως καίγονται γιατί σιγά σιγά χάνουν την αποκλειστικότητα σε μεγάλους αστέρες όπως ο Elvis Presley, η Κάλλας και σύντομα οι Beatles. Αντί να προωθήσουν νέα μουσικά ρεύματα και καλλιτέχνες προσπαθούν να ξεζουμίσουν ότι μπορούν από τα ίδια και τα ίδια άλμπουμ.
 

sotos65

AVClub Fanatic
25 August 2007
10,620
Χανιά
Ένα ενδιαφέρον άρθρο πριν δέκα ημέρες του Μανδραβέλη για το θέμα,

http://www.medium.gr/index.php?opti...3813:1&catid=38:2008-09-01-08-23-52&Itemid=59

Τα κίνητρα των νεκρών συγγραφέων

Ο παραλογισμός της πνευματικής ιδιοκτησίας χτύπησε και το έργο του Νίκου Καζαντζάκη

Ενός παραλογισμού μύριοι έπονται. Και ο παραλογισμός στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι αυτό που ο Αμερικανός διπλωμάτης Χάρλαν Κλίβελαντ ονόμαζε «ένα λάθος επίθετο για ένα λάθος ουσιαστικό», την πνευματική ιδιοκτησία. Η τύχη των έργων του Νίκου Καζαντζάκη αποδεικνύει του λόγου το αληθές.

Ο μεγάλος Ελληνας συγγραφέας πέθανε το 1957. Κληροδότησε τα δικαιώματα του έργου του η σύζυγός του Ελένη Καζαντζάκη, η οποία με τη σειρά της παραχώρησε σε πολύ προχωρημένη ηλικία τα πνευματικά δικαιώματα επί του έργου του Νίκου Καζαντζάκη στον υιοθετημένο γιο της κ. Πάτροκλο Σταύρου. Ο τελευταίος, σύμφωνα με απόφαση του Αρείου Πάγου, δεν εισπράττει απλώς τα δικαιώματα του θανόντος προ πεντηκονταετίας μεγάλου συγγραφέα. Εχει και τον αποκλειστικό λόγο, για το αν θα εκδοθεί, πώς θα εκδοθεί και το τι θα εκδοθεί από το πολυσχιδές έργο του Νίκου Καζαντζάκη.

Αυτό όμως δημιουργεί τεράστια προβλήματα. Κατά κοινή ομολογία οι εκδόσεις του έργου είναι τουλάχιστον ανεπαρκείς για τα σύγχρονα δεδομένα. «Βρισκόμαστε μπροστά σε βιβλία - φέρετρα που δεν διαβάζονται, πολλά είναι κακέκτυπα και δεν έχουν ενιαία εκδοτική μορφή, ενώ κάποια δεν υπάρχουν κιόλας», υποστηρίζει ο συγγραφέας, και ομότιμος καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Γιώργης Γιατρομανωλάκης. («Τα Νέα» 10.1.2011)

Σύμφωνα με τον κ. Γιώργο Στασινάκη, πρόεδρο της «Διεθνούς Εταιρείας Φίλων Νίκου Καζαντζάκη»: «Ο κ. Σταύρου δεν ενδιαφέρεται για την προαγωγή, την προβολή και την ψηφιοποίηση του έργου του Καζαντζάκη ούτε για τη συγκέντρωση και έκδοση του θησαυρού των επιστολών και άρθρων του που βρίσκονται σκορπισμένα σε εφημερίδες και περιοδικά» («Βήμα» 11.1.2011). Σύμφωνα με τον ίδιο: «Σε ορισμένες χώρες δεν βρίσκει κανείς να αγοράσει ούτε ένα βιβλίο του Καζαντζάκη, όπως για παράδειγμα στις Κάτω Χώρες, τη Νορβηγία και την Ιταλία. Σε άλλες χώρες όπως το Βέλγιο, η Γαλλία, η Ελβετία και στη Λατινική Αμερική βρίσκει κανείς μόνο ένα βιβλίο, συνήθως τον “Αλέξη Ζορμπά”!»

Γι’ αυτό τον λόγο 4.008 προσωπικότητες των Γραμμάτων, των Τεχνών, της πολιτικής και συλλογικών φορέων, από 92 χώρες, υπέγραψαν ανοιχτή επιστολή προς την ελληνική πολιτεία για να επιληφθεί του θέματος. Το υπουργείο Πολιτισμού συνέστησε επιτροπή από λογοτέχνες και καθηγητές, η οποία όμως δεν πρόλαβε να κάνει κάτι γιατί ο νομικός κληρονόμος των έργων του Καζαντζάκη προσέφυγε στα δικαστήρια και το έργο του μεγάλου συγγραφέα κλείδωσε μέχρι το 2027, τότε που πιθανώς θα λήξουν τα πνευματικά δικαιώματα. Αναφέρουμε τη λέξη «πιθανώς», διότι η παγκόσμια βιομηχανία διαχείρισης πνευματικών έργων νεκρών συγγραφέων εργάζεται πυρετωδώς για να μεγεθύνει την περίοδο εκμετάλλευσης των πνευματικών έργων στο διηνεκές.

