Μεσαίο φορμά με φιλμ και ψηφιακό

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Ο SOTOS ζήτησε να μάθει πώς είναι ένα καρέ φιλμ από μηχανή μεσαίου φορμά σε σχέση με το ψηφιακό FF ή ακόμη και με ψηφιακή πλάτη. Δεν έχω προσωπική επαφή τον τελευταίο καιρό, αλλά θα τολμήσω να εκφέρω γνώμη.

Λοιπόν ας αρχίσουμε με την ψηφιακή πλάτη. Η μοναδική πλάτη που μπορεί να αγοράσει και να πληρώσει κανείς χωρίς να πουληθεί ο ίδιος είναι η KODAK 645 σε τετράγωνο φορμά 16 μέγα και χωρίς άμεση σύνδεση με εξωτερική πηγή ρεύματος. Παίζει γύρω στα 3000 δολάρια σε εξαιρετική κατάσταση μεταχειρισμένη. Ποιότητα εικόνας; Αντίστοιχη με αυτή των CANON 1DS MKII στα μεσαία iso, χειρότερη στα ψηλά iso και καλύτερη στα 50/100 iso.

Σε ποιά σώματα μπαίνει; Σε MAMIYA 645 AFD που παίζει στα 1000 δολάρια μεταχειρισμένη και με φακούς σε λογικές τιμές, σε HASSLEBLAD 501/503/201/203/205 σε τιμές από 600 ευρώ μεταχειρισμένες μέχρι 2000 ευρώ, αλλά και με φακούς αρκετά πιο ακριβούς από της ΜΑΜΙΥΑ, σε FUJI 680 GX i/ii/iii (πολύ περίεργο πάντρεμα, καθώς πρόκειται για μια μηχανή υβρίδιο μεγάλου φορμά και slr 6Χ8 εκ. που παίζει μεταχειρισμένη στα 400 ευρώ και με φθηνούς άλλά άριστους φακούς, σε MAMIYA RZ IIS 6Χ7 φορμά με άριστους φακούς (οι δυο τελευταίες περιπτώσεις έχουν ως κύριο μειονέκτημα τις πολύ μεγάλες διαστάσεις και το βάρος, κάνοντας μια CANON 5D να δείχνει κόμπακτ) σε BRONICA SQA/SQB δηλ. τετράγωνο φορμά πολύ φθηνό σώμα στα 300 ευρώ και με φθηνούς αλλά πολύ καλούς φακούς, τη σειρά PS και φυσικά CONTAX 645, την πιο ακριβή λύση, αλλά ίσως με τα καλύτερα οπτικά και γρήγορο AF.

Σε φιλμ τώρα....
Εδώ παίζουν κύριο ρόλο τα καλά οπτικά και μετά το καλό σκάνερ. Τα καλύτερα οπτικά έχει η MAMIYA 7 II ,τηλεμετρική, σε φορμά 6Χ7 εκ., που όμως δεν έχει εξαιρετική ποιότητα κατασκευής και είναι πολύ ακριβή μεταχειρισμένη καθώς σώμα και φακοί ευρυγώνιος/κανονικός/μικρός τηλεφακός σετάκι οδηγεί σε 3500-4000 ευρώ επένδυση. Η mamiya έχει και δεύτερη εξαιρετική πρόταση, τη σειρά RZ με πολύ καλά οπτικά (6Χ7 εκ). Παίζει πολύ χαμηλά στα 500-800 ευρώ μεταχειρισμένη, αλλά το κύριο μειονέκτημα είναι το μεγάλο βάρος, καθώς ζυγίζει 2,6 μόνο σώμα, άρα handheld is a joke.

Πολύ καλή λύση, αλλά επίσης πολύ βαριά και δυσκίνητη είναι η FUJI 680 (6Χ8 εκ.), πάντως έχει πολλούς αυτοματισμούς και για πολλούς δεν είναι ούτε ψάρι ούτε πουλί, για άλλους και ψάρι και πουλί.

