Περί ακίδων

  • Αγαπητοί φίλοι και φίλες.

    Με ιδιαίτερη χαρά σας προσκαλούμε στην κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας του AVClub στη Θεσσαλονίκη για το 2024 την Κυριακή 07 Απριλίου και ώρα 14.00

    Δηλώστε τη συμμετοχή σας εδώ, θα χαρούμε πολύ να σας γνωρίσουμε από κοντά.

Όλοι ξέρουμε ότι οι ακίδες χρησιμοποιούνται για να απομονώσουν τους όποιους κραδασμούς στα μηχανήματά μας.
Το κακό είναι ότι η ακίδα είναι ένα κομμάτι δύσκολο.
Για να κάνει σωστή δουλειά πρέπει να είναι όσο πιο μυτερή γίνεται.
Αν είναι πολύ μυτερή όμως με το βάρος λυγίζει και στραβώνει, "κεφαλώνει" όπως λέμε.
Κι έτσι με το κεφάλωμα έχει πλέον επιφάνεια να πατάει και όχι μύτη.
Κατά συνέπεια χάνει την ιδιότητά της σαν απορροφητήρας ή καλύτερα αποσβεστήρας κραδασμών.

Η λύση είναι μία και δεν την ακολουθούν τα εργοστάσια.
Να χρησιμοποιηθεί πολύ σκληρό υλικό, για να αντέχει στο στράβωμα λόγω βάρους.
Αυτό όμως σημαίνει κοστολόγιο. Κι έτσι αυτά (τα εργοστάσια) αρκούνται σε απλές σιδερένιες μύτες που το πολύ πολύ να τις ομορφύνουν λίγο.

Εγώ σαν ανήσυχος μηχανικός αποφάσισα να φτιάξω την ιδανική ακίδα.
Και αυτό με την ευκαιρία των ακίδων που μου έφερε ο Νίκος Τσαρουχάς, από το ρακ του, για επισκευή.
Δείτε στις φωτό τις ελεεινές και τρισάθλιες, κεφαλωμένες και ξεχαρβαλωμένες ακίδες του.
142.gif
142.gif

Μερικά εργοστάσια ακόμη και επώνυμα ονομάζουν και δίνουν αυτό στη δεξιά φωτο για ακίδα. Μιλάμε για επιφάνεια όχι μύτη!!
 

Attachments

  • Graphic3-5.jpg
    Graphic3-5.jpg
    28.6 KB · Views: 438
  • Graphic2-5.jpg
    Graphic2-5.jpg
    25.3 KB · Views: 445
Εγώ λοιπόν για να του κάνω φιγούρα πήρα κομμάτια κοβαλτίου σε ραβδί διαμέτρου 4 χιλιοστών.
Αυτά τα χρησιμοποιώ σαν κοπτικά εργαλεία στον τόρνο μου.
Μιλάμε για σκληρό πράμα, όχι αστεία. Τα τρώει τα σίδερα σαν βούτυρο.
Τα "φύτεψα" σε ατσαλόβιδα, ίδιου σπειρώματος με τις δικές του ακίδες, (τις τρισάθλιες που λέγαμε).
Τα τρόχισα σε ειδικό τροχό και ιδού το αποτέλεσμα στις φωτο που ακολουθούν.
Και μια φωτο όλες μαζί δίπλα για σύγκριση
 

Attachments

  • Graphic1-7.jpg
    Graphic1-7.jpg
    25.1 KB · Views: 407
  • Graphic4-4.jpg
    Graphic4-4.jpg
    27.7 KB · Views: 417
  • Graphic5-4.jpg
    Graphic5-4.jpg
    32.2 KB · Views: 457
Το επόμενο βήμα ήταν τα "πιατάκια" που θα πατάνε οι ακίδες.
Τόσο μυτερές και σκληρές αν μπούνε σε κοινό σιδερένιο πιατάκι θα "καρφωθούν" μέσα του και θα πατάει πάλι πιο μεγάλη επιφάνεια.
Η λύση είναι πολύ σκληρά πιατάκια από καπελώτα βαλβίδων αυτοκινήτων!!
Με μια πόντα στη μέση η οποία γίνεται μόνο με τη χρήση ενός μυτερού καρβίδιου.
Το καρβίδιο είναι πολύ σκληρό υλικό. Είναι πριν το διαμάντι και μετά το κοβάλτιο.

Πως σας φαίνονται;
 
10 July 2006
5,257
Θεσσαλονίκη
Μπράβο ρε μαστόρι, πολύ καλή δουλειά. Άψογος!
Κι εγώ σε μηχανουργείο έφτιαξα τις δικές μου από γαλβανισμένες οχτάρες. Τις βερνίκωσα γιά να μην οξειδώνονται και το ράκ (συνολικού βάρους ~120Kg) κοιμάται ήσυχα.