Το πρόβλημα όμως εδώ ξεκινά από έναν παγκοσμίως θεσμοθετημένο παραλογισμό, τον οποίο προωθούν με νύχια και με δόντια οι ισχυρές επιχειρήσεις media και διά των λόμπι τον έκαναν νόμο πρώτα στις ΗΠΑ και μετά σε ολόκληρο τον κόσμο. Είναι δε κάτι για το οποίο έχει γίνει τόσο μεγάλη προπαγανδιστική δουλειά που ο παραλογισμός ακούγεται λογικός. Ο κ. Αντώνης Βγόντζας, δικηγόρος του κ. Πάτροκλου Σταύρου στην υπόθεση των πνευματικών δικαιωμάτων, σημείωσε: «Ιστορικά έχει αποδειχθεί ότι η πνευματική ιδιοκτησία, παρέχει στον δημιουργό τα αναγκαία οικονομικά οφέλη για να ζήσει και να συνεχίζει τη δημιουργία του και αποτελεί κίνητρο για πολιτιστική ανάπτυξη» («Καθημερινή» 25.3.2011). Σωστά, μόνο που ο Νίκος Καζαντζάκης είναι εδώ και 55 χρόνια νεκρός και η κατοχή των δικαιωμάτων του έργου του από τον κ. Πάτροκλο Σταύρου δεν αποτελεί κανένα κίνητρο για τον νεκρό Καζαντζάκη για να συνεχίσει τη δημιουργία του. Και αυτό δεν είναι καν το χειρότερο σ’ αυτή την δήλωση του κ. Βγόντζα. Οπως λέει ο ίδιος: «Δεν συμμερίζομαι τη διαπίστωση για την ύπαρξη προβλημάτων στις εκδόσεις του έργου του Ν. Καζαντζάκη... δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο “εκσυγχρονισμός” των έργων μεγάλων συγγραφέων είτε στη μορφή είτε στη στίξη είτε στην απλούστευση της στίξης είτε της μεταφοράς τους σε πιο σύγχρονη λαλιά είναι η εξαίρεση και συχνά το αποτέλεσμα χαρακτηρίζεται από αποτυχία». Φτάσαμε δηλαδή στο σημείο να κρίνουν οι δικηγόροι την αξία ενός λογοτεχνικού έργου, τι αξίζει να εκσυγχρονιστεί και τι όχι. Κι αυτό είναι παγκόσμιο φαινόμενο. Η διάχυση της πνευματικής δημιουργίας περνά πλέον μέσα από τα δικαστήρια σε μια απέλπιδα προσπάθεια του καπιταλισμού να φτιάξει ιδιοκτησία και σχέσεις εκμετάλλευσης εκεί που λογικά δεν μπορεί να υπάρξει ιδιοκτησία.

Ετσι στο πρώτο Σύνταγμα των Ηνωμένων Πολιτειών πέρασε το άρθρο 8 που προβλέπει ότι «Το Κογκρέσο θα έχει την εξουσία... να προωθήσει την πρόοδο της επιστήμης και των πρακτικών τεχνών, εξασφαλίζοντας, για περιορισμένο χρόνο, στους δημιουργούς και εφευρέτες τα αποκλειστικά δικαιώματα στα έργα και τις ανακαλύψεις τους». Ηταν ένα ιδιόρρυθμο νομικό κατασκεύασμα, ένα τεχνητό μονοπώλιο για περιορισμένο χρονικό διάστημα, ώστε να πληρώνονται οι δημιουργοί. Οι πρώτοι νόμοι σε Βρετανία και ΗΠΑ κατοχύρωναν την αποκλειστική εκμετάλλευση των έργων από τους δημιουργούς για 28 και 14 χρόνια αντίστοιχα. Κατόπιν τα έργα γινόταν δημόσια περιουσία. Οποιοσδήποτε μπορούσε να τα αναπαράγει.

