Οχι αλλες μαυρες γραμμες

Kalamata

New member
7 December 2010
68
Παιδια καλημερα. Θετω την εξης, ενδεχομενως χαζη, ερωτηση. Οι μαυρες γραμμες πανω-κατω που εμφανιζονται σε ορισμενες ταινιες ειναι δυνατον να εξαφανιστουν ή οχι???Ειναι δυνατον να βλεπω transformers με μαυριλα πανω κατω και απο την αλλη να βλεπω to life of brian σε fullscreen????????
 
Υπάρχουν ταινίες που είναι σε φορματ 2,35:1 και άλλες 16:9. Σχεδόν όλες οι καινούριες βγαίνουν στο πρώτο καθ' ότι πιο κινηματογραφικό. Παλιά επικρατούσε το 4:3. Οι μαύρε μπάρες είναι "αναγκαίο" κακό, εκτός και αν προβείς στην αγορά ενός μέσου απεικόνισης τέτοιου format.
 
εκτός και αν προβείς στην αγορά ενός μέσου απεικόνισης τέτοιου format

Δηλαδη????
 
JL_? said:
Tα τηλεοπτικά προγράμματα υπάρχουν σε τρεις αναλογίες: 4:3, 14:9 και 16:9.

Οι κινηματογραφικές ταινίες υπάρχουν σε: 4:3, 1,37:1, 1,66:1, 16:9, 1,85:1, 2:1, 2,10:1, 2,20:1, 2.35:1, 2,40:1, 2,66:1, 2,70:1 και όλο και κάποια θα μου διέφυγε.

Οπότε, όποιες αναλογίες και να έχει μία τηλεόραση, τις μπάρες σε πλειάδα υλικού, είτε πάνω/κάτω, είτε δεξιά/αριστερά, δεν τις γλυτώνουμε... :D

http://www.avclub.gr/forum/showpost.php?p=1152394&postcount=698

JL_? said:
Ναι, γιατί είναι τόσο δύσκολο να συνεννοηθούν τα στούντιο και να γυρίζουν τις ταινίες σε ένα φορμα. Αλλά ξέχασα, έχουμε την "σκηνοθετική" "ματιά" του εκάστοτε "δημιουργού"...

Επειδή ο κινηματογράφος υπάρχει εδώ και πάνω από έναν αιώνα, τα διάφορετικά κάδρα που έχουν χρησιμοποιηθεί, εκφράζουν και την εξέλιξή του στο πέρασμα των χρόνων, πέρα από τις όποιες εμπορικές ή καλιτεχνικές επιλογές. Το γιατί, βέβαια, θα πρέπει ο κινηματογράφος να σαλαμοποιηθεί σύμφωνα με τα οικιακά στάνταρ, επειδή κάποιοι δεν γουστάρουν τις μπάρες, μου διαφεύγει...

Οι τηλεταινίες πάντως, γυρίζονται σύμφωνα με τα ισχύοντα τηλεοπτικά στάνταρ.

Ελπιζω να μην κανεις πλακα για τα ΔΥΟ τελευταια format...ενταξει, το 2.40:1 ειναι αυτο που κυριαρχει (τουλαχιστον μεχρι αυτη τη στιγμη) στις ταινιες blu-ray... τωρα τι να πω; αν εχουν στα σκαρια να βγαλουν και τα δυο τελευταια που αναφερεις... ε μετα... ΑΙ ΣΤΑ...... ε ναι ρε παιδια... ΕΛΕΟΣ δηλαδη... εχει καταντησει αηδια αυτο το θεμα με τα format...

να μας το πουνε αν ειναι να πεταξουμε τις τηλεορασεις και να αγορασουμε βιντεοπροβολεις να τελειωνουμε με τα μεγεθη της εικονας... γιατι ειναι κοροιδια να εχεις μια 50αρα και να στην κανουν 40αρα με τις γαιδουρομπαρες... και αντε εγω αγορασει μια panasonic U10 50, και πληρωσα 900 ευρω...