Άλλη λύση, η πιο γνωστή είναι η HASSELBLAD 501/503/203/205 κλπ. με φακούς ZEISS σε φορμά 6Χ6 εκ. Legendary items. Στα μεταχειρισμένα ολι τιμές είναι ακόμα πολύ ψηλά.

Με οπτικά ZEISS εμφανίζονται επίσης η CONTAX 645 AF, που ήταν πολύ ακριβή, μέχρι να εμφανιστεί η HASSELBLAD H1, η ROLLEI 6000, 6003, 6008 (και με SCHNEIDER).

Εξαιρετικές επιδόσεις είχε η παραδοσιακή ROLLEI FLEX/MAT με φακό ZEISS TESSAR/PLANAR, διοπτική που δεν άλλαζε φακό. Οι τιμές ακόμα μένουν σε ψηλά επίπεδα, δηλ. 500-800 ευρώ.

Πολύ δημοφειλείς είναι και οι PENTAX 6X7 που έχουν και πλήρη σειρά υπερευρυγώνιων φακών.

Φθηνές αξιοπρεπείς λύσεις είναι οι PENTAX 645 AF που με 2 φακούς παίζουν στα 500 ευρώ, οι BRONICA ETRS (645), SQA (6X6) με ένα φακό στα 350 ευρώ και οι YASHICAMAT 124 διοπτική 645 με σταθερό φακό που παίζει στα 150 ευρώ.

Για σκάνερ τώρα. Αν έχετε φίλο ή γνω στό τυπογράφο με drum scanner κάντε του χαρούλες για να σας αφήνει να σκανάρετε εκεί τα φιλμ σας. Η απόλυτη λύση, τέλος.

Αν δεν έχετε, τότε κάθε καρέ θα σας στοιχίσει 10-15 ευρώ.

Οι αμέσως απόλυτες λύσεις είναι τα dedicated film scanners. Τα απολύτως καλύτερα σκάνερς είναι τα imacon φτιαγμένα σαν τα drum scanners, αλλά συνεχίζουν να φεύγουν πολύ ψηλά στα 2000+ ευρώ.

Αν δεν έχετε τόσα λεφτά και χώρο στο γραφείο, τότε πάμε σε dedicated film scanners. Το κρίσιμο σημείο είναι τα οπτικά του σκάνερ, το πρόγραμμα σκαναρίσματος και -έκπληξη- η απουσία τζαμιού μεταξύ του φιλμ και του φακού. Οι εξαιρετικά υψηλές αναλύσεις δεν ωφελούν ιδιαίτερα π.χ. το EPSON 4990 με 4800 dpi έχει σαφώς χειρότερες επιδόσεις από το ΜΙCROTEK 9800 XL πουσκανάρει ΜΟΝΟ στα 2400 dpi.

Το πιο φθηνό καλό σκάνερ είναι το EPSON 700.

Τώρα για τα φιλμ, δεν υπάρχει κάτι το ιδιαίτερο. Ό,τι ξέρουμε για το 3
5άρι φορμά, το ίδιο ισχύει και για τα μεγαλύτερα φορμά.
 

SoToS

AVClub Enthusiast
21 January 2008
794
Πολύ καλή και περιεκτική παρουσίαση του μεσαίου φορμά Βλάσση, σε ευχαριστώ/ούμε!! :SFGSFGSF:

Νομίζω ότι μια σχετικά οικονομική μηχανή φιλμ μεσαίου φορμά μπορεί να δώσει εξαιρετικά αποτελέσματα, ακόμα και ανώτερης ποιότητας από την καλύτερη ψηφιακή έως και φουλ καρέ 35mm (πχ D3, 1Ds MKII κλπ). Απλά δεν θα έχει τις ευκολίες ούτε την έκταση των δυνατοτήτων, οπότε το βάρος θα πέσει στον "φωτογράφο" - στο πόσο καλά μπορεί να την δουλέψει εκεί ακριβώς που αποδίδει και να πάρει τα μέγιστα.