Σήμερα, υπό το πρόσχημα του κινήτρου στους δημιουργούς, η πνευματική ιδιοκτησία εκτείνεται στα 70 χρόνια μετά τον θάνατο του δημιουργού, λες και κάποιος μπορεί να συγγράψει ή να συνθέσει και μετά τον... θάνατό του. Ετσι πολλά έργα των αρχών του περασμένου αιώνα, που σήμερα θα ήταν δημόσιο κτήμα, δεν μπορούν να αναπαραχθούν ελεύθερα. Στην ουσία, δηλαδή, οι ισχυροί μεσάζοντες της πνευματικής δουλειάς κλέβουν –διά της νομοθετικής θέσπισης μονοπωλιακών δικαιωμάτων– έργα από τον δημόσιο

20110403idees.jpg


Οι επεκτάσεις του χρόνου προστασίας της πνευματικής ιδιοκτησίας (στις ΗΠΑ και μετά σε ολόκληρο τον κόσμο). Η γκρίζα γραμμή ονομάζεται πλέον «η καμπύλη του Μίκι Μάους». Κάθε φορά που έληγαν τα δικαιώματα του κερδοφόρου αυτού χαρακτήρα της Disney το Κογκρέσο περνούσε νόμο για επέκταση των δικαιωμάτων επί όλων των πνευματικών έργων. Eτσι τα δικαιώματα του Μίκι Μάους, που δημιουργήθηκε το 1928, έληγαν μετά πενήντα χρόνια. Tο 1978 πέρασε νόμος επέκτασης στα 75 έτη. Πριν λήξει κι αυτή η περίοδος και το 2003 ο Μίκι Μάους γίνει δημόσια ιδιοκτησία, πέρασε υπό την πίεση των λόμπι νέος νόμος που επέκτεινε την πνευματική ιδιοκτησία στα 95 χρόνια. Τώρα υποτίθεται ότι τα δικαιώματα λήγουν το 2023. Αλλά τα λόμπι των media πιέζουν να ερμηνευτεί η συνταγματική επιταγή του «περιορισμένου χρόνου» σε κάτι που θα λέει... «η αιωνιότητα πλην μια μέρα».
 

Totsipaki

Supreme Member
27 February 2007
5,054
Η πρεμούρα των εταιρειών να επεκτείνουν το copyright στα 70 ή και τα 95 χρόνια δεν έχει καμμία σχέση με την προστασία των καλλιτεχνών. Οι μόνοι που θα ωφεληθούν σημαντικά είναι καλοπληρωμένοι καλλιτέχνες όπως ο Paul McCartney ή ο Bono που έτσι κι αλλιώς έχουν λεφτά για δέκα ζωές. Οι εταιρείες όμως καίγονται γιατί σιγά σιγά χάνουν την αποκλειστικότητα σε μεγάλους αστέρες όπως ο Elvis Presley, η Κάλλας και σύντομα οι Beatles. Αντί να προωθήσουν νέα μουσικά ρεύματα και καλλιτέχνες προσπαθούν να ξεζουμίσουν ότι μπορούν από τα ίδια και τα ίδια άλμπουμ.

Η καλή μας Αγεελάδα-
Βόσκει κάτω στην λιακάδα-
Μικρα χόρτα και μεεγάλα-
Για να κατεβάσει γάλα!..:guitarist:
:tdown:
 

Totsipaki

Supreme Member
27 February 2007
5,054
Που θα πάει κάποια στιγμή θα το καταλάβουν οτι η ειδυλιακή για αυτούς εποχή του cd έχει τελειώσει ανεπιστρεπτί δεν πάνα επεκτείνουνε τα δικαιώματα για 300 χρόνια.

Εξάλου όπως λέει και η αλάνθαστη λαική σοφία "Ο κλέφτης και ο Ψεύτης τον πρώτο χρόνο χαίρονται.."
 
Last edited by a moderator:

andre74

Banned
13 September 2008
5,733
Ή θα πρέπει να καταργήσουμε παγκοσμίως τα "πνευματικά" δικαιώματα ή να επιβάλουμε copy right για τη χρήση φωτιάς υπέρ του έλληνα Προμηθέα, μπας και ξεχρεώσουμε κάποτε...

Μου αρέσει πάντως που οι δικοί μας πνευματικοί άνθρωποι υπερασπίζονται το δικαίωμα "να αγοράζεις Καζατζάκη σε όλο τον κόσμο"...
Δηλαδή αν κάποιος δεν διαθέτει τα χρήματα, δεν χρειάζεται η "Ασκητική" να είναι διαθέσιμη σ´αυτόν...
Επίσης οι εταιρίες πρέπει να κερδίζουν στον αιώνα τον άπαντα για μουσικά έργα όπως των ...Clash και Springsteen μέχρι το "Εμπρός της γης οι κολασμένοι"... λογικότατο!
 

aviastos

Established Member
14 January 2009
259
Αθήνα
Μα η πρώτη εμφάνιση δικαιωμάτων (δεν ξέρω πως τα ονόμαζαν τότε) έγινε με την ανακάλυψη του Γουτεμβέργιου. Μέχρι τότε για να αποκτήσεις ένα βιβλίο πλήρωνες ένα σεβαστό ποσό ένα καλλιγράφο να σου το αντιγράψει. Με την διάδοση των τυπογραφείων, όταν δηλαδή το βιβλίο έγινε εφικτό για τον πολύ κόσμο, εγέρθηκαν δικαιώματα για το ποιος μπορεί να εκτυπώνει τι.