φαντασου τωρα τον αλλον που εχει πληρωσει 5500 ευρω για την 65αρα για να εχει οσο το δυνατον μεγαλυτερη εικονα, για να γουσταρει μεγαλη εικονα στις ταινιες, γιατι κακα τα ψεματα, το μεγεθος ειναι για τις ταινιες... αν ειναι να βλεπουμε mega, ant1 και τετοια, μια χαρα ειναι και οι 32αρες...

Τα υπερ-μακρόστενα κάδρα δεν αποτελούν μελλοντικές προτάσεις, αλλά έχουν χρησιμοποιηθεί ήδη από την δεκαετία του '50 με φιλμ 65/70mm, το Ben Hur για παράδειγμα, έχει κάδρο 2,70:1.

Tα 2,35-2,40:1 μπορεί όντως να είναι τα κυριάρχα κάδρα στις ταινίες που έχουν κυκλοφορήσει μέχρι τώρα σε BluRay, αλλά στη συνολική παγκόσμια κινηματογραφική παραγωγή τους αναλογεί ποσοστό μικρότερο από 15%.

Ο βιντεοπροβολέας πάλι, δεν αποτελεί λύση, καθώς και αυτός έχει ένα στάνταρ κάδρο και παίζει με μπάρες τα υπόλοιπα, οι οποίες στην πλειονότητα των περιπτώσεων δεν είναι τόσο μαύρες όσο των τηλεοράσεων.

Ακόμα και αν υποθέσουμε πως κινηματογραφιστές και κατασκευαστές τηλεοράσεων τα βρίσκουν και συμφωνούν σε ένα ενιαίο κάδρο, θα εξακολουθούν να υπάρχουν δεκάδες χιλιάδες ταινίες που έχουν γυριστεί σε διαφορετικό. Τί θα τις κάνουμε; Θα τις τροποποιήσουμε ή θα τις καταστρέψουμε, προκειμένου να ικανοποιήσουμε τον ψυχαναγκασμό της γεμάτης οθόνης;

Ιστορικά, το κάδρο 16:9 χρεώνεται στον Dr. Kerns H. Powers της SMPTE, ο οποίος το 1980 παρατήρησε το εξής: αν κεντράρεις ίσου εμβαδού κάδρα αναλογιών 4:3, 1,66:1, 1,85:1, 2,20:1 και 2,35:1 (τα κάδρα με τα μεγαλύτερα ποσοστά χρήσης στον κινηματογράφο), οι δύο μεγαλύτερες διαστάσεις στον οριζόντιο και κατακόρυφο άξονα, έχουν αναλογίες 16:9. Οπότε θεωρήθηκε κάτι σαν "χρυσός συμβιβασμός" και επιλέχτηκε ως κάδρο για την - μελλοντική τότε - HDTV.

http://www.avclub.gr/forum/showpost.php?p=1152532&postcount=702
 
Η μια λυση ειναι οι τηλεορασεις 21:9 οπως η Cinema της Philips , αλλα αυτες υστερουν τραγικα σε θεαση καναλιων 16:9 και 4:3 εκτος και βλεπεις με μαυρες μπαρες δεξια αριστερα.

Η αλλη λυση ειναι με αλλαγη του aspect ratio σε Full Screen (το κανουν media players και PC) αλλα τοτε παραμορφωνεται η εικονα.
 
Ή μπορεί κάποιος να κάνει zoom οπότε εξαφανίζονται οι μαύρες γραμμές. Δεν παραμορφώνεται η εικόνα, αλλά χάνει "πληροφορία" από δεξιά και αριστερά της ταινίας...
 
Αν βλέπεις και υλικό fullscreen στο ενδιάμεσο, καθόλου...

Αν βλέπεις συνεχώς μόνο με μπάρες, θα έχεις κάποια στιγμή πρόβλημα. Και όχι μόνο στις Plasma, αλλά και σε πολλές LCD...
 

Ιστορικά, το κάδρο 16:9 χρεώνεται στον Dr. Kerns H. Powers της SMPTE, ο οποίος το 1980 παρατήρησε το εξής: αν κεντράρεις ίσου εμβαδού κάδρα αναλογιών 4:3, 1,66:1, 1,85:1, 2,20:1 και 2,35:1 (τα κάδρα με τα μεγαλύτερα ποσοστά χρήσης στον κινηματογράφο), οι δύο μεγαλύτερες διαστάσεις στον οριζόντιο και κατακόρυφο άξονα, έχουν αναλογίες 16:9. Οπότε θεωρήθηκε κάτι σαν "χρυσός συμβιβασμός" και επιλέχτηκε ως κάδρο για την - μελλοντική τότε - HDTV.