Με βάση αυτά που έγραψες έψαξα και βρήκα στο γνωστό www.bhphotovideo.com το παρακάτω κιτ, μηχανή 6x7 Mamiya + 80mm f/4 φακό καινούριο στα $2500 ή 1600 ευρώ! Δηλαδή φορτώνεις φιλμ και παίρνεις φωτογραφίες με 4 φορές περισσότερο εμβαδόν (4 φορές περισσότερη πληροφορία) από το 35άρη φίλμ!!! Με τη συγκεκριμένη μηχανή μπορείς να βγάλεις και 35mm πανόραμα. O 80mm φακός δίνει 3 φορές περισσότερο εύρος στον οριζόντιο άξονα από έναν 80άρη "ψηφιακό" φακό (πχ για D80, D300, 40D κλπ) δηλαδή αντιστοιχεί με 27mm "ψηφιακό" (ή 39άρη στα 35mm) και θεωρείται γενικής χρήσης.

Η συγκεκριμένη μηχανή είναι ιδιαίτερα μαζεμένη και φορητή για μεσαίο φορμά! Πολλοί την χρησιμοποιούν για street photography, αλλά και πορτραίτο και τοπίο.
Διαβάστε τα "Reviews" αγοραστών της συγκεκριμένης μηχανής.
http://www.bhphotovideo.com/c/product/357366-REG/Mamiya_215220_7_II_Pro_Value.html

Η επίσημη σελίδα της Mamiya: http://www.mamiya.com/mamiya-7-ii.html#ProductOverview

Με μια τέτοια μηχανή τυπώνεις αφίσσες ή μεγάλα κάδρα με εκπληκτική ευκρίνεια (όταν πετύχει η φωτό) που όσο κοντά πλησιάζεις, τόσο περισσότερα θα βλέπεις! Μέσα στα όρια του φακού βέβαια... όσο καλύτερος ο φακός, τόσο καλύτερη η ευκρίνεια -τόσο απλά! Φυσικά παίζει και το σκανάρισμα αλλά μη τα κάνουμε πολύπλοκα τα πράγματα... Για τέλειο σκανάρισμα το πας έξω και πληρώνεις τα 10-15 ευρώ. Εννοείται ότι θα αξίζει 10 ευρώ τουλάχιστον η φωτογραφία σου! :smile:

H Mamiya 7 II + φακό = 1600 ευρώ.
all_headers_0001.jpg




Να και ο φθηνός-καλός φιλμ-σκάνερ που ανέφερε ο Βλάσσης: (320 ευρώ από bhphotovideo)
EIS_V700_401_374.jpg


Αυτό που μου έχει κινήσει το ενδιαφέρον για μηχανές μεσαίου φορμά, είναι το ότι οι καλύτεροι επαγγελματίες φωτογράφοι τοπίου χρησιμοποιούν συνήθως μεσαίο φορμά (αναλογικό ή ψηφιακό). Αυτό το αναφέρω στατιστικά (απ' όσο γνωρίζω), δεν σημαίνει όμως ότι όποιος δεν χρησιμοποιεί μεσαίο φορμά δεν είναι καλός...
 
Last edited:

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Οι περισσότεροι φωτογράφοι τοπίου (τουλάχιστον όσοι χρησιμοποιούν φιλμ) τραβούν κυρίως σε μηχανές μεγάλου φορμά και όχι μεσαίου (π.χ. Linhof Technika IV, Ebony, Sinar, που επιτρέπουν την κίνηση του lensboard, δηλ. της βάσης του φακού προς όλες τις κατευθύνσεις, άρα μπορούν να έχουν τα πάντα νετ (focus) από το άπειρο´ώς 1-2 μέτρα από τη μηχανή.