Και καλά να υπάρχει περιορισμός στους επαγγελματίες, αυτούς που κερδίζουν χρήματα από τον κόπο κάποιου άλλου. Ήθελαν όμως - και το πέτυχαν - να απαγορεύσουν το δανεισμό βιβλίων από φίλο σε φίλο για να μη χάνουν λεφτά. Όλο το θέμα για το μπαγιόκο δηλαδή, για το μαρούλι, άσχετα αν ντύνονται τα επιχειρήματα με ασύστολα ψέματα περί δήθεν ενδιαφέροντος για τους δημιουργούς. Γιατί και τότε οι εκδοτικοί οίκοι ήταν (και είναι) αυτοί που παντελόνιαζαν το μεγάλο μέρος των χρημάτων.

Όλα αυτά συμβαίνουν γιατί το μεγάλο μέρος των ανθρώπων δεν έχουν απόψεις που προέρχονται από αυτόνομη σκέψη, που προϋποθέτει επαρκή μόρφωση, αλλά στηρίζονται σε ετερόφωτη ετοιματζίδικη λογική. Που κατασκευάζουν όσοι έχουν συμφέρον και δύναμη να περνούν θέσεις (μέσω νόμων) για να περιορίζουν την ελευθερία. Όπως λέει ένα παλιό ρητό «το μέγεθος της δημοκρατίας σε ένα τόπο είναι ευθέως ανάλογο με το πόσο δημοκρατικά μοιράζονται τα λεφτά».

Σε μια πραγματικά σκεπτόμενη κοινωνία αυτή η λευκή επιταγή ψήφισης νόμων δεν θα γινόταν ΠΟΤΕ επιτρεπτή. Γιατί στην πράξη καταλύει κάθε έννοια δημοκρατικής διακυβέρνησης.
 

yale107

Senior Member
29 October 2010
374
Το θέμα περί πνευματικών δικαιωμάτων δεν είναι και τόσο απλό και εξαρτάται για ποια χώρα μιλάμε. "Γειτονικά δικαιώματα"?? Μήπως εννοούμε συγγενικά?
Για την Ελλάδα ισχύει ο νόμος 2121/1993 "Πνευματική ιδιοκτησία, συγγενικά δικαιώματα και πολιτιστικά θέματα" ΦΕΚ Α 25 1993 και τέθηκε σε ισχύ 4.3.1993
Πρόσφατα πρόσθεσαν και το νόμο 3905 του 2010 ΦΕΚ 219 23.12.2010 που πρόσθεσαν και τις ψηφιοποιήσεις. Όποιος θέλει μπορεί να διαβάσει τους συγκεκριμένους νόμους. Πάντως για τα θέματα αυτά υπάρχει ο Οργανισμός Πνευματικής Ιδιοκτησίας (ΟΠΙ opi.gr) και κατ' επέκταση ο Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Έργων του Λόγου (ΟΣΔΕΛ osdel.gr)
Τέλος τα δικαιώματα στην Ελλάδα ισχύουν για 70 χρόνια από το θάνατο του συγγραφέα, μουσικό, σκηνόθετη,μεταφραστή. Ο επιμελητής ας πούμε δεν είναι δημιουργός. Όσο για το εξωτερικό ισχύουν οι αντίστοιχοι νόμοι για το κάθε κράτος. Όποιος θέλει μπορεί να κοιτάξει και books.ekebi.gr του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου όπου περνά πολλές σχετικές ειδήσεις για τα ψηφιακά βιβλία και όχι μόνο. Γιατί άλλο τα έντυπα και άλλο τα ψηφιακά δκαιώματα.
 

tmjuju

Administration Team
Staff member
21 January 2007
21,651
Το θέμα περί πνευματικών δικαιωμάτων δεν είναι και τόσο απλό και εξαρτάται για ποια χώρα μιλάμε. "Γειτονικά δικαιώματα"?? Μήπως εννοούμε συγγενικά?

Έχεις απόλυτο δίκιο, είναι εμφανές και από το σχετικό pdf.