Είναι σίγουρο αυτό ??. Και βγαίνει ακριβώς 16/9 ??.

Θυμάμαι όταν ( 1985 ??) ο "ΗΧΟΣ" παρουσίαζε το νεο φορμάτ αναφερόταν στην ιδιοτητα του 16/9 να μπορεί να περιλαμβάνει ένα αυτούσιο καδρο 12/9 (4/3 * 3) και τρία επιπλέον μικρά 4/3 στο πλάι για να βλέπει κανείς 4 κανάλια ταυτόχρονα. Τυχαίο ... δεν νομίζω ...
 
Είναι σίγουρο αυτό ??. Και βγαίνει ακριβώς 16/9 ??.

Θυμάμαι όταν ( 1985 ??) ο "ΗΧΟΣ" παρουσίαζε το νεο φορμάτ αναφερόταν στην ιδιοτητα του 16/9 να μπορεί να περιλαμβάνει ένα αυτούσιο καδρο 12/9 (4/3 * 3) και τρία επιπλέον μικρά 4/3 στο πλάι για να βλέπει κανείς 4 κανάλια ταυτόχρονα. Τυχαίο ... δεν νομίζω ...

Σελ. 8

http://www.cinemasource.com/articles/aspect_ratios.pdf
 
Μια βοηθεια ρε παιδια.Τοσο καιρό 'αγοράζω' ταινιες σε 720p και οι περισσοτερες ειναι με aspect ratio 2.35/1 δλδ σε widescreen tv παιζουν με μαυρες μπαρες.Μερικες ταινιες που βλεπω σε 720 ειναι 16/9.Αυτες ειναι πειραγμένες οι ταινιες?Και δεν μπορω να καταλαβω γιατι δεν τις 'ανεβαζουν' ολες σε 16/9 αφου αυτο ειναι το πιο συνηθησμενο.Αυτα για αρχη
 
Μια βοηθεια ρε παιδια.Τοσο καιρό 'αγοράζω' ταινιες σε 720p και οι περισσοτερες ειναι με aspect ratio 2.35/1 δλδ σε widescreen tv παιζουν με μαυρες μπαρες.Μερικες ταινιες που βλεπω σε 720 ειναι 16/9.Αυτες ειναι πειραγμένες οι ταινιες?Και δεν μπορω να καταλαβω γιατι δεν τις 'ανεβαζουν' ολες σε 16/9 αφου αυτο ειναι το πιο συνηθησμενο.Αυτα για αρχη

Παιδια σας παρακαλω βοηθηστε οσο μπορειτε:7SFGSFG:.
Αποτι καταλαβα οσες ειναι καθαρα 1280*720 ειναι 16/9 ενω οσες ειναι 1280*576 ειναι 2,35/1 σωστα?
Αν ειναι ετσι που θα βρισκω καθαρες 1280*720?:HTEHETH63:
 
Παιδια σας παρακαλω βοηθηστε οσο μπορειτε:7SFGSFG:.
Αποτι καταλαβα οσες ειναι καθαρα 1280*720 ειναι 16/9 ενω οσες ειναι 1280*576 ειναι 2,35/1 σωστα?
Αν ειναι ετσι που θα βρισκω καθαρες 1280*720?:HTEHETH63:

Το φορματ που ειναι γυρισμενη μια ταινια δεν νομιζω οτι σχετιζεται με την αναλυση που αυτη θα προβληθει μετεπειτα στην τηλεοραση. Ακομα και παλιες ταινιες εχουν την αναγκαια πληροφορια ωστε με επεξεργασια επιπονη και μακρα να μπορουν να μας δωσουν την μεταφορα τους σε τηλεοπτικο σημα !080p.
Δεν ξερω απο που αγοραζεις ταινιες ολες ωστοσο οι ταινιες σε BR ειναι 1080p και σπανιοτατα σε 1080i.
Απο ματροσκες και γενικα ριπαρισμενες ταινιες δεν ειμαι ο καταλληλος να σου πω.
Αυτο που μπορω να σου πω με σιγουρια ειναι οτι μεγαλο μερος των ταινιων ειναι γυρισμενες στο λεγομενο κινηματογραφικο φορματ 2,35:1 και οχι στο 1,85:1 με αποτελεσμα οταν οι πρωτες προβαλλονται σε τηλεορασεις 16:9 να εχουμε αναγκαστικα μαυρες μπαρες επανω και κατω στην οθονη της τηλεορασης μας.
Προσωπικα εχω δηλωσει εδω μεσα πολλακις οτι μου τη σπανε αφανταστα οι μαυρες γραμμες γι αυτο και ελαβα δραστικα μετρα μια που βλεπω πολυ κινηματογρaφο.
Ο ενας τροπος ειναι να προμηθευτεις τηλεοραση 21:9 (προς το παρων μονο philips platinum αλλα ωσονουπω και philips gold) ο αλλος με προβολεα αλλα και εδω δεν ειμαι ο πιο καταλληλος να σε βοηθησω καθως γνωριζω τα πιο βασικα.
Αλλος τροπος να απαλλαγεις απο τις μαυρες μπαρες δεν υπαρχει εκτος κι αν η τηλεοραση μπορει (η της επιτρεπεται αναλογα με το σημα) να αλλαξει το picture format (με μικρη παραμορφωση βεβαια) σε ενα πιο συμβατο προς το 16:9 φορματ εις τροπον ωστε να γλυτωσεις μεγαλο μερος η και τελειως απο τις μαυρες ενοχλητικες μπαρες.
Νικος
 
Στους περισσοτερους PC players (και σε αρκετα NMT και Media Players) οταν η ταινια ειναι σε καδρο 2.35:1 μπορεις να κανεις zoom σε 16:9, εξαφανιζοντας τις μαυρες μπαρες χωρις παραμορφωση στην αναλογια της εικονας.

Με αυτον τον τροπο, χανεις βεβαια ενα κομματι της εικονας αριστερα-δεξια και ριχνεις λιγο την ποιοτητα.
 
Ευχαριστω για την βοηθεια αλλα νσ σημειωσω κατι.Καταρχην τις βλεπω απο τον media player της tv μεσω σκληρου δισκου.Λοιπον οσες ματροσκες κατεβαζω, η πλειοψηφια τους ειναι 2,35/1 αλλα υπαρχουν και μερικες 16/9.
Αυτες οι 16/9 ειναι παραμορφωμενες ή έτσι ειναι εξαρχης?
 
Ευχαριστω για την βοηθεια αλλα νσ σημειωσω κατι.Καταρχην τις βλεπω απο τον media player της tv μεσω σκληρου δισκου.Λοιπον οσες ματροσκες κατεβαζω, η πλειοψηφια τους ειναι 2,35/1 αλλα υπαρχουν και μερικες 16/9.
Αυτες οι 16/9 ειναι παραμορφωμενες ή έτσι ειναι εξαρχης?

Κατα πασα πιθανοτητα ειναι ετσι εξ αρχης. Σε καθε περιπτωση οταν κανεις zoom για να ξεφορτωθεις τις μαυρες μπαρες εχεις και μικρη απωλεια ποιοτητας και απωλεια πληροφοριας. Αλλα δυστυχως δεν γινεται αλλιως.
Νικος
 
Mε την αγορα της καινουριας μου LG 50PV350, μου εγινε αισθητη η παρουσια των μαυρων γραμμων πανω και κατω της οθονης.
Googlaροντας λιγο, εμαθα για τις διαφορες του 16/9 και του 2,25/1 και οτι οι περισσοτερες αν οχι ολες οι ταινιες βγαινουν στο δευτερο.
Διαβασα επισης για διαφορους οι οποιοι εψαχναν τροπο να μην εμφανιζονται,
και τελικα δεν υπαρχει τροπος.

Μπορει να μου εξηγησει καποιος γιατι η δευτερη μου τν Samsung 40C530 των 500 ευρω δεν εμφανιζει σε κανενα αρχειο, απο τον δικο της media player αυτες τις μπαρες, και μαλιστα χωρις καμμια παραμορφωση?