Κάτι τέτοιο δεν μπορεί να γίνει με μηχανή μεσαίου φορμά που έχει σταθερό lenσboard, όπως και οι μηχανές των 35 mm.
 
Last edited:

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Πολύ καλή και περιεκτική παρουσίαση του μεσαίου φορμά Βλάσση, σε ευχαριστώ/ούμε!! :SFGSFGSF:

Νομίζω ότι μια σχετικά οικονομική μηχανή φιλμ μεσαίου φορμά μπορεί να δώσει εξαιρετικά αποτελέσματα, ακόμα και ανώτερης ποιότητας από την καλύτερη ψηφιακή έως και φουλ καρέ 35mm (πχ D3, 1Ds MKII κλπ). Απλά δεν θα έχει τις ευκολίες ούτε την έκταση των δυνατοτήτων, οπότε το βάρος θα πέσει στον "φωτογράφο" - στο πόσο καλά μπορεί να την δουλέψει εκεί ακριβώς που αποδίδει και να πάρει τα μέγιστα.

Με βάση αυτά που έγραψες έψαξα και βρήκα στο γνωστό www.bhphotovideo.com το παρακάτω κιτ, μηχανή 6x7 Mamiya + 80mm f/4 φακό καινούριο στα $2500 ή 1600 ευρώ! Δηλαδή φορτώνεις φιλμ και παίρνεις φωτογραφίες με 4 φορές περισσότερο εμβαδόν (4 φορές περισσότερη πληροφορία) από το 35άρη φίλμ!!! Με τη συγκεκριμένη μηχανή μπορείς να βγάλεις και 35mm πανόραμα. O 80mm φακός δίνει 3 φορές περισσότερο εύρος στον οριζόντιο άξονα από έναν 80άρη "ψηφιακό" φακό (πχ για D80, D300, 40D κλπ) δηλαδή αντιστοιχεί με 27mm "ψηφιακό" (ή 39άρη στα 35mm) και θεωρείται γενικής χρήσης.

Η συγκεκριμένη μηχανή είναι ιδιαίτερα μαζεμένη και φορητή για μεσαίο φορμά! Πολλοί την χρησιμοποιούν για street photography, αλλά και πορτραίτο και τοπίο.
Διαβάστε τα "Reviews" αγοραστών της συγκεκριμένης μηχανής.
http://www.bhphotovideo.com/c/product/357366-REG/Mamiya_215220_7_II_Pro_Value.html

Η επίσημη σελίδα της Mamiya: http://www.mamiya.com/mamiya-7-ii.html#ProductOverview

Με μια τέτοια μηχανή τυπώνεις αφίσσες ή μεγάλα κάδρα με εκπληκτική ευκρίνεια (όταν πετύχει η φωτό) που όσο κοντά πλησιάζεις, τόσο περισσότερα θα βλέπεις! Μέσα στα όρια του φακού βέβαια... όσο καλύτερος ο φακός, τόσο καλύτερη η ευκρίνεια -τόσο απλά! Φυσικά παίζει και το σκανάρισμα αλλά μη τα κάνουμε πολύπλοκα τα πράγματα... Για τέλειο σκανάρισμα το πας έξω και πληρώνεις τα 10-15 ευρώ. Εννοείται ότι θα αξίζει 10 ευρώ τουλάχιστον η φωτογραφία σου! :smile:

H Mamiya 7 II + φακό = 1600 ευρώ.
all_headers_0001.jpg




Να και ο φθηνός-καλός φιλμ-σκάνερ που ανέφερε ο Βλάσσης: (320 ευρώ από bhphotovideo)
EIS_V700_401_374.jpg


Αυτό που μου έχει κινήσει το ενδιαφέρον για μηχανές μεσαίου φορμά, είναι το ότι οι καλύτεροι επαγγελματίες φωτογράφοι τοπίου χρησιμοποιούν συνήθως μεσαίο φορμά (αναλογικό ή ψηφιακό). Αυτό το αναφέρω στατιστικά (απ' όσο γνωρίζω), δεν σημαίνει όμως ότι όποιος δεν χρησιμοποιεί μεσαίο φορμά δεν είναι καλός...