Όταν με το καλό ετοιμάσεις & εξάρες, βάλε με στην λίστα σου
 
Απάντηση: Re: Περί ακίδων

Ακουστικες εντυπωσεις ;
Σύντομα θα έχουμε και τέτοιες Γιώργο.
Θέλω κάποιον εθελοντή για να του δώσω ένα σετ να δοκιμάσει σε πικάπ.
Και σε ηχεία βεβαίως.
Πάντως ξέρουμε όλοι, ότι όλο και κάνουν κάποια διαφορά οι πολύ μυτερές ακίδες.
Εδώ ο Τάσος (Send) άκουσε διαφορά με τις απλές σιδερένιες ακίδες και πιατάκια που του είχα κάνει πριν κανα χρόνο.
 

GEORGE PAPAS

Senior Member
18 June 2006
530
Ακομα και το διαφορετικο υλικο της ακιδας κανει διαφορα.
Παλιοτερα ειχα κανει σε τορνο ακιδες απο μπρουντζο και καλιμπρε εξαγωνο
και οντως υπηρχε διαφορα στον ηχο.
 
Ο μπρούντζος είναι ωραίο μέταλλο αλλά μαλακό για να γίνει ακίδα.
Εκτός αν σηκώνει κάποιο ελαφρύ φορτίο.
Υπάρχει και αλουμίνιο κράμα πολύ σκληρό. Πάρα πολύ σκληρό.
Αλλά βγαίνει σε χοντρή διάμετρο και είναι και πανάκριβο.
 

anax

Banned
21 January 2008
44
Re: Απάντηση: Περί ακίδων

Συνήθως στα racks δεν μπαίνουν ακίδες αλλά κώνοι κι αυτό γιατί το μεγάλο βάρος τις τσαλακώνει. Οι ακίδες κοβαλτίου είναι τόσο σκληρές που όχι μόνον δεν τσαλακώνουν στην μύτη αλλά μπορούν άνετα να γίνουν πολύ πιο λεπτές από ότι κανονικές ακίδες. Το υλικό είναι πραγματικά απίστευτα σκληρό και η μύτη είναι σαν καρφίτσα. Ως εκ τούτου η επαφή της ακίδας και άρα του προς στήριξη αντικειμένου με το πάτωμα, είναι απειροελάχιστη. Αποτέλεσμα η απόλυτη απομόνωση.

Ο Μιχάλης μπορεί να κάνει θαύματα με τα μέταλλα ακόμη και με τόσο σκληρά όσο το κοβάλτιο. Οι εν λόγω ακίδες είναι χωρίς υπερβολή 1000 φορές καλύτερες από τις ακίδες του εμπορίου και το κοστολόγιό τους πραγματικά ελάχιστο γι αυτό που προσφέρουν. Αν μπορεί ο Μιχάλης να αφιερώσει τον απαραίτητο χρόνο και να σας κάνει ακίδες... σπεύσατε!

...
 

Lucas Stephanides - Anakrousis

AVClub Addicted Member
16 March 2007
2,118
Η απόδοσή τους εξαρτάται και από το τι δάπεδο έχουμε στο χωρο μας.
Η απομόνωση μιας συσκευής ή ρακ δεν είναι η λύση, αλλά ο τρόπος εκφορτησης τους προς το δάπεδο.
Ούτε αποκλειστικά η πολύ λεπτή ακίδα είναι μονόδρομος. Μπορεί άλλες κατασκευές όπως κώνοι να κάνουν εξ ίσου ή ίσως και καλύτερη δουλιά.
Εξαρτάται από τις συνθήκες. Λ.Σ.
 

Costas Coyias

Banned
19 June 2006
1,964
Αυστρία
Ρε παιδιά, αμάν δηλαδή, αμάν! Εντάξει, το έγραψαν κάτι ρηβιούερς, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι συμβαίνει κιόλας. Οι ακίδες δεν εκφορτίζουν στο δάπεδο. Αποσβένουν. Είναι πολύ μικρά και υψίσυχνα αμορτισέρ. Αμάν δηλαδή!!
 
10 July 2006
5,257
Θεσσαλονίκη
Ο μπρούντζος είναι ωραίο μέταλλο αλλά μαλακό για να γίνει ακίδα.
Εκτός αν σηκώνει κάποιο ελαφρύ φορτίο.

Πολύ σωστά Μιχάλη!
Έχω πρόσφατο παράδειγμα στίριξης των Fontaine (Eggleston) φίλου που η ιδέα γιά ακίδες κατέληξε σε μπρούντζινο πάσο με στρογγύλεμα (σαν μπίλια) με πολύ καλά αποτελέσματα
 
10 July 2006
5,257
Θεσσαλονίκη
Αν αντί για μπίλια είχε μύτη νομίζω θα είχε καλύτερα αποτελέσματα.

Επιλέχθηκε "μπίλια" γιατί είναι αρκετό το βάρος και θα αυξηθεί κι'άλλο γιατί μέρος της κάτω καμπίνας-βάσης θα γεμίσει με αδρανές υλικό -bye-