This is not the whole truth. Πραγματικά το σώμα με τον 80άρη φακό στοιχίζει 2600 usd, αλλά ο 65/4 στοιχίζει 1600 usd και ο 43 4.5 2600 usd (!!!).
 

ncups

AVClub Addicted Member
9 February 2008
2,547
Κόρινθος
Διαβάζω ότι μερικές από τις μηχανές που χρησιμοποιούνται είναι οι Noblex pro 06/150, Tachihara 4x5, fuji gx 617, linhof technorama 617 s III system.

H Mamiya που δείχνει ο sotos είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα περίπτωση.Κάποια στιγμή (όταν πάρω σύνταξη) θα ασχοληθώ σίγουρα μιας και μ'ενδιαφέρει αρκετά το αντικείμενο.
Για τη noblex:
www.kenrockwell.com/tech/noblex.htm

Tην tachihara:
www.kenrockwell.com/tech/tachihara.htm

Tην Fuji :
www.jameshoye.com/article4.html

Την Linhoff:(+fuji)
www.dannyburk.com/linhof_617_s_iii.htm

Προσωπικά, μόνο εμφανισιακά μπορώ να τις κρίνω, μιάς και πρόσφατα τις ανακάλυψα.Μου αρέσει η Fuji.H Linhoff είναι πολύ καλή, αλλά πολύ ακριβή για ερασιτέχνη.Ίσως κάποια οδός είναι να πουλάς τις φωτό, αλλά αυτό δεν το έχω ψάξει ακόμα.
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Re: Απάντηση: Μεσαίο φορμά με φιλμ και ψηφιακό

Διαβάζω ότι μερικές από τις μηχανές που χρησιμοποιούνται είναι οι Noblex pro 06/150, Tachihara 4x5, fuji gx 617, linhof technorama 617 s III system.

H Mamiya που δείχνει ο sotos είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα περίπτωση.Κάποια στιγμή (όταν πάρω σύνταξη) θα ασχοληθώ σίγουρα μιας και μ'ενδιαφέρει αρκετά το αντικείμενο.
Για τη noblex:
www.kenrockwell.com/tech/noblex.htm

Tην tachihara:
www.kenrockwell.com/tech/tachihara.htm

Tην Fuji :
www.jameshoye.com/article4.html

Την Linhoff:(+fuji)
www.dannyburk.com/linhof_617_s_iii.htm

Προσωπικά, μόνο εμφανισιακά μπορώ να τις κρίνω, μιάς και πρόσφατα τις ανακάλυψα.Μου αρέσει η Fuji.H Linhoff είναι πολύ καλή, αλλά πολύ ακριβή για ερασιτέχνη.Ίσως κάποια οδός είναι να πουλάς τις φωτό, αλλά αυτό δεν το έχω ψάξει ακόμα.

Από αυτές που αναφέρεις καμιά δεν είναικανονικού μεσαίου φορμά. Η tachihara είναι μεγάλου φορμά (4Χ5 ίντσες) και οι άλλες πανοραμικές.

H Noblex 150/175 είναι μηχανή πανοραμική με περιστρεφόμενο τύμπανο. Γωνία κάλυψης (ναι αλήθεια είναι, 150 και 175 μοίρες).

Οι Fuji/linhof 617 είναι επίσης πανοραμικές μηχανές με φακό σε στυαθερό lensboard, και καρέ 6Χ17 εκ. Φυσικά είναι πανάκριβεςκαι πολύ δύσκολες στη σύνθεση. Άλλη τέτοια μηχανή είναι η Horseman SW612. Βλ.
http://www.llvj.com/reviews/cameras/horseman_612.shtml

Πλέον υπάρχουν και πιο φθηνές πανοραμικές, κινεζικές (τί άλλο) Fotoman 6x12, 6X17 αλλά με γερμανικούς φακούς. Βλ. http://www.fotomancamera.com/product_list.asp?id=188
http://www.shutterbug.net/equipmentreviews/medium_large_format/0905fotoman/
http://www.mainlinephoto.com.au/webcontent3.htm
http://www.rosswordhouse.com/fotoman.html

Τα μεταφέρω και στο θέμα με τα πανοράματα.
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Re: Απάντηση: Μεσαίο φορμά με φιλμ και ψηφιακό



Τέτοιες μηχανές, (εξαιρετικές) κλείνουν στα 400-500 ευρώ. Αλλά μιλούμε για μηχανή τεραστίων διαστάσεωνκαι βάρους. Και ούτε που το διανοείσαι να την κρατήσεις στο χέρι. Μιλούμε για 4 κιλά + (2.600 το σώμα, + πρίσμα, + γκριπ + φακός.
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
Βλέπω όλοι ονειρευόμαστε...
Πάντως η επιστροφή στο κανονικό (35mm) φορμά είναι πιο ρεαλιστική.
 

Billy the Kid

Moderator
Staff member
28 April 2007
14,812
Αθήνα με απόσπαση.
Την Mamiya RB67 την έχω ακόμη και την χρησιμοποιώ πού και πού.
Εδώ όμως θα ήθελα να τονίσω ότι η καλύτερη all around μηχανή μεσαίου φορμά -και το λέω λογω 15ετούς πείρας με τη συγκεκριμένη- είναι η Pentax 6x7.
Στο στούντιο πού δούλευα είχαμε πέντε μέ όλη την σειρά φακών, τους εξαιρετικούς Takumar.Οι τρείς δουλεύαν με 120άρια ρολλς και οι δύο με 220(διπλό μήκος).
Η Pentax 6x7 είναι μια υπερβιταμινωμένη κλασσική SLR, πολύ βολική στις εξωτερικές λήψεις , με εξαιρετικό γράψιμο, ειδικά στα πορτραίτα

http://blogs.salon.com/0004217/images/2005/08/24/Pentax67II.jpg
 

SoToS

AVClub Enthusiast
21 January 2008
794
Re: Απάντηση: Μεσαίο φορμά με φιλμ και ψηφιακό

Οι περισσότεροι φωτογράφοι τοπίου (τουλάχιστον όσοι χρησιμοποιούν φιλμ) τραβούν κυρίως σε μηχανές μεγάλου φορμά και όχι μεσαίου (π.χ. Linhof Technika IV, Ebony, Sinar, που επιτρέπουν την κίνηση του lensboard, δηλ. της βάσης του φακού προς όλες τις κατευθύνσεις, άρα μπορούν να έχουν τα πάντα νετ (focus) από το άπειρο´ώς 1-2 μέτρα από τη μηχανή.

Κάτι τέτοιο δεν μπορεί να γίνει με μηχανή μεσαίου φορμά που έχει σταθερό lenσboard, όπως και οι μηχανές των 35 mm.

Ευχαριστώ για τη διόρθωση, καλύπτεις τα κενά της γνώσης μου... :2thumb22sup: κάπου έμπλεξα τις διαστάσεις που διαχωρίζουν το μεσαίο με το μεγάλο φορμά... πάντως είναι μακριά από το 35! Σε ένα εκπαιδευτικό βίντεο που είχα δεί, η ανάλυση της αφίσας ενός καταπληκτικού φωτογράφου τοπίου ήταν τόσο μεγάλη που μια κοπέλα πρόσεξε κοιτώντας από κοντά ένα ελαφάκι που ο φωτογράφος δεν είχε δεί μέχρι εκείνη τη στιγμή!!!


Τέτοιες μηχανές, (εξαιρετικές) κλείνουν στα 400-500 ευρώ. Αλλά μιλούμε για μηχανή τεραστίων διαστάσεωνκαι βάρους. Και ούτε που το διανοείσαι να την κρατήσεις στο χέρι. Μιλούμε για 4 κιλά + (2.600 το σώμα, + πρίσμα, + γκριπ + φακός.

Δεν θα με χάλαγε καθόλου αυτό! Ούτως ή άλλως, τουλάχιστον στο τοπίο και στο still life πάντα παίρνεις με τρίποδο οπότε μικρό το κακό -αντίθετα, φωτογραφίζοντας με ένα ...βαρύ τέρας θα σε προδιαθέτει ότι κάνεις κάτι ...βαρυσήμαντο και θα προσέχεις περισσότερο! :flipout:



Την Mamiya RB67 την έχω ακόμη και την χρησιμοποιώ πού και πού.
Εδώ όμως θα ήθελα να τονίσω ότι η καλύτερη all around μηχανή μεσαίου φορμά -και το λέω λογω 15ετούς πείρας με τη συγκεκριμένη- είναι η Pentax 6x7.
Στο στούντιο πού δούλευα είχαμε πέντε μέ όλη την σειρά φακών, τους εξαιρετικούς Takumar.Οι τρείς δουλεύαν με 120άρια ρολλς και οι δύο με 220(διπλό μήκος).
Η Pentax 6x7 είναι μια υπερβιταμινωμένη κλασσική SLR, πολύ βολική στις εξωτερικές λήψεις , με εξαιρετικό γράψιμο, ειδικά στα πορτραίτα

http://blogs.salon.com/0004217/images/2005/08/24/Pentax67II.jpg

Πσσσσσσ... ποιοτική ποσότητα !!! :grinning-smiley-043
Πως αισθανόσουν που έπαιρνες με τέτοια θηρία -ή να το πώ καλύτερα με τέτοιες θηριώδεις προδιαγραφές;
 

Billy the Kid

Moderator
Staff member
28 April 2007
14,812
Αθήνα με απόσπαση.
Απάντηση: Re: Μεσαίο φορμά με φιλμ και ψηφιακό

Για την Πενταξ 645 τι λες? Πολύ μου φαίνεται το 6x7 για να μπω στο μεσαίο... εάν μπω.

Δέν την έχω δουλέψει αλλά φαντάζομαι ότι θα είναι εξίσου καλή όπως και η αντίστοιχη Mamiya 645

Ά! ναι.....μακριά από Bronica....πολλές βλάβες!!
 

geovar

AVClub Addicted Member
24 February 2008
1,698
Ιδου λοιπον
1.Rollei Rolleiflex/Planar 2.8 /80(Twin Lenses)
2. 2 Rolleiflex SL66se .Planar 2.8/80 ,Carl Zeiss 4/40HFT,Distagon 4/50,S-Planar 5.6/120,Sonnar 4/150.
3.Προβολεας Hasselblad PCP 80 με το P-Sonnar 4/250
4.Μεγεθυντης:Leitz Focomat IIC με τον Focotar 5.6/100,Focotar 4.6/60
Componon 5.6/100
5.Εμφανιστηριο Χαρτιου ILFORD PROCESSOR ICP42 + UVD402 Dryer.
6.Εμφανιστηριο Φιλμ JUBO Autolab 1500
Films:Ilford HP5 400,Fuji PROVIA,VELVIA.
Αυτα.
ΥΓ.Δεν εχω ασχοληθει στα σοβαρα μεχρι σημερα με τη ψηφιακη.
 

Ηλίας Κ

Supreme Member
7 July 2006
4,931
Αθήνα
βασικά αστειευόμουν αλλά μάλλον δεν το γραψα καλά...
εννοούσα αν εκτυπώνεις και για μας να μην τρέχουμε έξω, όχι στα σοβαρά φυσικά -bye-